În afaceri, profitabilitatea contează mai presus de toate. Într-o economie turbulentă, în care cele mai mici fluctuații ale veniturilor, combinate cu cheltuieli și procese ineficiente, pot avea un impact asupra viabilității afacerii dumneavoastră, strategiile eficiente de reducere a costurilor sunt vitale. Din fericire, nu este nevoie să elaborați un plan de afaceri complet nou. Economisirea banilor se reduce adesea la luarea unor alegeri mai inteligente, la găsirea de reduceri și la implementarea unor modalități de operare mai durabile. Pandemia a modificat aproape fiecare aspect al peisajului de afaceri. Pandemia a fracturat lanțurile de aprovizionare și a închis secțiuni întregi ale economiei, forțând companiile să își examineze marjele de profit nu numai pentru a opera mai eficient, ci și pentru a supraviețui în continuare.
În mod firesc, consumatorii își restrâng propriile bugete în situații de criză. Dar, din păcate, nu puteți controla cât de mult cheltuiesc clienții dumneavoastră, cu atât mai puțin îi puteți forța să cumpere. Așadar, depinde de proprietarii de afaceri să reducă costurile și să diminueze riscurile.
Deși nu există două afaceri la fel, profitabilitatea poate fi controlată cu ajutorul unor metode universal aplicabile. Implementarea unor măsuri de bază de control al costurilor, îmbunătățind în același timp gestionarea cheltuielilor, vă poate ajuta să reduceți risipa și să optimizați procesele ineficiente.
Este important de menționat că reducerea costurilor nu înseamnă reducerea cheltuielilor în general. Dimpotrivă, necesită o abordare strategică și orientată, astfel încât să știți unde să renunțați la cheltuielile inutile și cât de mult să tăiați.
Sfaturi de economisire a costurilor pentru a reduce cheltuielile în mod durabil
De la eliminarea consumabilelor și a software-urilor nefolosite până la aplicarea unei strategii mai ample de lucru la distanță, iată soluțiile rentabile pentru a vă ajuta să începeți să reduceți cheltuielile de afaceri încă de astăzi.
Renunțați la telefonul fix
Un sistem de telefonie eficient este esențial pentru întreprinderi. Dar liniile telefonice fixe tradiționale reprezintă o cheltuială costisitoare și inutilă datorită tehnologiei VoIP. Multe aplicații de apelare pe internet oferă o modalitate rapidă și ușoară de a reduce costurile. Adesea, beneficiați de aceleași caracteristici ca și serviciile de telefonie fixă, cum ar fi liniile multiple, mesageria vocală și filtrarea apelurilor, dar la tarife foarte reduse sau chiar gratuit.
Aruncați o privire și la planul dvs. de telefonie mobilă. Dacă a trecut mai mult de un an de când v-ați abonat, există șanse ca acesta să nu mai fie cel mai bun plan de pe piață. În funcție de mărimea sau de natura companiei dvs., un telefon mobil ar putea servi chiar ca linie de afaceri.
Reduceți dependența de hârtie
Renunțați la hârtie. Cel puțin, luați în considerare reducerea cantității de documente pe care le imprimați. Imprimantele de nivel de întreprindere, ca să nu mai vorbim de costurile de funcționare, nu sunt ieftine. Hârtia, cerneala, taxele poștale și întreținerea se adună. Digitalizarea facturilor, a facturilor și a plăților nu numai că vă ajută să disecați și să minimalizați cheltuielile adesea neglijate, dar vă reduce și amprenta asupra mediului. Este un lucru de la sine înțeles.
Reduceți datoriile la cardurile de credit
Un card de credit este fundamental pentru orice proprietar de afacere. Dar dobânzile mari, comisioanele de procesare și taxele anuale le fac să fie o modalitate ineficientă de a reduce costurile de afaceri pe termen lung. Pentru a minimiza impactul asupra rezultatelor dvs., achitați-vă întotdeauna soldul integral atunci când puteți, efectuați plățile la timp și căutați cele mai bune carduri de credit în funcție de nevoile dvs. Este posibil să nu puteți achita datoria la cardul de credit peste noapte, dar reducerea acesteia acum face ca afacerea dvs. să fie mai viabilă din punct de vedere financiar pe termen lung.
Eliminați naveta
Costurile implicate de menținerea unui sediu fizic al afacerii sunt enorme. Cu toate acestea, munca la distanță poate facilita o reducere uriașă a cheltuielilor generale ale companiei.
În 2020 și 2021 s-a înregistrat o creștere uriașă a numărului de persoane care lucrează de acasă din cauza pandemiei de coronavirus. Deși există multe provocări asociate cu munca la distanță, iar numărul de lucrători la distanță ar putea scădea odată ce pandemia se va încheia, studiile arată că mulți angajați ar prefera să continue să lucreze de acasă.
