Afacerile de închiriere de îmbrăcăminte furnizează îmbrăcăminte formală, de lucru, sport și chiar și costume de lux pentru o gamă largă de clienți diferiți. Marile magazine de pe străzile mari, designerii și afacerile de închiriere de haine permit acum persoanelor fizice să închirieze haine și accesorii de designer la o fracțiune din costul achiziționării unui articol direct. Atunci când vă planificați afacerea de închiriere de haine, este important să faceți o estimare a cererii care va exista. De asemenea, este important să aflați cât mai multe informații despre concurență. Efectuarea unor studii de piață vă va ajuta în acest sens.
Stabilirea nivelului de concurență
După ce v-ați gândit cine ar putea fi clienții dumneavoastră, trebuie să aflați cât de bine sunt deja deserviți. Numărați câte puncte de vânzare închiriază deja haine în zona dumneavoastră. O privire rapidă pe internet folosind termeni de căutare care se potrivesc cu tipul de îmbrăcăminte pe care îl veți oferi vă va ajuta să stabiliți acest lucru.
Nu uitați că, pe lângă alte întreprinderi independente de închiriere de haine, printre concurenții dvs. se vor număra lanțurile naționale și magazinele de pe străzile mari, care permit din ce în ce mai mult clienților să închirieze haine de designer în loc să le cumpere direct.
Rețineți că vă puteți confrunta, de asemenea, cu concurența firmelor care oferă comenzi online și care folosesc un serviciu de curierat pentru a livra și a ridica hainele de la domiciliul sau locul de muncă al clientului.
Este posibil ca doar unele dintre acestea să fie concurenții dvs. direcți, deoarece vă veți adresa unui anumit segment de piață sau veți închiria ținute foarte neobișnuite, greu de găsit în altă parte.
Gândiți-vă la câte persoane sunt susceptibile să folosească afacerea dvs. Acest număr va depinde în mare măsură de mărimea populației locale. Dacă ați decis să vă specializați (de exemplu, în furnizarea de ținute de nuntă), acest lucru va avea o influență asupra tipului de clienți pe care vă puteți aștepta să îi atrageți. Cererea este, de asemenea, legată de puterea economiei în ansamblu și, în special, de starea economiei locale. Pentru a încerca să estimați cererea, trebuie să efectuați un studiu de piață.
Ce tipuri de persoane locuiesc în zona dumneavoastră. Sunt ei înstăriți? Sunt tineri sau bătrâni? Profesioniști, muncitori, studenți sau șomeri? Sunt mulți copii care locuiesc în zonă?
Luați în considerare și alte tipuri de clienți care ar putea utiliza serviciile dumneavoastră. De exemplu, școlile, grupurile de amatori de teatru și cluburile de tineret ar putea dori să închirieze costume pentru organizarea unui spectacol. Studenții din colegiile sau universitățile locale ar putea avea nevoie de rochii de absolvire (deși acesta este un sector foarte specializat al pieței). Decideți dacă veți închiria ținute pentru astfel de organizații.
Odată ce ați identificat cine sunt potențialii dumneavoastră clienți, vă puteți direcționa eforturile publicitare către aceștia.
Unde locuiesc aceștia?
Este probabil ca majoritatea clienților să locuiască în apropiere – oamenii preferă, în general, confortul unui punct de vânzare județean. Cu toate acestea, este posibil ca unii clienți să locuiască mai departe. De exemplu, persoanele care caută ținute de nuntă pot fi dispuse să parcurgă distanțe lungi pentru a găsi stilul potrivit. Rochiile de absolvire ar putea fi închiriate în urma unui acord cu universități și colegii din România (deși acesta este un sector specializat al pieței și poate fi dificil de pătruns inițial). Dacă oferiți ținute neobișnuite sau un serviciu de livrare și colectare, ați putea constata că atrageți clienți și dintr-o zonă mai largă. V-ați putea extinde baza de clienți potențiali dacă aveți în stoc haine pentru copii.
Pe cine ar trebui să vizați?
Pentru a satisface toate tipurile de clienți ar fi nevoie de resurse financiare și de spațiu suficient pentru a cumpăra și depozita o gamă foarte largă de îmbrăcăminte. Acest lucru ar putea să nu fie practic și multe întreprinderi decid să se concentreze pe un anumit sector al pieței.
Multe dintre acestea se concentrează pe sectorul închirierii pentru nunți, oferind haine pentru mireasă, mire, domnișoare de onoare, cavaleri de onoare, cavaleri de onoare și membri ai familiei (în special dacă a fost aleasă o temă specială). Oferirea unei game de haine de ceremonie pentru adulți ar trebui să fie simplă și ați putea extinde afacerea oferind și haine de ceremonie pentru copii.
Hainele de nuntă și de ceremonie vor fi probabil solicitate în toate zonele țării, deși nivelul cererii poate fi oarecum sezonier. Primăvara și începutul verii sunt perioade populare pentru nunți, în timp ce jachetele de dineu și rochiile de bal sunt cel mai probabil închiriate la sfârșitul anilor universitari și în perioada sărbătorilor de Crăciun și de Anul Nou.
