În lumea rapidă de astăzi, este mai ușor ca niciodată să vă conectați cu publicul dumneavoastră pentru a vă crește baza de clienți. În același timp, cu atât de multe instrumente și resurse, poate deveni, de asemenea, complicat și copleșitor să stabilești aceste conexiuni personale. De exemplu, social media este o modalitate excelentă de a vă conecta cu clienții dvs. dacă este făcută corect – creând conținut valoros pe care clienții dvs. vor să îl împărtășească – dar dacă vă actualizați doar statusul cu un mesaj de tipul “Cumpărați produsul meu”, este o modalitate rapidă de a vă pierde urmăritorii și nu vă conectați cu adevărat cu clienții dvs. acum, nu-i așa?
Pentru a vă ajuta să realizați aceste conexiuni neprețuite, iată câteva modalități simple și eficiente de a vă conecta cu clienții dvs. și, în același timp, de a vă crește baza de clienți.
Vă face plăcere să vă cunoașteți
Vrei să te conectezi cu clienții tăi? Trebuie să îi cunoașteți la nivel personal.
Cunoscându-ți clienții îți permite să afli secretele a ceea ce publicul tău specific adoră să vadă și ceea ce îl enervează. Îți oferă o perspectivă din interior asupra tipului de conținut de marketing de care ai nevoie, a surselor media pe care ar trebui să le folosești, a convențiilor de vânzare necesare pe site-ul tău și a tipurilor de produse și servicii pe care ar trebui să le dezvolți.
Puteți ajunge să vă cunoașteți clienții aflând care sunt aceștia:
- Venitul
- Date demografice, cum ar fi vârsta, sexul, locația, ocupația
- Hobby-uri și interese
- tiparele de cumpărături
- obiceiurile online
- Puncte de durere
Cu aceste informații la îndemână, puteți să vă orientați către clienți cu conținutul, promoțiile și canalele de marketing potrivite și, mai presus de toate, aveți acum o modalitate de a servi aceste persoane. Puteți descoperi aceste informații realizând studii de piață, trimițându-le sondaje sau citind și ascultând feedback-ul lor pe rețelele de socializare, pe forumuri și pe site-urile de recenzii.
Nu puteți uita puterea Google Analytics, care vă poate ajuta să descoperiți cam orice informație pe care o puteți imagina despre clienții dvs. și despre cum să-i ajutați. Analizând datele despre clienți, puteți afla cine sunt clienții dvs. și apoi puteți segmenta aceste informații pentru a face conexiuni personalizate.
Conectarea cu clienții poate avea ca rezultat, de asemenea, faptul că angajații din cadrul companiei dvs. își găsesc locul de muncă mai semnificativ și este mult mai probabil să planifice să rămână.
Țineți-i la curent
Fie că este vorba de un anunț major, cum ar fi introducerea unui nou produs/serviciu , o promoție viitoare sau cea mai recentă postare de pe blogul dvs., este imperativ să vă țineți clienții la curent. Din fericire, acest lucru devine mai puțin provocator, deoarece puteți ajunge cu ușurință la clienții dvs. printr-un e-mail, buletine informative, notificări push pe dispozitivele lor mobile sau actualizarea canalelor dvs. de social media prin instrumente precum MailChimp.
Ținându-vă clienții la curent cu noutățile le permite să știe mai multe despre afacerea dvs. și despre modul în care puteți aduce valoare în viața lor.
Oferiți servicii superioare pentru clienți
78% dintre consumatori au renunțat la o tranzacție sau nu au făcut o achiziție dorită din cauza unei experiențe de service slabe. Această statistică ar trebui să fie un semnal de alarmă uriaș pentru proprietarii de afaceri.
Serviciul pentru clienți este o necesitate absolută în lumea de astăzi, bazată pe clienți. Acest lucru înseamnă să răspunzi clienților în timp util pe canalele sociale, pe forumuri, pe site-urile de recenzii sau prin e-mail ori de câte ori aceștia au o întrebare, o solicitare sau o preocupare. Dar, trebuie, de asemenea, să mergeți mai departe. Ascultați ce spun clienții dvs. despre dvs. pe rețelele sociale. Dacă depistați un client care se laudă cu compania dvs., mulțumiți-i public pentru cuvintele frumoase. Dacă au ceva negativ de spus, oferiți-vă în mod public, sau privat, să îndreptați lucrurile.
Creați parteneriate
Una dintre cele mai comune modalități prin care vă puteți dezvolta afacerea este să faceți echipă cu o altă companie. Atingerea listei actuale de clienți a celorlalte companii este o modalitate eficientă de a vă prezenta unui nou public. De exemplu, să spunem că dețineți o companie de catering. Ați putea încheia un parteneriat cu o afacere locală, cum ar fi o firmă de avocatură, un contabil sau o agenție imobiliară, pentru a oferi servicii de catering la oricare dintre evenimentele lor viitoare. În timp ce participanții lor se bucură de eveniment, ei sunt acum expuși și la produsul dvs. de asemenea – nu uitați să aveți cărți de vizită și pliante la locul lor, astfel încât oaspeții să știe cum să ia legătura cu dvs.
Un exemplu mai cunoscut ar fi Uber și Spotify. Acest parteneriat a permis pasagerilor Uber să creeze liste de redare prin intermediul Spotify. Dacă ești un utilizator frecvent al Uber, probabil că ai mers mai departe și ai descărcat aplicația Spotify pentru a putea asculta melodiile tale preferate. Aceasta este o conexiune puternică pe care o campanie publicitară costisitoare nu poate fi nici pe departe dublată și nici nu o poate plăti.
O modalitate suplimentară pe care am găsit-o pentru a crea parteneriate este să încep prin a mă oferi să scriu un blog pentru ei. Iată câteva sfaturi pe care le am pentru a face interacțiuni cu oricine. Acesta este modul în care am crescut compania mea de facturare online de la un magazin de un singur om la o afacere mare.
Faceți niște apeluri
Trăind într-o lume digitală, poate părea că este mai puțin important pentru tine să petreci ceva timp de calitate față în față cu clienții tăi. Mulți încep să neglijeze clienții în ceea ce privește aspectul face-time. Acest lucru poate fi mai ușor de realizat dacă aveți un magazin de cărămidă și mortar, deoarece dvs. și angajații dvs. veți avea o interacțiune zilnică cu clienții dvs. sau dacă vă întâlniți cu clienți de profil înalt la fiecare două luni. Cu toate acestea, puteți, de asemenea, să interacționați personal cu clienții în cadrul evenimentelor din industrie, al expozițiilor comerciale sau al întâlnirilor locale. Și, nu uitați că puteți vorbi despre afaceri ori de câte ori vă aflați în oraș.
Dacă nu aveți timp să vă întâlniți fizic cu clienții dumneavoastră, puteți oricând să răspundeți la telefon, să găzduiți un webinar sau să le trimiteți o notă personalizată prin e-mail sau mesaj direct. Ideea este că, în loc să cumpere un brand fără chip/ fără nume, clienții dvs. ajung să vadă oamenii din spatele brandului dvs.!