Gestionarea finanțelor afacerii dvs. este esențială pentru ca afacerea dvs. să funcționeze fără probleme și pentru a lua decizii în cunoștință de cauză. Dacă neglijați situația financiară a afacerii dvs. ar putea însemna să pierdeți deduceri fiscale valoroase, să aveți probleme în obținerea de împrumuturi și să luați decizii de afaceri care creează și mai multe probleme. Dacă sunteți gata să începeți să gestionați mai bine finanțele afacerii, acest ghid vă oferă sfaturi pentru a vă organiza și a construi o bază pentru ca afacerea dvs. să se dezvolte.
Separați finanțele de afaceri și cele personale
Mulți proprietari de afaceri mici noi își folosesc cardurile de credit personale pentru a acoperi cheltuielile de afaceri și depun veniturile din afaceri în conturile personale de cecuri. Deși acest lucru poate fi convenabil la început, poate duce la complicații serioase.
Pentru a evita această durere de cap, deschideți un cont bancar de afaceri. De obicei, puteți găsi unul care oferă cecuri gratuite, fără taxe lunare de întreținere și tranzacții nelimitate.
Plătiți-vă un salariu
În calitate de proprietar de mică afacere, este posibil să vă plătiți ultimul sau chiar să renunțați în totalitate la un salariu pentru a economisi numerar și a investi mai mulți bani în creșterea afacerii. Dar a vă plăti de la început – chiar dacă este vorba doar de câteva sute de europe lună – are avantaje pe care nu vă puteți permite să le ratați. În primul rând, vă ajută să vă plătiți cheltuielile personale și să vă construiți economii. Acest lucru este crucial în cazul în care afacerea nu funcționează.
Modul în care te plătești depinde de modul în care este structurată afacerea ta, așa că vorbește cu contabilul tău sau fă câteva cercetări despre cum să iei un salariu față de o tragere la sorți.
Începeți cu documentele financiare necesare
Situațiile financiare ale micilor afaceri pot oferi o mulțime de informații despre sănătatea financiară a afacerii tale. Există situații financiare de bază pe care ar trebui să le cunoașteți.
Bilanțul contabil
Bilanțul arată ce deține (active) și ce datorează (pasive) afacerea dvs. la un anumit moment dat. De asemenea, arată capitalul propriu – diferența dintre active și pasive – care reprezintă suma de bani cu care ați rămâne dacă ați vinde toate activele afacerii și ați achita toate datoriile acesteia.
Folosiți cifrele din bilanț pentru a determina dacă afacerea dvs. își poate plăti facturile și pentru a înțelege dacă puteți achiziționa active suplimentare sau contracta împrumuturi.
Declarația de profit și pierdere
Contul de profit și pierdere, cunoscut și sub numele de cont de profit și pierdere, prezintă veniturile, cheltuielile și profitul sau pierderea afacerii dumneavoastră pe o perioadă de timp – de obicei o lună, un trimestru sau un an.
Analizând contul de profit și pierdere vă poate ajuta să determinați ce aspecte ale afacerii dumneavoastră sunt profitabile. Investitorii și creditorii analizează, de asemenea, contul de profit și pierdere atunci când decid dacă vor să investească sau să vă acorde un împrumut.
Situația fluxurilor de numerar
Situația fluxurilor de numerar rezumă numerarul care a intrat și a ieșit din afacerea dvs. pe parcursul unei perioade de timp. Analiza situației fluxurilor de numerar vă poate ajuta să determinați câți bani aveți la dispoziție pentru a plăti facturile și pentru a vă dezvolta afacerea.
Urmați cele mai bune practici contabile
Una dintre primele decizii financiare pe care trebuie să le luați în afacerea dvs. este alegerea între contabilitatea de casă și contabilitatea de angajamente.
Contabilitatea pe bază de numerar se bazează pe activitatea de numerar a companiei dumneavoastră. Aceasta înregistrează veniturile atunci când intră bani și cheltuielile atunci când ies bani. Contabilitatea pe bază de angajamente este mai complexă, deoarece înregistrează veniturile atunci când sunt obținute și cheltuielile atunci când sunt suportate, indiferent de momentul în care se schimbă banii.
Alegeți software-ul de contabilitate
Unele companii ar putea fi capabile să gestioneze finanțele unei întreprinderi mici într-un caiet sau într-o foaie de calcul, dar software-ul de contabilitate poate ajuta la eficientizarea finanțelor afacerii dvs. și poate face mult mai ușoară urmărirea veniturilor și cheltuielilor. În plus, contabilul dvs. va fi mai fericit să primească situații financiare de afaceri ordonate decât o cutie de chitanțe la momentul impozitării.
Există mai multe opțiuni de software de contabilitate pentru întreprinderile mici, așa că merită să verificați mai multe și să profitați de încercările lor gratuite. Unele caracteristici pe care trebuie să le căutați includ:
- Acces în cloud, astfel încât dvs. și contabilul dvs. să puteți accesa registrele contabile oricând și de oriunde.
- Reputația suportului pentru clienți, astfel încât să nu vă luptați de unul singur dacă întâmpinați probleme.
- Opțiuni de integrare pentru a vă conecta registrele cu contul bancar al afacerii, furnizorul de salarii, software-ul de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) etc.
- Sarcini automatizate, cum ar fi trimiterea facturilor și înregistrarea și clasificarea cheltuielilor.
Luați în considerare un profesionist în domeniul contabilității.
Colaborarea cu un profesionist în domeniul contabilității poate face mai ușoară gestionarea finanțelor afacerii. Aceștia vă pot ajuta să elaborați un plan de afaceri, să selectați un tip de entitate de afaceri, să gestionați conturile de plătit și să solicitați împrumuturi pentru afaceri.
Nu trebuie neapărat să angajați un contabil cu normă întreagă. Dacă aveți nevoie să mențineți costurile la un nivel scăzut, luați în considerare externalizarea unei persoane care să petreacă câteva ore pe lună pentru a vă revizui contabilitatea DIY și pentru a vă oferi sfaturi strategice. Pe măsură ce afacerea dvs. se dezvoltă, puteți oricând să îi extindeți serviciile pentru a obține ajutor cu salarizarea, inventarul, gestionarea fluxului de numerar și multe altele.
Planificați și plătiți taxele de afaceri
Fiecare afacere trebuie să plătească impozite federale pe venitul de afaceri. Modul în care plătiți aceste impozite și rata de impozitare pe care o plătiți depinde de structura afacerii dumneavoastră.
Explorați opțiunile de împrumut pentru întreprinderi mici
Având o imagine clară a finanțelor afacerii dvs., analizați dacă doriți sau aveți nevoie de un împrumut pentru întreprinderi mici. Un împrumut vă poate ajuta să rezolvați problemele de flux de numerar, vă poate permite să achiziționați echipamente esențiale pentru afaceri și vă poate oferi oportunități de creștere.
Cu înregistrări contabile organizate și situații financiare exacte și la timp, veți fi într-o poziție bună pentru a vă califica.