Pentru a vă optimiza modul în care vă conduceți afacerea, aveți nevoie de cel mai bun software la fiecare pas, mai ales când vine vorba de ceva atât de important precum expedierea. Acesta este motivul pentru care am pregătit un ghid despre cum să alegi software-ul de expediere potrivit pentru afacerea ta.
Integrare perfectă a software-ului
Primul lucru la care trebuie să vă uitați pentru a alege software-ul de expediere potrivit pentru afacerea dvs. este integrarea fără probleme. Un software de expediere bun se poate integra cu ușurință în afacerea dvs. fără a provoca întreruperi. Ar trebui să servească pentru a vă împuternici forța de muncă în domeniul logisticii, nu să o împiedice în timp ce vă străduiți să vă adaptați. Rețineți că acest lucru nu înseamnă că ar trebui doar să fie capabil să se conecteze cu ușurință la site-ul dvs.
Software-ul trebuie să se integreze cu ușurință în sistemele dvs. actuale. De fapt, trebuie să fie compatibil cu toți transportatorii cu care lucrați. În cele din urmă, ar trebui să fie, de asemenea, ușor și intuitiv de utilizat pentru a-l face mai atractiv pentru clienții dumneavoastră. Să presupunem că oricare dintre aceste elemente nu este prezent. În acest caz, vă veți găsi în situația de a vă chinui să folosiți software-ul în mod corespunzător, mai ales dacă există probleme de integrare a software-ului și a transportatorilor dumneavoastră.
Funcțiile de bază necesare
Al doilea lucru la care trebuie să acordați atenție pentru a alege software-ul de expediere potrivit pentru afacerea dvs. sunt funcțiile sale de bază. Pentru ca acesta să fie bine primit, atât dvs. cât și clienții dvs. trebuie să vedeți o valoare reală în software. Aceasta înseamnă că trebuie să îndeplinească în mod fiabil cel puțin următoarele funcții: validarea adreselor, calcularea tarifelor de expediere, tipul de transportator și listarea tarifelor.
Fără validarea adresei, o greșeală de scriere poate duce la probleme la destinație sau la eșecul total al livrării produsului. Iar fără informații complete despre transportatori și costul livrării, mulți dintre clienții dvs. vor renunța pur și simplu la comanda lor. În plus, software-ul trebuie să fie funcțional pe orice platformă, inclusiv pe telefoane și pe tot felul de dispozitive portabile. Dacă oamenii nu pot nici măcar să-și finalizeze comanda, atunci este evident că afacerea dvs. va avea de suferit!
Opțiuni de verificare a comenzii
Vorbind de checkout, există multe cerințe pe care un software de expediere trebuie să le bifeze aici pentru a fi considerat ideal. Acest lucru se datorează faptului că întreprinderile se confruntă cu cele mai mari rate de abandonare a coșului de cumpărături în timpul acestei etape. Cumpărătorii experimentează îndoiala, iar orice semn de probleme îi poate îndepărta cu ușurință. Așadar, procesul trebuie să fie cât mai optimizat posibil.
În primul rând, ar trebui să le oferiți clienților dvs. posibilitatea de a alege între diferiți transportatori, cu previziuni aproximative de preț pentru fiecare. Apoi, ar trebui să le oferiți diferite opțiuni de expediere pentru acel transportator anume. Lucruri precum transportul expres, transportul standard sau chiar transportul gratuit, fie pentru o livrare mai lentă, fie pentru orice comandă care depășește un anumit preț. Pentru ca acest lucru să fie posibil, în special ultima opțiune, software-ul de expediere trebuie să aibă capacități excelente de automatizare și de analiză a comenzilor. Rețineți, de asemenea, că prețul și timpul de livrare al fiecărei opțiuni ar trebui să fie clar marcate.
Conectivitatea între întreprinderi și transportatori
Am menționat deja integrarea transportatorilor, dar nu ar trebui să fie suficient ca software-ul să îi includă în mod corespunzător în listele de opțiuni de expediere. Pentru ca software-ul să fie optim, trebuie să dispună și de automatizarea transferului de date.
