Dacă afacerea dvs. este în expansiune, angajarea unui recrutor poate face diferența între a vă strădui să construiți o forță de muncă calificată și a vă umple rapid echipa cu talentul potrivit. În cele din urmă, decizia dvs. de angajare ar trebui să fie ghidată de nevoile unice ale companiei dvs. Înainte de a începe procesul de angajare a unui recrutor, evaluați dacă aveți nevoie să angajați un profesionist temporar sau permanent și dacă căutați să achiziționați personal generalist sau talente foarte specializate.
În acest articol, vom discuta detaliile recrutării unui recrutor în România, inclusiv principalele abilități pe care ar trebui să le evaluați la candidați și un ghid pentru alegerea celui potrivit.
Ce este un recrutor?
Un recrutor este un profesionist care caută să facă să corespundă candidații potriviți și ofertele de muncă. Un recrutor eficient își face timp pentru a înțelege nevoile de angajare și contextul fiecărei organizații, creează o descriere atractivă a postului și elimină candidații necalificați.
Un bun recrutor ar trebui să acorde o atenție deosebită viziunii pe termen lung a companiei. Cu alte cuvinte, trebuie să vadă imaginea de ansamblu din spatele ocupării unor posturi specifice, deoarece veți lucra împreună pentru a construi o echipă puternică care, în mod ideal, vă poate împuternici afacerea pentru anii următori.
Competențe dificile ale recrutorului
Primul pas al procesului de angajare ar trebui să fie analiza nevoilor afacerii dvs. și enumerarea tuturor aptitudinilor mai greleobligatorii pe care ați dori să le aibă recrutorul dvs.
Familiaritate cu software-ul de resurse umane
Recrutorii experimentați vor avea o experiență vastă în utilizarea diferitelor software de resurse umane în cadrul procesului de recrutare.
Ar fi bine să căutați o persoană care este deja familiarizată cu software-ul specific pe care îl folosește compania dumneavoastră. În acest fel, puteți viza rapid un grup foarte specific de candidați care, odată angajați, se pot familiariza rapid cu acest lucru.
O dorință puternică de a învăța
Având în vedere că procedurile de angajare și de angajare se schimbă în mod regulat, companiile ar putea prefera să caute recrutori care sunt dispuși să învețe noi tehnologii și procese de afaceri. Flexibilitatea este o abilitate esențială în prezent – și, probabil, chiar mai importantă decât abilitățile tehnice specifice pe care le puteți învăța la locul de muncă.
Întrebați-vă potențialul angajat despre disponibilitatea sa de a învăța stiva tehnologică și luați în considerare noi abordări pentru a construi procese de recrutare eficiente.
Marketing și vânzări
Acordați o atenție deosebită modului în care potențialul dumneavoastră recrutor poate comunica eficient beneficiile și valoarea pe care compania dumneavoastră le oferă candidaților.
În timp ce următorul dumneavoastră recrutor nu ar trebui să dea impresia de a fi excesiv de vânzător, acesta ar trebui să fie capabil să articuleze în mod clar ceea ce compania dumneavoastră are de oferit în ceea ce privește cultura și oportunitățile de creștere. Promovarea brandului dvs. de angajator va conduce la rezultate în materie de recrutare.
Un recrutor foarte eficient va căuta modalități suplimentare de a atrage candidații și va avea o înțelegere puternică a beneficiilor pe care le poate discuta cu candidații, fie în scris, fie verbal.
Competențe transversale ale recrutorului
Deși abilitățile tehnice sunt importante, recrutarea necesită în special abilități soft puternice.
Recrutorii se ocupă de construirea brandului dvs. unic de angajator și de prezentarea afacerii dvs. în negocierile cu candidații. Din acest motiv, ei au un impact major asupra eficienței discursului dvs. și asupra faptului dacă acesta rezonează cu candidații.
Competențe de comunicare
În activitatea lor de zi cu zi, recrutorii interacționează în mod constant cu diverse părți interesate, cum ar fi candidații, managerii de angajare care creează cereri de angajare și factorii de decizie care au ultimul cuvânt în ceea ce privește angajările.
Pentru un recrutor, este mai bine să comunice în exces decât să rămână în propriul colț. Recrutorii trebuie să perfecționeze arta de a ajunge la actorii din industrie, construind în mod constant punți către conexiuni individuale și potențiali parteneri corporativi.
Experiența în vânzări, PR și în domenii similare poate fi foarte utilă, diferențiind recrutorii cu potențial ridicat de concurență. Vânzarea eficientă a viziunii companiei poate crește drastic ratele de angajare și poate reduce costul pe angajare.
Răbdare
Candidații ar putea fi frecvent racolați de concurenți, astfel încât toți specialiștii în resurse umane trebuie să fie pregătiți să înceapă procesul de recrutare de la zero.
Mai multe runde de interviuri, alinieri și discuții pot fi încercate și, prin urmare, necesită un angajament de a juca jocul pe termen lung într-un mod care poate genera constant rezultate pozitive. De asemenea, recrutorii ar trebui să aibă la inimă interesele companiei, fără a ceda niciodată tentațiilor de a prezenta un candidat care să se potrivească lejer.
Încredere
Recrutorii ar trebui să obțină un punctaj ridicat la capitolul încredere și abilități de conducere. Personalitățile optimiste care sunt capabile să facă față provocărilor neașteptate și să reacționeze rapid la evenimente neprevăzute se descurcă excepțional de bine în această poziție.
