Poate fi ușor să vii cu o idee de afaceri, dar să știi cum să o prezinți este cu totul altceva. Prezentarea unei idei de afaceri poate fi o experiență stresantă, dar este esențial să o faceți eficient pentru a-i convinge pe ceilalți să se alăture și pentru a vă transforma viziunea în realitate. Pentru a vă ajuta să vă pregătiți pentru succes, iată ghidul nostru pas cu pas despre cum să prezentați o idee de afaceri.
Ce face o prezentare excelentă?
O prezentare excelentă trebuie să capteze atenția ascultătorului și să îi ofere o imagine clară a ideii sau conceptului dvs. Pentru a face acest lucru, este esențial să vă înțelegeți pe deplin ideea, strategia de creștere și planul general de afaceri. Trebuie să înțelegeți pașii necesari pentru a vă transforma ideea în realitate și să fiți capabil să le insuflați investitorilor încrederea că se pot aștepta la un randament al investiției.
Pentru a avea cele mai mari șanse de a-i convinge pe ceilalți că este o investiție care merită, va trebui să puteți arăta încredere totală în ideea dvs. de afaceri atunci când o prezentați.
Prezentați o idee de afaceri în acești pași:
Identificați-vă publicul țintă
Ca un prim pas, este esențial să cercetați potențialii investitori pentru a stabili cui trebuie să vă adresați. Obținerea investiției potrivite nu se referă doar la bani – ci și la construirea unui parteneriat.
Atunci când cercetați investitorii, luați în considerare factori precum tipurile de industrii în care investesc. Acest lucru vă poate ajuta să vă adaptați prezentarea și să vă concentrați asupra priorităților lor.
De asemenea, gândiți-vă în ce stadiu investesc – preferă întreprinderile aflate la început de drum sau cele mai bine stabilite? Ar trebui să aveți o idee aproximativă a sumei de bani de care aveți nevoie pentru a vă lansa ideea de afacere, iar apoi să selectați investitorii care vă vor ajuta în acea etapă specifică.
Verificați, de asemenea, experiența anterioară a investitorului și istoricul de investiții pentru a stabili în ce tip de întreprinderi investesc de obicei și cum au ajutat întreprinderile în trecut. Luați în considerare dacă personalitățile voastre se vor potrivi. Acest lucru ar trebui să vă ajute să vă ajustați discursul și să găsiți persoana potrivită cu care să vă asociați.
Prezentați-vă pe dumneavoastră și afacerea dumneavoastră
Modul în care vă prezentați prezentarea este la fel de important ca și conținutul acestuia. Este important să stabiliți contactul vizual, să arătați mâinile, să stați drept și să zâmbiți. Investitorii vor dori să fie siguri că intră într-un parteneriat cu persoanele potrivite. Ei vor dori să știe dacă dumneavoastră și ceilalți membri ai echipei sau fondatori ați mai lucrat împreună în trecut și dacă sunteți flexibil și deschis la minte.
De asemenea, ar trebui să fiți pregătit pentru ca investitorii să ridice probleme cu privire la ideea dvs. de afaceri și să fiți capabil să acceptați feedback-ul fără a deveni defensiv. Este înțelept să vă pregătiți din timp și să scrieți o listă de potențiale provocări cu care v-ați putea confrunta din partea investitorilor, împreună cu modul în care veți răspunde la ele.
Dacă, în timpul prezentării, apare o întrebare la care nu sunteți în măsură să răspundeți, fiți sincer cu privire la incertitudinea dvs. și spuneți că o veți analiza și veți reveni la ei cu un e-mail de follow-up. Companiile doresc să se asocieze cu persoane care sunt fericite să primească îndrumări și în care pot avea încredere.
Creați o poveste
Folosirea unei povești sau a unui scenariu din viața reală pentru a vă explica ideea mai în detaliu poate ajuta să vă atrageți publicul. Povestea vă poate permite să evidențiați o problemă care există și modul în care produsul sau serviciul dvs. va ajuta la rezolvarea acestei probleme. Sau puteți povesti despre o provocare cu care v-ați confruntat și cum v-a determinat aceasta să dezvoltați ideea de afaceri.
