Magazinele de mirese vând rochii de mireasă gata făcute, pe măsură și de designer, precum și ținute pentru restul participanților la nuntă. De asemenea, se poate oferi și închiriere de ținute de nuntă. Ghidul nostru practic vă va ajuta să vă înființați și să vă administrați propriul magazin de mirese.
Este foarte important să aflați dacă există o cerere suficientă pentru un magazin de îmbrăcăminte pentru mirese în zona dumneavoastră. Trebuie să știți că sectorul este competitiv, deoarece:
- numărul de persoane care se căsătoresc în fiecare an este în scădere de ceva timp
- numărul de nunți la biserică a scăzut – persoanele care se căsătoresc în locuri alternative doresc adesea să poarte ținute netradiționale
- multe cupluri se căsătoresc în locații exotice de peste mări și țări, fără a avea parte de ceremonii la fel de intense ca în țara lor.
- criza economică ar putea afecta sumele cheltuite de oameni pentru ținutele de nuntă și pentru festivități.
- a crescut foarte mult numărul comercianților de pe internet, unii dintre aceștia vânzând rochii contrafăcute sau de proastă calitate
Ca urmare, piața a devenit saturată, deoarece prea mulți furnizori concurează pentru tot mai puține mirese. În România există puțin sub 200 de puncte de vânzare cu amănuntul de haine de mireasă și veți concura cu:
- alte puncte de vânzare independente
- companii exclusiviste de designer de îmbrăcăminte de mireasă
- departamentele de mirese din marile magazine
- magazinele de mirese de pe internet care au lansat o gamă de îmbrăcăminte de mireasă la prețuri accesibile
Verificați concurența din zona dvs. pentru a identifica câte alte puncte de vânzare vizează deja piața nunților. O privire vă va da o idee despre numărul de puncte de vânzare existente, precum și o indicație a serviciilor pe care le oferă. Țineți cont de faptul că este posibil să concurați și cu magazinele de îmbrăcăminte pentru mirese care se află la o anumită distanță, dar care reușesc să atragă clienți din zona dumneavoastră, deoarece oferă servicii foarte specializate sau de bună calitate. Întrebați în afaceri conexe, cum ar fi magazinele de haine pentru femei, pentru a afla dacă anumite magazine de îmbrăcăminte pentru mirese sunt foarte recomandate. Apoi mergeți și aruncați o privire pentru a vedea de ce sunt considerate speciale.
De ce vor alege clienții magazinul dumneavoastră de nunți?
Este esențial să vă asigurați că un număr suficient de clienți vor alege magazinul dvs. de îmbrăcăminte pentru mirese în locul punctelor de vânzare existente. Studiul dvs. de piață ar putea indica faptul că există un gol pe piață pe care îl puteți umple. De exemplu, poate că nimeni din zona dumneavoastră nu oferă servicii de designer sau nu vinde o gamă de rochii de mireasă de buget.
Probabil că veți dori să stocați game exclusive ori de câte ori este posibil – asigurați-vă că concurenții locali nu stochează deja mărcile pe care sperați să le vindeți.
Fiabilitate
Românii investesc foarte mult timp, bani și emoții în pregătirile pentru ziua nunții lor și este extrem de important ca afacerea dvs. să nu dezamăgească pe nimeni prin faptul că nu reușește să livreze rochia de mireasă la timp. Unele afaceri acceptă doar un anumit număr de comenzi pe sezon, pentru a se asigura că vor putea livra la timp. Veți observa că multe dintre magazinele existente de haine de mireasă se referă la acest lucru în publicitatea lor, subliniind faptul că își desfășoară activitatea de mai mulți ani și că întotdeauna au onorat comenzile la timp. Pentru a câștiga clienți, noua dvs. afacere trebuie să arate clar că înțelegeți cât de important este să fiți de încredere. Acest lucru a devenit și mai important acum, când cuplurile își organizează nunțile mai repede decât în trecut – și deci nu sunt pregătite să aștepte mult timp până când o rochie este gata.
Vedeți evoluțiile viitoare
Locația punctului de vânzare este foarte importantă și, în mod ideal, ar trebui să existe în apropiere o parcare amplă și ușoară și, de asemenea, multă lume în trecere. Aveți în vedere să verificați dacă nu există planuri de construire a unor noi sisteme de drumuri, ceea ce ar însemna că traficul ar ocoli magaznul dumneavoastră, și nici propuneri de impunere a unor restricții de parcare.
Decideți ce haine de mireasă și accesorii veți vinde
Dacă intenționați să oferiți sortimente de mireasă gata de îmbrăcat, veți stoca mostre de poate două-trei sute de rochii de mireasă, în diferite mărimi, produse de o varietate de producători/designeri.
