Îmbarcarea într-o călătorie start-up poate fi descurajatoare. Pe măsură ce intrați pe o piață feroce și luptați împotriva concurenței companiei, urcarea la vârf se poate simți ca o urcare lentă, chiar și pentru întreprinderile bine finanțate. Introducerea unui start-up sezonier în mix poate duce la dublarea profitului, dar, de asemenea, dublează riscul. În timp ce unele întreprinderi sezoniere câștigă aceeași sumă de venituri într-o lună ca unele companii într-un an, poate fi dificil să se mențină profiturile, personalul și angajamentul pe tot parcursul anului.
Întrebarea este: merită riscul efortul? Având în vedere acest lucru, să aruncăm o privire mai atentă la unele dintre provocările cu care se pot confrunta start-up-urile sezoniere în 2023 și să dezvăluim cum să le abordăm ca un șef.
Start-up-urile se confruntă cu provocări în 2023?
Nu este un secret faptul că industria comerțului electronic a crescut în dimensiune de la debutul pandemiei . Cu mai mulți oameni care fac cumpărături online decât oricând, concurența pentru conversii continuă să se încălzească printre o serie de industrii.
Unul din cinci start-up-uri eșuează în primul an de funcționare. De la bătăliile privind fluxul de numerar până la prăbușirile de recrutare, lupta pentru a se potrivi cu succesul giganților comerciali precum eMAG este adesea una dificilă.
Pe măsură ce ne îndreptăm spre un viitor dominat de tehnologia digitală, antreprenorii start-up trebuie să fie pregătiți să se adapteze în mod constant tendințelor consumatorilor. Fie că este vorba de deschiderea unui magazin sau de schimbarea produselor lor pentru a satisface cerințele pieței, cei care nu sunt în măsură să se conformeze nevoilor consumatorilor vor cădea la scurt în cursa spre vârf.
Ce este un start-up sezonier?
Start-up-urile sezoniere se confruntă cu un set diferit de provocări față de întreprinderile tradiționale de afaceri. Companiile sezoniere oferă produse sau servicii care sunt necesare numai în anumite părți ale anului.
De exemplu, comercianții cu amănuntul de focuri de artificii văd un boom semnificativ în afaceri în perioada octombrie-noiembrie, dar pentru restul anului, vânzările rămân mai mici pe măsură ce consumatorii pierd interesul. În timp ce întreprinderile sezoniere produc cantități mari de venituri în timpul perioadelor de vârf, fluxul constant de profit și pierderi poate duce la o serie de provocări de flux de numerar.
Pentru start-up-uri, în special, ieșirea de pe teren poate fi, de asemenea, dificilă. Fără un flux constant de numerar pentru a susține afacerea pe măsură ce crește, riscurile se acumulează.
Cu toate acestea, uneori veniturile generate în timpul perioadelor sezoniere pot fi atât de profitabile încât o start-up poate supraviețui pe tot parcursul anului.
Merită efortul riscului?
Există o mulțime de lucruri pozitive asociate cu deschiderea unei afaceri sezoniere. Întreprinderile sezoniere nu numai că oferă mai multă flexibilitate pentru noii antreprenori, dar sunt de două ori mai susceptibile de a fi profitabile într-o tranzacție sezonieră.
Unele dintre principalele avantaje ale start-up-urilor sezoniere sunt:
- Mai multă pregătire: Spre deosebire de magazinele online tradiționale, afacerile sezoniere au anotimpuri, ceea ce înseamnă că liderii au mai mult timp pentru a dezvolta bugete, a crea produse și a urmări tendințele demografice.
- Munca sezonieră: Întreprinderile sezoniere se bazează pe recrutare flexibilă, freelanceri și contracte temporare. Angajarea este mult mai simplificată și nu sunteți lăsat cu costurile salariilor pe termen lung.
- Maximizarea eforturilor de marketing: Întreprinderile sezoniere au adesea un public țintă și o bază de consumatori restrânsă. Cu perioade mari de timp liber la îndemână, ei au mai multă energie și resurse pentru a se scufunda mai adânc în demografia lor și pentru a crea campanii de marketing care să-și excite potențialul țintă. Chiar mai bine, dacă strategiile de marketing sunt executate bine, start-up-urile sezoniere pot construi o bază de urmărire socială și un consumator loial pe tot parcursul anului, în pregătirea pentru o frenezie de cheltuieli în perioadele de vârf. De exemplu, dacă sunteți un comerciant cu amănuntul de ochelari de soare, de ce să nu vă încălziți publicul pentru vară, eliberând un post social despre cum puteți arăta inteligent în cadrele dvs. de bestseller pe măsură ce se apropie sezonul însorit?
Gestionarea riscului sezonier
În timp ce start-up-urile sezoniere vin cu beneficiile lor, este vital ca riscurile să fie bine gestionate în viitor, mai ales dacă o afacere dorește să dureze anul.
Lucrul cu numerarul
În timp ce fondurile se pot înmulți în perioadele de vârf, găsirea de modalități de a face ca capitalul să se întindă pe tot parcursul anului este adesea atunci când liderii de afaceri cad la scurt.
Cheia aici este de a forma un plan pentru a maximiza toate activele pe tot parcursul anului și de a stabili un buget strict pentru sezonul închis. Mai bine încă, dacă sunteți nou la joc, este vital să aveți un plan de ieșire. Fie că este vorba de un pot de finanțare a energiei, un împrumut sau o gamă de produse / servicii care pot fi vândute în afara sezonului, găsirea unor modalități de a vă menține afacerea în plină desfășurare în timpul perioadelor dificile este vitală.
Combaterea recrutării
Există o serie de avantaje și dezavantaje asociate cu recrutarea sezonieră. În timp ce angajarea angajaților sezonieri contribuie la costuri salariale mai mici și la un angajament mai mic, angajații sezonieri sunt adesea victime ale pierderii forței de muncă și a cifrei de afaceri ridicate.
Mergând înainte, proprietarii de afaceri sezoniere trebuie să fie mai pregătiți să pregătească angajații sezonieri înainte de perioadele de vârf, astfel încât acestea sunt mai pregătite să facă față unui aflux de clienți.
Mergând înainte
Mergând înainte, proprietarii de afaceri sezoniere trebuie să fie pregătiți să se diversifice dacă doresc să provoace giganții comerciali precum eMAG. În timp ce perioadele înalte atrag consumatorii, cheia pentru a rămâne profitabile este de a oferi publicului dvs. stimulente pentru a vă menține în timpul perioadelor scăzute.
Fie că este vorba de un cod de vânzare a produselor sau de o campanie de marketing creativă, găsirea unor modalități de a vă promova afacerea pe tot parcursul anului este esențială.
Pe măsură ce piața pentru start-up-urile de comerț electronic continuă să se încălzească, întreprinderile sezoniere se vor confrunta cu o serie de provocări. Cu toate acestea, câștigul lor ar putea fi mult mai dulce dacă antreprenorii își joacă cărțile corect.