Denumirea de nivel junior, full sau senior ridică întotdeauna îndoieli pe piața muncii, în principal în procesele de recrutare și selecție. Acest lucru se datorează faptului că există mai multe criterii pentru definirea și clasificarea competențelor și experiențelor profesionale. În plus, sectorul Resurse Umane (HR) al fiecărei companii poate crea o structură organizațională diferită, aducând definiții și mai specifice. În acest post vom clarifica cele mai populare caracteristici care definesc angajatul junior, care, aproximativ vorbind, este recent absolvent, cu puțină experiență, ale cărui funcții sunt mai puțin complexe. Este un nivel de poziție fără atât de multe cerințe pentru abilitățile profesionale și, de obicei, fără autonomie pentru decizii.
Dacă doriți să înțelegeți și despre poziția de conducere, vă recomandăm să citiți acest material cu principalele definiții ale poziției și valoarea acesteia pentru organizație.
Urmați postul și aflați caracteristicile care definesc ce este un profesionist junior și măsurile pe care compania dvs. le poate lua pentru a-și stimula dezvoltarea.
Cum de a determina ce este un angajat junior?
După cum am spus deja, nivelul poziției este o determinare a companiei, deci poate varia de la o organizație la alta. Criteriile de clasificare a profesioniștilor sunt diverse și depășesc analiza anilor de experiență, vârsta sau nivelul educației academice.
Pentru a defini ce este un angajat junior, sectorul HR al companiei dvs. ar trebui să ia în considerare aspecte precum domeniul de expertiză, complexitatea sarcinilor locului de muncă și maturitatea profesională pe care o va necesita.
Poziția profesională junior este de obicei pentru candidații nou absolvenți, astfel încât personalul nu ar trebui să perceapă pentru abilități complexe și / sau experiențe specifice. Funcțiile legate de poziția junior trebuie să includă cunoștințe tehnice de calitate și abilități extracurriculare, cum ar fi limbile sau cunoașterea instrumentelor caracteristice, care agregă organizația, dar fără a necesita o mare profunzime.
Puțina experiență practică pe piața muncii poate implica lipsa discernământului profesional, prin urmare, luarea deciziilor nu este o atribuție a profesionistului junior.
Pentru a înțelege mai bine ce este un angajat junior, uita-te la el ca la un elev. HR selectează și recrutează profesioniști calificați, în conformitate cu aceste limite de pregătire, și care au trăsături subiective în funcție de cultura lor organizațională. În acest fel, sectorul de posturi vacante în cauză câștigă un discipol, care va putea să se antreneze și să se dezvolte în funcție de cerințele și nevoile principale ale companiei.
Angajatul junior este un intern?
Nu, angajatul junior nu este un intern. Stagiarii sunt de obicei studenți în formare, iar angajatul junior este deja un profesionist instruit.
Cele mai multe companii clasifică cariera unui profesionist ca: intern, junior, full, senior, master și specialist. Prin urmare, poziția junior este o poziție superioară ocupată de profesioniști care tocmai au părăsit un program de stagiu sau stagiu.
Deși au deja un fundal introductiv, este încă o poziție care va necesita îndrumare pentru a nu stăpâni particularitățile afacerii, fundamentele funcției, instrumentele tehnologice sau, de asemenea, pentru a ignora atributele profesionale esențiale.
În cele mai multe organizații, durata poziției junior este de trei ani, deoarece dezvoltarea sa este stimulată luând în considerare o cale de carieră. Această logică a formării profesionale ajută la o mai bună înțelegere a ceea ce este un profesionist junior pentru organizație.
Ce poate face compania pentru a dezvolta angajații juniori?
Întrucât sunt încă în proces de dezvoltare, angajatul junior trebuie să fie monitorizat și mentorat de un superior. Pentru a face acest lucru, să se dezvolte într-un mod profitabil și să contribuie la evoluția organizațională.
Pentru a stimula această creștere, compania poate adopta unele măsuri.
Creați o cale de carieră
Crearea de planuri de carieră este o strategie pentru a stimula motivația angajatului nou angajat. Având în vedere planul, el va avea o înțelegere mai clară a ceea ce este un angajat junior, care sunt îndatoririle sale generale și ce căi posibile va lua pentru a urca la poziția dorită.
Oferta de formare
Dacă obiectivul organizației este de a transforma profesionistul junior într-un angajat cu normă întreagă, senior, master sau echivalent, pregătirea lor trebuie să fie o prioritate. Prin urmare, investiția în cursuri de formare, cursuri, ateliere de lucru pentru domenii specifice de cunoaștere, atât de muncă, cât și mentală, vă va ajuta să vă dezvoltați forța de muncă.
Stabilirea nivelului pentru același loc de muncă
A fi promovat într-o poziție mai înaltă este un factor motivant, dar dedicarea tuturor angajaților juniori dintr-o dată nu este întotdeauna posibilă având în vedere scara și graficul organizațional al companiei. Prin urmare, o strategie este de a crea niveluri diferite pentru aceeași poziție junior.
De exemplu, analistul de resurse umane junior, full și senior, care diferențiază remunerația și beneficiile. Prin urmare, în aceeași poziție, un profesionist poate progresa, să fie motivat și să ofere rezultate și mai promițătoare. Înțelegerea a ceea ce este un angajat junior este esențială pentru ca angajatul să îmbrățișeze toate posibilitățile de creștere.
Profesioniști care împărtășesc valori
O altă acțiune pe care compania o poate lua pentru a stimula creșterea profesioniștilor juniori este orientarea directă a liderilor săi. Astfel, prin direcția corectă, angajații de la baza piramidei pot fi instruiți intern pentru a împărtăși valorile organizaționale și a viza poziții cu impact ridicat. Educați în funcție de interesele de afaceri, pe termen lung, acest angajat junior poate ocupa poziții de top.
Dialog cu angajații juniori
Pe lângă crearea unui plan de carieră interesant, sectorul de resurse umane al companiei dvs. ar trebui să asculte și să vorbească cu angajatul junior. Numai atunci pot fi cunoscute aspirațiile reale pentru avansarea profesională. Și în acest fel, promovați un plan de carieră atractiv și motivant. Angajatul trebuie să înțeleagă definițiile a ceea ce este un angajat junior pentru a-și prezenta viziunile despre evoluția personală.
După cum puteți vedea, înțelegerea a ceea ce este un angajat junior este fundamentală pentru stabilirea unui obiectiv pe termen mediu și lung. Oferiți sprijin adecvat pentru dezvoltarea dvs. și asigurați o forță de muncă motivată și fidelă pentru evoluția organizației dvs. Angajatul junior este viitorul afacerii tal