Fiecare brand iconic are o poveste de origine. O linie vestimentară care poate domina magazinele de astăzi poate să fi început ca o mică afacere condusă din sufrageria unui designer de modă începător. În timp ce lansarea propriei linii de îmbrăcăminte este o provocare, datorită comerțului electronic și marketingului online, ar putea fi posibil să transformați un brand care a început într-un mic magazin online într-un brand de îmbrăcăminte iubit la nivel național.
Cum să începi un brand de modă în pași
Marile branduri din industria vestimentară nu au fost puse laolaltă în mod fragmentat. Chiar și atunci când a fost vorba de încercări și erori, aceste branduri au urmat aproape sigur un plan de afaceri și au continuat să se extindă într-un ritm sustenabil. Folosiți acest ghid pas cu pas ca o modalitate de a vă ajuta să vă structurați propriul model de afaceri.
Pregătiți-vă pentru vârfuri și văi pe măsură ce vă îmbarcați în călătoria afacerii dvs. de îmbrăcăminte. Să începi o nouă companie de la zero nu este niciodată ușor, dar este cu siguranță posibil. Amintiți-vă că toate mărcile emblematice de astăzi au început de undeva.
Identificați o nevoie pe piață. O linie vestimentară de succes nu va reuși pe baza vanității designerului său fondator. Gândiți-vă la o nișă de piață care nu este ocupată în prezent. Gândiți-vă ce produs ar trebui să existe și care nu este oferit în prezent de o mare companie de îmbrăcăminte.
Elaborați un plan de afaceri. Acesta vă va ghida întreaga călătorie ca designer de modă și producător de îmbrăcăminte. Întrebați-vă: care este scopul meu final pentru acest produs? Identificați-vă obiectivul și păstrați-l în minte în timp ce vă construiți brandul.
Identificați-vă publicul țintă. Acest pas este aproape concomitent cu numărul unu. Obiectivul tău nu este doar să identifici un articol vestimentar care ar trebui să existe, ci și piața țintă de consumatori pentru acel produs. La urma urmei, un design strălucitor nu prea are rost dacă nu are clienți potențiali. Luați în considerare avantajele și dezavantajele vizând anumite categorii demografice. De exemplu, tinerii au tendința de a fi atenți la stil și pot fi mai receptivi la marketingul online și la cuvântul din gură în gură, dar este posibil ca aceștia să aibă și fonduri limitate. Clienții de vârstă mijlocie își pot permite un preț mai ridicat, dar pot fi mai puțin preocupați de stil și pot fi deja loiali unei identități de marcă existente.
Începeți proiectarea. Probabil că acesta este punctul tău forte și, prin urmare, aceasta este șansa ta de a străluci din punct de vedere creativ. Prima colecție pe care o lansezi pe piață va spune multe despre tine ca designer, așa că asigură-te că realizezi ceva ce ai fi fericit să folosești ca o carte de vizită în continuare. În același timp, gândiți în mod practic. Orice ați crea va trebui să fie produs într-un mod eficient din punct de vedere al costurilor. A fi un designer de modă de succes este întotdeauna un amestec între ideal și realizabil.
Găsește un producător de îmbrăcăminte. Dacă nu plănuiți să vă procurați, să tăiați și să coaseți singuri toate materialele, veți avea nevoie de un partener de producție. Acest lucru poate însemna orice număr de lucruri. Poate că pur și simplu căutați colegi care să vă ajute să confecționați haine într-un studio acasă. Poate că sunteți în căutarea unui furnizor de țesături. Poate că sunteți în căutarea unei fabrici care să funcționeze în totalitate și care să poată produce o cantitate limitată de articole de tip boutique alături de articole produse în masă de la un brand consacrat. Este posibil să doriți să călătoriți pentru a vedea fabrica în persoană, dar pentru noii designeri cu un buget limitat, întregul proces de verificare va trebui să se facă prin telefon și e-mail. Dacă obiectivele dvs. în materie de modă sunt mai puțin ambițioase – cum ar fi un nou logo imprimat pe hainele de stradă sau pe hainele casual existente – este posibil să vă puteți fabrica bunurile la nivel local, cum ar fi la o instalație de serigrafie din apropiere.
Alegeți un nume de marcă, un logo și un profil de piață. Dacă se pare că articolele dvs. de îmbrăcăminte pot fi fabricate cu costuri de producție rezonabile, sunteți gata să începeți să vă planificați profilul public. Acest lucru înseamnă alegerea unui nume de firmă, a unui logo și a unui slogan, dacă este necesar. Înseamnă să concepeți un site web cu o platformă de comerț electronic. Clienților le plac mărcile cu o poveste convingătoare, așa că va fi de ajutor și faptul că o veți împleti în numele de marcă, logo-ul sau site-ul dvs. Această muncă ar trebui să fie finalizată până la momentul în care procesul de fabricație își urmează cursul. În acest fel, sunteți gata să vă vindeți bunurile imediat ce acestea sunt fabricate.
Alegeți un nivel de preț pentru articolele dumneavoastră. Acest pas este legat de identificarea și înțelegerea publicului țintă. Alegeți un preț care să vă acopere costurile de producție, dar care să nu vă îndepărteze clienții de care veți avea nevoie pentru a vă lansa afacerea de modă.
Începeți procesul de marketing. În acest moment, noua dvs. afacere are nevoie de conștientizarea mărcii. Instagram a devenit o platformă populară pentru acest lucru, iar mulți influenceri Instagram sunt fericiți să promoveze noile branduri de modă în schimbul unor produse.
Stabiliți obiective realiste de vânzări și distribuție. Nu vă fie teamă să vă asociați cu un profesionist în afaceri pentru a vă lansa în această etapă. Doar pentru că aveți o viziune asupra modei nu înseamnă că vă pricepeți la distribuția de îmbrăcăminte. Dacă reușești să îți atingi obiectivele de vânzări, poți continua să te dezvolți, conform planului tău de afaceri.
Începeți o lansare ușoară, iar apoi căutați mai multe investiții și parteneriate. Odată ce aveți o dovadă a conceptului – haine pe care le puteți vinde în cantități limitate – sunteți gata să vă conectați la potențiali parteneri de afaceri și coinvestitori. Da, ar fi frumos să dețineți afacerea dvs. în mod direct și să păstrați toate profiturile viitoare. Dar, pe măsură ce majoritatea proprietarilor de afaceri încep să se extindă, au nevoie de acces la capital. Acceptarea unui partener de afaceri care poate oferi acest capital în schimbul unei părți din profiturile viitoare este cea mai tradițională modalitate de a face acest lucru.
Fie că vă începeți propria afacere, fie că sunteți un CEO veteran care dorește să își reîmprospăteze cunoștințele de bază, înțelegerea noțiunilor de management al oamenilor, formarea echipei și comunicarea eficientă la locul de muncă poate face diferența între o afacere de succes și una nereușită.