Vânzările de încălțăminte sunt foarte sezoniere, astfel încât un magazin independent de încălțăminte are nevoie de o strategie de cumpărare eficientă pentru a evita să fie nevoit să reducă cantități semnificative de stocuri. . Este foarte important să aflați dacă există o cerere pentru un magazin de încălțăminte în zona dvs. În primul rând, verificați concurența. Numărați câte puncte de vânzare vând deja încălțăminte în zona dumneavoastră. Pe lângă marile lanțuri de magazine de încălțăminte și specialiștii independenți, nu uitați să includeți magazinele de sport, magazinele de agrement în aer liber, magazinele de haine, comercianții cu amănuntul de produse diverse care vând și încălțăminte și supermarketurile. Încercați să stabiliți ce tipuri de încălțăminte vând acești concurenți. Este posibil să descoperiți că există o nișă de piață neacoperită pe care magazinul dumneavoastră o poate umple.
Concurența poate fi mai puțin acerbă în orașele și satele mai mici, unde există mai puțini comercianți cu amănuntul importanți și lanțuri de magazine specializate, dar, desigur, baza de clienți va fi mai mică decât într-un oraș mare ca București. Natura zonei în care locuiți va influența tipul de magazin – dacă în apropiere sunt școli, ar putea fi util să aveți în stoc pantofi pentru copii. Dacă populația este în principal în vârstă, ar trebui să țineți cont de acest lucru atunci când alegeți tipul de încălțăminte pe care să o vindeți – cum ar fi gamele de confort sau încălțămintea robustă pentru exterior.
Locația magazinului
În general, pentru un punct de vânzare cu amănuntul, cum ar fi un magazin de încălțăminte, este important să existe cât mai mult comerț de trecere. Dacă intenționați să vă stabiliți în orașul sau localitatea dumneavoastră, atunci, în mod ideal, ar trebui să încercați să vă amplasați magazinul cât mai aproape de centru. Costurile ar putea fi prohibitive, caz în care ați putea lua în considerare posibilitatea de a vă stabili într-o zonă comercială suburbană. Acestea au avantajul unui număr destul de mare de clienți care le vizitează în fiecare zi, precum și al unor costuri mai accesibile pentru spații. Alternativ, o tarabă de piață poate fi o modalitate mai ieftină de a asigura o locație bună.
De asemenea, verificați rata criminalității locale – nu doriți să vă confruntați cu un nivel excesiv de furturi din magazine, spargeri și furturi.
De ce vor alege clienții magazinul dvs.
Trebuie să vă asigurați că un număr suficient de clienți vor alege magazinul dumneavoastră în locul altor puncte de vânzare existente.
Acest lucru ar putea indica faptul că există un gol pe piață pe care îl puteți exploata. Specializarea într-un anumit tip de încălțăminte vă va ajuta să vă deosebiți magazinul de concurenți.
Verificați evoluțiile viitoare
Verificați dacă nu există planuri imediate de a deschide un mare magazin de haine sau de încălțăminte în zona propusă sau de a construi noi sisteme rutiere care să însemne că traficul local – sau pietonii – vă vor ocoli magazinul.
Aflați ce își doresc oamenii
Este din ce în ce mai dificil pentru un magazin de încălțăminte mic și independent să supraviețuiască în fața concurenței din partea lanțurilor naționale, a supermarketurilor, a marilor magazine, a firmelor de internet și de vânzare prin poștă și a altor puncte de vânzare nespecializate care vând încălțăminte. Este foarte important să vă asigurați că există o piață pentru gama de încălțăminte și alte articole pe care intenționați să le aveți în stoc.
Decideți ce să vindeți
Gama de încălțăminte pe care o vindeți va depinde de tipul de magazin pe care intenționați să îl conduceți. Este posibil ca cercetările dvs. să fi identificat o nișă de piață pe care magazinul dvs. o poate umple. De exemplu, ați putea să vă specializați în încălțăminte de designer de lux. De asemenea, stocarea de mărimi, mărci și culori care sunt greu de obținut în altă parte ar putea atrage clienți în magazinul dumneavoastră.
