Nu toți lucrătorii sunt făcuți din aceeași stofă. În timp ce unii se bucură de structura și direcția pe care le oferă o organizație, s-ar putea să vă simțiți împlinit dacă aveți libertatea de a conduce spectacolul. Poate că vă place flexibilitatea, să conduceți ședințe sau să delegați munca. Sau poate că aveți o idee genială pe care stați pe gânduri. Oricare ar fi aceasta, conducerea propriei afaceri vă pune în locul șoferului. A fi propriul șef oferă o independență imensă – dar vine și cu responsabilități sporite. Dacă vreți să reușiți, trebuie să fiți flexibil, răbdător și să planificați cu atenție. Dar dacă nu te poți opri din a te gândi să îți transformi activitatea secundară într-o activitate cu normă întreagă sau o idee de afacere în realitate, probabil că merită efortul să devii propriul șef.
Pro și contra pentru a deveni propriul șef
S-ar putea să vă idealizați să fiți propriul șef, imaginându-vă libertatea totală și venituri de neoprit. Dar nu este întotdeauna soare și trandafiri. Libertatea profesională este o sabie cu două tăișuri: vă stabiliți propriul program și vă creșteți potențialul de câștig, dar, de asemenea, purtați toate pălăriile și sunteți în cârlig pentru fiecare aspect al afacerii dvs.
Iată câteva argumente pro și contra care merită luate în considerare înainte de a începe.
Beneficii
Câștiguri mai mari
Dacă sunteți un angajat obișnuit, standardele din industrie vă determină salariul. Iar dacă lucrați cu ora, s-ar putea să vă fie dificil să găsiți un salariu corect.
În timp ce costurile generale, fluctuațiile pieței și concurenții constrâng rezultatul final al unui antreprenor sau freelancer, aveți o limitare mai puțin: angajatorul nu vă controlează salariul anual sau salariul pe oră.
S-ar putea să vi se pară mai dificil să vă construiți un venit stabil în comparație cu acceptarea unui salariu de la un angajator. Dar alegerea clienților, înțelegerea valorii produsului sau serviciului dvs. și gestionarea eficientă a timpului și a costurilor vă pot oferi securitate financiară mai repede decât urcarea pe scara corporativă.
Program flexibil
Fie că vă doriți o vacanță, să petreceți mai mult timp cu copiii dumneavoastră sau să vă ocupați de sănătatea dumneavoastră mentală, vă puteți gestiona programul dacă lucrați pentru dumneavoastră.
Lucrătorii independenți nu sunt mai presus de constrângerile de timp – veți avea în continuare termene limită sau clienți care se așteaptă să fiți receptiv și disponibil în orele specificate. Dar aveți libertatea de a vă ajusta programul sau de a lua o pauză dacă doriți.
Iar un studiu a constatat că românii își petrec aproximativ 50% din ziua de lucru îndeplinind sarcini inutile. Să lucrezi independent înseamnă să profiți la maximum de timpul tău și să creezi fluxuri de lucru care îți oferă echilibrul dintre viața profesională și cea privată pe care îl dorești.
Fericire sporită
Locul de muncă vă afectează fericirea. Atunci când sunteți fericit la locul de muncă, acest lucru se transpune în alte domenii ale vieții dumneavoastră. Iar faptul că ai libertatea de a-ți urma visele și de a lucra la ceva la care ții îți poate umple viața cu mai mult sens și scop, sporindu-ți nivelul de fericire în toate domeniile.
Mai multe realizări
Începerea unei afaceri este o muncă descurajantă – și impresionantă. Pe parcurs, veți realiza atât de multe lucruri pe care nu le-ați crezut posibile, iar realizarea acestor obiective aliniate intereselor vă poate îmbunătăți bunăstarea emoțională. De asemenea, veți experimenta probabil o creștere a încrederii care vă va motiva să continuați să mergeți mai departe, realizând la rândul dvs. din ce în ce mai multe pe măsură ce avansați.
Dezavantaje
Progresie lentă
Pentru aproape toate afacerile, primii câțiva ani sunt dificili. Potrivit unui raport, obținerea unui randament al investiției și devenirea profitabilă durează aproximativ 1-4 ani.
