Sigur, puteți urca pe scara corporativă în mod independent, mai ales dacă aveți talent, carismă și motivație de prisos. Dar veți avea din ce în ce mai mult succes (și vă veți distra mai mult) dacă veți avea alături o rețea profesională de prieteni, colegi și antrenori. Pentru a construi această rețea profesională este nevoie de mai mult decât de energie pozitivă și de a fi vocal în ceea ce privește căutarea unui loc de muncă. Pentru a restabili relațiile de afaceri și pentru a vă asigura că oamenii se gândesc la dumneavoastră atunci când apar oportunități, aveți nevoie de un plan de networking care să vă definească obiectivele profesionale și să compileze sprijinul social.
Ce este un plan de networking?
Un plan de networking vă prezintă obiectivele profesionale și tot ceea ce trebuie să faceți în materie de networking pentru a le atinge. Aceste planuri includ, de obicei, următoarele informații:
- Obiective profesionale: Acestea pot fi orice, de la un nou loc de muncă până la o promovare sau o mărire de salariu.
- Obiective de rețea: Aici ați defini obiective specifice de networking, cum ar fi să câștigați încă cinci urmăritori pe LinkedIn în fiecare săptămână sau să vorbiți cu trei persoane necunoscute la următorul dvs. eveniment.
- evaluare a rețelei dumneavoastră: Evaluați contactele existente pentru a identifica punctele forte ale rețelei dvs. și eventualele lacune. Rețeaua dvs. nu ar trebui să se bazeze exclusiv pe colegii actuali, dacă doriți să găsiți un nou angajator, de exemplu, ceea ce înseamnă că este un gol pe care trebuie să îl umpleți.
- listă de dorințe a rețelei: Identificați persoanele a căror adăugare la rețeaua dvs. vă va ajuta să vă atingeți obiectivele profesionale. Acesta ar putea fi un model de rol, un avocat sau un antrenor de carieră.
Importanța creării de rețele la locul de muncă
Totul este mai ușor cu sprijin. Atunci când cultivați relațiile – pe plan profesional și personal – creșteți probabilitatea ca aceste persoane să se gândească la dumneavoastră atunci când apar oportunități. De asemenea, vă construiți un sistem de sprijin pentru atunci când lucrurile devin dificile, cum ar fi dacă sunteți concediat sau concediat.
Unele dintre marile beneficii ale networking-ului includ:
- Găsirea de noi oportunități de angajare: Potrivit unui studiu, 85% dintre locurile de muncă sunt ocupate prin intermediul rețelelor de contacte. Chiar și atunci când nu executați o căutare de locuri de muncă, rețeaua dvs. vă poate anunța despre oportunități neașteptate care vă fac să avansați în carieră. Iar atunci când recomandați un candidat pentru un post vacant, îi economisiți angajatorului dumneavoastră 40% din timpul necesar pentru a angaja pentru rolul respectiv.
- Stimularea creativității: Schimbul de idei cu rețeaua dvs., împărtășirea perspectivelor și discutarea tendințelor se adaugă la baza dvs. de cunoștințe existentă și vă schimbă perspectiva. Aceste conversații catalizează inovația și rezolvarea creativă a problemelor, în beneficiul tuturor celor care participă.
- Demonstrarea abilităților dumneavoastră: Demonstrându-vă abilitățile și expertiza în timpul activităților de networking, vă familiarizați cu punctele forte ale fiecăruia. Membrii rețelei știu pe cine să recomande atunci când cineva are nevoie de servicii profesionale, iar dumneavoastră puteți face același lucru pentru ei.
- Crearea unei foi de parcurs pentru carieră: S-ar putea să credeți că aveți toate calificările necesare pentru a reuși, dar cu o rețea bine închegată, vă puteți analiza competențele în raport cu alte persoane aflate pe același drum.
- Discutând despre acreditări, ați putea descoperi oportunități valoroase de învățare pentru dezvoltarea profesională, pentru a vă îndrepta parcursul profesional într-o direcție nouă și interesantă.
