Reparatorii auto independenți lucrează mai ales pe mașini mai vechi, o bună parte din muncă fiind generată de vehiculele care nu trec testul de inspecție tehnică. Obțineți elementele esențiale pentru a începe și a vă conduce propria afacere de reparații auto în ghidul nostru practic. Veți dori să vă asigurați că există o cerere locală suficientă pentru afacerea de reparații auto pe care o propuneți. Verificați concurența din zona dvs. pentru a identifica câte alte puncte de vânzare oferă deja reparații auto și service la nivel local.
S-ar putea ca dumneavoastră să concurați direct doar cu unele dintre aceste puncte de vânzare, deoarece veți viza o anumită zonă a pieței sau veți oferi servicii specializate care sunt greu de găsit în altă parte.
Aflați ce își doresc oamenii
Deoarece este posibil să vă confruntați cu o concurență destul de mare, este important să aflați ce își doresc oamenii și dacă există servicii speciale pe care le puteți oferi și care să atragă clienții. Dacă intenționați să efectuați un sondaj local în rândul potențialilor clienți, nu uitați că aceștia ar putea include și alte întreprinderi, cum ar fi firmele de taxi și dealerii de mașini de ocazie. Crearea unui profil pe Facebook ar putea fi o modalitate bună de a colecta feedback de la oamenii din zona dumneavoastră.
De ce vor alege oamenii afacerea dvs. de reparații auto?
Veți dori să vă asigurați că suficient de mulți oameni vor alege afacerea dvs. în loc să își ia mașina în altă parte. Studiul dvs. de piață ar putea să fi dezvăluit un gol pe piață pe care îl puteți umple. De exemplu, poate că nimeni din zona dvs. nu este specializat în electricitate auto, în înlocuirea ambreiajului sau în repararea și întreținerea mașinilor japoneze de import.
Indiferent dacă decideți sau nu să vă specializați într-un anumit tip de lucrări sau într-o anumită marcă de mașină, încercați să puneți accentul pe calitatea serviciilor dumneavoastră. O abordare prietenoasă și bine informată va inspira încredere potențialilor clienți. Persoanele care lucrează în întreprinderile independente de reparații au adesea un interes deosebit pentru mașini și sunt bucuroase să discute cu clienții și să ofere sfaturi. Cunoștințele lor aprofundate despre mașini, diagnosticarea defecțiunilor motorului, tehnicile de reparații, modificări și așa mai departe reprezintă un mare avantaj. Acest tip de expertiză și servicii personale pot fi dificil de oferit de marii dealeri auto și de centrele de reparații rapide, așa că profitați la maximum de aceste puncte forte și asigurați-vă că clienții dumneavoastră sunt conștienți de ceea ce puteți oferi.
Piața dumneavoastră
Este probabil ca clienții dumneavoastră să fie în principal membri ai publicului care conduc mașini mai vechi. Reparațiile și întreținerea mașinilor noi și aproape noi (cu o vechime de până la trei ani) sunt efectuate de obicei de către dealerii francizați, deși garajele independente pot deveni, în teorie, “reparatori autorizați” pentru producătorii de autovehicule și pot efectua reparații la vehiculele aflate în garanție. Dacă vă decideți să încercați să obțineți statutul de reparator autorizat, rețineți că standardele stabilite de producători sunt foarte ridicate și pot fi dificil – și costisitor – de atins.
De asemenea, este posibil să primiți lucrări de la școli de șoferi, firme de taxi și microbuze și alte întreprinderi locale. Organizații precum universitățile, colegiile, spitalele și autoritățile locale au adesea o flotă de vehicule și ar putea fi de asemenea util să le contactați dacă nu au propriul atelier de reparații intern.
Dacă vă ocupați de repararea mașinilor avariate în urma unui accident, este posibil ca o companie de asigurări să plătească pentru lucrările efectuate. În acest caz, va fi trimis un evaluator pentru a verifica dacă se efectuează lucrările corespunzătoare și dacă nu se percepe o suprataxă de la compania de asigurări.
Oferte speciale și reduceri
Puteți decide să oferiți o reducere standard, ca o chestiune de rutină, tuturor clienților comerciali. Valoarea reducerii va depinde de politica dumneavoastră de prețuri și de nivelul concurenței locale.
Deoarece sectorul de reparații și service auto este atât de competitiv, este un lucru obișnuit să faceți oferte speciale – de exemplu, să oferiți teste de inspecție tehnică la preț redus. Deși taxa pe care o primiți pentru test este redusă, este posibil să primiți lucrări suplimentare de reparații sau de înlocuire în cazul în care vehiculele nu reușesc.
Multe întreprinderi oferă, de asemenea, reduceri angajaților, clienților obișnuiți, familiei și prietenilor. Un tarif redus ar putea fi oferit unor grupuri precum pensionarii sau șomerii. Consultați opoziția locală pentru idei și urmăriți îndeaproape orice oferte speciale pe care le faceți pentru a fi siguri că acestea funcționează pentru dumneavoastră. La urma urmei, aceste tipuri de promoții ar putea încuraja o activitate suplimentară, dar vor afecta, de asemenea, valoarea profitului pe care îl obțineți pentru fiecare lucrare.