Dacă există suficient spațiu disponibil, se poate oferi o gamă mai largă de haine, inclusiv costume de epocă și costume de epocă pentru evenimente speciale. Acest lucru ar putea fi cel mai potrivit în zonele cu o populație mare de copii și tineri – județele și orașele.
Decideți ce servicii de închiriere de haine să oferiți
Puteți decide să închiriați o gamă largă de haine pentru diverse ocazii, sau vă puteți concentra pe un anumit sector al pieței. V-ați putea specializa în îmbrăcăminte pentru bărbați, îmbrăcăminte pentru femei sau ați putea decide să le oferiți pe amândouă.
Curățarea, modificarea și repararea hainelor
Va trebui să vă curățați și să vă reparați stocul în mod regulat. Puteți plăti o altă firmă care să facă acest lucru pentru dumneavoastră sau puteți face acest lucru singur. Dacă decideți să vă ocupați de curățenie și reparații, de ce nu luați în considerare posibilitatea de a oferi aceste servicii pentru hainele clienților? În timp ce serviciile de curățătorie chimică sunt disponibile în multe magazine, reparațiile și modificarea hainelor sunt mai puțin oferite. Furnizarea unui astfel de serviciu s-ar putea dovedi a fi o sursă utilă de venit suplimentar.
De ce vor închiria clienții haine de la dumneavoastră?
Trebuie să vă asigurați că un număr suficient de clienți vor alege afacerea dvs. în locul punctelor de închiriere de haine existente. Există o serie de lucruri de luat în considerare atunci când încercați să atrageți clienți.
Gama potrivită de haine
Trebuie să fiți în măsură să furnizați tipul de haine pe care clienții dumneavoastră doresc să le închirieze. Acest lucru este valabil indiferent dacă decideți să vă specializați sau nu. Este vital ca hainele pe care le oferiți să fie de înaltă calitate și să fie potrivite ca stil.
Dacă nu v-ați decis să vă specializați într-un anumit sector, concentrați-vă pe o gamă de articole de bază care sunt închiriate în mod obișnuit, cum ar fi jachetele de dineu pentru bărbați și rochiile de bal pentru femei. Încercați să aveți în stoc o gamă suficientă de stiluri și mărimi pentru a satisface cererea.
Preț și confort
Atunci când închiriază o ținută pentru o ocazie specială, este mai probabil ca clienții să fie preocupați să obțină hainele potrivite decât să plătească cel mai mic preț. Cu toate acestea, ar trebui să încercați să vă asigurați că prețurile dvs. sunt în linii mari comparabile cu cele ale altor puncte de vânzare locale.
Clienții potențiali vor fi, de asemenea, influențați de comoditate. Amplasarea are o mare influență în acest sens și, în mod ideal, afacerea va fi situată pe un drum principal sau în apropierea acestuia, atât pentru confortul clienților, cât și pentru a atrage comerțul de trecere.
O parcare auto adecvată va reprezenta un avantaj. Nu este esențial ca magazinul să fie deosebit de mare, atâta timp cât aveți suficient spațiu pentru a vă depozita gama de haine, pentru a expune câteva ținute și pentru a asigura o cameră de schimb pentru clienți. Oricare ar fi dimensiunea magazinului dumneavoastră, ar trebui să încercați să îl faceți primitor și atractiv. Este posibil să nu puteți alege sau să nu vă permiteți o locație ideală, dar puteți încerca totuși să le ușurați viața clienților, de exemplu, oferind un serviciu de livrare și colectare.
Servicii de înaltă calitate
Indiferent dacă vă desfășurați activitatea într-o anumită nișă, puteți încerca să atrageți clienții prin oferirea unui nivel superior de servicii. Pentru început, hainele pe care le puneți la dispoziție ar trebui să fie de înaltă calitate și trebuie, bineînțeles, să fie impecabil de curate.
Asigurați-vă că magazinul este ordonat și bine organizat și puneți în aplicare proceduri eficiente de verificare și curățare a articolelor returnate. Oferirea comodității de a comanda online sau prin telefon vă poate aduce mai mulți clienți. Acest lucru va implica livrarea și ridicarea hainelor alese. Puteți să vă ocupați singur de acest lucru sau să apelați la o firmă de curierat externă, dar, în orice caz, este esențial ca livrarea să fie eficientă și la timp.
Prețul serviciilor de închiriere de haine
Atunci când vă gândiți la politica de prețuri, nu uitați că trebuie să puteți cel puțin să vă acoperiți costurile, cheltuielile generale și desenele.
Taxe de închiriere
Hainele sunt de obicei închiriate zilnic, săptămânal sau la sfârșit de săptămână. Pentru închirierea pe termen mai lung (de exemplu, închirierea hainelor de schi) puteți negocia un tarif redus cu clientul. Suma percepută crește, în general, odată cu valoarea articolului de îmbrăcăminte.
