Pentru a face progrese semnificative, de multe ori trebuie să priviți înapoi înainte de a începe să vă gândiți la viitor. Există zeci (dacă nu sute) de metode de autoreflecție și de autoperfecționare atunci când finalizați un proiect, dar puține sunt mai simple decât modelul Start, Stop, Continuare. Modelul retrospectiv Start, Stop, Continuare este un cadru simplu și eficient pentru dezvoltarea personală și profesională. Cu o structură clară de creștere, vă permite dvs. și întregii echipe să reflectați asupra eforturilor depuse în cadrul unui proiect sau al unei inițiative și să vă gândiți la tehnici pentru a vă îmbunătăți în viitor. Iar atunci când sunteți gata să învățați mai multe despre dumneavoastră în afara serviciului, îl puteți folosi și pentru reflecție personală.
Iată ce include această metodă, cum să o implementați și mai multe despre beneficiile sale.
Ce înseamnă Start, Stop, Continuare?
Exercițiul Start, Stop, Continuă este o retrospectivă în trei părți, sau un proces, care vă oferă un cadru pentru reflecție. Acesta determină ce ar trebui să începeți să faceți, ce ar trebui să încetați să faceți și ce ar trebui să continuați să faceți pentru inițiativele viitoare.
Marii lideri știu că succesul nu este o stare finală – este un proces iterativ. Fiecare etapă a procesului pune întrebări deschise care vă ajută să vă gândiți la modalități de a crea un flux de lucru mai bun sau de a îmbunătăți coeziunea echipei. Acest lucru ar putea veni sub forma unui sondaj de feedback al angajaților, a unei sesiuni de jurnal individual sau a unei întâlniri post-proiect.
În comparație cu întrebările închise și cu sistemele de evaluare numerică, studiile arată că metoda Start, Stop, Continuare este o alternativă valoroasă care are ca rezultat schimbări în lumea reală. Universitarii și educatorii folosesc adesea Start, Stop, Continuare pentru a colecta feedback-ul elevilor și pentru a îmbunătăți calitatea instruirii.
Modelul Start, Stop, Continuare
O retrospectivă de impact necesită întrebări perspicace, ascultare activă și o minte deschisă. Iar atunci când lucrurile nu merg conform planului în timpul unui proiect sau a unei noi practici organizaționale, întrebările deschise vă pot ajuta să învățați din acel eșec. Chiar dacă proiectul a fost un succes, răspunsurile echipei dvs. oferă căi clare de creștere.
Iată câteva exemple de întrebări de tip Start, Stop, Continuare pentru fiecare secțiune, pentru a începe conversația:
Începeți
Aceste întrebări vizează acțiuni specifice care ar putea îmbunătăți procesul actual – cu alte cuvinte, ce ar trebui să începeți să faceți și nu faceți deja. Sugestiile pot include resurse tangibile, cum ar fi software-ul, instrumentele și măsurile de control al calității pe care ar trebui să le implementați, sau cele conceptuale, cum ar fi stilurile de comunicare sau structurile decizionale care au nevoie de un impuls.
Încercați aceste exemple de întrebări pentru segmentul Start al unui exercițiu Start, Stop, Continuare:
- Cum ați raționaliza acest proces?
- Ce provocări nu au fost luate în considerare de către echipă?
- Ce abilități, oportunități sau tactici nu valorificați pe deplin?
- De ce aveți nevoie pentru a crește amploarea operațiunii?
Opriți
Acesta este momentul în care trebuie să aflați ce trebuie să plece. Poate fi greu să auziți criticile, dar feedback-ul constructiv este cea mai bună modalitate de a îmbunătăți performanța muncii atât pentru dumneavoastră, cât și pentru echipa dumneavoastră. Asigurați-vă că încurajați o atmosferă de susținere și diplomație în timpul acestor conversații. Nu este momentul să arătați cu degetul sau să dați vina pe alții dacă ceva nu a mers bine.
Aceste întrebări de evaluare organizațională și de autoevaluare vor dezvălui ce anume are un impact negativ:
- Ce v-a îngreunat munca sau v-a irosit timpul?
- Ce erori sau piedici se tot repetă?
- Ce elemente ale fluxului de lucru necesită cel mai mare efort pentru cel mai mic randament?
- Există inițiative care nu servesc obiectivelor organizaționale mai mari?
Continuați
Această secțiune a procesului “Start, Stop, Continuare” se referă la lucrurile pe care le faceți deja bine. Și după ce ați auzit câteva adevăruri dure, încheierea într-o notă pozitivă poate îmbunătăți moralul și permite tuturor să sărbătorească succesele. Dacă un răspuns menționează un element pe care nu l-ați cimentat încă ca parte esențială a fluxului dvs. de lucru, acesta este un semn că trebuie să îl faceți să devină un element permanent.
Puneți aceste întrebări pentru a afla care sunt punctele forte ale dvs. sau ale echipei dvs. și dublați aceste practici:
- Ce strategii și tactici au facilitat procesul? În ce fel?
- Care sunt obiectivele pe care le atingeți în mod constant?
- Ce aspecte ale fluxului de lucru sunt indispensabile?
- Cine a intervenit atunci când lucrurile au devenit dificile?
