Nu sunteți singuri dacă ați confundat managerii de angajare vs. recrutori. Acești profesioniști lucrează împreună pentru a găsi candidați calificați și pentru a eficientiza procesul de recrutare. Unele roluri și responsabilități se suprapun, dar managerii de angajare și recrutorii au scopuri distincte în procesul de angajare. Recrutorii găsesc potențiali candidați, în timp ce managerii de angajare îi ajută pe noii angajați să navigheze în procesul de integrare a angajaților și ambii sprijină procesul de selecție și interviu.
Dacă sunteți în căutarea unui loc de muncă, înțelegerea responsabilităților lor vă poate ajuta să interacționați cu succes cu fiecare punct de contact și să vă pregătiți pentru un interviu de succes.
Managerii de recrutare vs. recrutorii: roluri și îndatoriri
Este nevoie de mai mult de o persoană pentru a angaja un candidat excelent. Costul mediu pentru a aduce un nou angajat este de aproximativ 4.700 RON, ceea ce înseamnă că angajatorii vor să se asigure că aleg persoana potrivită pentru un post vacant.
Managerii de recrutare și recrutorii lucrează împreună pentru a lua aceste decizii și pentru a construi o echipă de succes. Iată o defalcare a atribuțiilor fiecărei poziții în timpul procesului de angajare.
Ce face un recrutor?
Recrutorul caută potențiali candidați de pe site-urile de anunțuri de locuri de muncă și de pe LinkedIn, filtrează aplicațiile și comunică cu potențialii noi angajați. Adesea, aceștia sunt primul punct de contact cu o companie în timpul procesului de angajare.
Recrutorii, fie ca indivizi, fie ca echipe, lucrează uneori ca parte a departamentului de resurse umane (HR) al unei întreprinderi. De asemenea, aceștia merg la târguri de locuri de muncă, conferințe și evenimente de networking pentru a găsi candidați talentați. Unele companii externalizează, de asemenea, acest rol către agențiile de recrutare.
Iată ce fac recrutorii în activitatea lor de zi cu zi:
- Dezvoltă o strategie de recrutare: Lucrând cu managerii de angajare și, uneori, cu departamentele de resurse umane, recrutorii elaborează o strategie de marketing pentru a promova posturile vacante și a atrage candidați calificați. Acest proces include contactarea unei rețele existente pentru a crea o listă de potențiali candidați.
- Publicarea și revizuirea ofertelor de locuri de muncă: Recrutorii colaborează cu managerii de angajare pentru a elabora și încărca anunțurile de locuri de muncă pe site-urile online și pentru a revizui performanța acestora.
- Selectarea candidaților: Pe măsură ce sosesc cererile de angajare, recrutorii analizează CV-urile și scrisorile de intenție pentru a alege pe cine să intervieveze.
- Realizează interviuri introductive: Odată ce recrutorii identifică potențialul talent, aceștia ar putea efectua un interviu de selecție prin telefon pentru a reduce numărul de potențiali candidați. Aceștia vor pune întrebări despre aptitudini și calificări și își vor face o idee despre obiectivele de carieră ale candidatului și despre așteptările privind intervalul de salarizare.
- În cazul în care nu realizează un interviu telefonic, aceștia ar putea să vă confirme informațiile prin e-mail sau să treacă direct la programarea interviului de angajare cu managerul de recrutare.
- Ajutați în timpul procesului de integrare: Ocazional, recrutorii pot interveni pentru a-i ajuta pe managerii de angajare să prezinte și să integreze candidații de succes. De asemenea, aceștia lucrează pentru a negocia oferte care să fie în beneficiul atât al candidaților, cât și al companiilor.
Ce face un manager de angajare?
În timp ce recrutorii sunt responsabili de recrutare cu normă întreagă, managerii de angajare variază pentru diferite posturi în cadrul echipelor. Managerii de angajare creează descrieri ale posturilor, conduc interviuri și îi integrează pe noii angajați.
