Vânzările de mobilier sunt influențate de numărul de tranzacții imobiliare, de tendințele modei și de nivelul de încredere al consumatorilor. Consultați ghidul nostru practic pentru a începe și a vă administra propriul magazin de mobilă. Baza dvs. de clienți va fi influențată într-o anumită măsură de tipul de mobilier pe care îl vindeți. Dacă decideți să vă concentrați pe piața internă română (care reprezintă aproximativ 70% din piața vânzărilor de mobilă), majoritatea clienților dvs. vor face cumpărături specifice pentru mobilă, dar dacă sunteți situat într-un centru urban s-ar putea să atrageți oameni care trec întâmplător prin fața magazinului dvs., astfel încât o vitrină care să atragă atenția este foarte importantă. Măsura în care magazinul dvs. este specializat va afecta, de asemenea, baza dvs. de clienți. Dacă deveniți cunoscut ca furnizor de articole de înaltă calitate sau neobișnuite, de exemplu, ați putea atrage clienți din zone mai îndepărtate.
Bineînțeles, dacă decideți să vindeți online sau prin corespondență, atunci baza dvs. de clienți potențiali este întreaga țară – sau chiar mai departe, dacă sunteți dispus să expediați anumite bunuri în străinătate.
Atunci când vă decideți ce să vindeți pentru piața internă, merită să țineți cont de faptul că anumite articole (paturi, apartamente, mese și așa mai departe) sunt populare pentru cei care cumpără pentru prima dată o casă și pentru care prețul va fi foarte important. Articolele de mobilier mai scumpe sunt probabil cumpărate de persoane mai în vârstă, mai înstărite, care doresc, de exemplu, să își modernizeze sufrageria. Așadar, ați putea încerca să adaptați gama de produse pe care o aveți în stoc la tipul de persoane care locuiesc în zona dumneavoastră. Cercetarea de piață vă va ajuta să identificați orice lacune pe piață și tipul de clienți pe care îi puteți viza.
Ați putea să vă gândiți dacă ar exista vreo oportunitate de a aproviziona piața contractuală, furnizând mobilier pentru spațiile publice din hoteluri, restaurante, spitale, școli sau aziluri de bătrâni. Aceștia vor avea nevoie ocazional să achiziționeze cantități mari de mobilier. Ați putea să le furnizați, deși probabil că se vor aștepta la o reducere mare (de obicei între 10 și 20 de procente).
De asemenea, ați putea lua în considerare posibilitatea de a viza sectorul birourilor, furnizând birouri, posturi de lucru, scaune, biblioteci, dulapuri etc. Din nou, clientul dumneavoastră se va aștepta la o reducere pentru o comandă mare. Multe magazine de mobilă care comercializează mobilier de birou vând atât mobilier la mâna a doua, cât și nou.
Țineți cont de faptul că proprietarii rezidențiali profesioniști au nevoie, în general, de articole de mobilier la prețuri competitive, dar de o calitate rezonabil de bună, în mod destul de regulat. Unii favorizează mobilierul la mâna a doua. Orașele și județele, în special, au de obicei o concentrație mare de proprietăți închiriate.
Estimarea cererii
Este foarte important să aflați dacă există o cerere suficientă pentru un magazin de mobilă în zona dumneavoastră. În primul rând, verificați concurența. Numărați câte puncte de vânzare vând deja mobilă și articole conexe în județul dumneavoastră. Nu uitați să includeți:
- marile lanțuri de magazine specializate, în special IKEA. Cele mai multe dintre acestea oferă, de asemenea, vânzări online
- marile magazine
- unele magazine mari de bricolaj
- alți comercianți cu amănuntul de mobilă independenți
- magazine de catalog
- magazine second-hand
Este posibil să concurați direct doar cu unele dintre aceste puncte de vânzare, deoarece vizați un anumit segment de piață sau vindeți game foarte neobișnuite, de exemplu, canapele de design exclusivist.
De ce vor alege clienții magazinul dumneavoastră
Este esențial să vă asigurați că un număr suficient de clienți vor alege magazinul dumneavoastră în locul altor puncte de vânzare existente. Verificați concurența pentru a vedea:
- ce tip de mobilier oferă
- modul în care își expun stocul
- dacă vând o gamă largă sau sunt specializați într-un anumit sector (de exemplu, bucătării)
- dacă oferă un serviciu de livrare și dacă percepe taxe pentru acesta
- dacă oferă servicii suplimentare, cum ar fi tapițeria, confecționarea de perdele sau reparații.
