Piața forței de muncă este astăzi intens competitivă. Companiile din întreaga lume concurează pentru a recruta și a păstra persoane talentate și harnice. Angajații reprezintă coloana vertebrală a oricărei afaceri și, prin urmare, este de o importanță vitală ca orice organizație să consolideze în mod constant motivația angajaților și satisfacția profesională pentru a spori productivitatea generală. Planificarea unui program eficient de recompense a angajaților este o strategie esențială pentru a alimenta o cultură a recunoașterii și aprecierii în cadrul companiei dumneavoastră. Dacă sunt implementate în mod strategic și metodologic, programele de recompensare contribuie la fidelizarea angajaților. Acest lucru asigură faptul că întreprinderea dvs. își poate menține ritmul de lucru în vederea atingerii obiectivelor pe termen lung.
În acest articol, vom discuta factorii pe care trebuie să îi luați în considerare atunci când creați un program care să vă recompenseze angajații.
Aliniați recompensele cu obiectivele
Este important pentru fiecare companie, indiferent de mărimea sau sectorul de activitate, să recunoască în mod adecvat munca și loialitatea. Acestea fiind spuse, recunoașterea trebuie să se alinieze cu obiectivele companiei pentru a stimula realizarea scopurilor și priorităților generale. Dacă recompensele au parametri arbitrari care nu se aliniază cu contribuția unui angajat, acestea devin formalități simbolice și neproductive.
Potrivirea recompenselor cu obiectivele comune este o strategie excelentă pentru a-i motiva pe angajați să lucreze pentru a atinge – și, sperăm, a depăși – obiectivele. Astfel, compania face un pas mai aproape de atingerea unor obiective mai mari. Utilizând puterea psihologică a programelor de recompense, puteți alinia motivația intrinsecă a angajaților cu prioritățile la nivelul întregii companii.
Creați recompense semnificative
Asigurarea faptului că programul de recompense al companiei dvs. este cu adevărat semnificativ pentru angajați este unul dintre cei mai importanți factori de luat în considerare atunci când concepeți această inițiativă. Dacă nu reușiți acest lucru, atunci programul dvs. de recompense riscă să fie ineficient. De fapt, un program de recompense prost conceput poate de fapt să demotiveze angajații, ceea ce poate duce la o performanță scăzută pe termen lung.
Firește, fiecare angajat va avea propriile preferințe atunci când vine vorba de diferite tipuri de recompense. Unele persoane preferă stimulentele orientate spre carieră, care le oferă posibilitatea de a avansa în cadrul companiei. Alții vor prefera recompense extrinseci, cum ar fi cadouri, avantaje sau un salariu mai mare.
Pentru a determina care sunt recompensele pe care angajații le apreciază cel mai mult, este important să efectuați o analiză amănunțită a nevoilor. La sfârșitul zilei, programele de recompense ar trebui să susțină productivitatea. Dar ele există, de asemenea, ca un canal de recunoaștere a angajaților. Pentru a le arăta oamenilor din compania dumneavoastră că le apreciați cu adevărat eforturile, este important să vă asigurați că recompensele sunt semnificative.
Faceți ca recompensele să fie accesibile tuturor
Unul dintre cele mai frecvente neajunsuri ale programelor de recompense este faptul că acestea vizează doar persoanele care activează deja aproape de vârful scării. Programul dvs. de recompense ar trebui să ofere oportunități egale de participare; indiferent de titlu sau de gradul de salarizare. De fapt, programele de recompense bine dezvoltate ar trebui să încurajeze o egalizare a terenului de joc.
Acest lucru asigură faptul că toți angajații sunt stimulați în permanență să muncească din greu. În plus, elimină pasivitatea care se poate instala uneori odată ce un angajat și-a atins obiectivele personale și statutul dorit în cadrul unei companii.
Deși recompensele ar trebui să fie accesibile tuturor, recompense unice vor fi atașate unor realizări distincte pentru diferite departamente și “niveluri” din cadrul companiei. Conceperea recompenselor pentru segmente diferite poate necesita timp. Cu toate acestea, este un considerent crucial în dezvoltarea oricărui program eficient de recompense.
