De când tehnologia evoluează, companiile au încercat să țină pasul. Dar pandemia a fost cea care a forțat întreprinderile de toate mărimile din toate sectoarele să treacă la operațiuni la distanță practic peste noapte. Mulți angajați încă lucrează de la distanță și destul de mulți intenționează să continue în acest fel. 52% din întreaga forță de muncă lucrează de la distanță, cu cifre mai mari de 80% în multe industrii. Un procent uimitor de 35% dintre toți lucrătorii doresc să rămână la distanță pe termen lung, ajungând la peste 50% în mai multe domenii.
Când a lovit pandemia, toată lumea a fost nevoită să se agite, făcând tot ce putea cu tehnologia pe care o avea deja sau pe care o putea implementa rapid. Acest lucru a provocat o schimbare fundamentală în modul în care lucrăm, iar companiile au fost nevoite să își analizeze cu atenție strategiile de afaceri. În prezent, afacerile și tehnologia sunt legate în mod inextricabil, astfel încât este logic să se implementeze tehnologia ca parte esențială a unei strategii de afaceri de succes.
Tehnologia ca strategie de afaceri se referă la conceptul de implementare a tehnologiei la toate nivelurile planului dumneavoastră de afaceri.
În funcție de natura companiei dumneavoastră, tehnologia ca strategie de afaceri poate fi împărțită, în general, în trei categorii de bază:
- Protecție. Hackerii cibernetici au devenit o amenințare comună împotriva companiilor de toate dimensiunile. Implementarea tehnologiei ca strategie de bază a afacerii vă ajută să direcționați resursele către actualizări de securitate și instruire, precum și către planificarea și recuperarea în caz de dezastru. Vă permite să dezvoltați strategii de securitate pentru angajații de la toate nivelurile, în toate departamentele.
- Îmbunătățire. Cu o forță de muncă în mare parte la distanță și o bază de utilizatori care s-a obișnuit să facă cumpărături online în timpul pandemiei, tehnologia este mai importantă ca niciodată. Tehnologia ca strategie de afaceri vă permite să planificați implementări cheie care îmbunătățesc experiența atât pentru angajați, cât și pentru clienți.
- Inovație. Din păcate, chiar și companiile care au implementat instrumente tehnologice pentru securitate cibernetică și operațiuni îmbunătățite nu profită de inovația internă. Rezervarea unor perioade de inovare în fiecare săptămână, lună sau trimestru le permite profesioniștilor dvs. din domeniul tehnologiei atât să se joace cu instrumentele existente, cât și să examineze noi opțiuni pentru a oferi cele mai complete soluții pentru afacerea dvs.
Cine o face și de ce?
Dar tehnologia ca strategie de afaceri nu se limitează doar la companiile de tehnologie. Indiferent dacă lucrați în producție sau în servicii pentru clienți, probabil că tehnologia face deja parte din afacerea dvs. Implementarea acesteia ca strategie de bază a afacerii se bazează pe ceea ce faceți deja pentru a eficientiza operațiunile, a adăuga flexibilitate și a vă adapta rapid la circumstanțe în schimbare (cum ar fi o pandemie care închide brusc întreaga lume).
Avantaje ale introducerii tehnologiei în strategia dvs. De afaceri
Adăugarea tehnologiei în strategia dvs. de afaceri poate aduce companiei dvs. beneficii importante. Iată avantajele majore ale adoptării tehnologiei ca strategie de afaceri.
Alegeți soluții tehnologice țintite
Evoluția rapidă a tehnologiei a dus la un număr aparent nesfârșit de produse și soluții pe piață. Într-o companie silozată, care pune la zid departamentul IT, membrii echipei trebuie să ia decizii pe baza unor informații relativ limitate. Iar fiecare decizie poate rezolva doar o singură problemă.
Atunci când implementați tehnologia ca strategie de afaceri, puteți face alegeri tehnologice dintr-o perspectivă mai largă. Știți ce încercați să faceți, aveți date care să vă ghideze deciziile și puteți căuta soluții care să satisfacă mai multe nevoi în același timp. Având timp să iterați, puteți, de asemenea, să profitați de capacitățile avansate ale unei platforme , construind soluții personalizate mai degrabă decât să luați încă un produs pentru a rezolva o problemă specifică.
Stimulați productivitatea organizațională
Probabil că știți deja că tehnologia poate contribui la creșterea productivității, oferindu-vă date despre cifrele de vânzări și alte informații cruciale. Dar știați că tehnologia poate contribui, de asemenea, la creșterea productivității la nivel individual? De la roboți care trimit automat memento-uri cu privire la sarcinile întârziate până la aplicații care oferă date vizuale despre progresul unui proiect, implementarea tehnologiei în toate părțile organizației dvs. poate ajuta pe toată lumea să dea randament maxim.
Îmbunătățirea colaborării
Acest lucru este deosebit de important în condițiile în care atât de mulți oameni lucrează de la distanță. Platforme precum Slack și Zoom îi ajută pe toți să avanseze în aceeași direcție și se asigură că sarcinile importante nu sunt trecute cu vederea.
Dar tehnologia ca strategie de afaceri ajută și la colaborarea cu clienții. Consumatorii au devenit mai confortabili cu cumpărăturile online în timpul pandemiei. Acum este un moment excelent pentru a începe să folosiți instrumente care să reflecte mai bine experiența de cumpărare în persoană. De la videoclipuri cu produse la roboți care servesc drept asistenți de cumpărături și până la colaborarea în timp real între designeri și clienți, tehnologia îi poate ajuta pe cumpărătorii dvs. online să se simtă importanți.
Stabiliți scopuri și obiective pe termen lung
Un plan de afaceri solid ar trebui să includă o serie de obiective pe termen scurt, mediu și lung, împreună cu o foaie de parcurs pentru a le atinge. Dar planurile dvs. tehnologice pot fi mai mult ad-hoc în acest moment, alegând soluții atunci când apar probleme. Adăugarea tehnologiei ca strategie de afaceri vă permite să vă extindeți tehnologia odată cu afacerea dumneavoastră, anticipând nevoile și implementând strategii din timp.
Îmbunătățiți securitatea
Atacatorii cibernetici din ziua de azi sunt mai sofisticați ca niciodată, iar o postură de securitate de modă veche, care se bazează doar pe firewall-uri și software antivirus, nu mai este suficientă. Dacă faceți din tehnologie o parte esențială a strategiei de afaceri, adăugați instrumente de securitate cibernetică și instruire în întreaga organizație. Atât lucrătorii din prima linie, cât și cei din conducerea companiei sunt cu toții informați cu privire la amenințările emergente și primesc atât instrumentele, cât și formarea continuă de care au nevoie pentru a contracara aceste amenințări.
Pandemia a accelerat totul, de la cumpărăturile online la telemedicină, în moduri pe care nu ni le-am fi putut imagina niciodată. Având în vedere că acum clienții fac cumpărături online și o mare parte a forței de muncă intenționează să continue să lucreze de la distanță, acum este momentul să acordați prioritate tehnologiei în întreaga organizație. Mai degrabă decât un departament IT izolat, luați în considerare implementarea tehnologiei ca o strategie de bază a afacerii, care se aplică în întreaga organizație.