- prețurile practicate
- dacă oferă clienților lor credite
- care sunt orele de funcționare
- ce tip de clienți atrag
- dacă spațiile și dotările sunt moderne și elegante
- cât de util este personalul lor
Cercetările dvs. ar putea indica faptul că există un gol pe piață pe care magazinul dvs. îl poate umple. De exemplu, poate că niciunul dintre magazinele din zona dvs. nu oferă servicii de înaltă calitate sau nu vinde game de mobilier exclusivist, la modă. Magazinele independente de mobilă de succes se concentrează adesea pe o anumită nișă de piață, atrăgând astfel clienți mai înstăriți care doresc să-și modernizeze mobilierul sau să găsească piese mai neobișnuite.
Țineți cont de faptul că multe persoane care cumpără mobilă vor face cumpărături pentru a obține cel mai mic preț. Concurența cu marile magazine va fi dificilă, deoarece acestea cumpără în vrac și pot oferi prețuri foarte mici. Prin urmare, chiar dacă nu puteți identifica un gol clar pe piață, specializarea poate fi cea mai bună modalitate de a convinge clienții să vă aleagă magazinul – în special dacă aveți în stoc articole care nu sunt disponibile în general în magazinele mari.
Consultați evoluțiile viitoare
Asigurați-vă că nu există planuri imediate de a deschide un mare lanț de magazine de mobilă în zona propusă. Verificați, de asemenea, dacă nu există planuri de construire a unor noi sisteme rutiere, ceea ce înseamnă că traficul local va ocoli magazinul dumneavoastră, și nici propuneri de impunere a unor restricții de parcare în apropiere.
Există noi ansambluri de locuințe în apropiere sau în faza de planificare? Acestea pot fi o sursă excelentă de comerț – casele noi au nevoie de multă mobilă, covoare și perdele noi, mai ales dacă sunt destinate celor care cumpără pentru prima dată.
Aflați ce își doresc oamenii
Micile magazine de mobilă independente se confruntă cu o concurență dură din partea marilor lanțuri de magazine și a unei varietăți de alte puncte de vânzare, multe dintre acestea vânzând și online. Prin urmare, este foarte important să aflați ce își doresc oamenii și dacă există anumite bunuri sau servicii pe care le puteți oferi și care să atragă clienții în magazinul dumneavoastră.
Vânzarea online
Vânzarea online poate fi o modalitate excelentă de a ajunge la noi clienți și de a vă crește vânzările. Dar crearea propriului site de comerț electronic poate fi costisitoare și s-ar putea să nu fiți sigur la început dacă valoarea vânzărilor pe care le veți face online va justifica costurile de înființare.
Ca alternativă, comerțul pe eMAG vă permite să vă faceți o idee despre vânzarea online, dar cu costuri de pornire mult mai mici. Și s-ar putea să decideți să continuați să vindeți prin eMAG chiar și atunci când veți avea propriul magazin online.
Decideți ce să vindeți
Mobilierul este adesea denumit “mobilă tapițată” (care include canapele, suite, paturi și așa mai departe) sau “mobilă din lemn” (obiecte dure, inclusiv dulapuri, biblioteci, mese și așa mai departe). Unele magazine se concentrează doar pe una dintre aceste categorii, altele se concentrează pe un anumit sector (de exemplu dormitoare, bucătării), iar altele se pot specializa și mai mult (cum ar fi vânzarea doar de covoare sau doar de mobilier din lemn de pin). Alte magazine au în stoc o gamă largă. Țineți cont de faptul că dimensiunea spațiilor dvs. poate limita gama de mobilier pe care o puteți expune și stoca – piesele mari ocupă mult spațiu.
Gama de articole pe care le vindeți va depinde de tipul de magazin pe care intenționați să îl conduceți. Încercarea de a stoca o gamă largă de produse pentru a satisface nevoile tuturor vă va pune în concurență directă cu marile lanțuri de magazine, cum ar fi IKEA. Deoarece aceștia cumpără în vrac, va fi dificil să le egalezi prețurile, așa că ar fi mai bine să te specializezi. Cercetările dvs. ar putea identifica o nișă de piață pe care magazinul dvs. o poate ocupa. De exemplu, ați putea decide să vă specializați în mobilă pictată sau în canapele și apartamente din piele de înaltă calitate. De asemenea, stocarea de bunuri de înaltă calitate care sunt greu de obținut în altă parte (de exemplu, mobilier exclusivist din lemn, poate fabricat din lemn recuperat) ar putea atrage clienți în magazinul dumneavoastră.