- Stabilirea unui sistem de sprijin: Atunci când creați o rețea, nu vă construiți doar o listă de contacte – stabiliți o comunitate. Iar această comunitate poate deveni o sursă esențială de sprijin reciproc atunci când vă confruntați cu provocări profesionale.
- Creșterea notorietății mărcii: Indiferent dacă sunteți un antreprenor cu experiență sau sunteți la început de drum în afacerea dumneavoastră solo, networking-ul vă poate ajuta să vă creați o notorietate a mărcii, astfel încât mai mulți oameni să știe despre oferta dumneavoastră.
- Chiar dacă contactele pe care le abordați nu se transformă în clienți, s-ar putea să vă țină minte atunci când cineva din cercul lor se plânge de o problemă pe care produsul sau serviciul dvs. o rezolvă.
- Consolidarea încrederii: Networking-ul vă obligă să înfruntați orice nervi pe care îi aveți în legătură cu participarea la evenimente sociale, cu discuțiile cu persoane noi sau cu solicitarea de ajutor. Cu ajutorul practicii, dobândiți încrederea necesară pentru a face lucruri care v-ar fi putut face să aveți emoții în trecut, cum ar fi să faceți o prezentare la serviciu sau să vă conectați la rece pe LinkedIn.
Crearea unui plan de networking: pe pași
Planul dvs. de networking ar trebui să fie o foaie de parcurs bine informată, pas cu pas, care subliniază obiectivele relevante și ceea ce trebuie să faceți pentru a le atinge într-un interval de timp stabilit. Iată un ghid în șapte pași pentru a crea această foaie de parcurs.
Cultivați mentalitatea adecvată
Asigurați-vă că vă încadrați eforturile de networking ca pe o experiență pozitivă. În caz contrar, s-ar putea ca timpul și efortul pe care urmează să le depuneți să nu vi se pară că merită și ați putea renunța mai devreme sau să vă resimțiți resentimentele față de acest proces.
În schimb, amintiți-vă că aceasta este o oportunitate interesantă de a cunoaște oameni noi, de a cultiva relații mai profunde și de a descoperi oportunități de creștere.
Iar dacă gândurile dvs. mai negative provin din sindromul impostorului, adică simțiți că nu sunteți suficient de bun sau că nu meritați ajutor, încercați să practicați afirmații pentru sindromul impostorului, cum ar fi “Sunt o persoană puternică și capabilă” sau “Sunt demn de realizările mele”.
Evaluați-vă rețeaua actuală
Luând în considerare conexiunile profesionale existente, întrebați-vă următoarele:
- Care sunt obiectivele mele profesionale?
- Cum mă pot ajuta persoanele din rețeaua mea?
- Ce valoare aduc eu rețelei mele?
- Există conexiuni pe care ar trebui să le evit (cum ar fi, de exemplu, cu un coleg de serviciu dificil)?
- Ce beneficii oferă rețeaua mea?
- Este rețeaua mea bine echilibrată și reprezentativă pentru obiectivele și sectorul meu de activitate?
- Mai pot include pe cineva care poate contribui la succesul meu?
Răspunsul la aceste întrebări vă va ajuta să identificați lacunele dintre contactele dumneavoastră și relațiile care necesită o atenție deosebită.
Creați-vă lista de dorințe
Acum că ați identificat lacunele, gândiți-vă cum să le umpleți. Dacă nu vă vine nimeni în minte, gândiți-vă unde ați putea găsi acest tip de profesioniști, cum ar fi comunitățile LinkedIn sau evenimentele profesionale la care ați putea participa.
De asemenea, ar trebui să includeți o secțiune care să definească modul în care ați dori să vă bazați pe conexiunile deja existente. Poate că, de exemplu, cunoașteți un vechi coleg de serviciu și ați dori să faceți din această persoană o parte integrantă a rețelei dumneavoastră.
