Toate întreprinderile trebuie să cântărească beneficiile riscului în raport cu recompensa atunci când își planifică viitorul. Liderii organizațiilor trebuie să echilibreze bunăstarea continuă a companiei și a angajaților săi cu oportunitatea de extindere și de creștere a succesului. Companiile care își asumă riscuri sunt lideri în industrie. Acest lucru nu înseamnă că fiecare companie este la o manevră riscantă distanță de a deveni o corporație gigantică hotărâtă să perturbe piața, dar aceleași principii și teorii se aplică în continuare. Atunci când iau în considerare riscurile în raport cu unele recompense, liderii trebuie să cântărească factori importanți. Aceștia includ potențialele recompense de afaceri – atât tangibile, cât și intangibile – și impactul asupra angajaților, utilizând în același timp instrumente precum analiza cost-beneficiu și software-ul de evaluare a riscurilor ca parte a unei abordări de management strategic.
Efectuarea unei evaluări a riscurilor
Doar pentru că un proiect este văzut ca un risc, nu înseamnă că trebuie tratat ca o necunoscută. Nu confundați asumarea unui risc cu nepregătirea. Ca parte a planului de management strategic al unei companii, o evaluare completă a riscurilor va oferi în continuare o mulțime de informații cu privire la scenariile potențiale. Toate informațiile disponibile ar trebui colectate și organizate pentru ca liderii companiei să poată lua o decizie în cunoștință de cauză.
Pentru marile corporații, domeniul emergent al software-ului de evaluare a riscurilor a captat multă atenție în industrie. Cu ajutorul unor programe personalizabile, riscul este cuantificat și analizat folosind o serie de statistici și probabilități pentru a se ajunge la o concluzie. În timp ce această abordare este atrăgătoare pentru conglomerate, întreprinderile mijlocii vor face bine să își amintească elementul uman din organigrama lor. Acestea au o audiență mai limitată și, prin urmare, tendințele consumatorilor pot fi, de asemenea, mai limitate.
O analiză costuri-beneficii
În timp ce asumarea unui risc este potențial benefică din punctul de vedere al extinderii companiei dumneavoastră, trebuie totuși să vă asigurați că beneficiile unui astfel de risc se aliniază cu obiectivele companiei dumneavoastră. Odată ce ați colectat cât mai multe date și informații cu privire la un nou proiect, este momentul pentru o analiză cost-beneficiu. Aceasta este o componentă importantă a unui bun management strategic și vă va asigura că rămâneți pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele dvs. de afaceri la scară largă.
Etapele analizei cost-beneficiu
Există o metodologie adecvată care trebuie urmată atunci când se efectuează o analiză cost-beneficiu. Factorii importanți care trebuie luați în considerare includ:
- Determinarea dacă întreprinderea se aliniază cu obiectivele actuale ale companiei
- Identificarea cantității de resurse actuale (timp, buget și atenția angajaților) care vor fi necesare
- Estimarea compensației financiare și decizia dacă aceasta depășește costurile de integrare a noilor angajați
- Crearea unui calendar al realizărilor, al etapelor de referință și al obiectivelor extinse
- Stabilirea unei date pentru a reanaliza strategia actuală și a determina dacă sunt necesare schimbări
Bineînțeles, va fi imposibil de prezis cu exactitate cum va funcționa orice nou plan de afaceri până când acesta nu va fi pus în practică. O analiză amănunțită a raportului cost-beneficiu, cu o metodologie adecvată, vă va oferi o imagine exactă a stării și obiectivelor actuale ale companiei dumneavoastră, pe care vă puteți baza atunci când decideți între risc și recompensă.
Impactul riscului asupra angajaților
Evaluarea și gestionarea adecvată a riscurilor trebuie să se extindă și la cea mai valoroasă resursă a unei companii: angajații înșiși. Mulți lucrători ar considera stabilitatea și certitudinea ca fiind factori importanți la locul de muncă, iar întreprinderea unor proiecte riscante va introduce cu siguranță un element de instabilitate într-o companie.