De asemenea, ați putea lua în considerare posibilitatea de a comercializa articole la mâna a doua sau recondiționate. Cererea pentru acest tip de mobilier poate fi puternică, în special în zonele cu multe locuințe ieftine închiriate, cum ar fi casele studențești din orașele universitare.
Dacă sunteți specializat în articole mai mici, ați putea decide să oferiți clienților un serviciu de liste de nuntă. Deși acest lucru implică o anumită cantitate de muncă din partea dumneavoastră, poate fi o modalitate bună de a stimula vânzările.
Sectorul de contract
Dacă decideți că doriți să aprovizionați subsectorul de contract, furnizând mobilier pentru spații publice precum hoteluri, școli, restaurante, aeroporturi și așa mai departe, ați putea decide să vindeți lucruri precum:
- scaune (de exemplu, fotolii, scaune laterale, scaune pliante, scaune stivuitoare)
- mese (de exemplu, mese de sufragerie, de cafenea, ocazionale, de cafea, cuiburi)
- scaune (de exemplu, scaune de bar)
- canapele (de sine stătătoare sau modulare)
- accesorii (de exemplu, oglinzi, lămpi, perne, ghivece, suporturi pentru haine)
- articole de vitrină (de exemplu, cufere, dulapuri, comode, noptiere)
- paturi (paturi, rame de pat)
- scaune de tip banchet
- Sectorul mobilierului de birou
Cererea de mobilier tinde, în general, să urmeze performanța economiei și, în sectorul casnic, a pieței imobiliare. Comercianții cu amănuntul independenți care vizează segmentul superior al pieței sau care vând articole de mobilier ca accesorii de modă pot constata că clienții cumpără mobilier în mod mai regulat și că cererea este ceva mai constantă.
Deși comerțul cu mobilă nu este la fel de sezonier ca multe alte tipuri de comerț cu amănuntul, majoritatea comercianților cu amănuntul de mobilă constată că sunt cei mai ocupați în perioada premergătoare Crăciunului. Paștele poate fi, de asemenea, o perioadă aglomerată pentru această industrie. Promoțiile sezoniere din alte perioade ale anului pot, de asemenea, să stimuleze vânzările. Sfârșitul de săptămână tinde să fie o perioadă aglomerată și este posibil să fie nevoie de personal suplimentar pentru a face față cererii.
Promovarea magazinului dvs.
Este important ca magazinul dumneavoastră să proiecteze o imagine corectă. Furnizarea unui serviciu util este o parte vitală a creării unei imagini bune. Încercați să oferiți servicii de înaltă calitate, prietenoase și bine informate, ceea ce va contribui la diferențierea magazinului dvs. de concurenți. Asigurați-vă că dvs. și personalul de vânzări cunoașteți bine mobilierul și orice alte articole din stoc și că sunteți în măsură să consiliați clienții.
Publicitatea și marketingul magazinului dvs.
Indiferent de natura magazinului dumneavoastră, este foarte important să vă asigurați că potențialii clienți știu despre dumneavoastră și despre produsele și serviciile pe care le oferiți.
Vitrinele și panourile exterioare vă vor ajuta să atrageți comerțul de trecere, dar poate fi o idee bună să faceți publicitate pentru a ajunge la un public mai larg. Ați putea să vă anunțați magazinul în presa locală. Asigurați-vă că anunțurile dvs. evidențiază orice servicii speciale oferite, mărci stocate sau alte caracteristici care vă disting magazinul de concurență.
Dacă aveți de gând să vindeți online, atunci va trebui să vă gândiți la modul în care veți ajunge la potențialii cumpărători. Marile site-uri mari de vânzare și cumpărare, precum eMAG, le facilitează vânzătorilor găsirea cumpărătorilor pentru bunurile lor, dar dacă intenționați să vindeți prin intermediul propriului site de comerț electronic, atunci va trebui să vă gândiți la modul în care oamenii îl vor găsi.