Oferiți recrutorilor curajoși oportunități ample de avansare și veți găsi probabil un viitor lider autohton în rândurile dumneavoastră.
Bune abilități de ascultare și empatie
Fiți atenți la modul în care un recrutor reacționează la feedback-ul dvs. atunci când încercați să găsiți o angajare perfectă pentru echipa dvs.
Vânătorii de modă competenți nu încearcă niciodată să facă cealaltă parte să accepte versiunea lor. În schimb, ei știu că ascultarea atentă a ceea ce are de spus cealaltă parte deschide calea pentru a oferi o soluție personalizată, determinată de dorințele și aspirațiile acesteia.
Empatia este o abilitate subestimată a recrutorului capabil. Străduindu-se mereu să înțeleagă nevoile și dorințele candidaților și ale companiilor deopotrivă, recrutorii ar trebui să fie capabili să privească lumea prin ochii altora.
Gestionarea timpului și fiabilitatea
Angajarea este agitată. Cu cât mai ușor de gestionat este procesul de recrutare pentru echipa dumneavoastră, cu atât mai multă valoare va genera afacerea dumneavoastră.
Recrutorul dvs. va trebui să fie priceput în a jongla cu mai multe planuri de acțiune, în a trece prin sute de aplicații, în a programa interviuri și în a alege cei mai potriviți candidați pentru fiecare dintre ele.
Fără un talent pentru gestionarea timpului, este ușor să pierzi urma acțiunilor și să le prioritizezi incorect.
Capacitatea de a fi punctual, de a răspunde la apeluri și de a gestiona mai multe proiecte fără a fi copleșit va aduce fiabilitate procedurilor de recrutare ale companiei dumneavoastră – și vă va garanta capacitatea de a prognoza rezultatele angajărilor.
Cum să testați abilitățile viitorului dumneavoastră recrutor
Să cunoști abilitățile de top pe care ar trebui să le cauți la candidați este un lucru, dar să fii capabil să le testezi rapid este de o importanță reală – și asta îți va permite să angajezi efectiv cea mai bună persoană pentru postul respectiv.
Unde găsiți un recrutor pentru afacerea dvs.
În linii mari, ați putea să vă angajați următorul recrutor fie extern, fie intern. Iată o privire asupra argumentelor pro și contra pe care le oferă ambele opțiuni.
Angajarea unui recrutor extern
Compania dvs. poate încheia un contract cu o firmă de recrutare de personal care va păstra recrutorul pe statul său de plată și vă va oferi posibilitatea de a-l angaja pentru numărul de ore necesar.
Pro:
- Firmele de recrutare de personal se vor ocupa de aspectele juridice, documente și multe altele
- Veți avea acces la servicii de înaltă calitate
- Puteți angaja un recrutor pentru un număr limitat de ore, reducând astfel costurile totale
Contra
- Este posibil ca un recrutor extern să nu fie dispus să se supună unui proces de testare
- Recrutorii externalizați jonglează de obicei cu mai mulți clienți și este posibil să nu fie pe deplin investiți în compania dvs.
- Nu există garanții că recrutorul extern nu se va muta la o altă agenție de recrutare, reducând astfel stimulentul de a-l dezvolta ca jucător cheie în cadrul companiei dvs.
Angajarea unui recrutor intern
Dacă decideți să angajați un recrutor intern, compania dvs. va fi angajatorul înregistrat și veți interacționa direct cu recrutorul.
Pro:
- Aveți posibilitatea de a derula un proces de recrutare complet controlat, care include teste de preangajare integrate și conectate, referințe structurate, verificări de antecedente și multe altele
- Garantează că angajatul se va angaja pe deplin în afacerea dvs.
- Recrutorul va putea să își unească eforturile cu dumneavoastră pentru a vă adapta procesele de recrutare și alte procese de resurse umane la nevoile și condițiile de afaceri în schimbare
Dezavantaje
- Angajarea internă vine cu obligația din partea dvs. de a oferi recrutorului un loc de muncă salariat, spațiu de birouri, asigurare de sănătate și alte beneficii
- Potențial, sunt necesare un efort și un timp mare pentru a recruta pe cont propriu, cu excepția cazului în care efectuați o selecție eficientă înainte de angajare
- În ciuda acestor dezavantaje, dacă aveți nevoi importante de angajare la orizont, angajarea internă ar putea fi cea mai bună opțiune.
Model de descriere a postului de recrutor
Potențialul dvs. angajat creează, analizează și îmbunătățește descrierile de post pentru a trăi, așa că încercarea de a-i uimi nu va funcționa; rămânând concis și la obiect, veți atrage candidați valoroși. A fi succint și apropiat de cultura dvs. este cea mai bună abordare pentru a scrie orice fel de descriere a postului.
Asigurați-vă că lăsați cultura și brandul dumneavoastră de angajator să strălucească, ajutându-i pe recrutori să vadă cum se vor potrivi în cadrul organizației dumneavoastră.
Concentrați-vă pe găsirea unui candidat care să vă extindă cultura și să aducă ceva nou în echipa dvs. Diversitatea și vitalitatea echipei dvs. de recrutare va trimite semnalul potrivit viitorilor candidați, astfel încât afacerea dvs. să poată continua să crească.