Vânzările de mașini clasice au cunoscut un boom în ultimii ani, oferind oportunități pentru sectorul restaurării. Obțineți elementele esențiale pentru a începe și a vă conduce propria afacere de restaurare a mașinilor clasice în ghidul nostru practic. Mașinile clasice sunt populare în România și există o cerere destul de constantă de servicii de restaurare și reparații. Cu toate acestea, industria este competitivă, iar serviciile de restaurare sunt disponibile din mai multe surse diferite, principalii dvs. concurenți fiind afacerile specializate existente în domeniul mașinilor clasice, de la întreprinderi individuale care lucrează într-un garaj mic până la întreprinderi situate în unități mari. Unii dealeri de mașini clasice își administrează propriile ateliere de restaurare, iar unele întreprinderi de reparații auto generale efectuează, de asemenea, lucrări ocazionale la mașini clasice.
Va trebui să vă asigurați că există o cerere suficientă pentru afacerea dumneavoastră de restaurare a mașinilor clasice. O privire prin clasificările relevante de pe directoare online similare vă va da o idee despre nivelul concurenței. De asemenea, ați putea încerca să căutați în reviste de mașini clasice. Încercați să identificați câte alte afaceri oferă deja reparații, întreținere și restaurare de mașini clasice la nivel local. Dacă intenționați să vă specializați într-o anumită marcă de mașini, poate că va trebui să vă gândiți la cererea de pe întreg teritoriul țării. Va trebui să vă uitați în reviste de sporturi cu motor și să contactați cluburile de proprietari pentru a afla câți restauratori specializați există pentru marca respectivă și dacă proprietarii vor fi dispuși să transporte vehiculul la atelierul dumneavoastră pentru restaurare.
Fiți conștienți de faptul că cererea de mașini clasice – și gama de servicii pe care le necesită deținerea și exploatarea acestora – crește și scade de-a lungul anilor.
S-ar putea ca dumneavoastră să intrați în concurență directă doar cu unele dintre acestea, deoarece veți viza o anumită zonă a pieței sau veți oferi servicii specializate care sunt greu de găsit în altă parte.
Piața dumneavoastră
Cei mai mulți dintre clienții dumneavoastră vor fi probabil pasionați de mașini clasice. Mulți dintre ei vor avea nevoie de revizii și reparații regulate pentru a-și menține vehiculele în stare de funcționare, fără rugină și în condiții rezonabile.
Pe lângă automobiliștii particulari, este posibil să primiți lucrări de la dealeri și exportatori de mașini clasice, firme de închiriere de mașini clasice, companii de închiriere de nunți care folosesc vehicule vechi.
Aflați ce își doresc oamenii
Deoarece este posibil să vă confruntați cu o concurență dură, este important să aflați ce își doresc oamenii și dacă există servicii speciale pe care le puteți oferi și care să atragă clienții. Mulți proprietari de mașini de epocă lucrează la propriile vehicule și apelează la ajutor profesionist doar pentru lucrări mari și/sau dificile. Este important să luați în considerare acest lucru atunci când decideți ce servicii să oferiți. Ați putea contacta cluburile auto locale, dealerii de mașini clasice sau cluburile de proprietari pentru anumite mărci de mașini pentru a vedea dacă există servicii speciale care sunt solicitate.
Protecția antirugină – inclusiv tratamentul inițial și “retușurile” periodice – este un alt serviciu de care vor avea nevoie majoritatea proprietarilor de mașini clasice și este adesea aplicat ca parte esențială a unei restaurări majore. Există mai multe produse și sisteme brevetate pe piață, cu mulți specialiști în mașini clasice. Multe firme apelează ocazional la alți specialiști pentru anumite lucrări, în special pentru lucruri precum retușarea și reparațiile de tapițerie.
