Deși autovehiculele noi vin echipate cu sisteme de securitate eficiente, mulți proprietari le îmbunătățesc. Proprietarii de vehicule clasice valoroase sunt, de asemenea, clienți cheie. Va trebui să aflați dacă există o cerere locală suficientă pentru afacerea pe care o propuneți pentru montarea de alarme auto. Nu uitați că întreprinderile care se concentrează pe instalațiile electrice sau audio auto ar putea oferi, de asemenea, montarea de alarme ca serviciu secundar, iar cele care o fac vor fi concurenții dumneavoastră, precum și alți instalatori specializați în montarea de alarme auto.
Consultați evoluțiile viitoare
Unele întreprinderi de montare a alarmelor auto oferă un serviciu exclusiv mobil dintr-un vehicul echipat corespunzător, dar altele operează în spații de vânzare sau în ateliere. Dacă alegeți să oferiți un serviciu în incintă, locația afacerii dvs. este importantă și, în mod ideal, va exista o parcare amplă și ușoară în apropiere și, de asemenea, mult trafic de trecere. Încercați să verificați dacă nu există planuri de construire a unor noi sisteme rutiere, ceea ce ar însemna că traficul ar ocoli sediul dumneavoastră, sau propuneri de impunere a unor restricții de parcare.
Aflați ce își doresc oamenii
Deoarece este posibil să vă confruntați cu o concurență puternică, este important să aflați ce își doresc oamenii și dacă există servicii speciale pe care le puteți oferi și care să atragă clienții. Dacă intenționați să efectuați un sondaj local, nu uitați că este foarte posibil să aveți clienți comerciali, cum ar fi instructori de conducere, firme de taxi, firme de închirieri auto, firme de transport și curierat și dealeri de mașini de ocazie. De asemenea, este posibil ca dealerii de mașini noi să aibă nevoie de servicii de montare a alarmei sau de reparații pentru vehiculele luate la schimb. Dacă sunteți pregătit să efectuați lucrări la vehicule mai mari, companiile de transport și firmele de autocare ar putea fi și ele interesate de serviciile dumneavoastră.
Automobiliști privați
O gamă largă de automobiliști particulari ar putea apela la serviciile dumneavoastră. Ca regulă generală, automobiliștii din cartierele bogate sunt mai predispuși să conducă mașini noi sau aproape noi, care sunt deja echipate cu dispozitive de imobilizare și alarme ale producătorului. Șoferii de modele mai puțin costisitoare pot considera că sistemul producătorului este suficient, dar proprietarii de modele mai scumpe pot fi dispuși să cheltuiască bani suplimentari pentru a îmbunătăți securitatea mașinii lor. Șoferii tuturor tipurilor de mașini pot dori să adauge accesorii, astfel încât puteți decide să oferiți o gamă cât mai largă de produse. Automobiliștii privați ar putea avea nevoie, de asemenea, de sisteme de securitate pentru rulote, rulote sau remorci. Aceasta este o piață potențial profitabilă, deoarece foarte multe rulote și rulote nu sunt echipate cu prea multe dispozitive de securitate și – în cazul rulotelor – au adesea mai multe uși care trebuie protejate.
Mașinile fabricate înainte de 1998 nu au fost toate echipate cu dispozitive de imobilizare, astfel că șoferii acestor vehicule sunt clienți potențiali. O mică parte din aceste mașini valorează încă mulți bani, iar proprietarii sunt adesea dispuși să plătească pentru un sistem de securitate, mai ales dacă mașina trebuie să fie parcată pe stradă pe timp de noapte (de exemplu, într-o zonă urbană). De asemenea, este posibil ca aceștia să fie dornici să monteze accesorii.
Pe măsură ce mașinile îmbătrânesc și valoarea lor scade, automobiliștii sunt mai puțin dispuși să cheltuiască bani pentru ele. De exemplu, șoferii de vehicule mai vechi au mai multe șanse să se bazeze pe încuietori de direcție mecanice sau pe dispozitive similare pentru a-și asigura mașina. Cu toate acestea, unii șoferi mai tineri vor dori să adauge accesorii la mașina lor, indiferent de vârsta acesteia. În special, mulți dintre ei cheltuiesc sume mari de bani pe sisteme de divertisment în mașină, astfel încât montarea acestora poate fi o sursă bună de comerț. De asemenea, s-ar putea să îi convingeți să investească într-o alarmă pentru a-și proteja noul sistem audio. De asemenea, șoferii mai tineri beneficiază adesea de prime de asigurare mai mici dacă își montează dispozitive de securitate pe vehicule, ceea ce ar putea fi sugerat ca un alt stimulent.
Oferte speciale și reduceri
Probabil că veți oferi o reducere în mod normal clienților comerciali obișnuiți pe care îi aveți. Valoarea reducerii va depinde de politica dumneavoastră de prețuri și de nivelul concurenței locale. Ați putea oferi reduceri suplimentare pentru montarea sistemelor de securitate pentru flote de vehicule sau pentru clienți obișnuiți (firme de taxi sau dealeri de mașini de ocazie, de exemplu).
