Atunci când lansăm un startup digital, avem tendința de a ne concentra pe primirea pe piață și pe creșterea numărului de utilizatori. Să protejăm valoarea afacerii noastre de succes? Ei bine, aceasta este una dintre acele probleme “bune de avut” de care ne vom îngrijora când vom ajunge acolo, nu? Momentul de a proteja valoarea afacerii dumneavoastră este chiar la început, nu după ce aceasta a devenit un succes enorm. Nu este nimic teribil de complicat în ceea ce privește protejarea afacerii dvs. și nici nu ar trebui să fie atât de costisitor pentru protecțiile de bază.
Iată câteva lucruri cheie pe care le-am învățat de-a lungul unui deceniu de implicare în startup-uri digitale:
Creați documente juridice
Majoritatea startup-urilor digitale necesită un set relativ standard de documente juridice. Pentru fiecare județ, aceste documente vor varia într-o anumită măsură. Veți putea să căutați cu ușurință online cerințele privind documentele de afaceri pentru județul dumneavoastră.
Dar, indiferent de județ în care se află afacerea dvs., punerea la punct a acestor documente este la fel de importantă ca și finanțarea sau finanțarea afacerii dvs. În plus față de documentele standard necesare, ar trebui să adăugați și aceste documente:
- Acord de nedivulgare -Utilizate pentru a proteja secretele comerciale, proprietatea intelectuală și informațiile de proprietate, acordurile de nedivulgare protejează startup-ul dvs. prin protejarea proprietății intelectuale a companiei dvs.
- Înainte de a discuta ideea aplicației dvs. cu oricine – chiar și în termeni vagi – ar trebui să obțineți un acord de confidențialitate semnat de către aceștia. Acest document îi va face pe semnatari răspunzători pentru daune în cazul în care divulgă ideea dvs. oricui sau încearcă să utilizeze în mod necorespunzător proprietatea dvs.
- Acord cu vânzătorul – Indiferent dacă intenționați să înființați o companie tehnologică sau o companie non-tehnologică, semnarea unui Acord cu vânzătorul poate asigura că evenimentul este o experiență pozitivă și profitabilă pentru toată lumea și că nu apar surprize sau probleme neplăcute.
- Acorduri cu angajații-Directorii executivi și fondatorii de start-up-uri ar trebui să întocmească contracte de muncă și scrisori de ofertă clare atunci când angajează noi angajați. Aceste documente juridice sunt esențiale pentru a se asigura că angajații înțeleg ce se așteaptă de la ei, mai ales în cazul în care părăsesc compania.
Stocați-vă codul sursă
Una dintre cele mai rapide modalități prin care afacerea dvs. își poate pierde valoarea este să fie nesăbuită cu codul său sursă. Codul pe care se bazează site-ul dvs. web, software-ul sau aplicația mobilă este cel mai mare activ al startup-ului dvs. digital și este foarte ușor de furat dacă nu sunteți atent cu el. Un exemplu de nepăsare față de codul sursă ar fi stocarea acestuia în fișiere Google Drive și apoi partajarea accesului la aceste fișiere sau efectuarea aceluiași lucru pe un cont Dropbox.
Apache Subversion, cunoscut în mod obișnuit sub numele de SVN, este un sistem de versiuni software care oferă o accesibilitate convenabilă și o securitate excelentă.
SVN vă permite să limitați accesul la directoare și fișiere în funcție de utilizator, astfel încât dezvoltatorii să poată lucra la o parte din codul dvs. fără să trebuiască să le împărtășiți totul. Datorită naturii sale centralizate, Subversion oferă o mai bună gestionare a fișierelor binare din start, deoarece doar arborele de lucru se află pe mașinile clienților.
De asemenea, veți considera că SVN este un depozit mai sigur pentru istoricul modificărilor de cod, deoarece poate fi accesat doar printr-un server centralizat.
Securizați datele clienților dvs.
Securitatea produsului dvs. digital (aplicație mobilă, web sau cloud) este importantă, mai ales atunci când aveți de-a face cu date sensibile ale clienților. Există hackeri care caută în mod special noile aplicații și site-uri web care nu sunt bine securizate și care pot fi ușor de spart prin vulnerabilități sau erori în codul software.
Iată câteva lucruri pe care le puteți face pentru a preveni piratarea datelor clienților dumneavoastră:
- Aplicați cele mai bune practici de securitate pentru software, inclusiv utilizarea instrumentelor de scanare a codului sursă, care pot ajuta ca software-ul să fie rezistent la atacuri rău intenționate.
- Dacă acceptați plăți, utilizați un gateway pentru a stoca toate datele legate de plăți. Nu stocați pe serverul dvs. niciun fel de date legate de plăți.
- Toate datele pe care le stocați pe serverul sau software-ul dvs. ar trebui să fie criptate utilizând metode de criptare.
- Evitați să colectați informații de identificare personală, cum ar fi datele de naștere, numerele de asigurare socială sau alte informații sensibile.
- Protejați parolele ca și cum ar fi de aur.
