Comercianții cu amănuntul de articole de pescuit vând de obicei o gamă largă de produse de pescuit, inclusiv articole de pescuit, momeli, îmbrăcăminte, cărți și caiace de pescuit. Ghidul nostru practic vă va ajuta să vă înființați și să vă conduceți propriul magazin de articole de pescuit.
Este important să vă asigurați că există o cerere suficientă în zona dumneavoastră pentru magazinul de articole de pescuit propus. Fiți conștienți de faptul că acest sector este destul de competitiv. Echipamentele de pescuit și serviciile conexe sunt disponibile din mai multe surse diferite, cum ar fi:
- comercianți online specializați – aceștia pot avea și puncte de vânzare cu amănuntul
- marile magazine care vând articole de bază
- magazine de sport
- magazine de articole de țară și de echipamente de exterior
- magazinele de pe plajă
- alți comercianți de echipamente de pescuit
- comenzi prin poștă prin intermediul revistelor
- expoziții de articole de pescuit pentru consumatori
Verificați concurența din zona dumneavoastră pentru a identifica câte alte puncte de vânzare vând deja articole de pescuit la nivel local.
Aruncați o privire atentă la comercianții cu amănuntul de articole de pescuit existenți pentru a stabili:
- ce vând și ce prețuri practică
- ce servicii oferă
- cât de bine informat și de util este personalul lor
- care sunt orele de funcționare
- dacă spațiile și dotările lor sunt moderne și elegante
Identificarea acestor aspecte ale afacerilor concurenților vă va ajuta să vă adaptați magazinul pentru a viza eventualele lacune de pe piață.
De ce vor alege clienții magazinul dvs. de articole de pescuit
Veți dori să vă asigurați că un număr suficient de clienți vor alege magazinul dvs. în locul punctelor de vânzare existente. Studiul dumneavoastră de piață ar putea indica faptul că există un gol pe piață pe care magazinul dumneavoastră îl poate umple. De exemplu, poate că nimeni din zona dumneavoastră nu oferă undițe sau reparații personalizate.
Printre motivele pentru care clienții vor alege magazinul dvs. în locul concurenților se numără:
- locația dumneavoastră – localul dumneavoastră poate fi aproape de o întindere de apă sau de o zonă de pescuit de coastă care va atrage pasionații de pescuit – sau poate fi situat într-un centru comercial aglomerat, cu mult comerț de trecere
- gamele de produse
- prețurile dumneavoastră
- nivelul de servicii pe care îl oferiți – puteți oferi servicii precum închirierea de echipamente, lansete personalizate și reparații și servicii cu “valoare adăugată”, cum ar fi închirierea de bărci sau caiace.
- personalul dumneavoastră – este posibil ca aceștia să fie ei înșiși pescari pasionați și să poată oferi clienților sfaturi privind echipamentul, tehnica și pescuitul în zona dumneavoastră locală sau lecții (dacă au calificările necesare).
Verificați evoluțiile viitoare
Locația punctului dumneavoastră de vânzare este foarte importantă. Ideal ar fi să existe în apropiere locuri de parcare ample și ușoare, precum și multe locuri de vânzare în trecere. Verificați dacă nu există planuri de construire de noi sisteme rutiere, ceea ce ar însemna că traficul ar ocoli magazinul dumneavoastră, și nici propuneri de impunere a unor restricții de parcare în apropiere.
De asemenea, luați în considerare dacă există inițiative locale planificate pentru a stimula participarea la pescuit – de exemplu, îmbunătățirea accesului la râurile mici și la cursurile de alimentare. Toate acestea pot contribui la creșterea numărului de turiști care practică pescuitul la undiță în zona dumneavoastră – și a cererii pentru afacerea dumneavoastră.
Aflați ce își doresc oamenii
Micii comercianți cu amănuntul independenți de articole de pescuit se confruntă cu o concurență dură din partea furnizorilor de comenzi prin poștă și online și a altor magazine de articole de pescuit. Este foarte important să aflați ce își doresc oamenii și dacă există anumite bunuri sau servicii pe care le puteți oferi și care să atragă clienții în magazinul dumneavoastră.
Nu uitați că cercetarea de piață trebuie să fie continuă. Odată ce magazinul dvs. de articole de pescuit este deschis, discutați cu clienții dvs. Aflați ce le place și ce nu le place și dacă există ceva ce ar dori să vindeți și pe care nu îl aveți în prezent în stoc.
Pentru început
Este posibil să aveți deja un cont personal eMAG pe care îl folosiți pentru a cumpăra articole pentru dumneavoastră și pentru a vinde lucruri de care nu mai aveți nevoie. Dar dacă tranzacționați ca o afacere pe eMAG, sunteți obligat din punct de vedere legal să precizați în anunțurile dvs. că sunteți un vânzător de afaceri. Acest lucru înseamnă că va trebui fie să vă înregistrați un nou cont de afaceri, fie să vă actualizați contul personal într-unul de afaceri.