Iar dacă nu ați mai făcut acest lucru până acum, curba de învățare este abruptă, găsirea clienților este lentă, iar construirea încrederii cu aceștia necesită timp și efort. S-ar putea să treacă ceva timp până când veți culege roadele financiare.
Responsabilități mai mari
A fi propriul șef ar putea însemna să fii al tău:
- Contabil
- Asistență IT
- Manager de proiect
- Marketer
- Vânzător
- Reprezentant servicii clienți
- Coordonator logistic
În funcție de finanțele dumneavoastră, s-ar putea să aveți nevoie de ajutor. Dar chiar și așa, la început, tu ești cel la care toată lumea vine cu întrebări, iar asta înseamnă multă responsabilitate. Veți dori să înțelegeți diverse aspecte cruciale ale afacerii pentru a duce eficient această greutate.
Atunci când mergeți pe cont propriu, sunteți, de asemenea, responsabil pentru bunăstarea și viitorul dumneavoastră. Nu beneficiați de beneficii de sănătate stabilite de angajator sau de pachete de finanțare pentru pensie, așa că asigurați-vă că v-ați explorat opțiunile pentru sprijin individual.
Venituri incoerente
Lucrul pe cont propriu vă face mai vulnerabil la schimbările de pe piață sau la incidentele costisitoare. Dacă un contract important cade brusc, dacă intervine o recesiune sau dacă concurența copleșește piața, o veți resimți din punct de vedere financiar. Înainte de a începe, creați un plan financiar solid, cu amortizoare pentru eșecuri neașteptate.
Încă răspundeți în fața cuiva
A fi propriul tău șef nu înseamnă că lucrezi în vid. În cele din urmă, clienții sau clienții sunt șeful tău. Deși s-ar putea să aveți ceva mai multă libertate de acțiune în ceea ce privește programul dumneavoastră, nevoile lor trebuie să fie prioritare pentru ca afacerea dumneavoastră să aibă succes.
Trăsături antreprenoriale
Pentru că vei purta atât de multe pălării, a fi propriul tău șef necesită abilități extinse. Dincolo de abilitățile tehnice necesare pentru a excela în industria pe care ați ales-o, va trebui să vă perfecționați în permanență abilitățile transversale și să vă dezvoltați trăsăturile de lider pentru a trece prin suișurile și coborâșurile pe care le presupune începerea unei afaceri.
Iată câteva trăsături pe care le puteți promova pentru a gândi ca un antreprenor:
- Răbdare: Succesul nu este liniar și, probabil, veți eșua, veți face greșeli și veți trece prin eșecuri. Practicarea răbdării vă ajută să vă dezvoltați o mentalitate rezistentă, să vă păstrați calmul și să acceptați provocările ca parte a procesului de creștere.
- Autodisciplina: Cu atât de multă responsabilitate pe umeri, trebuie să rămâneți disciplinat pentru a continua să mergeți înainte. Mai ales la început, dacă greșești sau ratezi prea mult din muncă, nu poți da vina decât pe tine însuți – iar mai multe termene sau obiective ratate ar putea afecta foarte mult succesul afacerii tale.
- Organizarea: Afacerile au atât de multe părți în mișcare, iar singurul mod în care veți rămâne pe drumul cel bun și veți jongla cu fiecare rol pe care vi l-ați asumat este dacă sunteți organizat. Abilitățile puternice de organizare vă ajută să rămâneți concentrat și să vă concentrați asupra sarcinilor, amintindu-vă în același timp de obligațiile importante.
- Gândire de viitor: Pentru a rămâne motivat și a înțelege de ce faci ceea ce faci, nu trebuie să uiți niciodată imaginea de ansamblu. Gândirea de viitor vă asigură, de asemenea, că luați în considerare factori importanți pe termen lung, cum ar fi modul în care ar putea evolua o industrie sau un public țintă.
- Empatie: Cheia succesului dvs. este construirea unor relații pozitive – fie că este vorba de clienți potențiali sau de crearea de rețele cu alți profesioniști. Iar empatia vă ajută să arătați un interes autentic față de ceea ce dorește publicul țintă sau față de ceea ce spune acea conexiune profesională.
Faptul că îi faceți pe oameni să se simtă ascultați și înțeleși vă sporește simpatia, ceea ce, la rândul său, crește șansele ca un potențial client să se înscrie sau ca un contact de networking să vă ia în considerare pentru o oportunitate viitoare.