Ce servicii de reparații auto veți oferi?
Unii reparatori auto sunt specializați într-un anumit tip de lucrări mecanice, de exemplu, înlocuirea ambreiajului sau reglarea motorului. Alții sunt specializați în reparații în caz de accident și lucrări de sudură, în timp ce alții se concentrează pe testarea inspecției tehnice auto (și pe reparațiile rezultate în urma eșecurilor la teste) și pe întreținerea generală.
Mai degrabă decât să se specializeze într-un anumit tip de lucrări, unele întreprinderi se concentrează pe un anumit tip sau marcă de mașină, de exemplu vehicule cu tracțiune integrală sau mașini sport japoneze importate neoficial. Alții oferă o gamă completă de reparații și servicii de întreținere pentru toate vehiculele care le sunt aduse. În acest caz, unele lucrări care necesită competențe și echipamente specializate (cum ar fi revopsirea) pot fi subcontractate altor firme.
Specializarea într-un anumit domeniu poate fi o modalitate bună de a vă distinge afacerea de alți reparatori de vehicule și vă poate ajuta să concurați eficient. Cercetările dvs. ar putea identifica un gol pe piață pe care îl puteți umple, dar țineți cont de locația afacerii dvs. și de baza dvs. de clienți potențiali. Nu are niciun rost să vă specializați într-o marcă neobișnuită dacă nu există suficiente mașini de acest tip în zonă pentru a vă menține în activitate. În mod similar, dacă veți fi singura afacere pe o rază de câțiva kilometri în jur, ar putea fi necesar să fiți pregătit să efectuați o gamă largă de lucrări de reparații și întreținere generală.
Este posibil să decideți să oferiți un serviciu mobil de reparații, efectuând lucrări la vehiculele clienților la domiciliul sau la locul de muncă al acestora.
Caracter sezonier
Cantitatea și tipul de lucrări pe care trebuie să le efectuați pot varia de-a lungul anului. De exemplu, în lunile de iarnă apar mai multe defecțiuni, astfel încât aceasta poate fi o perioadă aglomerată dacă oferiți un serviciu de recuperare. Primele nopți geroase de la sfârșitul toamnei au ca rezultat, de obicei, faptul că unele mașini nu mai pornesc, așa că s-ar putea să primiți o mulțime de cereri pentru baterii noi în această perioadă a anului. De asemenea, în timpul iernii, sistemul electric al unei mașini este mai solicitat, deoarece luminile, ștergătoarele, ventilatoarele de încălzire etc. sunt folosite frecvent. Alternatoarele trebuie adesea înlocuite în această perioadă și este posibil să primiți lucrări suplimentare care implică probleme ale sistemului de aprindere – în special la mașinile mai vechi.
Promovarea afacerii dvs. de reparații auto
Este important ca sediul dumneavoastră să proiecteze imaginea corectă. Garajele independente pot avea uneori un aspect mai degrabă demodat, cu un aspect murdar, neîngrijit și în general dezorganizat. Încercați să vă păstrați spațiile curate și ordonate și, dacă este necesar, luați în considerare revopsirea pentru a da un aer mai luminos. Gândiți-vă să folosiți panouri pentru a indica ce servicii oferiți. Dacă este posibil, aveți o zonă de recepție separată, unde puteți vorbi cu clienții și unde aceștia pot sta dacă așteaptă, de exemplu, finalizarea unui test tehnic. Dacă aveți o zonă de așteptare, ați putea lua în considerare instalarea unui automat de băuturi și furnizarea de reviste și ziare.
Chiar mai importantă decât sediul este atitudinea față de clienți. Prea des, oamenii asociază garajele cu servicii de proastă calitate și cu o manieră oarecum dezinvoltă sau condescendentă. Acest lucru se schimbă treptat, deoarece industria a depus eforturi pentru a îmbunătăți relațiile cu clienții. Tratarea clienților într-un mod prietenos și util le va îmbunătăți considerabil opinia pe care o au despre afacerea dumneavoastră. Răspundeți prompt și politicos la orice întrebare sau reclamație și aveți grijă când faceți estimări.
Dacă operați un serviciu de recuperare a avariilor, țineți cont de faptul că mașina de tractare va fi o reclamă foarte vizibilă pentru afacerea dumneavoastră. Nu trebuie să fie nouă, dar este o idee bună să o păstrați cu un aspect elegant și bine întreținută. Asigurați-vă că logo-ul și livrea dvs. sunt inscripționate clar pe ea.
Standarde de calitate
Standardele înalte de servicii sunt esențiale pentru a atrage și a păstra clienții. Diferite asociații comerciale au sisteme de asigurare a calității și stabilesc standarde stricte pentru membrii lor.
Cereți-i contabilului dvs. să analizeze în mod critic conturile afacerii din ultimii trei ani și discutați cu el sau ea prețul de vânzare în funcție de ceea ce relevă conturile. Asigurați-vă că aveți în buget și alte taxe profesionale, cum ar fi cele juridice și costurile de evaluare și expertiză.