O parte din a fi un proprietar de afacere puternic constă în a lua cele mai bune decizii pentru a vă dezvolta linia de modă. Trebuie să decideți care sunt cele mai bune căi de finanțare a afacerii dvs., care sunt cele mai potrivite țesături și garnituri și care sunt cei mai buni parteneri producători. Apoi, odată ce ați găsit o fabrică potrivită, următorul pas important poate implica negocierea termenilor și prețurilor pentru garniturile și țesăturile pe care producătorul dvs. le va folosi pentru a da viață modelelor dvs. Confruntarea cu furnizorii consacrați de țesături, garnituri și ambalaje de modă poate fi intimidantă, mai ales pentru noii designeri. Aceasta poate implica conflicte, compromisuri și chiar găsirea unui nou furnizor de modă dacă nu reușiți să ajungeți la un acord.
Cu toate acestea, negocierile sunt o parte normală a cultivării acestei relații. și pot duce la înțelegeri bune și, prin urmare, la marje mari de profit. Practicile proaste ar putea însemna afaceri pierdute sau chiar punți arse, așa că ar trebui să abordați această parte pregătit.
Înțelegeți-vă prioritățile în calitate de proprietar al mărcii de modă
Negocierile dvs. nu vor implica doar prețul, ci și performanța furnizorului de modă. Acest lucru înseamnă că trebuie să țineți cont de o varietate de priorități diferite, inclusiv:
- Prețul
- Cantitatea minimă de comandă
- Termenul de livrare
- Condițiile de plată
- Calitatea
- Suport clienți
Poate că doriți să vă dezvoltați imediat, așa că o livrare mai rapidă este mai importantă și sunteți dispus să plătiți o primă. Sau poate că furnizorul dvs. rămâne ferm la un anumit preț pentru comenzi de cantități mici, dar vă oferă o reducere prin cumpărarea în vrac a țesăturilor.
Cercetarea online a furnizorilor de modă
Odată ce sunteți gata să începeți cercetarea furnizorului, verificați mai întâi site-ul web al potențialului dvs. furnizor de modă (dacă are unul). Este posibil să puteți găsi prețul minim de achiziție, specializări sau întrebări frecvente. Cunoștințele de bază despre vânzătorii pe care îi veți contacta vă pot ajuta să nu puneți o întrebare prea des pusă. Acest lucru arată profesionalism, interes și va economisi timp pentru solicitări mai semnificative. În al doilea rând, înțelegerea mai bună a furnizorului dumneavoastră înainte de a intra în legătură telefonică cu acesta vă va ajuta să înțelegeți în ce măsură vă puteți influența. Câți alți clienți deservesc? Au un monopol? Sunt noi?
Puneți întrebări detaliate pentru a dezvălui obiectivele comune
După negocierile inițiale, ar trebui să vă documentați și să vă informați cu privire la motivele pentru care condițiile și prețurile furnizorului dvs. sunt așa cum sunt. De exemplu, unii profesioniști din domeniul modei au experimentat un scenariu în care un furnizor are prețul minim de achiziție ridicat stabilit pentru țesăturile vopsite la comandă, dar îi va permite clientului său să plătească pentru taxa de vopsire a țesăturii la metru în schimbul prețului minim de achiziție mai mic. Acest lucru poate avea ca rezultat un preț de achiziție mai mare, dar un stoc mai puțin copleșitor. Este important să vă gândiți mai mult la costurile globale de gestionare a brandului dvs. de modă și a inventarului, mai degrabă decât doar la prețurile de producție. Căutați obiective reciproce care să vă permită dvs. și furnizorului dvs. de țesături sau garnituri să colaborați în mod pozitiv.
Priviți cu atenție piața furnizorilor de modă
Reducerile de preț reprezintă o mare dezamăgire în timpul negocierilor. Poate fi insultător și indică o lipsă de conștientizare. Cercetați prețurile de pe piață și căutați oferte de preț de la diverși furnizori înainte de a începe negocierile cu furnizorii de modă. Acest lucru vă va pregăti, de asemenea, pentru un plan de rezervă în cazul în care primul furnizor contactat nu funcționează și vă poate ajuta chiar să găsiți chilipiruri prin compararea prețurilor. Prin extensie, ar trebui, de asemenea, să vă conștientizați diferitele niveluri de calitate, deoarece furnizorii justifică adesea prețurile pentru calitate.