Decideți dacă doriți să aveți propriul “magazin” virtual
Având propriul magazin virtual pe una dintre principalele platforme de comerț electronic, afacerea dvs. va avea o prezență online valoroasă și vă va permite să vă expuneți toate produsele într-un singur loc.
Stabiliți profilurile clienților dvs.
Piața dvs.
Este probabil ca majoritatea clienților dvs. să fie membri ai publicului, deși este posibil să aveți, de asemenea, clienți comerciali de la cluburi locale de pescuit și antrenori care cumpără articole pentru a fi folosite de membrii sau elevii lor.
Oferte speciale și reduceri
Probabil că veți oferi în mod normal o reducere clienților dvs. comerciali. Valoarea reducerii va depinde de politica dumneavoastră de prețuri și de concurența locală. Ați putea oferi reduceri mai mari clienților care cumpără bunuri în cantități mari.
Vânzările au loc în mod tradițional în luna ianuarie, deși pot avea loc și în alte momente. S-ar putea să vă decideți să încercați ofertele speciale ocazionale. Multe magazine oferă, de asemenea, reduceri pentru personal, familie și prieteni. Urmăriți îndeaproape orice oferte speciale pe care le faceți pentru a vă asigura că acestea funcționează pentru dumneavoastră. La urma urmei, aceste tipuri de promoții ar putea încuraja vânzări suplimentare, dar vor afecta, de asemenea, valoarea profitului pe care îl obțineți din fiecare vânzare.
Promovați-vă afacerea cu articole de pescuit
Imaginea corectă
Este foarte important ca magazinul dvs. să proiecteze o imagine corectă pentru clienți. Tot ceea ce ține de felul în care arată și se simte punctul dvs. de vânzare ar trebui să fie conceput pentru a atrage noi clienți și pentru a-i încuraja pe cei existenți să revină în mod regulat. Probabil că veți stoca multe articole diferite, așa că încercați să vă asigurați că stocul este aranjat în mod ordonat și că clienții pot găsi cu ușurință ceea ce doresc. De asemenea, acest lucru vă poate ajuta să păstrați cât mai puține daune în stoc și vă va fi mai ușor să știți când trebuie reordonat stocul. Dacă aveți un site web, asigurați-vă că includeți fotografii de calitate ale produselor.
Încercați să vă asigurați că vitrinele dvs. sunt aranjate atractiv, că se schimbă în mod regulat și că includ cel mai modern echipament. Gândiți-vă la ceea ce v-ar face să vă opriți și să vă uitați dacă ați fi un trecător. Dacă oferiți și alte servicii, cum ar fi repararea sau închirierea de tije, atunci probabil că merită să le anunțați pe site-ul dvs. web, pe profilul Google Business și în magazinul dvs.
Dumneavoastră și personalul dumneavoastră jucați un rol esențial în imaginea afacerii. Clienții se vor aștepta ca personalul să fie prietenos, util și entuziast. În mod ideal, aceștia vor fi, de asemenea, bine informați despre produsele și echipamentele pe care le aveți în stoc, precum și despre pescuitul local.
Publicitatea magazinului dvs.
Veți dori să vă asigurați că potențialii clienți știu despre dvs. și despre produsele și serviciile pe care le oferiți. S-ar putea ca locația magazinului dvs. să fie atât de bună încât să nu fie nevoie să faceți publicitate, sau poate că va trebui să desfășurați unele activități promoționale.
Cumpărați o afacere existentă de articole de pescuit
S-ar putea să vă decideți să cumpărați un magazin de articole de pescuit existent, mai degrabă decât să vă începeți propria afacere de la zero.
Cu toate acestea, analizați critic orice afacere care vă interesează pentru a vă asigura că prețul pe care îl negociați cu vânzătorul este unul corect. Încercați să stabiliți motivul pentru care afacerea este de vânzare – de exemplu, proprietarul dorește să se retragă sau există un alt motiv personal pentru a vinde.
Cercetarea de piață pe care o efectuați în sectorul în ansamblu și în localitate, în special, vă va ajuta să stabiliți dacă proprietarul vinde sau nu pentru că nu mai poate genera suficiente venituri din afacere. Acest lucru nu trebuie neapărat să vă descurajeze – mulți oameni de afaceri sunt încrezători că pot redresa o afacere în declin. Important este să fi stabilit situația actuală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să nu fie prea mare.
Cereți-i contabilului dumneavoastră să analizeze în mod critic conturile întreprinderii din ultimii trei ani și discutați cu el sau ea prețul de vânzare în funcție de ceea ce arată conturile. Asigurați-vă că aveți în buget și alte cheltuieli profesionale, cum ar fi onorariile juridice și costurile de evaluare și de expertiză.