Munca la distanță este foarte benefică pentru angajați. Prin eliminarea navetei, oamenii își pot structura ziua așa cum doresc. Acordarea acestui timp prețios înapoi angajaților reduce stresul asupra minții și corpului, crescând în același timp productivitatea și moralul
Dacă nu este posibil să mergeți complet de la distanță, luați în considerare dacă anumiți membri ai echipei își pot îndeplini sarcinile prin telemuncă.
Încetul cu încetul, costurile de funcționare, cum ar fi consumabilele de birou, vă reduc marja de profit. Dacă sunteți proprietarul unei afaceri mici sau un antreprenor, economisiți bani prin asocierea cu alte întreprinderi sau persoane fizice interesate să cumpere în vrac și să împartă costurile. Verificați afilierile de afaceri locale, camerele de comerț și asociațiile industriale. Aceste rețele oferă nu numai reduceri pentru membri și alte stimulente financiare, ci și instrumente, strategii și alte resurse utile pentru afacerea dvs.
Auditarea serviciilor și a tehnologiilor plătite
La câte servicii software plătite sunteți abonat? Dacă există vreo discrepanță între acest număr și numărul de produse plătite pe care le folosiți efectiv, este timpul să luați măsuri.
Efectuați audituri prin revizuirea regulată a tehnologiei și serviciilor pe care le folosiți dumneavoastră și echipa dumneavoastră. Acest lucru vă va ajuta să determinați dacă recuperați ceea ce plătiți și dacă aceste instrumente sunt vitale pentru funcționalitatea companiei. Ați fi surprins de reducerile pe care le puteți găsi. Dacă nu ați folosit un produs în ultimele câteva luni, încheiați abonamentul și nu vă mai risipiți banii.
Consolidați-vă software-ul
Atunci când vă auditați software-ul și serviciile, examinați unde există suprapuneri de funcționalitate și dacă o aplicație ar putea înlocui mai multe. În zilele noastre, există un instrument pentru literalmente orice. Dar, în cele mai multe cazuri, gestionarea mai multor instrumente este o pacoste – și una costisitoare.
Vestea bună este că multe aplicații software vă permit să executați o serie de sarcini și funcții pe platformă, de la comunicarea internă și gestionarea proiectelor până la asistența tehnică.
Folosiți freelanceri
Există costuri uriașe asociate cu angajarea. În plus față de îmbarcarea și formarea profesională, concediul medical și concediul de odihnă, beneficiile și asigurarea, mai există și cheltuielile generale de gestionare a unei echipe în cadrul companiei. În zilele noastre, însă, puteți externaliza totul, de la dezvoltarea de software, web și aplicații până la copywriting și social media marketing.
În plus, angajarea unui specialist în străinătate este adesea mai ieftină decât angajarea unei persoane cu un set similar de competențe în țară, astfel încât puteți elimina povara costurilor și imprevizibilitatea angajărilor și a rotației.
Nu mai cumpărați produse noi
Mobilierul și echipamentele noi de marcă prezintă adesea un preț care nu este la îndemâna multor proprietari de afaceri mici. Dacă doriți să vă echipați un birou sau doar să modernizați câteva elemente, nu ezitați să căutați echipamente folosite sau recondiționate. Răsfoiți anunțurile de mică publicitate și piețele online, vizitați magazinele de vânzare cu amănuntul și magazinele de vechituri sau verificați direct la producător. Este posibil să fie nevoie de un pic de cercetare, dar de cele mai multe ori aceste articole sunt la fel de bune ca și noi.
Regândiți-vă strategia de marketing
Dacă nu faceți marketing online, nu numai că vă aruncați pe apa sâmbetei bugetul de marketing, dar pierdeți și un bazin infinit de potențiali clienți.
Pentru început, construirea prezenței dvs. online este gratuită. Paginile de afaceri de pe Facebook nu vă costă niciun ban. Același lucru este valabil și pentru profilurile Twitter și Instagram. Deși va trebui să investiți timp și răbdare, crearea și optimizarea profilurilor, elaborarea de postări oportune și relevante și creșterea organică a bazei de clienți nu vă costă nimic.
Și, deși puteți cheltui cât de puțin sau cât de mult doriți pentru publicitatea pe rețelele sociale, costurile sunt radical mai mici decât spoturile publicitare la TV sau radio. Ca să nu mai vorbim de faptul că vă oferă un control mai mare asupra programării, plasării și atingerii conținutului.
Luați în considerare costul unei comunicări deficitare
O comunicare eficientă necesită un anumit grad de strategie care implică alegerea vehiculului potrivit pentru sarcina în cauză. E-mailul rămâne unul dintre cele mai populare instrumente și este bun pentru informarea mai multor participanți simultan, pentru mesaje de lungă durată și pentru arhivare. Dar popularitatea e-mailului înseamnă că acesta a ajuns să fie întins până la punctul în care angajații petrec ore întregi pe zi folosindu-l.