Este esențial să se înțeleagă dacă angajații sunt mulțumiți de munca lor și ce factori împiedică îndeplinirea deplină a rolului lor. Înțelegerea acestor aspecte este esențială pentru a asigura un mediu corporativ mai plăcut, condiții mai bune și, prin urmare, retenție mare. Amintiți-vă că o companie cu o cifră de afaceri mare se confruntă cu probleme serioase în ceea ce privește calitatea serviciilor furnizate și în continuitatea proceselor, ca să menționăm doar câteva dintre consecințe. În acest post, vom sugera întrebări care pot fi adresate în timpul sondajului și care vor duce la o mai bună înțelegere de descurajare a angajaților dvs. astăzi.
Ce este sondajul de satisfacție internă?
Sondajul intern de satisfacție a angajaților este un instrument care conduce la o cunoaștere mai profundă a angajatilor, înțelegerea sentimentelor și dificultăților lor în timpul rutinei de lucru.
Datele colectate în timpul sondajului oferă o perspectivă asupra a ceea ce poate fi îmbunătățit în companie, de la echipamente, la salarii și beneficii, chiar și formarea pentru o conducere mai empatică.
Cum se realizează sondajul de satisfacție internă?
Sondajul de satisfacție se realizează prin distribuirea unui chestionar între angajați, care trebuie să răspundă la întrebări în mod anonim și onest. Metodologia care va fi aleasă va depinde de obiectivele companiei și de condițiile de resurse umane pentru evaluarea rezultatelor.
Aceste teste vor evidenția cele mai mari probleme cu care se confruntă angajații. Pe lângă aceste informații, HR trebuie să prezinte strategii de îmbunătățire în funcție de bugetul disponibil, evaluând ceea ce poate fi pus în practică.
Care este rolul strategic al cercetării în managementul oamenilor?
Sondajele de satisfacție sunt termometre excelente pentru a înțelege dacă compania reușește să funcționeze corect managementul oamenilor, concentrându-se pe bunăstarea angajaților.
Numai cu sporirea capitalului uman este posibil să se obțină rezultate mai mari și să se aibă o dezvoltare mai conștientă a mărcii.
Atunci când este luat în serios, sondajul de satisfacție oferă o imagine foarte clară a ceea ce este să lucrezi într-o anumită companie. Și când această imagine este negativă, este timpul să luăm măsuri pentru a îmbunătăți condițiile angajaților.
Ce întrebări pot fi adresate într-un sondaj de satisfacție internă a angajaților?
Cele mai potrivite întrebări pentru a pune într-un sondaj de satisfacție pot varia în funcție de tipul de companie, cultura exercitată intern și relația cu angajații.
Cu toate acestea, unele probleme sunt comune pentru majoritatea organizațiilor și ajută la clarificarea sentimentelor angajaților față de muncă. Sunt ei :
Vedeți posibilități de creștere în cadrul companiei?
Generația milenială începe să ocupe un spațiu tot mai mare pe piața forței de muncă și una dintre principalele caracteristici ale acestor profesioniști este grabă pentru creșterea carierei.
Când nu există posibilitatea de creștere, ei merg în căutarea unei noi oportunități de învățare.
Un sondaj a constatat că 86% dintre millenniali au intervievat că ar rămâne în același loc de muncă dacă ar fi oferite oportunități de dezvoltare și formare.
De aceea este atât de important să înțelegem dacă profesionistul vede condiții reale pentru a crește în cadrul companiei. Posibilitatea de îmbunătățire are un impact mare asupra gradului de satisfacție a unui angajat.
Simțiți că sarcinile dvs. zilnice sunt susținute?
Îndeplinirea sarcinilor devine consumatoare de timp și greoaie atunci când angajații nu au acces la instrumentele necesare pentru a dezvolta munca.
Tehnologia depășită nu numai că încetinește procesele care ar putea fi finalizate mult mai repede, dar, de asemenea, descurajează angajații care au nevoie să dezvolte rolul și sunt conștienți de necesitatea unui suport mai eficient.
Te simți aliniat cu cultura organizațională?
Angajații care nu se identifică cu cultura organizațională și nu sunt aliniați cu misiunea și valorile companiei, cu siguranță nu vor fi pe deplin implicați și nu vor face tot posibilul pentru a îndeplini sarcinile.
În plus, fără o cultură bine construită, este imposibil să exercitați o bună conducere și să implicați echipa în jurul unui scop.
Pentru a avea o bună retenție a talentelor, este esențial ca angajații să se bucure de cultura companiei dvs. în ansamblu, care include mediul de lucru al organizației și modul de lucru. Chiar și pentru că un loc frumos îmbunătățește relația dintre colegi și crește colaborarea în cadrul proiectelor de echipă.
Credeți că rolul dumneavoastră este important pentru companie?
Un studiu publicat în 2021 a arătat că oamenii care decid să continue în același loc de muncă se simt motivați pentru că știu cât de importanți sunt pentru companie.
Oamenii au nevoie de apreciere și realizează când munca lor face o diferență. Un grad ridicat de satisfacție la locul de muncă este strâns legat de găsirea sensului în sarcini și de a ști că efortul dvs. afectează organizația în ansamblu.
Munca ta îți oferă siguranță financiară?
Îndoielile cu privire la viitor și un salariu cu mult sub nevoi ridică îngrijorări, stres și dezangajare. La prima ocazie, angajatul va căuta un alt loc de muncă în care el sau ea este mai bine plătit și poate trăi mai pașnic.
Acesta este motivul pentru care este atât de important să înțelegem dacă angajații simt că sunt plătiți așa cum ar trebui și se simt în siguranță cu privire la situația lor financiară curentă și pe termen scurt.
Cu aceste întrebări, este posibil să începeți structurarea unui sondaj pinternal de satisfacție a angajaților care să contribuie la creșterea companiei și să vă ajute să înțelegeți angajații. Astfel, HR poate lua măsuri preventive pentru a preveni cifra de afaceri și pentru a implementa îmbunătățiri.
Și tu, ce găsești cel mai demotivant în munca ta? Și ce factori te încurajează să rămâi cu aceeași companie? Împărtășiți-vă experiențele și impresiile cu noi în comentarii!