Ați putea decide să cumpărați și să vindeți unele vehicule clasice, precum și să întreprindeți servicii de restaurare. De asemenea, ați putea decide să oferiți un serviciu de închiriere de mașini clasice – acest lucru ar putea atrage clienții care organizează nunți și alte persoane care organizează evenimente speciale.
Servicii complete de restaurare
Efectuarea restaurării complete a unei mașini clasice poate fi complexă, poate consuma mult timp și poate necesita multe abilități și cunoștințe aprofundate. Dacă ați lucrat în acest sector înainte de a vă înființa propria afacere, s-ar putea să vă simțiți capabil să întreprindeți acest tip de muncă de la început, dar, în caz contrar, ați putea dori să efectuați lucrări mai simple pentru început.
Pentru o restaurare completă, vehiculul va trebui să fie transportat la atelierul dumneavoastră, restaurat pe o perioadă de trei sau patru luni și apoi transportat sau condus înapoi la client.
Specializarea într-un anumit serviciu, marcă sau model
Specializarea poate fi o modalitate bună de a vă distinge afacerea de alți restauratori auto și de a vă ajuta să concurați eficient. Este posibil ca studiul dumneavoastră de piață să fi scos la iveală un gol pe piață pe care îl puteți umple prin oferirea unui serviciu specializat. De exemplu, poate că nimeni din zona dumneavoastră nu este specializat în reconstrucția motoarelor sau în retușarea interiorului.
Cu toate acestea, există deja mulți specialiști care se ocupă de aceste tipuri de mașini și, prin urmare, concurența poate fi dură. Dacă vă specializați într-un tip mai puțin obișnuit de mașină clasică, veți avea mai puțină concurență, dar, bineînțeles, veți urmări un număr mai mic de posibili clienți.
Țineți cont de locația afacerii dvs. și de potențiala bază de clienți. În unele locuri (de exemplu, în zonele rurale), ar putea fi necesar să vă ocupați de o gamă largă de lucrări pentru a avea suficient de mult de lucru. În acest caz, cel mai bine ar putea fi, cel puțin până când afacerea dumneavoastră se stabilește, să întreprindeți orice lucrare care vă iese în cale, pe orice tip de mașină. Vă puteți oricând specializa mai târziu, dacă se pare că va fi suficient de mult de lucru.
De ce vor alege oamenii afacerea dvs. de restaurare auto?
Trebuie să vă asigurați că un număr suficient de oameni vor alege afacerea dvs. în loc să își ducă mașina în altă parte.
Multe dintre lucrările dvs. vor fi probabil mici reparații, cum ar fi lucrări de caroserie, sudură structurală, reparații mecanice și revizii. Pentru acest tip de lucrări, veți concura cu alți specialiști în mașini clasice, precum și cu întreprinderi de reparații auto generale care efectuează, de asemenea, lucrări la mașini clasice.
Pentru lucrări mai mici ca acestea, în special pentru cele care nu necesită cunoștințe de specialitate despre tipul de mașină la care se lucrează, este probabil că veți avea de înfruntat concurența mai multor întreprinderi locale de restaurare și reparații, iar unii clienți potențiali își vor face alegerea doar pe baza prețului. Cu toate acestea, pentru mulți proprietari de mașini clasice, prețul nu este totul, iar potențialii clienți vor lua în considerare și factori precum reputația dumneavoastră, nivelul de servicii pe care îl oferiți și calitatea lucrărilor efectuate. Mașinile clasice sunt adesea bunuri prețioase, deținute de entuziaști pentru care calitatea lucrărilor este chiar mai importantă decât costul. De asemenea, este destul de frecvent ca un vehicul clasic să fie privit ca o investiție, iar valoarea unui astfel de vehicul poate fi compromisă dacă lucrările nu sunt efectuate la standardul cerut sau dacă sunt folosite piese nedorite.