Atunci când o potențială clientă intră în magazin, o veți ajuta să își aleagă “rochia de vis”, în limita prețului său. Ați putea decide să percepeți o taxă de consultare sau de programare pentru acest serviciu. Sau ați putea percepe o taxă doar dacă viitoarea mireasă nu se prezintă la programare.
Ar putea dura aproximativ o oră pentru ca cineva să probeze între patru și șase modele diferite. Cele mai multe rochii de mireasă gata de purtare sunt disponibile în mărimi standard, așa că, după ce ați măsurat clientul, veți plasa o comandă la producător pentru mărimea potrivită. Este posibil să fie nevoie de unele modificări, pentru ca aceasta să se potrivească perfect, așa că este important să precizați clar clientului dacă prețul include sau nu modificările. Rochia poate dura mai multe luni pentru a ajunge, așa că este vital să vă asigurați că va fi gata la timp pentru nuntă înainte de a plasa comanda. Pentru a răspunde numărului tot mai mare de cupluri care doresc să se căsătorească rapid, ați putea lua în considerare posibilitatea de a avea în stoc câteva game populare în cele mai solicitate mărimi.
Ați putea decide să percepeți o taxă nerambursabilă dacă o clientă vă cere să rezervați o anumită rochie pe care o aveți în stoc până când se decide. Dacă aceasta comandă rochia, veți deconta suma pe care a plătit-o deja din costul ținutei.
Vânzări anuale
În fiecare an sunt introduse noi stiluri și mode, așa că ați putea dori să organizați o vânzare anuală (poate în timpul verii), în timpul căreia să faceți reduceri la toate rochiile de mireasă din stoc. S-ar putea să fie nevoie să le curățați mai întâi la uscat dacă au fost probate de mai multe ori.
Caracterul sezonier
Deși sezonul principal al nunților are loc în continuare între aprilie/mai și septembrie, este posibil să primiți cele mai multe comenzi în diferite perioade ale anului. Acest lucru se datorează faptului că între momentul în care comandați o rochie de mireasă și momentul în care o primiți înapoi de la producător poate trece o perioadă lungă de timp – aceasta poate fi cuprinsă între șase și nouă luni. De exemplu, o persoană care se căsătorește în luna iunie ar putea comanda rochia de mireasă în luna noiembrie a anului precedent, astfel încât să ajungă la timp pentru a putea face orice modificări, dacă este necesar. Ar trebui să vă asigurați că stocurile de accesorii pentru mirese sunt mari în timpul sezonului de nunți și că aveți croitorese pregătite să se ocupe de modificările de ultim moment. Bineînțeles, dacă intenționați să oferiți servicii de închiriere de ținute de nuntă, serviciile dumneavoastră vor fi foarte solicitate între aprilie și septembrie.
Piața dvs.
Piața dumneavoastră va fi formată din mirese de toate vârstele, împreună cu alți membri ai petrecerii de nuntă, cum ar fi mirele, mama miresei și domnișoarele de onoare. În trecut, era tradițional ca familia miresei să plătească rochia de mireasă, dar în prezent este posibil să constatați că multe mirese își plătesc singure rochia. Multe dintre ele au venituri mari și sunt pregătite să plătească o sumă destul de mare pentru o rochie care le place cu adevărat.
Nu uitați, de asemenea, că unele dintre clientele dumneavoastră pot fi femei mai în vârstă care nu consideră că ar fi potrivit să poarte o rochie de mireasă albă tradițională. Ar fi logic să aveți în stoc și alternative elegante și sofisticate, poate într-o gamă de culori pastelate. În zilele noastre, multe căsătorii au loc între persoane care au mai fost căsătorite înainte, iar acești clienți ar putea căuta un tip de ținută complet diferit, în special dacă nunta nu va avea loc într-o biserică sau într-un birou de înregistrare.
Depozite pentru rochii de mireasă
Odată ce clienta dvs. și-a ales rochia și a plasat o comandă fermă, este probabil că veți cere un avans înainte de a comanda rochia de la producător sau designer. Multe magazine de rochii de mireasă solicită un avans cuprins între 25% și 50% din prețul de vânzare cu amănuntul al rochiei. În general, acesta nu se returnează.
Plata finală
Atunci când rochia de mireasă este gata (poate după aproximativ 12-16 săptămâni), aceasta vă va fi trimisă pentru a fi probată de clientă. În multe cazuri, aceasta va trebui modificată pentru a se potrivi perfect. Puteți percepe acest lucru separat sau îl puteți include în prețul inițial al rochiei. Indiferent de varianta pe care o alegeți, este esențial să vă asigurați că clientul dumneavoastră știe exact ce include prețul. Odată ce toate modificările sunt finalizate spre satisfacția clientului, veți solicita plata finală.
