A avea mulți clienți este dorința oricărei afaceri B2C și o binecuvântare pentru cei care o au. Cu toate acestea, astfel de binecuvântări pot veni cu bariere specifice, mai ales dacă afacerea dvs. satisface un public global. Comunicarea este una dintre aceste bariere, iar afacerile internaționale se confruntă cu această problemă atunci când comunică cu parteneri sau clienți străini. Aceste dificultăți de comunicare pot face ca întreprinderile să piardă clienți și să afecteze vânzările. Iată câteva modalități de a pune capăt dificultăților de comunicare cu clienții dvs. străini.
Arătați emoțiile: Înțelegerea limbii unei alte persoane poate fi complexă și poate consuma mult timp. Cu toate acestea, este mai ușor să citiți și să înțelegeți emoțiile; întreprinderile pot folosi acest limbaj universal (emoțiile) pentru a reduce decalajul dintre ele și clienții lor străini. Noi simțim toate emoțiile – bucurie, frică, frustrare, entuziasm, furie etc. -și proprietarii de afaceri ar trebui să învețe să transmită emoții pozitive pentru a obține comportamentul dorit din partea clienților. Unii clienți au o înțelegere limitată a limbii române sau engleze și este mai bine să se abțină de la vocabularul formal și de la figurile de stil atunci când comunică cu ei. Vorbiți încet pentru ca ei să poată înțelege și însoțiți-vă cuvintele cu un zâmbet primitor pentru a-i face să se simtă confortabil.
Folosiți indicii cu imagini: Semnele și imaginile nu sunt influențate de limbaj, iar cel mai simplu desen poate transmite mai multe informații decât cuvintele scrise sau vorbite. Indiciile din imagini sunt mai utile și fac o treabă bună atunci când cuvintele eșuează. Clienții dvs. străini au mai multe șanse să vă înțeleagă dacă aveți o imagine care vă sporește succint explicația. Dacă încercați să le vindeți un produs, le puteți permite, de asemenea, să testeze produsul în mod independent pentru a înțelege mai bine.
Folosiți servicii de traducere: Traducerea este una dintre cele mai simple modalități de a reduce decalajul de comunicare dintre dumneavoastră și clienții străini. Un expert în traduceri vă poate ajuta să comunicați rapid propunerea de valoare a agenției dvs., costul serviciilor și alte detalii relevante pentru clienții străini. Există mai multe modalități de a obține un traducător și de a interacționa cu clienții. Puteți cere ajutorul localnicilor care vorbesc fluent ambele limbi sau al unui angajat al organizației dvs. Cu toate acestea, găsirea unui localnic poate fi dificilă, iar folosirea unui angajat ar însemna că acesta trebuie să își neglijeze locul de muncă pentru o perioadă. Cea mai bună opțiune ar fi să contactați o companie de traduceri profesionistă și să angajați un expert. Acești experți sunt versați în mai multe limbi și sunt disponibili să se deplaseze cu dvs. oriunde aveți nevoie de serviciile lor. Contactarea unei companii de traduceri este, fără îndoială, cel mai eficient mod de a comunica cu clientul dvs. străin, deoarece traducătorii profesioniști își cunosc ceapa și au experiență în tratarea acestor situații.
Exercitați-vă răbdarea: Atunci când transmiteți informații esențiale clienților străini, s-ar putea să dureze ceva timp până când aceștia vă vor înțelege pe deplin mesajul. În calitate de proprietar de afacere, trebuie să fiți dispus să vă explicați în mod repetat pentru a vă asigura că vă înțeleg sau că au întrebări. Bariera lingvistică necesită un pic de efort pentru a fi depășită, provocând frustrare atât pentru dumneavoastră, cât și pentru clienții dumneavoastră. Răbdarea atrage norocul, iar lipsa de răbdare vă poate face să pierdeți clienți. Satisfacția clienților este strategia de reclamă pe care o poate avea orice afacere. Atunci când pierdeți un client străin, influența acestuia vă poate costa patronajul clienților potențiali și existenți și chiar poate păta reputația companiei dumneavoastră.
Păstrați-vă simțul umorului: Nu este neobișnuit ca clienții străini să se simtă inconfortabil atunci când au de-a face cu dumneavoastră. Nu le vorbiți limba și abia dacă le înțelegeți cultura, așa că ar putea fi înclinați să pășească cu prudență. Cu toate acestea, ar fi mai bine dacă ați depune un efort pentru a ușura atmosfera și a-i face să se simtă confortabil, iar umorul este o modalitate excelentă de a face acest lucru. A pune un zâmbet pe fața clienților dumneavoastră poate contribui la dezvoltarea încrederii și la asigurarea satisfacției clienților.
Este nevoie de timp și efort pentru a pune capăt dificultăților de comunicare și pentru a depăși bariera lingvistică. Este esențial ca, în calitate de întreprindere, să vă faceți timp pentru a satisface nevoile clienților dumneavoastră, indiferent dacă aceștia înțeleg sau nu limba, dacă doriți să construiți o relație de succes. Ați putea folosi indicii cu imagini dacă comunicarea scrisă sau vorbită este opțională.
Angajarea unei companii de traduceri profesionale sau a unui lingvist care să vă ajute este cea mai eficientă modalitate de a comunica eficient cu un client străin. Nu uitați să păstrați o atmosferă ușoară, să aveți răbdare și să îl încurajați să pună întrebări.