Piețele sunt în continuă schimbare, resursele interne se diminuează și cresc, iar cultura companiei fluctuează. Atât de multe părți în mișcare ridică întrebarea permanentă pentru manageri: Cum îmi mențin echipele motivate și pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivele de afaceri? Indiferent dacă gestionați o echipă de unu sau de 15 persoane, menținerea tuturor pe drumul cel bun este ca și cum ați naviga cu o barcă prin ape noi. Valurile se schimbă, iar teritoriul este familiar și nefamiliar – fără resursele potrivite pentru a ghida drumul, este ușor să te simți pierdut în ape deschise. Pentru a ține pasul și a menține o echipă sănătoasă, este esențial să stabiliți în mod constant obiective și să urmăriți progresul. KPI SMART sunt măsurători create în mod strategic care monitorizează progresele înregistrate în atingerea obiectivelor dumneavoastră pentru a înțelege când și cum să vă întoarceți la planșa de desen.
Ce este un KPI?
KPI înseamnă indicator cheie de performanță. Această măsură cuantificabilă ilustrează funcționalitatea structurilor și proceselor unei afaceri. Folosiți acești indicatori pentru a urmări progresul către obiectivele dumneavoastră. KPI monitorizează costurile, eficiența și satisfacția clienților, printre alte lucruri care măsoară cât de bine funcționează diferite aspecte ale unei afaceri.
Iată câtevaexemple de KPI comuni:
- Costul de achiziție a clienților este costul total de conversie a unui nou client, inclusiv costurile de vânzare, bugetele de marketing și alte inițiative de apropiere de clienți.
- Utilizarea avantajelor companiei este procentul de avantaje utilizate de către lucrători.
- Rata de conversie a recrutării este numărul de candidați angajați față de numărul de solicitanți.
- Marja de profit net este suma de bani după ce ați dedus toate cheltuielile din veniturile totale.
- Timpul de revizuire este numărul mediu de runde sau timpul necesar pentru a ajunge la designul final.
- Rata de absenteism este procentul de lucrători care sunt absenți pe o anumită perioadă.
KPI-urile oferă informații de sprijin puternice pentru a înțelege rădăcina slăbiciunilor organizaționale și sursele succeselor. Aceștia vă oferă datele necesare pentru a lua decizii intenționate.
De exemplu, o rată ridicată a absenteismului poate sugera mai multe probleme potențiale, inclusiv procese de angajare proaste, angajați epuizați sau un mediu de lucru toxic. Atunci când examinați ratele ridicate alături de alți KPI, puteți reduce toate variabilele potențiale pentru a găsi problema de fond.
Un lucru semnificatival KPI-ului, o utilizare scăzută a avantajelor și un timp de revizuire ridicat pot sugera că angajamentul angajaților este în scădere. Acest lucru ar putea fi cauzat de o propunere de valoare a angajaților lipsită de strălucire și de modele de operare complicate.
îmbunătățiți influența – jumătate de normă
Ce este un KPI SMART?
Pentru a atinge un obiectiv specific, trebuie să alegeți KPI-urile în mod intenționat. Metoda SMART este o modalitate de impact pentru a vă asigura că alegeți KPI-uri bune pentru a urmări progresul către obiectivele dumneavoastră.
SMART înseamnă specific, măsurabil, realizabil, relevant și limitat în timp. Oamenii folosesc în mod obișnuit această metodă pentru a-și defini obiectivele, dar iată cum puteți aplica aceste criterii pentru a alege KPI-uri eficiente:
- Specific: KPI transmite cu exactitate informațiile de care am nevoie?
- Măsurabil: Această măsurătoare măsoară succesul obiectivelor generale ale afacerii și poate fi măsurată ea însăși?
- Realizabil: Dispun de resursele necesare pentru a măsura și a atinge în mod corespunzător acest KPI?
- Relevant: Este această măsurătoare relevantă pentru obiectivele mele și pentru ceea ce vreau să realizez?
- Termen limită: Are KPI-ul un punct de început și unul de sfârșit?
Un obiectiv KPI simplu ar putea fi “scurtarea duratei ciclului de vânzări”, care urmărește timpul mediu necesar de la contactul inițial până la încheierea unei vânzări. Un obiectiv SMART KPI ar fi “Reducerea duratei ciclului de vânzări cu 5% în fiecare lună pentru a reduce costurile de vânzări cu 15% până la sfârșitul trimestrului al patrulea”.
Care sunt beneficiile KPI-urilor pentru afacerea dumneavoastră?
Numerele vorbesc. Și nu doar despre măsurarea profiturilor. Susținerea strategiilor de afaceri și analiza performanțelor pe baza unor măsurători cantitative, mai degrabă decât a unor presupuneri calitative, vă dă posibilitatea de a face judecăți și decizii mai clare.
Iată câtevamotive pentru care tu și echipa ta ar trebui să definiți KPI SMART pentru a urmări obiectivele pe termen scurt, obiectivele pe termen lung și sarcinile de lucru:
- Claritate: Atunci când înțelegeți ce măsurați în ceea ce privește un obiectiv strategic, vă încurajează să vă folosiți perspicacitatea în afaceri pentru a atinge acel obiectiv.
- Motivație: Obiectivele specifice și provocatoare îi mențin pe lucrători motivați. Iar indicatorii cheie de performanță descompun obiectivele mari în provocări specifice care vă încurajează să vă asumați responsabilitatea pentru munca dumneavoastră și să vă prezentați pentru echipa dumneavoastră.
- Flexibilitate: Companiile care nu au o foaie de parcurs care să contureze progresul spre atingerea obiectivelor s-ar putea pierde în învălmășeală. KPI evidențiază ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează, încurajează întreprinderile să adopte strategii mai productive și ajută liderii să construiască planuri de acțiune eficiente.
- Colaborare: Măsurarea performanțelor individuale și de echipă îi poate face pe lucrători să simtă că munca lor are un impact direct. Aceasta încurajează excelența operațională prin alinierea eforturilor dvs. la sănătatea echipei și a companiei.
- Cunoașterea organizațională: KPI-urile urmărite și înregistrate cu atenție creează o bază de cunoștințe puternică de care beneficiază toată lumea și care zdrobește silozurile de informații. O bază de date centralizată cu rezultatele KPI ajută angajații să înțeleagă ce a funcționat și ce nu a funcționat în trecut, să evalueze tendințele organizaționale și să evite redundanțele.
- Urmărire: Verificarea KPI-urilor dvs. este ca un control periodic al stării de sănătate. Acestea vă permit să vă vedeți performanța pe parcursul procesului și să înțelegeți ce trebuie să ajustați pentru a atinge un obiectiv final.
KPI-urile SMART clare și cu scop precis vă ajută să performați mai eficient, să vă imaginați obiective mai inteligente și mai ușor de atins și să urmăriți progresul în moduri care să încurajeze colaborarea dintre dvs. și colegii dvs. de muncă.
Acum, că ați înțeles puterea construirii unor cadre măsurabile pentru a atinge obiectivele de afaceri, vă puteți schimba strategiile de stabilire a obiectivelor și puteți performa la cea mai bună capacitate a dumneavoastră.