Cultura unei companii se referă la atitudinile și comportamentele pe care le împărtășesc angajații și conducerea unei organizații și este adesea un factor important în procesul de căutare a unui loc de muncă. Puteți determina o cultură unei companii evaluând modul în care angajații interacționează între ei și evaluând deciziile acestora. Dezvoltarea unei culturi organizaționale clar definite și pozitive vă poate ajuta să atrageți mai mulți candidați calificați, să simplificați procesele, să reduceți fluctuația de personal și să creșteți productivitatea.
În acest articol, discutăm despre ce este cultura companiei, explicăm cum să creăm o cultură pozitivă a companiei și enumerăm beneficiile pe care le aduce acest lucru.
Ce este cultura de companie?
Cultura companiei descrie credințele și valorile unei organizații și include adesea obiectivele pe termen lung, misiunea și mediul de lucru. Poate include, de asemenea, comportamentul și caracteristicile personale ale angajaților. Unii angajați pot prefera să lucreze într-un mediu care sprijină munca în echipă și colaborarea, în timp ce alții pot alege un mediu cu reglementări și ierarhii definite. Stilul de management al unei companii determină adesea aceste caracteristici. Cultura companiei este, de obicei, unică pentru fiecare organizație în parte, dar mai mulți factori pot determina tipul de cultură la locul de muncă care există într-o organizație.
Cum se creează o cultură de întreprindere
Directorii și managerii de nivel înalt ai unei organizații sunt adesea responsabili pentru dezvoltarea culturii acesteia, în timp ce angajații individuali sunt responsabili pentru promovarea și menținerea acesteia. Crearea unei culturi coezive poate contribui la îmbunătățirea moralului angajaților și la reducerea stresului la locul de muncă. Iată care sunt pașii pe care îi puteți face pentru a crea o cultură de companie pozitivă:
Definiți scopul și valorile companiei
Luarea în considerare a scopului companiei pentru care lucrați și a valorilor acesteia vă poate ajuta să determinați mai ușor cultura ideală. Gândiți-vă la obiectivele pe care doriți să le atingeți prin definirea culturii companiei și la modul în care aceasta ar putea contribui la îndeplinirea misiunii organizației. Începeți să faceți un brainstorming despre ceea ce face compania unică, despre valorile sale interne și despre viziunea sa pe termen scurt și lung.
De asemenea, este util să treceți în revistă potențialele oportunități de îmbunătățire a culturii organizaționale actuale. Examinați procesele actuale, nivelurile de productivitate și satisfacția generală a angajaților. Luați în considerare domeniile în care compania excelează și gândiți-vă la modalitățile prin care ați putea îmbunătăți procesele sau politicile existente. De exemplu, este posibil să descoperiți că valorile angajaților nu se aliniază cu valorile și misiunea organizației, evidențiind necesitatea unei culturi de companie mai coezive.
Cercetați concurența
Dacă nu sunteți sigur de scopul sau valorile companiei și de modul în care acestea ar putea afecta cultura companiei, petreceți ceva timp cercetând concurenții organizației. Evaluați culturile de companie ale unor organizații similare din industria sau nișa dvs. pentru a înțelege mai bine obiectivele, atitudinile și practicile care le afectează. În plus, analizați declarațiile de misiune, brandingul și viziunile acestora pentru a determina mai bine caracteristicile sau valorile care ar putea fi cele mai benefice pentru echipa dvs.
Cereți contribuția angajaților
Angajații pot fi parte integrantă în stabilirea culturii unei companii, deoarece sunt adesea afectați direct de aceasta și pot fi în măsură să ofere feedback util pentru îmbunătățirea ei. Solicitând feedback-ul angajaților, puteți demonstra că le apreciați opiniile. În plus, vă puteți asigura mai bine că cultura pe care o creați este una pe care angajații o pot susține.
Modul în care interacționează echipa dvs. poate funcționa ca un standard pentru operațiunile întregii organizații. De exemplu, dacă angajații dvs. sunt respectuoși și se sprijină reciproc în activitatea lor, puteți dezvolta o cultură de companie mai pozitivă. Pentru a obține feedback acționabil cu privire la modul în care puteți dezvolta o cultură a muncii reciproc avantajoasă, luați în considerare crearea unui sondaj pentru angajați sau întâlniri individuale cu aceștia. Ați putea întreba ce le place angajaților să lucreze în cadrul companiei, dacă sunt de acord cu obiectivele organizaționale actuale și ce ar putea face compania pentru a-și îmbunătăți cultura.
Creați o declarație de viziune și de misiune
Declarațiile clare privind viziunea și misiunea pot face mai ușor pentru angajați să determine obiectivele pe termen lung ale organizației și să lucreze pentru a le atinge. O declarație de misiune este un mesaj concis care explică scopul companiei și valoarea pe care aceasta o oferă clienților săi. În schimb, o declarație de viziune descrie ceea ce compania speră să realizeze în viitor. Redactarea acestor declarații poate necesita determinarea valorilor fundamentale ale companiei, care funcționează ca principii directoare ale acesteia.