Crearea unei narațiuni vă va ajuta să vă implicați publicul și să le arătați cum ideea dvs. va ajuta de fapt oamenii. Dacă aceștia se pot identifica cu povestea, este mai probabil ca prezentarea dvs. să aibă succes.
Intrați în detalii
Detaliile sunt esențiale atunci când vă prezentați ideea de afaceri. Va trebui să vă definiți propunerea de valoare (o declarație care explică ce face brandul dvs. și cum se diferențiază de concurenți) și să includeți:
- Dimensiunea pieței
- Planul dvs. de a atrage și de a păstra clienții
- Cum vă veți proteja împotriva concurenței
- Planul dumneavoastră de a obține venituri
- Cât de mare este investiția de capital de care aveți nevoie
- Demonstrați foaia de parcurs către succes
De asemenea, prezentarea dvs. trebuie să le arătați investitorilor cum vor încasa banii la final. Este important să evidențiați unele dintre strategiile de ieșire posibile, cum ar fi prin achiziție, fuziunea cu o altă companie sau o ofertă publică inițială.
Tipuri comune de discursuri de afaceri
Există diferite tipuri de prezentări de afaceri care pot fi explorate și este important să luați în considerare pe cel care se potrivește cel mai bine cu publicul dumneavoastră și cu timpul pe care îl aveți la dispoziție.
Discursul de lansare
Ascensorul este o modalitate de a explica valoarea unui startup în 30 până la 60 de secunde – cu alte cuvinte, este o prezentare care ar putea fi făcută în timpul unei călătorii cu liftul. Prezentarea trebuie să fie concis, convingător și să explice propunerea de valoare a startup-ului dumneavoastră. La final, ar trebui să includeți un îndemn la acțiune, cum ar fi de cât capital aveți nevoie pentru a vă lansa afacerea.
Prezentarea pe scurt
Un discurs scurt ar trebui să dureze între trei și 10 minute, ceea ce înseamnă că va trebui să explicați valoarea ideii dvs. de afaceri potențialilor investitori cât mai eficient posibil. Va trebui să rezumați cele mai importante părți ale ideii dvs., precum și dimensiunea pieței, modul în care vă veți proteja împotriva concurenței și de cât de multă finanțare aveți nevoie. Scopul dvs. este de a trezi interesul investitorilor în speranța că vi se va oferi șansa de a prezenta o prezentare de lungă durată.
Prezentarea în formă lungă
Dacă aveți ocazia de a prezenta o prezentare de lungă durată, este esențial să fiți pregătit și să profitați la maximum de timpul pe care îl aveți la dispoziție. Va trebui să acoperiți fiecare parte a planului dvs. de afaceri, să creați o narațiune și să descrieți dimensiunea pieței pentru a evidenția cererea, precum și să aveți exemple despre cum veți atrage clienții.
De asemenea, ar trebui să puteți arăta cum intenționați să generați venituri, de cât de multe investiții aveți nevoie și care este strategia de ieșire.
Care este cel mai frecvent tip de prezentare pentru finanțare?
Discursul de tip elevator reprezintă unul dintre cele mai frecvente tipuri de discurs pentru finanțare. Cu toate acestea, dacă vă descurcați suficient de bine și le stârniți interesul investitorilor, vi s-ar putea cere să prezentați o prezentare de lungă durată, care vă va permite să vă explicați mai detaliat ideea de afaceri.
Poate merita să pregătiți toate cele trei tipuri de prezentare, astfel încât să fiți pregătit pentru orice oportunitate. Puteți compara o gamă largă de opțiuni de finanțare chiar aici, pe Business Microcredit. Dacă nu sunteți sigur care este cea mai bună pentru dumneavoastră, echipa de experți de la noi va fi bucuroasă să discute despre opțiunile dumneavoastră și să vă ajute să găsiți cea mai bună soluție pentru dumneavoastră și pentru afacerea dumneavoastră.