Înțelegerea modului în care marca dvs. rezonează în rândul consumatorilor, angajaților și părților interesate este esențială pentru a construi o afacere care să genereze încredere, să stimuleze acțiunea și să depășească așteptările. Iată o privire mai atentă asupra a ceea ce este reputația mărcii, de ce este atât de importantă și modalități prin care vă puteți puncta reputația mărcii și vă puteți pune în valoare pe web.
Ce este reputația mărcii?
Reputația mărcii este imaginea pe care compania dvs. o generează în inimile și mințile clienților, angajaților, partenerilor și părților interesate de pe web. Există numeroși factori care intră, consolidează și au impact asupra reputației mărcii dvs., inclusiv orice, de la recenzii online și forumuri de reclamații ale consumatorilor la articole de presă, prezența dvs. socială, vizibilitatea în rezultatele căutărilor și multe altele.
Alcătuirea unei imagini mai clare a reputației mărcii dvs. înseamnă să luați în considerare rolul pe care îl joacă fiecare factor în modelarea și definirea imaginii dvs. online – precum și modul în care toți se îmbină pentru a cultiva impresia pe care o faceți în întreaga sferă publică. A ști cum sunteți perceput și ce acțiuni vă conving în rândul consumatorilor este un prim pas crucial în gestionarea reputației mărcii și în preluarea controlului asupra narațiunii dvs. online.
De ce este importantă reputația mărcii?
Reputația și imaginea mărcii pot părea intangibile, dar calitatea și amploarea lor au un impact foarte real asupra modului în care consumatorii reacționează și interacționează cu afacerea dvs. Reputația brandului dvs. este ceea ce inspiră și insuflă în cele din urmă încredere în rândul publicului dvs. țintă, transformă interacțiunile ocazionale în clienți plătitori și oferă fundația pe care să construiți loialitatea clienților și să vă poziționați ca un competitor viabil în viitor.
Reputația afacerii este esențială pentru interacțiunea dintre marcă și client. Și cu cât este mai puternică, cu atât este mai eficientă pentru a facilita această implicare și pentru a-i apropia pe clienți de punctul de cumpărare.
Nu numai atât, dar o bună reputație online poate fi un stîlp puternic împotriva recenziilor proaste, a presei dăunătoare și a altor mențiuni negative, atenuând impactul acestora și asigurându-vă că puteți gestiona mai eficient crizele online.
Așadar, cât de importantă este reputația online a mărcii dumneavoastră?
Felul în care arătați online contează, în mare parte pentru că:
- Peste 90% dintre consumatori apelează acum la internet pentru a găsi afacerea dvs. locală (33% în fiecare zi!)
- Aproape 65% dintre cumpărătorii online au încredere în ceea ce văd în rezultatele căutărilor (aproape 2 din 3!)
- 93% dintre consumatori iau în considerare prezența dvs. de recenzii înainte de a face următorul pas
- 3 din 4 decizii de cumpărare ale consumatorilor sunt influențate de informațiile găsite în social media
Nu numai că reputația online a mărcii dvs. are un efect direct și imediat asupra rezultatelor dvs. financiare, dar poate avea un impact și asupra capacității dvs. de a atrage și de a păstra cele mai bune talente, o reputație proastă crescând costurile cu 10% sau mai mult per angajare pe termen lung.
Mai mult: comunitatea profesională este atentă, peste 97% dintre proprietarii de afaceri considerând în prezent gestionarea reputației de marcă ca fiind o parte importantă, dacă nu chiar esențială, a desfășurării unei afaceri în epoca modernă.
Cum măsurați reputația mărcii?
Măsurarea modului în care reputația dvs. se situează în rândul consumatorilor, al concurenților și în domeniul dvs. de activitate necesită, de obicei, o analiză amănunțită a ceea ce reprezintă marca dvs. și a modului în care aceasta atrage clienții în fiecare punct al parcursului cumpărătorului. Identificarea sentimentului părților interesate și a nivelurilor de implicare în zonele critice ale web poate oferi un punct de plecare solid pentru o strategie de gestionare a reputației mărcii care să vă ascută și să vă consolideze avantajul competitiv.
Aflați cum vă evaluează angajații afacerea dvs.
Site-urile de recenzii ale consumatorilor au o influență puternică asupra procesului decizional al consumatorilor și asupra reputației mărcii. Dar cum rămâne cu forumurile de recenzii ale angajaților? Ce influență au recenziile lucrătorilor de pe site-uri asupra reputației companiei dvs. și, în cele din urmă, asupra capacității dvs. de a construi o afacere de succes?
83% dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă aleg să aplice la firma dvs. bazându-se în primul rând pe recenziile angajaților, în timp ce mai mult de jumătate dintre candidații la un loc de muncă citesc recenziile angajaților la un moment dat în procesul de angajare.