Puteți utiliza declarațiile de misiune și viziune pentru a crea fundamentul pentru identitatea și cultura internă a companiei. De asemenea, acestea vă pot ajuta să creați un cod cultural, care ghidează modul în care angajații pot susține valorile organizației. Un cod de cultură enumeră, de asemenea, tradițiile sale, explică mai detaliat sistemul său de credințe și ar putea chiar să conțină mărturii de la angajații actuali. Revizuiți periodic aceste declarații și codul culturii și actualizați-le atunci când este necesar.
Elaborarea unui plan pentru a proiecta o cultură pozitivă a companiei
Folosiți-vă cercetările, obiectivele, declarațiile de misiune și viziune pentru a crea un plan pas cu pas pentru a implementa noi procese și obiective pentru a îmbunătăți cultura companiei. Faceți referire la declarațiile dumneavoastră de misiune și viziune atunci când creați un plan de acțiune și folosiți obiectivele departamentale și ale echipei pentru a determina procesele specifice pe care le puteți implementa pentru a sprijini cultura companiei. De exemplu, ați putea descoperi că angajații doresc o mai bună comunicare cu managerii lor, ceea ce vă permite să creați un alt canal de comunicare pentru ca aceștia să interacționeze direct cu managerii lor. Luați în considerare resursele echipei, restricțiile bugetare și termenele de timp pe măsură ce implementați noi procese.
Instituiți oportunități de îmbunătățire pentru angajați
Crearea de noi oportunități pentru ca angajații să își îmbunătățească abilitățile și să progreseze în rolurile lor vă poate ajuta să îmbunătățiți cultura generală a companiei. Permiteți angajaților din echipe diferite să își împărtășească expertiza pentru a promova relații interdepartamentale pozitive. Pe lângă furnizarea de cursuri de formare angajaților și crearea de ateliere de dezvoltare profesională, luați în considerare posibilitatea de a le prezenta angajaților posibilitatea de a interacționa într-un cadru mai puțin formal. De exemplu, ați putea decide să planificați ieșiri de grup sau evenimente speciale la care angajații să participe o dată pe lună.
Expuneți-vă așteptările
Asigurați-vă că angajații existenți înțeleg așteptările dvs. în ceea ce privește performanța lor și modul în care aceste orientări se raportează la cultura companiei. De exemplu, o cultură de companie care apreciază transparența ar putea cere angajaților să posteze actualizări regulate pe canalul principal de comunicare al organizației. Educați-i pe noii angajați cu privire la așteptările companiei și răspundeți la întrebările lor despre politicile companiei.
Recunoașteți angajații pentru performanța lor
Recompensați angajații pentru contribuțiile lor individuale pentru a-i implica pe angajați și pentru a ajuta la crearea unei culturi de companie mai pozitive. Lăsați-i să știe că le apreciați seturile de abilități și că munca lor este semnificativă pentru organizație. În plus, demonstrați-le modul în care rolurile lor se raportează la misiunea și viziunea organizației, astfel încât să se simtă apreciați. Deși este benefic să felicitați echipele pentru realizarea unor proiecte mai lungi și să vă arătați aprecierea dacă lucrează peste program, este important să promovați un bun echilibru între viața profesională și cea privată, încurajând pauzele și oferind resurse de sănătate mintală.
Aplicați cultura companiei la recrutare
Atunci când recrutați noi angajați, evaluați cu atenție fiecare candidat pentru a determina dacă se potrivește culturii sau în ce măsură se poate adapta la cultura companiei. Candidații care se potrivesc bine culturii pot necesita mai puțină instruire și se pot adapta cu ușurință la mediul de lucru al organizației. Puteți evalua potrivirea culturală a unui potențial angajat oferindu-le candidaților posibilitatea de a completa o autoevaluare în timpul procesului de recrutare. Puteți apoi să comparați preferințele și valorile lor cu cele ale companiei pentru a determina cât de mult se potrivesc.
Promovați în permanență o bună cultură a companiei
Implementarea unei noi culturi de companie poate necesita timp și efort, dar promovarea și reafirmarea continuă a valorilor și obiectivelor companiei vă poate ajuta să faceți acest lucru mai eficient. De exemplu, ați putea ajuta noii angajați să se simtă bineveniți prin crearea unui proces de integrare cuprinzător și prietenos. Prezentarea noilor angajați a declarației de misiune, a valorilor de bază și a culturii companiei ca parte a procesului de integrare poate contribui, de asemenea, la promovarea unei bune culturi a companiei.
De asemenea, puteți urmări angajații existenți, încurajându-i periodic să ofere feedback anonim cu privire la ceea ce ați putea face pentru a-i sprijini mai bine în proiectele lor. Sondajul continuu al angajaților și clienților vă poate ajuta să vă îmbunătățiți și să vă mențineți cultura companiei. Investiți în instrumente și platforme digitale pentru a-i ajuta pe angajații de la toate nivelurile companiei să se implice unii cu alții în mod mai productiv.