Astfel, de exemplu, o jachetă standard pentru cină va costa mai puțin la închiriere decât un costum complet de munte sau o rochie de designer. Hainele deosebit de neobișnuite (de exemplu, costumele de epocă sau ținutele speciale pentru fantezii) pot fi, de asemenea, taxate la un tarif mai mare – este probabil ca acestea să fi costat mai mult la cumpărare și este puțin probabil să fie disponibile în altă parte.
În cazul hainelor mai normale, suma exactă pe care decideți să o percepeți poate depinde de tariful practicat, așa că verificați ce tarife percep concurenții dumneavoastră. Clienții dvs. nu vor fi pregătiți să plătească mult peste prețul normal pentru haine pe care le pot închiria cu ușurință în altă parte.
Alte servicii
Luați în considerare, de asemenea, modul în care veți stabili costul oricăror alte servicii pe care le furnizați (cum ar fi reparațiile, modificările și curățarea uscată a hainelor proprii ale clienților), cât de des veți revizui prețurile și dacă veți oferi reduceri (de exemplu, tarife reduse pentru grupuri mari de nuntași) sau oferte speciale.
Oferte speciale și reduceri
Este posibil să decideți să oferiți o reducere pentru comenzi mari sau pentru clienți de grup – de exemplu, mai mulți membri ai aceleiași petreceri de nuntă. Ați putea anunța o promoție specială pentru petrecerea de nuntă, cum ar fi “închiriere gratuită de costume pentru mire”. Valoarea reducerii va depinde de politica dumneavoastră de prețuri și, eventual, de nivelul concurenței locale.
Multe întreprinderi oferă reduceri angajaților, clienților obișnuiți, familiei și prietenilor. Un tarif redus ar putea fi oferit unor grupuri, cum ar fi pensionarii, organizațiile de caritate sau grupurile de teatru. Consultați-vă concurenții pentru a găsi idei și urmăriți îndeaproape orice ofertă specială pe care o faceți pentru a vă asigura că funcționează pentru dumneavoastră. La urma urmei, acest tip de promoții ar putea încuraja o activitate suplimentară, dar va afecta și profitul pe care îl obțineți.
Promovează-ți afacerea de închiriere de haine
Este important să trimiteți mesajele corecte despre afacerea dvs. către potențialii clienți – și să vă asigurați că cât mai multe persoane primesc aceste mesaje.
Imaginea corectă
Prima impresie pe care oamenii o au despre afacerea dumneavoastră este foarte importantă – așa că este vital să proiectați imaginea corectă. Păstrați-vă spațiile curate și ordonate și, dacă este necesar, luați în considerare posibilitatea de a zugrăvi din nou pentru a da un plus de strălucire. Schimbați în mod regulat vitrinele pentru a atrage atenția și asigurați-vă că mostrele de haine sunt expuse în mod atractiv. Asigurați-vă că dumneavoastră și personalul sunteți îmbrăcați îngrijit. Folosiți panouri pentru a indica ce articole sunt disponibile și pentru a atrage atenția asupra noilor game, a ofertelor speciale și a oricăror alte servicii pe care le furnizați. Pe lângă o zonă de depozitare a hainelor, veți avea nevoie și de o zonă de expunere unde clienții pot privi ținutele și unde le puteți oferi ajutor și sfaturi. De asemenea, va trebui să puneți la dispoziție un vestiar și oglinzi.
Relațiile cu clienții
Tratarea clienților într-un mod prietenos, util și politicos este o parte vitală a creării unei imagini bune. Ar trebui să urmăriți să oferiți servicii de înaltă calitate, prietenoase și bine informate, ceea ce va contribui la diferențierea afacerii dvs. de concurenți. Asigurați-vă că dvs. și personalul dvs. sunteți bine informați cu privire la hainele pe care le furnizați. Fiți pregătiți să le explicați oamenilor eticheta vestimentară și să-i sfătuiți ce haine vor fi cele mai potrivite pentru ocazia respectivă. Ajutați-vă clienții să facă alegerea potrivită și să selecteze mărimea corectă – pe scurt, faceți tot posibilul pentru a-i face fericiți.
Asigurați-vă că condițiile de închiriere sunt explicate în mod clar și că nu există confuzii în ceea ce privește depozitele pentru daune sau pierderi sau asigurarea, dacă aceasta este oferită. În cazul în care există întrebări sau reclamații, faceți tot posibilul să le rezolvați prompt și politicos. O bună reputație poate fi construită doar în timp, dar încă de la început ar trebui să vă asigurați că clienții sunt mulțumiți de serviciile pe care le primesc și de hainele furnizate.
Cercetarea de piață pe care o efectuați în sectorul în ansamblu și în zona locală în special vă va ajuta să stabiliți dacă afacerea este de vânzare pentru că nu mai poate genera venituri suficiente. Acest lucru nu trebuie neapărat să vă descurajeze – mulți oameni de afaceri sunt încrezători că pot redresa o afacere în declin. Important este să fi stabilit situația actuală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să fie corect.