Asigurați-vă că recompensele sunt vizibile
Multe companii vor concepe un program de recompense cuprinzător și nu reușesc să îl comercializeze în mod adecvat angajaților lor. Asigurarea vizibilității programului de recompense este o componentă crucială a motivării la nivelul întregii companii.
În plus, deși ar trebui să afișați în mod clar structura programului de recompense, compania dumneavoastră ar trebui să îi sărbătorească și pe cei care obțin efectiv recompensele promise. Acest lucru asigură faptul că recompensele se simt realiste și tangibile pentru toți.
Există mai multe modalități prin care puteți face recompensele mai vizibile. Puteți opta pentru a face publice noutățile legate de recompense într-un e-mail la nivelul întregii companii sau prin distribuirea de afișe de celebrare. Unele companii aleg să utilizeze platformele lor digitale sau ședințele pentru a anunța recompensele. Indiferent de modul în care alegeți să procedați, faceți publice recompensele pentru a menține motivația la nivelul întregii companii.
Recenzii în curs de desfășurare
Procesele de revizuire internă garantează că recompensele sunt acordate atunci când este cazul. Dacă procesul de revizuire este dezorganizat, atunci oportunitățile de recompensare vor trece probabil neobservate. În plus, dacă revizuirile sunt rare, este dificil să acordați recompense la timp.
Atunci când recompensele întârzie sau, mai rău, rămân complet nerecunoscute, atractivitatea programului este subminată. Din păcate, acest lucru creează un sentiment de realizare diminuată. Acest lucru înseamnă că programul devine mai puțin eficient în ceea ce privește încurajarea motivației și a productivității.
Alocați-vă timp pentru a programa în mod strategic evaluări frecvente ale angajaților. Acest lucru asigură faptul că angajații rămân motivați în mod constant să lucreze pentru a-și atinge obiectivele. În cele din urmă, acest lucru contribuie la un impuls colectiv al companiei.
Luați în considerare o abordare de recompensare totală
După cum s-a menționat la punctul doi, fiecare angajat are propriul set de preferințe unice atunci când vine vorba de recompense. În timp ce scara de realizare va informa tipul de recompensă, merită să luați în considerare un model mai holistic și hibridizat. Strategia de recompensare totală cuprinde o gamă de recompense, inclusiv oportunități de avansare în carieră, beneficii materiale și inițiative de echilibrare a vieții profesionale și de viață personală.
Această abordare prioritizează sentimentul de împlinire al unui angajat. Ea urmărește să sporească sentimentul de scop pentru fiecare angajat – indiferent de poziția pe care o ocupă în cadrul unei companii. În loc să acorde diferite tipuri de recompense pentru diferite realizări, abordarea recompenselor totale oferă, în esență, un set divers de recompense ca și cum ar fi o singură recompensă.
Deoarece această abordare necesită mai multe resurse și un grad mai mare de capacitate internă, este concepută pentru companiile care se simt confortabil cu un program de recompense care vizează obiective pe termen mai lung decât majoritatea.
Asigurați-vă că recompensele sunt măsurabile
La sfârșitul zilei, compania dvs. trebuie să fie capabilă să își justifice programul de recompense și modul în care își arată aprecierea față de angajați. Trebuie să validați costul financiar al acestuia în rapoartele anuale de cheltuieli și, în același timp, să vă asigurați că managerii din întreaga companie sunt de acord pentru a asigura longevitatea inițiativei.
Puteți efectua o analiză cuprinzătoare a productivității sau puteți alege să adoptați o abordare de evaluare mai calitativă. Aceasta se poate realiza prin realizarea de interviuri și sondaje cu angajații pentru a înțelege impactul programului de recompense.
Atunci când sunt implementate corect, programele de recompense reprezintă cu adevărat un mecanism excelent pentru a asigura satisfacția angajaților și pentru a consolida motivația și productivitatea. Companiile care implementează aceste tipuri de programe se bucură de rate de retenție mai bune, de o productivitate mai mare și de un moral ridicat. La rândul său, acest lucru creează o cultură de companie excelentă și duce rezultatele financiare în sus.
Dezvoltarea unui program de recompensare a angajaților aduce beneficii tuturor și orice afacere care se străduiește să aibă longevitate ar trebui să implementeze unul.