Indiferent dacă vindeți online sau nu, gândiți-vă cum veți face ca internetul să lucreze pentru dumneavoastră. Pe lângă un site web de afaceri bun și, eventual, un blog, luați în considerare utilizarea rețelelor de socializare pentru a ajunge la potențialii clienți și pentru a crește profilul afacerii dumneavoastră.
Cum vă veți decide prețurile?
Stabilirea unui preț corect este foarte importantă. Este esențial să vă asigurați că diferența dintre prețul de cost și prețul de vânzare este suficientă pentru a vă acoperi toate costurile de funcționare, inclusiv propriile desene. Este posibil ca unii dintre furnizorii dumneavoastră să vă sugereze prețuri de vânzare cu amănuntul pentru anumite articole, dar, desigur, nu trebuie să respectați aceste prețuri.
Mobilierul de la capătul mai ieftin al pieței are, de obicei, prețuri foarte competitive. Clienții caută adesea cele mai bune prețuri, așa că este posibil să trebuiască să practicați prețuri similare cu cele ale concurenților. Nu uitați că printre concurenții dvs. se pot număra și producătorii care vând direct prin publicitate în reviste și în suplimentele color de weekend sau pe internet.
Dacă vă decideți să vizați segmentul superior al pieței – sau o nișă de piață pe care nu o satisface niciunul dintre concurenții dvs. imediați – atunci s-ar putea să constatați că prețurile sunt mai puțin sensibile.
Luați în considerare următoarele puncte atunci când vă stabiliți prețurile:
- cât cer concurenții dumneavoastră pentru articole similare?
- există articole în mare parte similare disponibile online la prețuri mult mai mici?
- vă veți propune să concurați la preț? Va fi foarte dificil să subcotați mai multe lanțuri de magazine care beneficiază de reduceri de masă din partea furnizorilor lor. Dacă reușiți să vă aliniați la prețurile lor, este posibil să obțineți vânzări suplimentare, dar va putea afacerea dvs. să supraviețuiască cu marje de profit reduse?
- chiar trebuie să faceți reduceri? Oamenii se așteaptă să plătească prețuri ridicate pentru articole de calitate și s-ar putea să fiți singurul magazin din zonă care vinde o anumită gamă de mobilier, de obiecte de mobilier moale sau de ornamente.
Găsește-ți prețurile corecte
Este esențial să stabiliți prețul corect. Dacă este prea mare, veți avea dificultăți în realizarea vânzării. Prea mic și veți aruncați pe apa sâmbetei un potențial profit.
Asigurați-vă că prețul este corect cu ajutorul calculatorului gratuit de stabilire a prețurilor produselor. Răspundeți la câteva întrebări rapide pentru a afla cât ar trebui să cereți.
Oferte speciale și reduceri
Vânzările au loc în mod tradițional în luna ianuarie și reprezintă o ocazie excelentă pentru a elimina stocurile vechi sau deteriorate și articolele cu mișcare lentă. Deși majoritatea mobilierului nu se demodează foarte repede, unele articole încep să fie comercializate ca accesorii la modă. Trebuie să încercați să evitați să rămâneți cu stocuri vechi sau vă puteți trezi cu bani blocați în bunuri pe care nimeni nu le dorește. Reducerea acestor articole în orice moment al anului poate fi singura modalitate de a le transfera.
Nu uitați că reputația este foarte importantă pentru comercianții cu amănuntul de mobilă. Articolele de mobilier reprezintă o achiziție costisitoare, iar oamenii trebuie să poată avea încredere în dumneavoastră dacă plătesc o parte sau întregul preț în avans pentru un articol pe care nu îl vor primi decât peste câteva săptămâni.
Clienții vor dori, de asemenea, să fie asigurați că mobilierul pe care îl vindeți este de bună calitate și construit pentru a rezista. Încercați să aflați cât mai multe despre reputația afacerii și verificați dacă există litigii nerezolvate sau acțiuni în justiție nerezolvate. În cazul în care afacerea vinde mobilă online, încercați să căutați numele acesteia pentru a afla ce spun oamenii despre ea, dacă este cazul.
Cereți-i contabilului dumneavoastră să analizeze în mod critic conturile afacerii din ultimii trei ani și discutați cu el sau ea prețul de vânzare în funcție de ceea ce arată conturile. Asigurați-vă că aveți în buget și alte cheltuieli profesionale, cum ar fi onorariile juridice și costurile de evaluare și de expertiză.