Învățați jargonul industriei modei
O modalitate crucială de a vă crea credibilitate cu privire la modul în care comunică profesioniștii experimentați din domeniul modei este să vă familiarizați cu terminologia din cadrul industriei modei. Învățarea frazelor, a abrevierilor și a limbajului corect pentru diferite părți ale procesului de fabricație și logistică vă va permite să aveți o comunicare mai clară cu furnizorii de țesături și de garnituri.
Atunci când sunt în joc liniile de fund ale afacerilor oamenilor, tensiunea poate apărea cu ușurință. Construirea încrederii și a credibilității este esențială. Ilustrați-vă propria credibilitate dând dovadă de o perspicacitate adecvată în afaceri.
Construiți-vă credibilitatea și autenticitatea cu furnizorii de modă
Poate că aveți o experiență anterioară în afaceri, precomenzi ridicate sau o campanie de succes de finanțare prin strângere de fonduri care pot indica furnizorilor pe care îi contactați un viitor succes. Chiar dacă sunteți un creator de modă mai puțin stabilit, puteți consolida încrederea între dumneavoastră și furnizorii dumneavoastră prin evidențierea acestor factori, efectuarea plăților la timp și menținerea unei comunicări clare și deschise pe tot parcursul relației. De asemenea, este important să fiți prietenos în ton și în formulare.
Dimpotrivă, nu trebuie să fiți niciodată înșelător, agresiv sau manipulator, nici să folosiți amenințări goale sau să adoptați o atitudine falsă. Aceste tipuri de interacțiuni vor împiedica relațiile pe termen lung, care sunt esențiale pentru o bună gestionare a lanțului de aprovizionare și pentru încheierea unor afaceri mai bune în viitor. Respectați-vă valorile și reprezentați-vă afacerea cu mândrie. Chiar dacă este posibil să intrați în unele conflicte, furnizorul dvs. este partenerul dvs. și nu concurentul dvs. Succesul dvs. este adesea succesul lor și viceversa.
Jucați lucrurile aproape de vestă
Deși doriți să dovediți loialitate și angajament, nu doriți, de asemenea, să păreți prea nerăbdător sau disperat în fața potențialilor furnizori. Acest lucru înseamnă, de exemplu, să nu acceptați prima ofertă pe care o primiți de la un furnizor. Fiți pregătit să contraatacați cu propria ofertă de una sau două ori. Luați în considerare posibilitatea de a sugera reduceri ale oricăror servicii și caracteristici ale unui acord pe care nu le veți folosi ca modalitate de a reduce prețul.
Cu toate acestea, evitați să dezvăluiți nevoi presante, cum ar fi termenele agresiv de devreme, care ar putea servi drept pârghie împotriva dumneavoastră. Fiți clar, realist și ferm în ceea ce privește țesătura, finisajele, ambalajul și alte nevoi pentru linia dvs. de îmbrăcăminte. Rămâneți încrezător în ceea ce privește condițiile dumneavoastră și nu uitați că retragerea este o opțiune înainte de semnarea oricărui contract.
Ce se întâmplă dacă nu putem ajunge la un acord?
După cum tocmai am menționat, rețineți că este în regulă să renunțați la un furnizor. Uneori este posibil ca acesta să nu fie cel mai potrivit din punct de vedere al calității, prețului etc. Nu vreți să riscați să ruinați o relație, ceea ce va îngreuna găsirea de materiale pentru linia dvs. și vă poate afecta reputația în rândul comunității de furnizori. În plus – sfârșitul unei oportunități ar putea însemna începutul alteia, iar dumneavoastră puteți folosi celelalte opțiuni pe care le-ați găsit în faza de cercetare a acestui proces pentru a încerca din nou.
Să sperăm că veți avea mai mult noroc a doua oară, acum că aveți deja ceva practică la activ!