Stabiliți obiective de networking
Pe baza priorităților dvs. profesionale, creați o listă de obiective de networking folosind cadrul SMART (specific, măsurabil, realizabil, realist și la timp). Iată un exemplu de cum ați putea folosi această metodă de stabilire a obiectivelor:
Exemplu: Până luna viitoare, voi contacta cinci sau mai mulți experți din domeniu care mă pot consilia în ceea ce privește dezvoltarea mea profesională. Voi avea cel puțin un interviu informativ pentru a discuta despre următorii pași ai carierei mele.
Exemplu: Voi întâlni experți din domeniu pentru a-mi mări rețeaua de contacte, participând la următorul eveniment social al asociației mele profesionale și la o conferință din domeniu.
Pregătiți-vă să vă conectați
După ce ați definit o listă de persoane cu care ați dori să intrați în legătură și modul în care aceste relații vă pot ajuta să vă atingeți obiectivele profesionale, lucrați la orice abilități de comunicare verbală sau nonverbală care ar putea avea nevoie de îmbunătățire.
De exemplu, dacă sunteți deosebit de emoționat să începeți conversații cu străinii, ați putea exersa în contexte în care vă simțiți cel mai puțin intimidat, poate la o petrecere sau într-o cafenea.
Sau poate că nu vă simțiți confortabil atunci când cereți ajutor. Ați putea începe prin a solicita mici favoruri de la persoane în care aveți încredere, cum ar fi un prieten sau un membru al familiei, și să vă creați acest confort înainte de a cere ajutorul altor profesioniști.
Găsiți un partener de rețea
Totul este mai ușor cu sprijin – chiar și networking-ul în sine. Întrebați-vă prietenii și colegii apropiați dacă vreunul dintre ei speră să lucreze la abilitățile lor de networking și să construiască o comunitate profesională mai solidă.
Vă puteți uni forțele pentru a participa la evenimente, pentru a cerceta contactele de pe lista de dorințe și pentru a discuta despre progrese. Cine știe – poate că acest partener va auzi despre o oportunitate prin eforturile sale de networking care vă avantajează și viceversa.
Dați-i drumul
Este timpul să vă expuneți și să ajungeți la membrii listei de dorințe. Dacă nu vă puteți întâlni în persoană, folosiți o platformă de socializare, cum ar fi LinkedIn, e-mailul sau apelurile telefonice pentru a vă prezenta.
Sfaturi pentru a vă îmbunătăți abilitățile de relaționare
Sentimentul de nervozitate cu privire la networking este de înțeles. Vă expuneți – vorbiți cu străinii, participați la evenimente importante, cereți ajutor – și acest lucru este intimidant. Dar nu vă lăsați temerile să vă rețină.
Iată câteva sfaturi care vă vor ajuta să profitați la maximum de experiențele de networking:
- Exersați recunoștința: Fie că este vorba de o întâlnire individuală sau de o investiție financiară în cea mai recentă afacere a dumneavoastră, exprimați-vă întotdeauna recunoștința pentru ajutorul oamenilor și reciprocați atunci când puteți.
- Pregătiți-vă pentru fiecare interacțiune: Un networking eficient necesită pregătire. Înainte de a merge la un eveniment sau la o întâlnire, faceți un brainstorming cu o listă de subiecte sau întrebări pentru a începe o conversație. Dacă știți că unele contacte de pe lista de dorințe vor fi acolo, cercetați unde aveți puncte comune pentru a vă ajuta să vă conectați.
- Rămâneți organizat: Creați un calendar pentru a ține evidența evenimentelor de networking și folosiți-l pentru a documenta persoanele pe care le-ați întâlnit și când să dați curs contactelor.
- Nu renunțați: Nu orice încercare de a crea o nouă relație va avea succes. Este în regulă. Oamenii sunt ocupați, iar unele contacte s-ar putea chiar să se simtă amenințate de dumneavoastră. Nu o luați personal și continuați să lucrați pentru a vă atinge obiectivele de networking. Fiți consecvent și veți vedea rezultate.
Și puteți face același lucru pentru ei, pe măsură ce avansați în carieră. În cele din urmă, ați creat o comunitate de oameni axată pe cultivarea unei mentalități de creștere și pe învățarea continuă. Și nimic nu este mai bun pentru dezvoltarea ta holistică decât asta.