- Protejați datele în tranzit folosind criptarea pe partea clientului și a serverului prin implementarea certificatelor SSL pe serverul dumneavoastră.
- Injecțiile de cod reprezintă o altă vulnerabilitate comună a startup-urilor. Deși mai rară, injectarea de cod poate provoca daune devastatoare afacerii dvs. prin exploatarea unor tipuri comune de erori în software-ul dvs. Practicile standard de securitate pot proteja împotriva acestor vulnerabilități.
Verificarea utilizatorilor dvs.
O bază de utilizatori în creștere este esențială pentru succesul afacerii dumneavoastră. Cu toate acestea, doriți să vă verificați utilizatorii pentru a vă asigura că sunt persoane autentice și că nu se înscriu pentru produsul dvs. doar pentru a comite o fraudă. Verificarea utilizatorilor este cel mai fiabil și eficient mod de a aplica măsuri vitale de securitate a contului.
Iată câteva dintre măsurile pe care le puteți lua pentru a vă verifica utilizatorii:
- Prin e-mail sau mesaj text, trimiteți-le un link pe care să facă clic și să confirme contul. Nu le permiteți accesul la aplicația dvs. până când contul lor nu este verificat.
- Dacă produsul dvs. este un produs de comerț electronic, efectuați o verificare a metodei lor de plată înainte de a le aproba contul.
- În unele cazuri, este posibil să doriți să utilizați metode de verificare mai avansate, cum ar fi configurarea recunoașterii prin atingerea cu degetul sau verificarea permisului de conducere.
- metodă de verificare rapidă, convenabilă și relativ sigură este să solicitați autentificarea prin intermediul Facebook, Twitter sau al altor credențiale de autentificare din rețelele sociale.
Testați în mod regulat vulnerabilitatea codului dvs.
În calitate de proprietar al unui produs digital, ar trebui să testați în mod regulat software-ul dvs. pentru vulnerabilități ale codului. Acest lucru vă va ajuta să fiți în fața amenințărilor și să vă asigurați că codul dvs. este solid. Iată câteva sfaturi:
- Există o mulțime de scanere de vulnerabilități de securitate software disponibile pentru a vă oferi informații detaliate despre calitatea securității codului dumneavoastră. Există, de asemenea, metode manuale pe care puteți învăța să le faceți.
- Dezvoltatorii de software și de aplicații pot utiliza software de scanare a vulnerabilităților atât pentru a detecta cât și pentru a remedia vulnerabilitățile aplicațiilor din cod.
- Serviciile bazate pe cloud oferă o abordare sistematică, oferind o soluție mai simplă și mai scalabilă pentru reducerea riscului global la nivelul aplicațiilor la nivel global în aplicațiile web, mobile și de la terți.
Implementați analize
Nu este vorba doar de numărul de descărcări. De asemenea, trebuie să aflați cum, când și unde au loc descărcările dvs. Analizele vă vor ajuta să colectați informații despre activitatea utilizatorilor aplicației dvs. Există o serie de instrumente de analiză a aplicațiilor disponibile pe piață. Unele sunt gratuite, cum ar fi app store analytics, Google analytics, Google Tag Manager etc.; sau puteți cumpăra sau închiria instrumente mai elaborate, complet automatizate. Indiferent de instrumentul pe care îl utilizați, iată câteva dintre tipurile de date pe care ar trebui să le urmăriți:
- Adresele IP, care vă pot spune locația și informațiile de rețea ale utilizatorilor dvs. Dacă observați o activitate suspectă din partea unei anumite adrese IP, o puteți bloca de la utilizarea software-ului dumneavoastră.
- Geolocalizarea prin GPS sau adresă IP, care poate limita utilizarea aplicației dvs. într-o anumită zonă sau regiune, simplificând operațiunile și economisind lățimea de bandă.
- Încercări eșuate, care pot identifica utilizatorii care încearcă să se conecteze neautorizat sau să efectueze alte acțiuni. Odată identificați, acești utilizatori pot fi blocați.
Dacă dispuneți de date complete despre cine sunt utilizatorii dumneavoastră, unde se află aceștia și cum utilizează software-ul dumneavoastră, veți putea îmbunătăți mai ușor atât calitatea, cât și securitatea produsului dumneavoastră.
Creați și împărtășiți politica dvs. de confidențialitate
Startup-ul dvs. are nevoie de o politică de securitate scrisă care să acopere toate scenariile posibile ale unui hack și ale furtului de date ale clienților. Dacă nu aveți o politică de confidențialitate, vă expuneți la acțiuni în justiție din partea clienților sau a concurenților. Politica dvs. de confidențialitate ar trebui să includă o introducere, informații despre cum și când sunt colectate informațiile și unde sunt stocate toate informațiile, precum și despre modul în care compania dvs. le va utiliza.
Pe lângă faptul că vă oferă o plasă de siguranță juridică, Politica de confidențialitate vă oferă ocazia de a explica motivele pentru care compania dumneavoastră colectează informații, ceea ce poate demonstra profesionalismul și respectul pe care îl aveți față de clienții și vizitatorii dumneavoastră.