A fi capabil să delegi sarcini este o abilitate crucială de leadership. Managerii eficienți trebuie să știe cum să delege și ce pot face pentru a asigura succesul. Dar actul de a delega este mai ușor de spus decât de făcut. Poate fi greu să renunți la proiectele pe care le-ai deținut încă de la crearea lor. Este nevoie de mai multe cicluri de feedback decât atunci când faci tu însuți muncă. Preocupări ca acestea sunt valide și de înțeles. Împărtășirea legumelor tale poate fi dificilă. Dar să știi cum și când să îți delegi munca poate fi o soluție salvatoare pe termen lung.
Ce este delegarea?
Delegarea este actul de a atribui sarcini altor membri ai echipei tale. Aceasta îmbunătățește eficiența și scade povara de pe umerii dvs. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a-i dezvolta pe alții și de a vă elibera pentru o muncă mai strategică.
Beneficiile delegării de autoritate
Împărtășirea responsabilității pentru îndeplinirea sarcinilor are multe rezultate pozitive pentru echipe și organizații.
Delegarea contribuie la o cultură organizațională de încredere și responsabilizare. În organizațiile cu un nivel ridicat de încredere, managerii se concentrează pe întreaga persoană, încurajându-și angajații să se dezvolte din punct de vedere profesional și personal.
Aceștia le oferă angajaților autonomie în ceea ce privește modul în care își concep munca, își gestionează timpul și își îndeplinesc sarcinile.
La nivel individual, dumneavoastră, în calitate de lider, veți beneficia, de asemenea, de îmbunătățirea confortului dumneavoastră în ceea ce privește delegarea.
Veți constata că aveți mai mult timp în calendar și oportunități sporite pentru munca strategică. De asemenea, veți avea o vizibilitate mai mare și un stres mai scăzut.
Importanța delegării
La cel mai fundamental nivel, delegarea înseamnă să atribui munca altora. Delegarea are loc frecvent atunci când atribuiți munca pe care ați putea să o faceți singur altcuiva din echipa dvs.
Atunci când delegați, demonstrați încredere prin transferul proprietății primare a muncii către altcineva.
Acest lucru face ca delegarea să fie o activitate de colaborare. Dumneavoastră, în calitate de lider, rămâneți implicat în supravegherea calității și a respectării termenelor de predare a muncii.
Organizațiile prosperă atunci când liderii deleagă cu succes. Atunci când are loc delegarea, sarcinile și autoritatea sunt împărțite între indivizi și echipe.
De asemenea, delegarea crește și dezvoltă angajații dumneavoastră, oferindu-le căi de învățare pentru a perfecționa abilitățile existente și noi.
Extindeți punctele forte și capacitățile echipei dumneavoastră prin delegarea adecvată.
Delegarea face parte, de asemenea, din călătoria de leadership a fiecărei persoane. Schimbarea accentului unui angajat de la contribuitor individual la manager prin delegare îi eliberează mai mult timp pentru a face muncă de nivel superior. Această experiență îi va ajuta să avanseze în cariera lor.
De ce este atât de dificil pentru unii oameni să delege munca?
Există multe motive pentru care chiar și liderii buni consideră că delegarea este dificilă. Pe măsură ce citiți lista de mai jos a motivelor pentru care nu delegați, notați care dintre ele se aplică în cazul dumneavoastră.
- Timpul. Lipsa de timp este cel mai des invocat motiv pentru a nu delega. Acesta reprezintă convingerea că delegarea către altcineva necesită mai mult timp decât să facă ei înșiși munca. Mai ales atunci când termenele limită sunt strânse, s-ar putea să fiți mai predispus să vă suflecați mânecile și să faceți singur munca.
- Identitate. De-a lungul anilor, ați investit în domeniul dvs. de expertiză și în setul dvs. de competențe tehnice. Noii manageri își asociază adesea identitatea și sentimentul de valoare la birou cu faptul că sunt contribuitori individuali productivi.
- Atașamentul emoțional. Unii oameni sunt pur și simplu prea implicați emoțional în muncă pentru a o încredința altcuiva. De exemplu, aveți deja în minte o viziune asupra produsului final și nu doriți ca altcineva să o ducă într-o direcție diferită.
- Vinovăția. Este posibil să vă simțiți vinovat atunci când repartizați munca unor colegi ocupați, mai ales atunci când nu aveți autoritate pozițională asupra lor. Vinovăția este puternică – nimeni nu vrea să se simtă ca și cum ar arunca munca pe colegii deja ocupați.
- Încredere. Este posibil să existe o persoană (sau câteva persoane) în echipa dvs. în care nu aveți încredere în ceea ce privește executarea sarcinilor. Poate că nu au încă nivelul de calificare necesar sau nu au avut performanțe pe măsura așteptărilor dumneavoastră în trecut. S-ar putea să nu fiți nici măcar conștient că nu aveți încredere în echipa dvs. Concluzia, în special pentru proiectele importante, este că mulți oameni au mai multă încredere în ei înșiși pentru a face o muncă excelentă decât în ceilalți.
- Teama de eșec. Teama de eșec este un motor psihologic pentru multe decizii la locul de muncă. S-ar putea să aveți impresia că cea mai bună modalitate de a evita posibilitatea eșecului este să faceți singuri munca.
