Conectarea cu ceilalți vă îmbunătățește starea de spirit, stimulează rezistența și vă ajută să evitați singurătatea. Iar aceste beneficii sunt deosebit de relevante pentru mediile de lucru care se bazează pe colaborare pentru a atinge obiective comune. Dar, în mediile profesionale, interacțiunea poate să nu vină în mod natural. Este posibil să doriți să vă concentrați asupra sarcinilor și să evitați distragerile sociale – și este rezonabil. Deși s-ar putea să preferați locurile de muncă pentru introvertiți care evită munca în grup, chiar și cele mai independente locuri de muncă cer ceva. Veți participa la ședințe, veți căuta feedback și veți face brainstorming cu colegii de muncă, indiferent unde lucrați sau ce faceți. Iar învățarea puterii muncii în colaborare este primul pas pentru a o aborda cu ușurință. Iată tot ce trebuie să știți despre beneficiile colaborării și cum să le valorificați, împreună cu modul în care o bună muncă în echipă ajută indivizii, grupurile și companiile să prospere.
De ce este importantă colaborarea
Persoanele cu o sănătate socială puternică trăiesc mai mult, au o stimă de sine mai mare și evită stresul.
Dar colaborarea este importantă din mai multe motive decât sănătatea individuală. De asemenea, ea:
Creează spațiu pentru perspective diferite
Colaborarea între angajați oferă tuturor acces la perspective diverse și la opinii opuse. Chiar dacă sunteți un expert în meseria dumneavoastră și lucrați bine singur, un coleg de echipă poate oferi o soluție la o problemă la care nu v-ați fi gândit sau vă poate învăța o abilitate care vă permite să îndepliniți sarcinile mai eficient.
Luați exemplul echipelor de dezvoltare interfuncționale. Dezvoltatorii învață sfaturi privind interacțiunea cu clienții de la colegii lor din marketing, iar dezvoltatorii îi ajută pe cei din marketing să descompună idei tehnice complexe pentru clienți.
Sprijină un proces inevitabil
Fiecare loc de muncă implică o oarecare colaborare, indiferent dacă lucrați de la distanță pentru un startup sau în persoană la un mic birou local. Iar munca în echipă productivă necesită practică – indiferent de format.
Fără instrumentele potrivite, orice grup poate construi accidental silozuri de informații sau poate avea probleme în rezolvarea conflictelor. Recunoașterea importanței colaborării este primul pas pentru a identifica problemele legate de munca în echipă și pentru a învăța cum să le rezolvați.
Vă permite să faceți mai mult
Cu ajutorul colaborării în grup, puteți să vă ocupați de proiecte mai complicate decât ați fi putut face de unul singur. Aveți acces la diferite abilități, vă creșteți capacitatea și primiți ajutor la verificarea erorilor. Iar unele proiecte au nevoie pur și simplu de mai multe mâini pe punte pentru a finaliza totul la timp.
Beneficii ale colaborării pentru echipe
Fiecare departament beneficiază de pe urma colaborării în echipă, și nu doar pentru că membrii săi sunt mai fericiți și mai sănătoși. Iată patru moduri în care grupurile își îmbunătățesc în mod colectiv activitatea cu ajutorul colaborării:
Ajută la rezolvarea problemelor
Obstacolele sunt inevitabile, iar într-o echipă, toată lumea împarte responsabilitatea de a le rezolva. Membrii echipei cu abilități diferite aduc la masa de lucru strategii diferite de rezolvare a problemelor, ajutându-i pe toți să rezolve obstacolele mai rapid și mai eficient.
Luați exemplul unei încălcări a securității datelor. Un responsabil cu comunicarea ține clienții la curent cu noutățile, în timp ce un responsabil IT lucrează pentru a restabili utilizarea sigură a sistemului, iar un responsabil cu documentația lucrează pentru a crea o înregistrare a incidentului. Aceștia nu ar putea să rezolve problema unul fără celălalt.
Împiedică formarea de silozuri de informații
Membrii echipei trebuie să facă schimb de informații pentru a derula proiecte eficiente, iar o bună colaborare se asigură că informațiile nu se lovesc niciodată de blocuri. Echipele care colaborează bine folosesc instrumente, cum ar fi tablourile de bord ale proiectelor, care afișează sarcinile și atribuțiile, astfel încât toată lumea să fie mereu pe aceeași lungime de undă. Acest accent pus pe partajare înseamnă că datele și comunicările importante nu scapă printre degete.
Promovează eficiența
Echipele care colaborează bine termină adesea munca mai repede, deoarece sunt mai productive împreună. Schimbul de informații asigură că nimeni nu se lovește de un blocaj atunci când nu are acces la un fișier, iar schimbul de abilități minimizează riscul de eroare, deoarece toată lumea este mai bine echipată pentru a face față problemelor. Mai mulți oameni înseamnă mai multe cunoștințe și, odată cu acestea, o muncă mai bună.
Favorizează întâlnirile productive
Imaginați-vă o echipă care nu comunică bine, care nu este dispusă să lucreze împreună și care analizează problemele fără să prevadă soluții. Acest grup nu ar reuși să facă mare lucru într-o ședință, darămite într-un întreg proiect.
În schimb, echipele cu o mentalitate colaborativă creează agende de ședință care respectă timpul fiecăruia și stabilesc reguli de angajare care favorizează respectul, cum ar fi cine are dreptul să vorbească când și cât ar trebui să dureze ședința. Ședințele productive abordează problemele cheie, identifică și rezolvă blocajele și permit tuturor să se întoarcă rapid la lucru.
O colaborare sănătoasă cultivă o cultură de companie prietenoasă și de acceptare, crește starea de bine și îi face pe angajați să simtă un sentiment mai mare de mândrie față de munca lor. Ajutați-vă să vă pregătiți echipa cu instrumente care facilitează comunicarea și încurajați-i pe toți să vorbească și să își împărtășească abilitățile. Beneficiile extinse ale colaborării s-ar putea să vă surprindă.