Utilizați aceste sfaturi pentru a îmbunătăți managementul la distanță în organizația dvs. Tot mai multe companii adoptă medii de lucru la distanță sau medii de lucru hibride ca niciodată. Ca atare, este mai important ca niciodată ca managerii să înțeleagă cum să gestioneze eficient echipele la distanță. Acest lucru include înțelegerea nuanțelor legate de gestionarea angajaților la distanță. De asemenea, include dezvoltarea abilităților necesare pentru a împuternici cele mai bune lucrări ale echipelor la distanță. În caz contrar, organizațiile se pun în pericol. Aceasta include riscul de pierdere a productivității și de scădere a performanței. De asemenea, include riscul de a pierde talentele de top în favoarea organizațiilor cu o abordare mai bună a gestionării la distanță.
Dar cum arată, mai exact, un management la distanță eficient? Și cum pot managerii să își sporească eficiența și impactul atunci când gestionează echipe la distanță?
Definirea managementului la distanță
Managementul la distanță este un tip de management care implică supravegherea unei echipe de angajați la distanță în timp ce aceștia navighează în lumea muncii la distanță.
Managementul la distanță apare atât în cazul echipelor complet la distanță, cât și în cazul muncii la distanță hibride. În funcție de companie și de echipă, managementul la distanță poate include o varietate de sarcini. De exemplu, managerii la distanță pot planifica și găzdui întâlniri la distanță. De asemenea, ei pot supraveghea progresul proiectelor, sarcinilor și fluxurilor de lucru legate de echipă (cunoscut și sub numele de gestionare a proiectelor la distanță.) Sau pot conduce sarcina de a pregăti membrii echipei la distanță pentru succes în timp ce lucrează de acasă.
Managementul la distanță diferă de managementul tradițional la fața locului în câteva moduri diferite, inclusiv:
- Supravegherea la distanță a echipei. În cazul managementului la fața locului, managerii lucrează în aceeași locație cu echipa lor. În cazul managementului la distanță, echipele sunt distribuite. Asta înseamnă că managerii lucrează de obicei într-o locație complet diferită de cea a membrilor echipei lor.
- Este posibil ca angajații să lucreze în zone orare diferite. Cu echipele virtuale, angajații pot lucra adesea de oriunde. Aceasta înseamnă că, în cazul managementului la distanță, este posibil să gestionați oameni din zone orare diferite. Iar atunci când echipele lucrează în mod asincron, un management puternic este o necesitate absolută.
- Tehnologie diferită. Tehnologia necesară pentru a gestiona o echipă la distanță este diferită de tehnologia de care au nevoie managerii pentru a supraveghea o echipă în persoană. De exemplu, este posibil ca managerii la distanță să aibă nevoie să obțină acces de la distanță la computerele angajaților lor. Sau s-ar putea să aibă nevoie să navigheze printr-o varietate de instrumente de colaborare pentru a-și gestiona eficient echipele. Din cauza tehnologiei necesare, managerii de la distanță trebuie, în general, să fie pricepuți la tehnologie.
- Trebuie să creeze conexiuni online. Atunci când gestionați o echipă în persoană – și îi vedeți zilnic – poate fi ușor să construiți relații. Dar construirea de relații este diferită atunci când gestionați angajați la distanță. Promovarea unei relații pozitive și a încrederii poate necesita mai mult timp și efort cu echipele la distanță.
Avantajele și provocările managementului la distanță
După cum am menționat, managementul la distanță diferă de managementul în persoană într-o varietate de moduri. Aceste diferențe oferă unele avantaje managerilor la distanță. Ele oferă, de asemenea, unele provocări.
Avantaje
Unele dintre avantajele majore ale managementului la distanță includ:
- Echipe mai implicate. Mulți angajați (dar nu toți angajații) preferă să lucreze la distanță. Iar atunci când pot lucra de acasă, acești angajați sunt adesea mai implicați în munca lor. Ca atare, managerii la distanță au adesea avantajul de a gestiona angajați mai implicați.
- Productivitate mai mare. Lucrul de acasă oferă o varietate de beneficii angajaților. De exemplu, aceștia nu trebuie să facă naveta la serviciu și își pot configura posturile de lucru așa cum doresc. Aceste beneficii îi pregătesc pe angajați să lucreze mai eficient – ceea ce se traduce printr-o productivitate mai mare.
- Echipe diverse. Atunci când angajarea în cadrul unei organizații nu este limitată de constrângeri geografice, aceasta poate angaja talente mai diverse. Acest lucru duce la voci, opinii, abilități și medii mai diverse în echipele la distanță. Această diversitate poate face ca echipele la distanță (și managerii acestora) să aibă mai mult succes.
- Costuri mai mici. Gestionarea unei echipe în persoană vine cu o mulțime de cheltuieli generale. De exemplu, atunci când echipele lucrează într-un birou, organizația trebuie să plătească pentru spațiul de birou, electricitate și mobilier. Echipele la distanță au mult mai puține cheltuieli generale. Astfel, managerii la distanță dispun de mai multe resurse pe care le pot investi în pregătirea echipelor lor pentru succes.
Provocări
Managementul la distanță oferă câteva avantaje certe față de managementul unei echipe în persoană. Dar nu este lipsit de dezavantaje.
Unele dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă managerii la distanță în gestionarea echipelor lor includ:
- Zonele orare diferite. După cum am menționat, echipele de la distanță lucrează adesea în fusuri orare diferite. Acest lucru poate face dificilă (sau, în unele cazuri, imposibilă) programarea întâlnirilor, colaborarea la proiecte și supravegherea angajaților în timp real.