De asemenea, s-ar putea să vă ocupați de proiecte mai mari, cum ar fi restaurarea completă a unei mașini care nu a mai fost folosită de mulți ani. Alternativ, este posibil ca studiul dumneavoastră de piață să fi dezvăluit un gol pe piața locală pe care îl puteți umple. De exemplu, poate că nimeni din zona dumneavoastră nu este specializat în reconstrucția motoarelor.
Ați putea lua în considerare posibilitatea de a contacta cluburile locale de mașini clasice pentru a le face cunoscute serviciile dumneavoastră și, eventual, pentru a oferi o reducere membrilor. Puteți decide să vă specializați într-o anumită marcă – în acest caz, contactați clubul de proprietari pentru acel tip de mașină. Puteți găsi liste ale cluburilor în revistele de mașini clasice. Cele mai multe cluburi produc periodic buletine informative sau reviste în care ați putea face publicitate. De asemenea, multe dintre ele au forumuri online, deși este posibil să existe reguli privind publicitatea comercială evidentă pe acestea.
Prețul serviciilor de reparare și restaurare a mașinilor dvs.
Stabilirea unui preț corect este foarte importantă. Atunci când vă gândiți la politica de prețuri, nu uitați că trebuie să vă puteți acoperi costurile, cheltuielile generale și desenele.
Facturile pentru lucrările de reparații generale sunt de obicei detaliate, cu costul pieselor mecanice de schimb, al panourilor, al vopselei și așa mai departe, enumerate împreună cu o taxă separată pentru manoperă.
Lucrări de restaurare completă
Fiți deosebit de atent dacă întreprindeți lucrări de restaurare complexe. Deseori apar litigii, deoarece volumul de muncă necesar (și, prin urmare, costul) poate fi dificil de evaluat până când mașina nu este complet dezmembrată. Un vehicul cu un aspect rezonabil se poate dovedi a fi o cutie de viermi, cu o coroziune extensivă ascunsă sub un aspect exterior sănătos.
Oferte speciale și reduceri
Este posibil să decideți să oferiți o reducere standard, ca o chestiune de rutină, tuturor clienților comerciali. Valoarea reducerii va depinde de politica dumneavoastră de prețuri și de nivelul concurenței locale.
Multe întreprinderi oferă, de asemenea, reduceri angajaților, clienților obișnuiți, familiei și prietenilor. Un tarif redus ar putea fi oferit membrilor unui club de mașini clasice. Consultați opoziția locală pentru idei și urmăriți îndeaproape orice ofertă specială pe care o faceți pentru a vă asigura că aceasta funcționează pentru dumneavoastră. La urma urmei, aceste tipuri de promoții ar putea încuraja o activitate suplimentară, dar vor afecta, de asemenea, valoarea profitului pe care îl obțineți la fiecare lucrare.
Imaginea corectă
Prima impresie pe care oamenii o au despre afacerea dumneavoastră poate fi influențată de felul în care aceasta arată – așa că este vital să proiectați imaginea corectă. Încercați să vă păstrați spațiile curate și ordonate și, dacă este necesar, luați în considerare posibilitatea de a zugrăvi pentru a înveseli lucrurile. Folosiți panouri pentru a indica ce servicii oferiți. Dacă este posibil, dispuneți de o recepție/zonă de așteptare separată, unde puteți vorbi cu clienții.
Servicii bune
Chiar mai importantă decât aspectul este atitudinea manifestată față de clienți. Tratarea clienților într-un mod prietenos, util și politicos va contribui la crearea unei impresii bune. Reputația poate fi construită doar în timp, dar încă de la început ar trebui să vă propuneți să oferiți un nivel ridicat de servicii și să vă asigurați că clienții sunt mulțumiți de munca depusă.
Standardele de calitate
Standardele înalte sunt esențiale pentru a atrage și a păstra clienții. Unele cluburi de proprietari publică liste de specialiști recomandați care sunt actualizate anual. Dacă sunteți specializat într-o anumită marcă, contactați clubul de proprietari în cauză pentru a vedea dacă există un astfel de sistem.