A sosit momentul să deveniți propriul dvs. șef?
Dacă sunteți în mod natural independent și cu spirit liber, lucrul în limitele unei organizații vă poate bloca sentimentul de libertate și scop. Iată câteva modalități de a ști că este timpul să deveniți propriul șef:
- Visul nu dispare: Aveți o idee de un milion de dolari pentru o afacere, un produs sau un serviciu și nu vă puteți opri din a vă gândi să o urmăriți. Este posibil să o fi transformat deja într-o activitate secundară sau să fi scris planul de afaceri.
- Scara corporatistă nu vă interesează: Scara corporatistă vi se pare mai mult limitativă decât motivantă, iar politicile de birou stau în calea unei munci semnificative. Te simți microgestionat de majoritatea managerilor, ca și cum prea multe întâlniri ar fi putut fi e-mailuri și că obiectivele companiei nu se mai aliniază cu valorile tale personale.
- Te îngrozește status quo-ul: Multe întreprinderi au structuri bine definite care fac ca schimbările organizaționale să fie dificil de realizat. Și cu cât este mai mare compania, cu atât este mai dificil de gestionat cu succes inovația culturală. Dacă doriți să construiți o structură de afaceri inovatoare și creativă, a porni pe cont propriu poate fi cea mai bună cale.
V-ați făcut curaj și aveți o idee de produs sau serviciu – este timpul să vă așezați și să planificați. Iată lucruri pe care trebuie să le luați în considerare în timpul procesului de planificare:
- Verificați de două ori dacă munca pe cont propriu este potrivită pentru dumneavoastră. Discutați cu colegi, mentori și prieteni care au construit afaceri de succes pentru a înțelege procesul și a stabili așteptări realiste.
- Luați în considerare posibilitatea de a vă păstra slujba de zi și de a începe cu jumătate de normă. Acest lucru vă va ajuta să vă puneți pe picioare și să rezolvați orice probleme.
- Cercetați temeinic industria produsului sau serviciului dumneavoastră, consumatorul țintă și oportunitățile de piață.
- Fiți sincer cu privire la setul dvs. actual de competențe, definind competențele tehnice, fizice și juridice de care aveți nevoie pentru a vă duce afacerea la bun sfârșit.
- Analizați-vă finanțele și faceți un buget pentru costul vieții și costurile de pornire. Luați în considerare dacă aveți nevoie de mulți bani pentru cheltuielile generale sau dacă vă puteți începe afacerea cu resursele existente.
- Decideți care este cel mai bun model de operare pentru afacerea dvs. și cum veți interacționa cu noii clienți, fie că este vorba de liber-profesioniști, consultanță sau comerț electronic. Și stabiliți dacă funcționarea de la un birou de acasă sau într-un spațiu de birouri închiriat are cel mai mult sens.
- Descrieți fiecare resursă de care aveți nevoie pentru a începe, de la împrumuturi pentru afaceri la certificări și consumabile de birou.
- Elaborați strategii de branding, marketing și social media și luați în considerare posibilitatea de a vă consulta cu o agenție de branding.
Lucrați cu avocații și contabilii pentru a vă asigura că întreprinderea dvs. este la zi cu cerințele legale și cu contabilitatea.
Creați un plan de afaceri bine pus la punct care să includă:
- Scopul, misiunea și viziunea dvs.
- Obiectivele pe termen scurt și pe termen lung
- Un calendar general de pornire
- Repere cheie și indicatori de succes
- Nevoile și resursele financiare
- Strategii de marketing și vânzări
Împărtășiți planul dvs. de afaceri cu profesioniștii din industrie și cu părțile interesate pentru a obține investiții, sprijin și clienți.
Afacerea dvs. depinde de faptul că vă simțiți sănătos din punct de vedere mental și fizic, așa că nu uitați să acordați prioritate sănătății dvs.
Începerea unei afaceri este descurajantă, dar munca grea dă roade. Faptul că sunteți propriul șef înseamnă că veți avea libertatea de a dezvolta un flux de lucru și un program care să vă convină. Și urmăriți ceva semnificativ, ceea ce înseamnă că nu vă pierdeți niciodată timpul sau nu vă simțiți fără scop.