- Provocări de comunicare. Membrii echipei care lucrează în zone orare diferite pot duce, de asemenea, la provocări de comunicare. De exemplu, dacă un angajat are o întrebare despre cum să avanseze cu un proiect, dar lucrează într-un alt fus orar, trebuie să aștepte să primească răspunsul la întrebarea sa până când managerul se conectează la serviciu. În funcție de diferența de fus orar, ar putea fi vorba de ore sau chiar de o zi întreagă de lucru.
- Mai puțin control și supraveghere. Atunci când gestionează o echipă la distanță, managerii au mai puțin control și supraveghere asupra fluxurilor de lucru ale echipei. Aceștia pot atribui sarcini. Dar pentru că nu se află în același spațiu fizic cu angajații, nu pot supraveghea fizic modul în care aceștia își îndeplinesc sarcinile. În timp ce majoritatea angajaților nu au nevoie să fie microgestionați, unii angajați se luptă atunci când lucrează de acasă.
- Un volum mare de mesaje. Atunci când echipele lucrează împreună într-un birou, angajații pot trece pe la biroul managerului lor atunci când au o întrebare. Dar acest lucru nu este posibil într-un mediu la distanță. Dacă un angajat are o întrebare, o îngrijorare sau o solicitare, trebuie să ajungă la managerul său în mod digital. Prin urmare, managerii de la distanță au adesea un volum mult mai mare de mesaje de gestionat decât managerii în persoană. Iar faptul de a rămâne la curent cu aceste mesaje le poate lua mult timp și energie.
- Provocări legate de securitate. Păstrarea în siguranță a datelor și informațiilor sensibile este esențială pentru organizații. Dar prevenirea scurgerilor de date sau a breșelor de securitate poate fi mai dificilă atunci când echipele lucrează de la distanță. Acest lucru se datorează faptului că angajații se conectează de pe o varietate de rețele, ceea ce face mai dificilă asigurarea celui mai înalt nivel de securitate la nivel general.
Abilități pe care trebuie să le dezvolți ca manager la distanță
Dacă veți gestiona o echipă de la distanță, dezvoltarea abilităților de management este o necesitate pentru a fi cel mai eficient manager.
Unele dintre abilitățile de management pe care veți dori să vă concentrați asupra dezvoltării pentru a fi un manager la distanță eficient includ:
Abilități de organizare.
Managerii la distanță sunt responsabili de gestionarea mai multor angajați, adesea în zone orare diferite). De asemenea, ei trebuie să gestioneze o varietate de proiecte, sarcini și tehnologii. Pentru a gestiona toate responsabilitățile lor, sistemele, procesele și organizarea generală sunt absolut necesare.
Competențe de comunicare
După cum am menționat, comunicarea este esențială atunci când se gestionează o echipă la distanță. Comunicarea asincronă necesită ca managerii de la distanță să fie foarte clari atunci când comunică. Acest lucru include oferirea clară de instrucțiuni și atribuirea de sarcini. De asemenea, înseamnă să oferiți răspunsuri clare la întrebările și solicitările angajaților. În caz contrar, angajații nu vor avea indicațiile de care au nevoie pentru a-și face munca în mod eficient.
Comunicarea online poate fi, de asemenea, mai dificilă decât comunicarea față în față. De exemplu, poate fi mai greu de înțeles contextul fără limbajul corpului sau fără a auzi tonul vocii cuiva. Ca atare, managerii la distanță trebuie să fie capabili să depășească aceste provocări de comunicare – ceea ce necesită un anumit nivel de îndemânare.
Sfaturi pentru gestionarea la distanță
Căutați să îmbunătățiți managementul la distanță în organizația dumneavoastră? Iată câteva sfaturi de care să țineți cont:
Pregătiți managerii pentru succes.
Dacă doriți ca managementul la distanță să aibă succes în organizația dumneavoastră, trebuie să vă pregătiți managerii pentru succes. Acest lucru include investiția în programe de dezvoltare a managementului și oferirea de formare în domeniul conducerii la distanță. De asemenea, aceasta include și investiția în software-ul de care managerii au nevoie pentru a-și gestiona mai bine echipele.
De asemenea, este important să îi ajutați pe manageri să acorde prioritate echilibrului dintre viața profesională și cea privată și să evite epuizarea. Acest lucru include acordarea de timp liber din belșug și menținerea unui volum de muncă realist și ușor de gestionat.
Creați oportunități de conectare.
Poate fi o provocare pentru echipele la distanță să se simtă conectate atunci când lucrează în locații diferite. Dar această conexiune este necesară pentru ca echipele să își facă cea mai bună treabă. Și astfel, depinde de managerii la distanță să creeze oportunități pentru consolidarea echipei virtuale.
Cu cât echipele la distanță se simt mai conectate – atât cu colegii lor, cât și cu managerii lor – cu atât vor fi mai coezive și mai eficiente. Așadar, dacă sunteți manager, asigurați-vă că creați aceste oportunități de conectare.
Investiți în instrumentele potrivite.
Pentru ca echipele la distanță să funcționeze bine, au nevoie de instrumentele potrivite. Iar ca organizație, este important să investiți în aceste instrumente.
Dacă echipa dvs. este hibridă sau complet la distanță, este important să înțelegeți detaliile managementului la distanță. Iar cu aceste sfaturi și informații, aveți tot ce vă trebuie pentru a îmbunătăți managementul la distanță și experiența digitală a angajaților în cadrul companiei dvs. Și, în acest proces, împuterniciți angajații la distanță.