De obicei, veți întâlni managerul de angajare odată ce treceți la etapa interviului formal după procesul de recrutare.
Un manager de angajare este adesea un șef de echipă sau un supervizor în cadrul departamentului care face angajarea, ceea ce înseamnă că angajarea este doar o parte a activității sale. Aceștia au și alte îndatoriri de management de zi cu zi, pentru ca echipele lor să funcționeze fără probleme. Odată ce vă aflați la bord, managerul de angajare va fi probabil managerul dumneavoastră sau un alt membru senior al echipei dumneavoastră.
Când vine vorba de recrutare, managerii de angajare:
- Identifică posturile vacante: Indiferent dacă un angajat actual a plecat sau dacă echipa se extinde, managerii de angajare consiliază conducerea și HR cu privire la rolurile care trebuie create sau completate.
- Creează descrieri ale posturilor: Managerii de angajare lucrează cu recrutorii pentru a determina ce calificări sunt necesare pentru un rol și, de obicei, scriu descrierile posturilor pentru ca recrutorii să le publice. Cel puțin, ei vor prezenta recrutorului așteptările pentru postul respectiv.
- Examinați aplicațiile: După ce recrutorii termină interviurile de preselecție, managerii de angajare colaborează cu recrutorii pentru a evalua CV-urile preselectate pentru a determina ce candidați vor trece în etapa următoare.
- Conduceți interviurile: După ce recrutorii preselectează candidații, managerii de angajare conduc interviuri amănunțite, în cadrul unor întâlniri individuale sau al altor tipuri de interviuri, pentru a verifica candidații și a identifica cei mai buni candidați.
- Negociați termenii: După ce iau deciziile finale de angajare și transmit ofertele, managerii de recrutare pot ajuta la negocierea oricăror modificări ale contractelor de muncă.
- Organizează integrarea: Odată ce candidații acceptă ofertele, managerii de angajare organizează uneori datele de începere, sesiunile de integrare și orice formare suplimentară. Faptul că acest lucru revine recrutorului, managerului sau departamentului de resurse umane depinde într-adevăr de mărimea companiei.
Recrutori vs. manageri de angajare: cum sunt diferiți
Sarcina unui recrutor este de a simplifica procesul de recrutare pentru managerul de angajare. Deoarece managerii au alte îndatoriri, de obicei nu pot conduce singuri întregul proces. Recrutorii își asumă o parte din această responsabilitate, astfel încât toți cei implicați să economisească timp.
Managerii care angajează le dau recrutorilor cerințele și descrierea postului pentru a le publica pe site-urile de recrutare. Pe măsură ce sosesc cererile de angajare, recrutorul va identifica, va face o preselecție și va crea o listă scurtă de potențiali candidați pe care o va înmâna managerului de angajare.
De obicei, managerul de angajare intervievează apoi candidatul independent sau ca parte a unei echipe de angajare colaborative. Decizia finală cu privire la persoana care va fi angajată îi aparține acestuia și restului echipei, deoarece aceștia înțeleg mai bine nevoile departamentului.
Atunci când un candidat acceptă o ofertă, managerul de angajare ar putea ajuta la negocierea termenilor, cum ar fi data de începere și salariul, și la organizarea procesului de integrare, dar multe dintre aceste sarcini revin HR sau recrutorului (în funcție de mărimea companiei).
Ce este angajarea colaborativă?
Angajarea colaborativă a început ca o tendință de achiziție de talente în rândul întreprinderilor mici și mijlocii și al startup-urilor tehnologice din Silicon Valley. În loc să se bazeze pe un singur factor de decizie pentru a alege cea mai bună persoană de angajat, o echipă de angajare colaborativă valorifică o echipă mai diversă de manageri și angajați pentru un proces mai democratic și mai incluziv.
În timpul angajării colaborative, angajații care nu ajută de obicei la procesul de angajare, dar care lucrează în aceeași echipă, au ocazia să ofere contribuții pentru descrierea postului și pentru interviuri. Astfel, managerul care face angajările poate auzi mai multe opinii despre modul în care un candidat se va integra în echipă și poate identifica mai bine persoana potrivită pentru postul respectiv.
