
Succesul unei companii depinde în mod semnificativ de abilitățile de conducere ale managerilor săi. Cei aflați în poziția de vârf care doresc să conducă în mod competent angajații au nevoie de calități de lider. Unele dintre aceste calități de conducere pot fi învățate, în timp ce altele sunt trăsături de caracter. O cerință pentru calitățile de lider este să ai un simț natural al autorității și să te simți confortabil într-o poziție de conducere, deoarece numai atunci angajații vor avea încredere în tine și îți vor permite să conduci.
În cele ce urmează sunt descrise cele zece calități de leadership considerate cele mai importante de către consultanții în recrutare:
1. Comunicare
Capacitatea de a comunica este considerată de mulți o calitate importantă a conducerii. Nu este o surpriză, deoarece o mare parte din munca unui manager implică comunicarea conținutului și a strategiilor pe plan intern și extern. Cu toate acestea, acest flux de informații poate să nu fie unilateral, deoarece șefii buni au întotdeauna o ureche deschisă pentru preocupările angajaților lor. O comunicare de succes necesită o atingere diplomatică – și aceasta este o calitate importantă a liderului.
2. Dați un bun exemplu
Liderii funcționează, de asemenea, ca modele de urmat, deoarece șefii sunt mereu observați. Supervizorii care au nevoie de la angajații lor de ceva ce ei înșiși nu vor face își pierd rapid credibilitatea.
3. Disponibilitatea de a-și asuma și de a renunța la responsabilități
Cineva trebuie să fie cel care ia decizii și își asumă responsabilitatea, iar acea persoană este, în general, șeful. Cu toate acestea, abilitățile de conducere pot fi văzute și ca o capacitate de a renunța la responsabilitate și de a delega sarcini. Cei care transferă responsabilitatea către angajații lor îi motivează pe aceștia și le asigură loialitatea.
4. Motivația
Motivarea angajaților, inspirarea lor și stimularea entuziasmului pentru proiecte este una dintre cele mai importante calități de conducere și o cheie a succesului, deoarece numai angajații motivați sunt buni angajați.
5. Recunoașteți și încurajați potențialul
Managerii cu calități de conducere au un simț acut al modului în care funcționează oamenii: recunosc abilitățile speciale și știu cum să le folosească în folosul companiei. În loc să se teamă de potențialii concurenți, astfel de manageri încurajează angajații talentați și motivați pentru a-i transforma în noi lideri.
6. Toleră greșelile
Greșelile se întâmplă și nimeni nu este imun. Dar se învață din greșeli. Astfel, în calitate de lider, ar trebui să dai dovadă de un anumit grad de toleranță față de greșeli. În loc să vă enervați și să criticați, ar trebui să lucrați împreună pentru a analiza greșelile, astfel încât acestea să nu se mai repete. Angajații care se tem de greșeli și de superiorii lor nu pot lucra eficient sau liber.
7. Flexibilitate
Supervizorii trebuie să fie capabili să își adapteze stilul de conducere în funcție de situație. Acest lucru necesită flexibilitate și intuiție.
8. Stabiliți obiective și așteptări
Angajații pot lucra într-o manieră orientată spre obiective doar atunci când le explicați clar ce așteptați de la ei. Cei care îi dau echipei lor sarcini provocatoare cu termene clare și realiste se pot aștepta la rezultate bune.
9. Auto-reflecție
Toată lumea are puncte forte și puncte slabe, chiar și supraveghetorii. Cu cât sunteți mai conștienți de propriile abilități și cu cât sunteți mai deschiși cu privire la ele, cu atât veți avea mai mult succes ca lider.
10. Autenticitate
Chiar și atunci când sunteți șef, ar trebui să fiți voi înșivă și să vă găsiți propriul stil individual de conducere. Cei care pretind că sunt ceva ce nu sunt sau se ascund în spatele rolului de supervizor dau impresia că nu sunt autentici și, în timp, nu vor fi lideri de succes.