Deși schimbările pe care le-ar putea aduce inteligența artificială nu sunt încă pe deplin înțelese, știm că aceasta are capacitatea de a schimba munca așa cum o cunoaște lumea. Impactul inteligenței artificiale în contextele de afaceri nu este întotdeauna clar sau ușor de înțeles. Cu toate acestea, liderii de afaceri de astăzi ar trebui să știe câteva lucruri pentru a cunoaște subiectul inteligenței artificiale . Care este premisa de bază a inteligenței artificiale și cum funcționează? Care va fi impactul inteligenței artificiale asupra locurilor de muncă și a lucrătorilor? Ce competențe vor fi necesare într-un loc de muncă automatizat?
Platforma automatizată de cadouri stimulează experiența angajaților
Inteligența artificială este un termen care cuprinde mai multe tipuri de programe computerizate. De fapt, cineva care vorbește despre AI poate discuta despre orice, de la instrumente de recunoaștere facială alimentate de rețele neuronale până la învățarea automată care prezice cel mai bun cuvânt de utilizat într-o linie de subiect pentru a îmbunătăți ratele de deschidere a e-mailurilor.
Pentru a fi o adevărată inteligență artificială, tehnologia trebuie mai întâi să învețe din intrări cunoscute, apoi să obțină straturi suplimentare de abstractizare pentru a ajunge la predicții care se rafinează pe măsură ce mașina învață.
Există câteva domenii cheie ale inteligenței artificiale care merită să fie înțelese și care se încadrează în această categorie mai largă. Cele două tipuri de tehnologii de inteligență artificială cele mai aplicabile în prezent în domeniul afacerilor includ:
- Învățarea automată – un tip de inteligență artificială care oferă computerelor capacitatea de a învăța fără a fi programate în mod explicit. Funcționează prin examinarea unor volume mari de date și utilizează modelele din aceste date pentru a îmbunătăți înțelegerea unui program și predicțiile rezultate. Un exemplu în acest sens este serviciul dvs. preferat de video care poate prezice ce filme vă vor plăcea pe baza vizionărilor și a activității dvs. anterioare.
- Procesarea limbajului natural – tehnologie care citește, înțelege și răspunde la limbajul conversațional. Un exemplu este un robot de chat. Este valoroasă pentru că poate extrage date din seturi de date ambigue și nestructurate, cum ar fi conversațiile. Elemente precum contextul și tonul pot fi, de asemenea, interpretate de computer. Aplicațiile comune ale acestui software în prezent includ traducerea și recunoașterea vorbirii.
Algoritmii inovatori care rulează aceste tehnologii de bază pot fi aplicați în numeroase cazuri de utilizare, atât pentru consumatori, cât și pentru afaceri. Aceste tehnologii ar putea schimba locul de muncă așa cum îl cunoaștem.
Cum influențează inteligența artificială în afaceri asupra locurilor de muncă
Nu lipsesc titlurile despre roboții care iau locurile de muncă. Cu toate acestea, deși este posibil ca unele locuri de muncă să fie schimbate sau eliminate, altele vor fi create sau îmbunătățite. Și, în timp ce o parte din această distrugere creativă a locurilor de muncă poate fi adevărată, este de asemenea adevărat că istoria oferă exemple despre cum se schimbă munca și munca atunci când sunt introduse noi tehnologii.
Luați în considerare Google, Bing și alte motoare de căutare. Înainte ca aceste instrumente să fie disponibile, nu exista nicio modalitate de a găsi cu ușurință informații pe internet. Astăzi, acestea sunt tehnologii esențiale și au fost create noi locuri de muncă pentru a susține această schimbare.
Optimizarea motoarelor de căutare a crescut ca o disciplină profesională specifică folosită pentru a proiecta site-uri web mai ușor de căutat, chiar dacă acest job nici măcar nu exista în urmă cu 20 de ani.
Nu știm cum va influența în cele din urmă AI toate locurile de muncă, dar este logic să privim la locurile de muncă mai de rutină care pot fi mecanizate ca la un fruct ușor de obținut. Acest lucru ar putea însemna orice, de la analiza datelor la producție, dar algoritmii pot viza orice sarcină care este repetitivă.
Competențe care contează într-un loc de muncă condus de algoritmi
Oamenii cred că munca lor este imună la acest avans tehnologic, dar pur și simplu nu poate fi adevărat că toate locurile de muncă vor rămâne neschimbate de aceste noi instrumente.
Angajarea, angajarea și păstrarea unei forțe de muncă calificate este un proces esențialmente uman. În timp ce există o valoare incredibilă în a avea instrumente – fie ele inteligente artificial sau nu – implicate în fluxul de lucru, există, de asemenea, o valoare a conexiunii personale și a contactului uman. De exemplu, atunci când aveți o problemă cu energia electrică, cu serviciul de telefonie mobilă sau cu conexiunea la internet acasă, ați prefera să fiți direcționat către un mesaj automat sau să vorbiți cu un om?
Același lucru este valabil și pentru candidați și angajați – aceștia au nevoie de interacțiune umană, chiar dacă aceasta este augmentată de tehnologie. Din punct de vedere istoric, schimbările în domeniul tehnologiilor duc la schimbări în ceea ce privește abilitățile și competențele. Următoarele cinci abilități ar putea deveni din ce în ce mai valoroase pe măsură ce tot mai multă muncă este automatizată:
- Gestionarea ambiguității
- Înțelegerea emoțiilor celorlalți
- Valorificarea expertizei credibile
- Determinarea fiabilității surselor de informații
- Influențarea celorlalți
În general, mesajul important de reținut este următorul: deși schimbările pe care le-ar putea aduce inteligența artificială nu sunt încă pe deplin înțelese, știm că aceasta are capacitatea de a schimba munca așa cum o cunoaște lumea.
Înțelegând unele dintre domeniile de impact și asigurându-vă că abilitățile potrivite sunt prioritizate în rândul angajaților dumneavoastră, puteți menține un echilibru adecvat între a vă baza pe mașini și algoritmi pentru a vă ocupa de anumite sarcini, păstrând în același timp elementul “uman” viu în cadrul forței de muncă.