În calitate de lider de companie, reducerea stresului și a presiunii în rândul forței de muncă ar trebui să fie o prioritate absolută. Fără a face acest lucru, se poate ajunge la epuizare serioasă și la epuizarea angajaților. Angajații care se confruntă cu mai puțin stres sunt mai productivi, produc rezultate mai bune, se simt mai loiali și, în consecință, fac tot ceea ce pot pentru a îmbunătăți poziția unei companii și pentru a atinge obiectivele extinse. Un nou proiect de afaceri va implica mai multă incertitudine, pe lângă creșterea volumului de muncă zilnică necesară pentru a atinge succesul.
Este important ca întreprinderile să ia în considerare sănătatea angajaților atunci când analizează riscul în raport cu recompensa, deoarece lucrătorii care se simt epuizați, nemulțumiți sau neapreciați vor fi mai puțin inspirați să contribuie pe deplin la un nou proiect. Un nou proiect de afaceri poate implica chiar revizuirea organigramei pentru a vă asigura că volumul sporit de muncă va fi gestionat fără a solicita suplimentar lucrătorii. Asigurându-vă că angajații dvs. înțeleg recompensele pentru ei înșiși și pentru organizație, veți pune compania într-o poziție mai bună pentru a reuși.
Importanța întâlnirilor strategice
Este important ca societatea dumneavoastră să insufle în rândul angajaților o cultură corporativă care să sprijine asumarea de riscuri și premiile potențiale ale acestora. Angajații ar trebui, de asemenea, să fie implicați în procesele de analiză a raportului dintre riscuri și recompense. După prezentarea unei analize amănunțite de evaluare a riscurilor, întâlnirile strategice sunt o modalitate perfectă de a promova unitatea între membrii echipei în timp ce se trasează planurile companiei, atâta timp cât sunt organizate corect.
Prezentarea recompenselor pozitive și a riscurilor negative ale unei noi strategii întregii echipe va avea ca rezultat o serie de opinii. Permițând echipei dvs. să se exprime, garantați o diversitate de puncte de vedere care poate evidenția factori și posibilități care au fost trecute cu vederea. Aceștia pot evidenția probleme nevăzute, pot modela abordarea organizațională în bine și pot sugera obiective extinse în cazul în care un nou proiect se dovedește a fi de succes.
Asigurarea unei comunicări deschise între membrii echipei va consolida o cultură a asumării inteligente a riscurilor în cadrul companiei dumneavoastră și le va permite angajaților să știe că sunt încurajați să gândească în afara cutiei proverbiale.
Recompense pentru afaceri
Cel mai simplu motiv pentru a întreprinde un proiect riscant este că acesta va fi recompensator pentru afacerea dumneavoastră. Lucrurile se complică, însă, atunci când încercați să determinați recompensele tangibile și intangibile ale afacerii. În ceea ce privește managementul strategic, ambele pot avea un mare impact asupra deciziei dumneavoastră, dar numai una dintre ele este ușor de determinat atunci când se ia în considerare riscul versus recompensa.
Recompensele tangibile sunt ușor de cuantificat și susținute de date concrete. Acestea includ recompense financiare, cum ar fi creșterea veniturilor, îmbunătățirea valorii globale a companiei și chiar bonusuri de performanță pentru angajați. O recompensă tangibilă suplimentară care este foarte valoroasă pentru o companie este o bază de clienți extinsă. Aceste recompense pot fi estimate înainte de începerea unui proiect și comparate cu costurile proiectului.
Recompensele intangibile sunt dificil de cuantificat, deoarece nu produc rezultate monetare în același mod. Aceste recompense includ creșterea notorietății mărcii, îmbunătățirea imaginii prin afiliere și posibilitatea de a perturba piața. Dacă ați stabilit că recompensele tangibile sunt deja un stimulent suficient de puternic, recompensele intangibile pot fi considerate obiective extinse care pot avea un impact pozitiv asupra valorii globale a unei companii.
Toate întreprinderile își asumă riscuri. Simplul act de a înființa o companie este în sine o aventură incredibil de riscantă, dar care poate aduce cu sine o mare recompensă. Atunci când luați în considerare riscurile în raport cu recompensele unui nou proiect de afaceri, este important să fiți minuțios și pregătit în evaluarea dumneavoastră. Luând în considerare toate informațiile disponibile și asigurându-vă că acestea se aliniază cu obiectivele și principiile de funcționare ale companiei, afacerea dumneavoastră se poate pune în cea mai bună situație posibilă pentru a reuși și a fi recompensată.