În condițiile în care inflația împiedică vânzările de produse și creșterile de prețuri, producătorii au profituri de protejat. Mulți vor reacționa, așa cum a făcut sectorul timp de zeci de ani, bătându-i pe furnizori la preț. Totuși, acest lucru nu face altceva decât să facă să ricoșeze problema în lanțul de aprovizionare. Îi secătuiește pe furnizori de resursele de care au nevoie pentru a oferi îmbunătățiri vitale – inclusiv consumabile, informații și idei – fără de care, mărcile sunt mai puțin competitive.
Așadar, cum își pot proteja profiturile fără a fi vulnerabile la riscuri semnificative și deschise la noi oportunități?
Priviți furnizorii ca pe niște parteneri.
Cel mai bun lucru pe care brandurile îl pot face pentru a reduce costurile prin intermediul furnizorilor este să se asocieze cu aceștia. Acest lucru îi împuternicește pe furnizori să dea tot ce au mai bun, iar atunci când furnizorii pot da tot ce au mai bun, mărcile sunt mai bine plasate pentru a extrage valoarea de care au nevoie – cum ar fi ingrediente de calitate, informații privind conformitatea și idei pentru inovare – pe lângă reducerea costurilor.
Prin urmare, soluția pentru gestionarea profiturilor în inflație nu este de a stoarce furnizorii. Ci de a le oferi o experiență utilă. Dacă există un lucru de care mărcile au cu adevărat nevoie pentru a colabora cu furnizorii lor, acesta este reprezentat de date de încredere.
Construiți de la date în sus.
Când este mai bine să stabiliți date fiabile despre furnizori decât în momentul în care fiecare furnizor nou este integrat? Datele se află în centrul oricărei interacțiuni bune cu furnizorii. Fără ele, furnizorilor le este greu să colaboreze cu mărcile și se străduiesc să furnizeze informații esențiale. Iar fără aceste informații, mărcile sunt oarbe la riscurile sociale și de mediu. În plus, acestea ratează oportunități precum cele de a inova în mod durabil și de a-și ridica reputația.
Atunci când furnizorii se străduiesc să colaboreze cu o marcă, sunt, de asemenea, mai puțin înclinați să facă un efort suplimentar – un studiu recent arată că furnizorii sunt cu 20% mai predispuși să acorde prioritate unei comenzi dacă nu mai au stocuri pentru un client-alegere.
Cele mai bune date despre furnizori se prezintă sub forma unei “surse unice de adevăr”. Atunci când datele sunt considerate demne de încredere, mărcile pot face ca relația de lucru să fie semnificativ mai ușoară. Acest lucru simplifică ceea ce este necesar pentru a primi provizii, informații și idei utile. La baza acestor obiective se află date fiabile despre furnizori, a căror colectare și protejare trebuie stabilite din timp.
Protejați integritatea datelor
Pentru a obține acest lucru corect, este necesar, de asemenea, ca mărcile să controleze modul în care sunt gestionate modificările aduse datelor. Există o analogie simplă cu îndepărtarea plasticului din oceanele lumii – este inutil să cureți ceea ce este deja acolo, neglijând în același timp să abordezi poluarea viitoare. Mai degrabă, investiți în mod disproporționat în prevenirea intrării plasticului viitor în apă. Același lucru este valabil și pentru datele furnizorilor. Este esențială o “ușă de intrare unică” prin care trebuie să treacă toate datele noi și toate modificările aduse datelor existente. Această ușă are atât un rol tehnic, cât și unul de guvernanță: ea împiedică orice alt sistem să facă modificări și reglementează cine poate face modificări și în ce condiții.
Reduceți fricțiunile de comunicare.
Atunci când datele furnizorilor sunt compromise, mărcile nu pot comunica bine cu toți furnizorii lor. Prea des, acestea trimit sondaje lungi furnizorilor pentru a primi informații cu care să poată gestiona riscurile și oportunitățile. Și, prea des, sarcina este irelevantă pentru mulți dintre destinatari.
Din fericire, este adevărat și reversul. Mărcile care primesc și stochează date exacte despre furnizori – inclusiv contacte, date la nivel de fabrică, globale și locale – în mod corespunzător și la începutul fiecărei noi relații pot comunica mai bine cu furnizorii lor. Acest lucru creează condițiile perfecte pentru a găsi împreună economii de costuri, fără a pierde din vedere riscurile de conformitate și modalitățile de a inova.
Nu acceptați fricțiunile furnizorilor.
Deși este rezonabil ca mărcile să stabilizeze aceste probleme de comunicare încă de la început, furnizorii se confruntă cu multe alte piedici. Plățile întârziate, așteptările nerealiste și tehnologia confuză sunt doar câteva dintre provocări. Mărcile pot investi în relațiile cu furnizorii prin înțelegerea punctelor de fricțiune pe care oamenii, procesele și tehnologia lor le pun asupra furnizorilor. Și prin adoptarea unor mentalități și tehnologii cu adevărat prietenoase cu furnizorii prin care să lucreze cu toți furnizorii – din prima zi.
Este un lucru să oferi o experiență utilă pentru o mână de furnizori strategici, dar dacă mărcile fac acest lucru în întreaga rețea, își pot atinge cu succes obiectivele la scară largă. Fiecare furnizor ar trebui să fie tratat ca un partener.
Avem nevoie ca mai mulți producători să se alăture mișcării “experiența furnizorului”. Pentru că, pe măsură ce depășim criza costului vieții, calea pentru a rămâne profitabili și competitivi este succesul reciproc.