În trecut, pentru fiecare comandă înregistrată, afacerea dvs. trebuia să copieze detaliile comenzii și apoi să le lipească în managerul de expediere al transportatorului dvs. pentru a genera comanda și eticheta de expediere. În mod previzibil, acest lucru ocupa o tonă de timp care este irosit din punct de vedere funcțional doar pentru a copia și lipi datele. Pentru a evita acest lucru și pentru a eficientiza procesul, un software de expediere de calitate transferă automat datele și generează comanda.
Notificări automate
Livrarea comenzilor este extrem de importantă atât pentru propria afacere, cât și pentru client. Dacă nu este trimisă confirmarea, clientul se întreabă dacă aceasta a trecut. În cazul în care a plătit deja în avans pentru comandă în loc de a plăti la preluare, așa cum se întâmplă cel mai des în zilele noastre, acest lucru inspiră anxietate și va face ca clientul dvs. să vă contacteze în cele din urmă serviciul de asistență. Acest lucru, în mod natural, nu va lăsa o impresie foarte bună și se va asigura că este puțin probabil ca aceștia să mai cumpere din nou de la dumneavoastră.
Softurile de expediere din trecut nu aveau confirmarea automată a comenzii, obligându-i pe angajații dvs. să trimită manual un e-mail de notificare. Acest lucru însemna muncă suplimentară pentru angajații dvs. și timpi de așteptare mai lungi pentru clienții dvs. Din fericire, software-ul de astăzi poate face acest lucru în mod automat, ceea ce reprezintă un mare pas înainte. Prin urmare, un semn al unui software prost este lipsa confirmării automate a comenzilor.
Opțiuni de urmărire a comenzilor
Atunci când discutăm despre practicile de afaceri care induc anxietate în rândul clienților, trebuie să menționăm urmărirea comenzilor. Fără urmărirea comenzilor, clienții dvs. simt că nu au niciun control asupra procesului. Acest lucru este adevărat, dar o includere inteligentă a funcției de urmărire oferă o iluzie de control care îi liniștește. Acesta este motivul pentru care ar trebui să selectați un software de expediere care trimite automat prin e-mail clientului un link pe care îl poate urma pentru a urmări expedierea.
Acest link poate duce la site-ul implicit al transportatorului sau, mai preferabil, software-ul ar putea veni chiar cu o pagină personalizabilă de urmărire a expedierii, care să prezinte marca dumneavoastră. Acest lucru nu va rezolva doar nevoile dvs. de expediere, ci va contribui și la creșterea recunoașterii și loialității mărcii dvs.!
Asistență solidă pentru clienți
Ultimul mod de a alege software-ul de expediere potrivit pentru afacerea dvs. este să alegeți unul cu o bună asistență pentru clienți. Și nu ne referim la suportul pentru clienți pentru cei care vă patronează afacerea. Ne referim la asistență pentru clienți pentru dumneavoastră! Dacă există probleme cu software-ul, trebuie să puteți contacta editorul pentru a le rezolva rapid. În mod similar, atunci când încercați pentru prima dată să integrați software-ul în afacerea dumneavoastră, un sprijin adecvat pe parcursul procesului este de neprețuit. Cu asistență, totul devine mai ușor, motiv pentru care nu trebuie să ignorați acest aspect!
Luptându-vă să alegeți software-ul de expediere potrivit pentru afacerea dvs.
Cu ajutorul ghidului nostru despre cum să alegeți software-ul de expediere potrivit pentru afacerea dvs., aveți cerințele de bază stabilite. Cu toate acestea, vă puteți lăsa ușor copleșit de numărul de opțiuni diferite de pe piață. Multe dintre ele chiar corespund perfect cerințelor pe care le-am enumerat!
Așadar, ceea ce va decide în cele din urmă în alegerea dvs. sunt propriile preferințe. Alegeți software-ul care vă pare atrăgător și ai cărui reprezentanți de asistență clienți credeți că puteți lucra cel mai ușor cu ei. Dacă software-ul oferă o versiune de încercare sau ceva similar, luați în considerare posibilitatea de a o verifica mai întâi.