Decideți ce servicii de alarmă auto să oferiți
Cu cât este mai mare gama de servicii pe care o puteți oferi, cu atât mai largă este baza dumneavoastră de clienți potențiali. Așadar, pe lângă montarea de alarme și dispozitive de imobilizare, puteți decide să oferiți o gamă mai largă de echipamente de securitate.
Unii clienți vor aprecia comoditatea de a le fi reparată mașina la domiciliu sau la locul de muncă. Dacă sunteți în măsură să oferiți un serviciu de montare mobilă, acest lucru poate extinde atractivitatea afacerii dumneavoastră și poate aduce un plus de muncă. Veți avea nevoie, desigur, de o mașină sau de o furgonetă echipată corespunzător. Alternativ, vă puteți oferi să colectați mașinile clienților și să le aduceți la atelierul dumneavoastră.
Pe măsură ce dobândiți experiență, ați putea decide să oferiți servicii de diagnosticare a defecțiunilor și reparații ale sistemelor de securitate ale vehiculelor. În acest caz, un serviciu mobil va fi esențial, deoarece orice defecțiune ar putea însemna că mașina nu poate fi condusă.
Imaginea corectă
Este important ca afacerea dvs. să proiecteze imaginea corectă. Dacă dispuneți de un sediu, încercați să vă asigurați că acesta arată bine și că indică pentru comerțul de trecere standardul ridicat al serviciilor disponibile. Personalul ar trebui să aibă și el un aspect elegant – poate că ați putea avea salopete imprimate cu numele afacerii. Dacă efectuați un serviciu mobil, asigurați-vă că vehiculul pe care îl utilizați este elegant și bine întreținut. Dacă aveți un afișaj profesional, acesta va acționa ca o reclamă mobilă pentru afacerea dumneavoastră.
Promovarea afacerii dvs.
Indiferent de gama de servicii pe care decideți să le oferiți, trebuie să vă asigurați că potențialii clienți știu despre dumneavoastră și despre serviciile pe care le oferiți.
Atunci când vă gândiți la politica de prețuri, nu uitați că trebuie să vă puteți acoperi costurile, cheltuielile generale și tragerile (suma pe care o luați din afacere). Dar va trebui, de asemenea, să țineți cont de faptul că montarea de alarme și accesorii auto este o piață competitivă și este posibil să trebuiască să practicați prețuri în concordanță cu cele ale altor firme locale, cu excepția cazului în care vizați o nișă de piață pe care acestea nu o deservesc.
Tarife pentru montarea alarmelor
Majoritatea instalatorilor de alarme auto stabilesc un preț fix pentru instalarea unei alarme de bază, a unui sistem de imobilizare sau a unui sistem de divertisment auto. Pentru montarea unor sisteme mai sofisticate (de exemplu, cele cu senzori de mișcare cu ultrasunete) se poate percepe un tarif mai mare.
Piese de schimb
Prețul unui sistem de securitate va varia în funcție de specificațiile acestuia. Taxa percepută de client este, de obicei, prețul de cost al sistemului majorat cu o anumită sumă (de exemplu, 10% sau 20%). Cu toate acestea, suma pe care o percepeți de la client pentru un sistem va fi fixată într-o anumită măsură în funcție de prețul practicat în alte părți – clienții nu vor plăti mai mult decât trebuie pentru un sistem pe care îl pot obține cu ușurință de la unul dintre concurenții dumneavoastră.
Alte taxe
În cazul în care o mașină trebuie să fie preluată și returnată la domiciliul sau la locul de muncă al clientului, se percepe adesea o taxă separată pentru acest lucru. Suma exactă pe care decideți să o percepeți poate depinde de tariful în vigoare, așa că verificați ce tarife percep concurenții dumneavoastră. De asemenea, puteți furniza și monta și alte accesorii sau puteți efectua diagnosticarea defecțiunilor și reparații ale sistemelor de securitate. Timpul necesar și, prin urmare, taxa percepută vor varia de la o lucrare la alta.
Luați în considerare cât de des vă veți revizui prețurile și dacă veți oferi reduceri (de exemplu, tarife reduse pentru clienții comerciali) sau oferte speciale și așa mai departe.
Cumpărați o afacere existentă de montare de alarme auto
S-ar putea să vă decideți să cumpărați o afacere existentă de montare de alarme auto, mai degrabă decât să începeți propria afacere de la zero. Cumpărarea unei întreprinderi în funcțiune poate însemna că produsele, clienții, vânzările regulate, personalul, spațiile și echipamentele de atelier sunt deja existente.
Dar cumpărarea unei afaceri poate fi un proces periculos și costisitor dacă nu aveți în echipă competențele și experiența potrivite, inclusiv cunoștințe juridice și financiare. Stabiliți poziția comercială și financiară reală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să nu fie prea mare.