Mai degrabă decât să vă specializați într-un anumit tip sau marcă de încălțăminte, ați putea decide să vindeți în principal încălțăminte la prețuri accesibile – dar țineți cont de faptul că vă veți confrunta cu o concurență acerbă din partea mai multor lanțuri de magazine de încălțăminte, atât din punctele de vânzare, cât și de pe site-urile lor, precum și din partea supermarketurilor. Alternativ, puteți decide să stocați o gamă largă de stiluri și prețuri pentru a încerca să satisfaceți nevoile tuturor.
Caracter sezonier
Magazinele de încălțăminte tind să fie cele mai aglomerate în luna decembrie, deși vara este și ea o perioadă aglomerată, cu vânzări maxime în jurul lunii iulie. În aceste perioade ale anului, asigurați-vă că aveți suficiente stocuri pentru a face față cererii. În comerțul cu încălțăminte se obișnuiește să se comande stocul în avans, așa că planificați din timp pentru a vă asigura că stocul dvs. reflectă sezonul: nu este bine să încercați să vindeți șlapi iarna, când mulți dintre clienții dvs. vor căuta încălțăminte mai rezistentă sau pantofi de seară pentru petrecerile de Crăciun. Majoritatea magazinelor vor avea în stoc o gamă de vară și una de iarnă în perioadele corespunzătoare din an. Vânzările pot fi afectate de vremea neobișnuită – o toamnă foarte rece poate stimula vânzările de încălțăminte de iarnă, în timp ce vremea caldă în această perioadă a anului are efectul opus. În mod similar, vremea foarte proastă de vară afectează vânzările de sandale și încălțăminte ușoară de vară.
Se obișnuiește să se organizeze vânzări și promoții sezoniere – vânzările au loc în mod tradițional în ianuarie, deși o vânzare de vară poate fi organizată în august pentru a transfera surplusul de stocuri de vară.
Stabiliți profilurile clienților dvs.
Baza dvs. de clienți va fi influențată de gradul de specializare a magazinului dvs. – de exemplu, vă puteți concentra pe încălțămintea de damă de lux, inclusiv mărci de designer. Cercetarea de piață vă va fi ajutat să identificați eventualele lacune de pe piață și tipul de clienți pe care îi puteți viza.
În unele locuri de muncă în care există riscul de rănire a picioarelor lucrătorilor, angajatorii sunt obligați prin lege să le furnizeze angajaților încălțăminte de protecție. Dacă vindeți încălțăminte de protecție, printre clienții dvs. s-ar putea număra fabrici locale sau firme de construcții și inginerie care au nevoie de astfel de încălțăminte pentru forța de muncă.
Oferte speciale și reduceri
În mod tradițional, magazinele de încălțăminte organizează reduceri pe parcursul anului, de obicei la începutul verii și în ianuarie, iar acestea reprezintă o ocazie excelentă de a elimina stocurile vechi. În ultimii ani a crescut tendința de a organiza vânzări aproape tot timpul anului, deoarece piața a devenit foarte competitivă și pentru că vremea nefavorabilă afectează adesea vânzările în perioadele tradiționale de vârf.
Pe lângă vânzările sezoniere, ați putea decide să încercați ofertele speciale ocazionale. De exemplu, ați putea oferi clienților dvs. o reducere dacă aceștia cumpără mai mult de o pereche de pantofi la un moment dat, sau poate oferiți lustruire gratuită a pantofilor sau tălpi interioare la anumiți pantofi sau adidași. Multe magazine oferă, de asemenea, reduceri personalului, clienților obișnuiți, familiei și prietenilor. Consultați opoziția locală pentru idei și urmăriți îndeaproape toate ofertele speciale pe care le faceți pentru a vă asigura că acestea funcționează pentru dumneavoastră. Nu uitați că astfel de promoții ar putea încuraja vânzări suplimentare, dar vor afecta, de asemenea, valoarea profitului pe care îl obțineți din fiecare vânzare.
Promovarea afacerii dvs.
Este important ca magazinul dvs. de încălțăminte să proiecteze o imagine corectă pentru clienți. Tot ceea ce ține de felul în care arată și se simte magazinul dvs. ar trebui să fie conceput pentru a atrage noi clienți și pentru a-i încuraja pe clienții existenți să revină în mod regulat.
Este o idee bună să faceți ca exteriorul magazinului să fie cât mai atractiv și mai primitor posibil. Încercați să vă asigurați că panourile sunt realizate în mod profesionist, curate și în stare bună. Folosiți culori, litere și design care considerați că transmit imaginea corectă – de exemplu, un magazin specializat în pantofi pentru copii ar trebui să arate diferit de unul care vinde doar pantofi scumpi de designer pentru adulți. Nu uitați că lucruri precum starea vopselei pot face diferența între un magazin care pare modern și unul care pare vechi și degradat. Păstrați-vă ferestrele impecabil de curate și bine luminate.