- Autoritatea. Este posibil să evitați să delegați pentru că nu vă simțiți confortabil să vă folosiți autoritatea pe care o dețineți. Vă poate părea descurajant să renunțați la autoritatea decizională. Acest lucru este deosebit de frecvent atunci când cineva este nou promovat și acum supraveghează persoane care înainte îi erau colegi.
Sfaturi pentru o delegare eficientă
Atunci când exersați arta de a delega, veți invoca o serie de puncte forte și competențe ale dumneavoastră. Iată sfaturi care vă vor ajuta să valorificați aceste competențe și să delegați eficient autoritatea.
Asigurați-vă că sunteți aliniați
Atunci când delegați sarcini, este important să fiți clar și să vă sprijiniți pe abilitățile de comunicare. Asigurați-vă că clarificați rolurile, așteptările și termenele.
Comunicați obiectivul general
Legarea sarcinilor individuale de obiective organizaționale mai mari întărește sentimentul de scop și motivație al membrilor echipei. Acest lucru vă va ajuta să obțineți rezultatul dorit în termenul stabilit. Și fără această îndrumare, poate fi dificil pentru indivizi să înțeleagă de ce lucrează la un anumit proiect sau sarcină.
Împuternicește fiecare individ
Definim împuternicirea ca fiind autoritatea sau puterea care este transferată cuiva pentru a face ceva. De fiecare dată când delegați este o oportunitate de a începe să îi împuterniciți pe ceilalți. Iar atunci când desemnați fiecare sarcină, puteți împuternici și mai mult fiecare individ cerându-i feedback și expertiză pe parcurs.
Fiți conștienți de lățimea de bandă
Înainte de a adăuga o altă sarcină în farfuria cuiva sau de a-i cere să-și schimbe drastic prioritățile, luați în considerare lățimea de bandă a acestuia sau discutați cu managerul său. Dacă aceștia sunt deja copleșiți, s-ar putea să nu fie persoana potrivită căreia să îi delegați. Sau este posibil să aibă nevoie de timp suplimentar sau de ajutor pentru a-și reprioritiza sarcinile. De asemenea, asigurați-vă că lăsați suficient timp pentru ca munca să fie efectuată și pentru ca dumneavoastră să o revizuiți.
Stabiliți bucle de feedback în avans
Prin conturarea etapelor de verificare în momentul în care delegați sarcina, vă clarificați și mai mult așteptările în avans. Acest lucru oferă, de asemenea, o structură suplimentară fără a microgestiona sarcina. Totuși, odată ce aceste posturi sunt stabilite, oferiți echipei dvs. spațiu pentru a lucra între fiecare dintre ele. Dacă faceți verificări de 10%, 50% și 90%, de exemplu, rezistați impulsului de a le da ping și de a adăuga verificări suplimentare pe parcurs, cu excepția cazului în care echipa dvs. solicită acest lucru.
Sprijiniți-vă pe abilitățile dvs. de coaching
Vă puteți dezvolta abilitățile de coaching între colegi și de conducere prin delegare. Folosiți conversațiile pentru a încuraja performanțele înalte, pentru a vă ghida echipa și pentru a le permite dezvoltarea carierei.
Înțelegeți nuanțele construirii de relații
Procesul de delegare implică în mod inerent relațiile cu ceilalți. Prin procesul de delegare, colaborați, experimentați reciprocitatea și construiți relații bune de muncă. Recunoscând nevoia de abilități de conducere, cum ar fi empatia, încrederea și răbdarea, puteți construi relații de lucru mai puternice înainte, în timpul și după fiecare proces de delegare.
Împărtășiți rezultatul final la început
Dacă știți deja cum doriți să fie formatat livrabilul și obiectivul pe care îl atinge, anunțați-l pe delegatul dvs. înainte de a începe. Chiar și persoanele foarte performante au nevoie de claritate. În caz contrar, s-ar putea să nu obțineți rezultatele dorite și riscați să difuzați încrederea echipei dvs. în proces.
Cunoașteți cui delegați
Acest lucru poate părea evident, dar înțelegerea punctelor forte, a punctelor slabe, a intereselor și a stilurilor de comunicare ale echipei dvs. vă poate ajuta atunci când delegați. Este posibil să aveți un analist cu abilități excelente de organizare a datelor și un altul care excelează la vizualizarea datelor. Având în vedere aceste puncte forte, probabil că ați delega sarcini diferite pentru fiecare individ în parte.
Veți avea probabil eșecuri în delegare. În aceste momente, țineți minte scopul de nivel superior care stă la baza angajamentului dvs. de a delega sarcini.
Reamintiți-vă ce obiective profesionale realizați prin faptul că știți cum să delegați mai mult și renunțați la munca din trecut. Abilitățile dumneavoastră sunt mai bine utilizate ca lider decât ca și colaborator individual.
De asemenea, puteți solicita feedback de la membrii echipei, de la manageri și de la colegi cu privire la îmbunătățirea abilităților dumneavoastră de delegare. Aceștia ar putea fi în măsură să vadă oportunități pentru ca dumneavoastră să fiți mai eficient în ceea ce privește delegarea.
În cele din urmă, încercați să evitați capcana cognitivă de a crede că vă va lua mai puțin timp să faceți singur munca. Măsurați timpul economisit prin delegare pe termen lung, nu pe termen scurt.