Angajarea colaborativă are multe avantaje față de procesul tradițional:
- Reduce prejudecățile: Opiniile multiple și feedback-ul de la interviuri ajută la depășirea potențialelor prejudecăți care ar putea influența deciziile de angajare.
- Crește implicarea: Prin împuternicirea angajaților de la toate nivelurile ca parte a echipei de angajare, o companie demonstrează că le apreciază opinia, generând loialitatea lucrătorilor.
- Creează o experiență mai bună pentru candidați: Faptul de a face cunoștință cu potențialii coechipieri ca parte a procesului de angajare arată că firma își apreciază angajații, ceea ce reprezintă un argument de vânzare puternic. Iar angajații unei companii sunt cei mai buni vânzători ai acesteia – candidații află cum este să lucreze pentru companie de la persoane care au experimentat acest lucru.
- Diminuează șansele unei angajări proaste: Includerea mai multor perspective cu privire la ceea ce face ca un candidat să aibă succes îi oferă managerului care face angajări o imagine mai completă a adecvării unui potențial angajat, crescând astfel probabilitatea unei bune încadrări.
Cum să comunicați cu un recrutor vs. un manager de angajare
Fie că este vorba de primul contact cu un recrutor sau de interviul final cu managerul de angajare, trebuie să faceți o primă impresie bună. Să știți cum să comunicați cu fiecare persoană vă poate ajuta.
Cu recrutorul, fiți sincer cu privire la așteptările dvs. și puneți întrebări dificile. Spuneți-le ce căutați la un nou post. Nu vreți să le irosiți timpul căutând un loc de muncă care nu se potrivește nevoilor sau intereselor dumneavoastră. Și dacă acest loc de muncă nu este pentru dumneavoastră, dacă impresionați recrutorul ar putea însemna că vă va ține minte atunci când va apărea o altă oportunitate.
Un manager de recrutare vă va pune mai târziu întrebări mai specifice despre activitățile zilnice ale rolului și despre modul în care lucrați cu o echipă. Atunci când vorbiți cu un manager de recrutare, conversația dvs. va fi un interviu de angajare formal. Acesta este responsabil de luarea deciziei finale cu privire la modul în care va fi ocupat postul vacant din echipa sa, așa că obiectivul dvs. este să vă vindeți ca fiind cea mai bună persoană pentru acest post.
Managerul de angajare vă va întreba despre abilitățile, educația și experiența dumneavoastră. De asemenea, va oferi întrebări specifice postului despre procesul de învățare, modul în care răspundeți la feedback sau pașii pe care îi urmați pentru a rezolva o problemă.
Una dintre cele mai bune modalități de a răspunde la aceste întrebări de interviu este metoda STAR (Situație, Sarcină, Acțiune, Rezultat), care te ajută să spui o poveste mai coerentă despre experiența ta.
Și nu uitați, vreți să știți dacă managerul de angajare este o persoană cu care puteți lucra. Îl intervievați pe el la fel de mult ca și el vă evaluează pe dumneavoastră. Nu vă fie teamă să puneți întrebări managerului de angajare despre cultura companiei, stilurile de comunicare și indicatorii de succes.
Ați putea chiar să îi întrebați ce îi place la faptul că lucrează pentru companie. Demonstrează interes, iar tu poți folosi răspunsurile lor pentru a lua o decizie informată dacă primești o ofertă de angajare.
Înțelegerea managerilor de angajare vs. recrutori și a distincțiilor dintre aceștia vă poate face căutarea unui loc de muncă mai ușoară și vă poate ajuta să comunicați cu potențialul dvs. nou angajator. Aceștia sunt forța motrice din spatele unei echipe de angajare colaborative de succes și se asigură că cei mai buni și cei mai străluciți reușesc să treacă prin acest proces.