Nu uitați că dvs. și personalul pe care îl angajați jucați un rol esențial în crearea imaginii afacerii dvs. Clienții se vor aștepta ca personalul să fie prietenos, util și entuziast. Ați putea să-i încurajați să poarte pantofi de tipul celor vânduți în magazin. Acest lucru va permite clienților să vadă cum arată pantofii atunci când sunt purtați și îi va permite vânzătorului să vorbească din experiență despre cât de confortabili și de rezistenți sunt pantofii.
Publicitatea magazinului dvs.
Este esențial să vă asigurați că un număr cât mai mare de potențiali clienți știu despre produsele și serviciile pe care le oferiți.
Aproape toate tipurile de publicitate și promovare au un cost, fie că este financiar, fie că este vorba de timpul și efortul dumneavoastră – sau ambele. Trebuie să vă asigurați că efectele benefice ale eforturilor dvs. de publicitate merită timpul și banii cheltuiți pentru acestea. Depinde de dumneavoastră să decideți ce tipuri de publicitate funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră – uneori acest lucru se reduce la încercări și erori.
Cum vă veți decide asupra prețurilor?
Unii furnizori recomandă prețuri de vânzare cu amănuntul pentru produsele lor. S-ar putea să decideți să le respectați cu strictețe sau să le folosiți doar ca orientare. Dacă decideți să vă stabiliți prețul de vânzare al stocurilor sub prețurile de vânzare cu amănuntul sugerate, este înțelept să păstrați detalii despre prețurile de vânzare reale.
Este foarte important să stabiliți prețul corect. Trebuie să vă asigurați că diferența dintre prețul de cost și prețul de vânzare este suficientă pentru a vă acoperi toate costurile de funcționare, inclusiv propriile desene.
Gândiți-vă cum veți muta stocurile care nu se vând și ce veți face cu articolele care nu mai sunt la modă. Probabil că veți face reduceri la articole în timpul vânzărilor sezoniere și puteți decide să faceți reduceri la unele articole pe tot parcursul anului, dacă nu se vând bine. Mulți comercianți cu amănuntul de încălțăminte preferă să se debaraseze de articole – chiar și la prețuri mici și uneori sub prețul de cost – decât să rămână blocați cu ele. Gândiți-vă la procentul din stoc pe care este posibil să îl vindeți la prețuri reduse.
Cumpărați o afacere existentă
S-ar putea să vă decideți să cumpărați un magazin de încălțăminte existent, mai degrabă decât să vă începeți propria afacere de la zero. Cumpărarea unei întreprinderi în funcțiune poate însemna că:
- spațiile, echipamentele comerciale și amenajările magazinului sunt deja existente
- există clienți stabiliți
- afacerea poate genera venituri imediat
- au fost identificați furnizorii și au fost stabilite relații cu aceștia
- afacerea are o reputație și un istoric, ceea ce vă poate ajuta în cazul în care căutați finanțare
- personalul este deja angajat
- există un site web al întreprinderii
Cu toate acestea, analizați critic orice afacere care vă interesează pentru a vă asigura că prețul pe care îl negociați cu vânzătorul este unul corect. Încercați să stabiliți motivul pentru care afacerea este de vânzare – de exemplu, proprietarul dorește să se retragă sau există un alt motiv personal pentru a vinde.
Cercetarea de piață pe care o efectuați în sectorul în ansamblu și în localitate, în special, vă va ajuta să stabiliți dacă proprietarul vinde sau nu pentru că nu mai poate genera suficiente venituri din afacere. Acest lucru nu trebuie neapărat să vă descurajeze – mulți oameni de afaceri sunt încrezători că pot redresa o afacere falimentară. Important este să fi stabilit situația actuală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să nu fie prea mare.
Cereți-i contabilului dumneavoastră să analizeze în mod critic conturile întreprinderii din ultimii trei ani și discutați cu el sau ea prețul de vânzare în funcție de ceea ce arată conturile. Asigurați-vă că aveți în buget și alte cheltuieli profesionale, cum ar fi onorariile juridice și costurile de evaluare și de expertiză.