Având în vedere că atât de mulți profesioniști folosesc site-urile de recenzii ale angajaților pentru a vă evalua reputația, o evaluare amănunțită a prezenței afacerii dvs. este o piesă crucială, dacă nu chiar indispensabilă, a puzzle-ului de evaluare a reputației. Adunarea și analiza amprentei de recenzii ale angajaților dvs. oferă o perspectivă neprețuită nu numai asupra personalului dvs. și a mediului de lucru actual, ci și asupra impresiei pe care o faceți asupra profesioniștilor talentați de care aveți nevoie pentru a concura și a prospera în industria dvs.
Dacă neglijați evaluările angajaților atunci când vă proiectați strategia de monitorizare a reputației mărcii, o faceți pe propria răspundere.
Reputația și recrutarea: Peste o treime dintre profesioniști vor refuza o ofertă de muncă după ce vor găsi recenzii proaste despre compania dvs.
Aruncați o privire pe paginile de căutare locală
Vă conectați cu un public local? Examinarea modului în care vă poziționați pentru interogările de căutare locală poate fi instructivă pentru a înțelege raza de acțiune a brandului dvs. în întreaga comunitate locală, precum și modul în care imaginea dvs. se situează față de alții din zona dvs. – cei care se luptă pentru recunoaștere în spațiul digital crucial, dar adesea supraaglomerat.
Nu numai atât, dar evaluarea reputației și conștientizării mărcii dvs. pentru termenii de căutare locală vă poate ajuta să izolați și să abordați orice aspecte negative – recenzii proaste ale consumatorilor, evaluări, articole – care vă afectează imaginea și vă îndepărtează potențialii clienți de afacerea dvs. într-un punct critic al călătoriei cumpărătorului.
Căutările locale reprezintă o parte mai mare decât oricând din volumul de căutări pe Google (aproape 1 din 2 căutări se referă la o afacere locală), cu “aproape de mine” și alte interogări locale care cresc în popularitate în fiecare an. Cunoașterea modului în care marca dvs. se situează pe plan local este esențială pentru a construi o strategie de gestionare a reputației mărcii care să vă optimizeze prezența online.
Ia locale: 92% dintre utilizatori aleg afacerile locale care apar pe prima pagină a rezultatelor de căutare. Dintre cei care caută companii locale pe mobil, aproape 9 din 10 vor interacționa cu o marcă locală în decurs de 24 de ore.
Căutați marca dvs.
Când vine vorba de reputația mărcii, puține lucruri egalează influența sau impactul primei pagini Google. De fapt, mai mult de 75% dintre cei care efectuează căutări nu merg niciodată dincolo de cele 10 rezultate inițiale, acordând o pondere suplimentară oricăror elemente care apar primele atunci când consumatorii vă caută afacerea.
Și, deși este posibil ca acest lucru să nu le ofere consumatorilor o reflectare corectă sau exactă a companiei dumneavoastră, vă poate oferi o modalitate puternică de a vă concentra asupra percepției mărcii și de a evalua acea primă impresie importantă care, atât de des, face sau desființează o afacere online.
Căutarea numelui dvs. de marcă oferă o privire în profunzime asupra a ceea ce este, în esență, CV-ul online al companiei dvs.: linkurile, mențiunile, recenziile și articolele pe care potențialii clienți le găsesc mai întâi și la care se referă cel mai mult atunci când stabilesc valoarea mărcii dvs. Observarea calității acestor rezultate (numărul de rezultate pozitive vs. numărul de rezultate negative) și a poziției pe care fiecare mențiune o ocupă în raport cu celelalte (poziția de căutare) vă poate oferi o idee mai bună despre ceea ce modelează primele impresii și despre ceea ce conduce probabil la interacțiuni (bune sau rele) cu firma dumneavoastră.
Și pentru că algoritmul Google ia în considerare elemente precum interacțiunea cu utilizatorul, plasarea cuvintelor cheie, calitatea conținutului, autoritatea domeniului și relevanța atunci când clasifică elementele în căutare, puteți efectua o analiză mai aprofundată, rezultat cu rezultat, pentru a înțelege mai bine ce favorizează poziția fiecărui element pe prima pagină și pentru a construi o strategie de marketing de conținut care să vă aducă propriile active în rezultatele căutărilor de marcă.
Este greu de negat influența semnificativă, chiar supradimensionată, a social media asupra reputației mărcii. Și dacă sunteți cât de cât serios în ceea ce privește estimarea scorului de reputație a mărcii, o privire atentă asupra prezenței sociale a companiei dvs. este o necesitate.
O prezență socială puternică poate avea numeroase avantaje pentru marca dvs., oferind multiple oportunități de a colecta feedback, de a spori vizibilitatea mărcii, de a comercializa noi produse și de a direcționa mai mult trafic către site-ul dvs.