Clienți comerciali
Dacă proiectați și produceți singur rochii de mireasă, ați putea lua în considerare posibilitatea de a le furniza altor comercianți cu amănuntul de haine de mireasă. Le-ați furniza mostre din colecțiile dumneavoastră și ați confecționa rochia după măsurile individuale ale clientului. Se obișnuiește să oferiți exclusivitate comercianților cu amănuntul de îmbrăcăminte pentru mirese pe o anumită rază, astfel încât aceștia să beneficieze de un produs unic cu care să-și atragă clienții. În mod normal, veți stabili un număr minim de linii pe care comerciantul cu amănuntul trebuie să le aibă în stoc și, de asemenea, veți oferi comercianților cu amănuntul un preț comercial. Acesta va fi probabil de aproximativ 50% sau mai mic decât prețul de vânzare cu amănuntul, deși acest lucru trebuie convenit între dumneavoastră și comerciantul cu amănuntul.
Decideți ce servicii pentru mirese să oferiți
Pe lângă stocarea unei game largi de rochii de mireasă, accesorii și alte articole de nuntă, probabil că veți oferi și diverse servicii.
De asemenea, ați putea stabili legături strânse cu întreprinderi conexe, cum ar fi florarii locali, fotografi, papetari de nuntă, companii de închiriere de limuzine și mașini de nuntă, firme de catering, saloane de coafură și de înfrumusețare. Poate că puteți aranja ca aceste întreprinderi să le ofere clienților dvs. o mică reducere. Dacă aveți un site web, acesta ar putea include linkuri către aceste întreprinderi.
Imaginea corectă
Este foarte important ca magazinul de îmbrăcăminte pentru mirese să proiecteze imaginea corectă. Dumneavoastră și personalul dvs. veți face tot posibilul pentru a vă asigura că viitoarea mireasă are încredere că îi veți furniza la timp rochia de mireasă la care visează. O reputație de servicii excelente pentru clienți și de fiabilitate vă va fi de mare ajutor și va duce la multe recomandări personale. Veți descoperi că potențialii clienți vor fi dispuși să parcurgă distanțe considerabile dacă sunt siguri că vor primi servicii de primă clasă.
Publicitatea magazinului dumneavoastră de îmbrăcăminte pentru mirese
Veți spera să beneficiați de orice recomandare din gură în gură, dar, mai ales la început, va trebui să vă asigurați că potențialii clienți știu despre dumneavoastră și despre gamele de produse și serviciile pe care le oferiți.
Cum vă veți stabili prețurile?
Stabilirea unui preț corect este foarte importantă. Trebuie să vă asigurați că diferența dintre prețul de cost și prețul de vânzare este suficientă pentru a vă acoperi toate costurile de funcționare, inclusiv propriile desene.
Pentru că românii sunt pregătiți să cheltuiască din belșug pentru sărbătorirea nunții lor și doresc să arate cât mai bine în ziua nunții, rochiile de mireasă sunt articole scumpe. Deși rochiile de designer pot costa multe mii de euroo, prețul multor articole de nuntă se încadrează în următoarele intervale.
Marjele în sectorul de îmbrăcăminte pentru mirese sunt în general ridicate și este probabil să adăugați o marjă de profit de cel puțin 100% (și posibil chiar 200% sau mai mult) la gamele de îmbrăcăminte pentru mirese și accesorii.
Găsește-ți prețurile corecte
Stabilirea prețului corect este esențială. Prea mare, și veți avea dificultăți în a face vânzarea. Prea scăzut și veți aruncați pe apa sâmbetei un potențial profit.
Vânzări anuale
S-ar putea să vă decideți să organizați o vânzare anuală în timpul căreia să vindeți mostrele din magazin, pregătite pentru stilurile din noul sezon. Ați putea oferi aceste rochii la o reducere semnificativă – de exemplu, 50% din prețul de vânzare cu amănuntul integral. Dacă trebuie să le curățați mai întâi la uscat, asigurați-vă că prețul de vânzare acoperă cel puțin costul rochiei plus costurile de curățare.
Cercetarea de piață pe care ați efectuat-o în sectorul în ansamblu și în localitate în special vă va ajuta să stabiliți dacă proprietarul vinde sau nu pentru că nu mai poate genera venituri suficiente din această afacere. Acest lucru nu trebuie neapărat să vă descurajeze – mulți oameni de afaceri sunt încrezători că pot redresa o afacere falimentară. Important este să fi stabilit situația actuală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să nu fie prea mare.
Cereți-i contabilului dumneavoastră să analizeze în mod critic conturile întreprinderii din ultimii trei ani și discutați cu el sau ea prețul de vânzare în funcție de ceea ce arată conturile. Asigurați-vă că aveți în buget și alte cheltuieli profesionale, cum ar fi onorariile juridice și costurile de evaluare și de expertiză.