Când și de ce ar trebui să folosiți Start, Stop, Continuare
Scopul principal al acestei retrospective este de a face ca următorul proiect sau inițiativă să se desfășoare mai ușor. Studiile au arătat că feedback-ul formalizat și practicile de stabilire a obiectivelor cresc productivitatea și performanța lucrătorilor, iar Start, Stop, Continuare este doar o modalitate de a realiza acest lucru.
La fel ca majoritatea modelelor de feedback, cel mai bine este să aplicați această metodă imediat după ce ați finalizat un proiect sau ați atins o etapă importantă. Stabilirea unei date pentru o întâlnire mai devreme decât mai târziu asigură că triumfurile și luptele din timpul procesului sunt proaspete în mintea echipei dumneavoastră. Și odată ce discutați aceste puncte importante, puteți implementa mai repede schimbările.
După ce ați pus capăt unui proiect provocator, ați putea fi tentat să treceți mai departe și să uitați de stres, mai ales dacă nu a mers bine. Deși ar trebui să vă faceți timp să vă bateți pe spate – recompensarea este crucială – săriți peste o evaluare riguroasă vă răpește, atât vouă, cât și echipei dumneavoastră, șansa de a învăța și de a crește.
Cum se execută un exercițiu de tip Start, Stop, Continuare
Retrospectivele vă permit dumneavoastră și oamenilor cu care lucrați să vă deschideți cu privire la eșecurile cu care s-au confruntat și să explicați în profunzime soluțiile pe care ar dori să le implementeze. Aceste sfaturi vor face ca sesiunea Start, Stop, Continuare să fie un succes:
Stabiliți așteptări clare
Înainte de a sări într-o ședință de echipă, asigurați-vă că toată lumea este pe aceeași lungime de undă în ceea ce privește modul în care va arăta aceasta. Întrebați-vă ce sperați să realizați, apoi faceți acest obiectiv explicit. Prefațați exercițiul de echipă cu o reîmprospătare a obiectivelor organizației dvs. și cu un rezumat al rezultatelor și rezultatelor recente.
Încurajați-i pe toți să facă o reflecție personală și să se pregătească în prealabil, astfel încât să nu vă lipsească nicio idee. Invitați participanții cu mult timp înainte și includeți o schiță a structurii și a subiectului. Acest lucru le oferă spațiul de care au nevoie pentru a se gândi la sugestii.
Oferiți un ajutor vizual
După ce îi adunați pe toți, oferiți-le ceva la care să se uite și la care să fie atenți. Un ajutor vizual, cum ar fi o tablă albă, notițe lipicioase sau o foaie de calcul comună, îi ajută să își organizeze ideile și să le pună în legătură unele cu altele. Iar dacă includeți o prezentare ca parte a procesului de reflecție, încercați să o faceți interactivă.
Rămâneți pe drumul cel bun
O moderare atentă va asigura că retrospectiva dvs. rămâne concentrată și productivă. Invitați-i pe cei care au cele mai multe cunoștințe și investiții în obiectivul dumneavoastră de evaluare: ei vor ști cel mai bine cum să favorizeze rezultate care pot fi puse în practică. Stabiliți cronometre pentru sesiunile de brainstorming individuale și de grup și axați discuția pe furnizarea de tipuri de feedback utile.
Înregistrați răspunsurile
Fără o înregistrare a sugestiilor echipei dumneavoastră, o retrospectivă este doar o sesiune de aerisire. Desemnați pe cineva să ia notițe detaliate pe care le puteți revizui și sintetiza într-un plan de acțiune. Persoana care ia notițe ar trebui să fie cineva care, în mod ideal, nu contribuie la discuție, astfel încât să se poată concentra pe consemnarea fiecărui punct.
Analizați feedback-ul și creați un plan de acțiune
După ce ați adunat opiniile, căutați teme comune și găsiți modalități de a le integra în următorul proiect. Rezultatele unei analize de tip Start, Stop, Continuare pun o bază ideală pentru obiectivele SMART și alte strategii care dau viață ideilor. Iar studiile arată că echipele care participă la procesul de stabilire a obiectivelor au mai multe șanse să experimenteze stări de flux productiv, astfel încât acest proces va îmbunătăți fluxurile de lucru în general.
Exemple de rezultate de tipul Start, Stop, Continuare
Cadrul Start, Stop, Continuare vă poate ajuta să atingeți o gamă largă de obiective personale și profesionale, de la a fi mai eficient până la a vă reface bugetul.
Șablonul retrospectiv Start, Stop, Continuare este de neprețuit pentru a colecta feedback ascendent de la echipa dvs. și pentru a alimenta creșterea viitoare. Aplicarea acestuia poate părea simplă, dar necesită abilități puternice de conducere și comunicare.
Metodele de evaluare structurate ca aceasta vă încurajează să vă perfecționați abilitățile transversale pe măsură ce primiți feedback și vă gândiți în mod creativ la modul în care îl puteți aplica. De asemenea, acestea vă testează abilitățile de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor, cerându-vă să interpretați răspunsurile subiective în obiective acționabile. Start, Stop, Continuare este un instrument vital pe care îl puteți folosi în toate părțile vieții dumneavoastră – nu doar în cea profesională.
Fie că doriți să vă îmbunătățiți următorul proiect sau să lucrați la un obiectiv personal, această metodă vă poate ajuta să ajungeți acolo.