Reputația companiei dvs. poate avea un impact semnificativ asupra gradului de implicare a angajaților. Reputația unei companii și angajamentul angajaților sunt posibil să fie mai strâns legate decât am fi crezut. Companiile cu angajați pe deplin implicați sunt cele mai susceptibile de a avea cea mai bună reputație.
Potrivit Gallup, companiile care au obținut cel mai mare punctaj în ceea ce privește angajamentul angajaților au demonstrat niveluri de profitabilitate cu 21% mai mari decât companiile din lista inferioară. De asemenea, aceste companii s-au bucurat de o imagine publică mult mai bună.
Experții preconizează că reputația companiei în societate și angajamentul angajaților sunt două domenii extrem de complexe care vor deveni o prioritate cheie pentru HR și liderii de echipă în următorii ani. Dar cum sunt legate aceste două aspecte? Ei bine, haideți să aflăm în segmentele următoare.
Cum afectează angajamentul angajaților reputația unei companii?
Un număr tot mai mare de companii cheltuiesc milioane de dolari pe campanii în fiecare an pentru a-și promova brandul și serviciile. Cu toate acestea, reputația onestă a brandului și a afacerilor dumneavoastră este transmisă cel mai puternic de oamenii dumneavoastră și de comportamentele lor. Cu alte cuvinte, angajamentul angajaților este un factor determinant pentru reputația unei companii.
Pentru a înțelege pe deplin această legătură, să începem cu o bază de referință pentru ceea ce reprezintă cu adevărat angajamentul angajaților. În esență, angajamentul angajaților reprezintă nivelul de legătură și dedicare pe care angajații îl simt față de organizație și față de munca pe care o fac. Motivația și angajamentul sunt factori cheie ai angajamentului și există doar atunci când angajații sunt cu adevărat aliniați cu obiectivele și valorile companiei. Transparența, comunicarea puternică și resursele joacă un rol imens în ceea ce privește modul în care angajații se simt față de compania lor.
Mergând mai departe, atunci când angajații sunt implicați, este mult mai probabil ca aceștia să vorbească pozitiv despre compania dumneavoastră. Pe de altă parte, este probabil ca angajații nemulțumiți să își exprime nemulțumirea cu prietenii sau familia, să posteze negativ pe rețelele de socializare sau chiar să se plângă în alte moduri publice despre stresul lor legat de muncă. Iar toate acestea duc grav în jos imaginea publică și reputația companiei.
Există un impact masiv al angajamentului angajaților asupra reputației unei companii. Dacă angajații sunt implicați, este mult mai probabil ca aceștia să răspândească gânduri constructive în jurul brandului tău, fie prin intermediul rețelelor lor de socializare.
În prezent, platformele online sunt locul cel mai des folosit unde angajații își pot expune liber experiențele cu o anumită companie, fie că sunt pozitive sau negative. Și, conform unui sondaj, nu mai puțin de 86% dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă cercetează online recenziile și evaluările companiilor înainte de a aplica pentru un loc de muncă.
Prin urmare, recenziile și comentariile negative ale angajaților afectează enorm percepția potențialilor angajați. În plus, îi descurajează pe mulți clienți să facă afaceri cu acea companie.
Dacă angajații sunt implicați, se simt ascultați și sunt mulțumiți de conducere, cel mai probabil se vor adresa mai întâi acestora în cazul unei probleme, în loc să se îndrepte spre ei pe internet pentru a-și exprima opiniile.
Alte efecte cruciale ale angajamentului angajaților
Implicarea angajaților este vitală pentru fiecare companie pentru impactul pe care îl are asupra unor domenii specifice, cum ar fi productivitatea, eficiența, profitabilitatea, inovarea și reputația generală a afacerii.
Haideți să analizăm în continuare unele dintre aceste aspecte și să înțelegem mai bine cum impactul pozitiv al angajamentului angajaților asupra afacerii dumneavoastră.
Asigurarea retenției angajaților
Angajații care simt o legătură puternică cu obiectivele și valorile companiei lor sunt mult mai predispuși să rămână alături de dumneavoastră pentru o perioadă lungă de timp. Acești angajați vor dezvolta o legătură emoțională puternică cu afacerea și cu colegii lor. În consecință, ei se simt impulsionați să ducă fiecare proiect la bun sfârșit și să îndeplinească viziunea companiei. Iar acest lucru duce la creșterea cu o marjă a ratelor de retenție.
Pe de altă parte, companiile care sunt martorele unei rotații mari a personalului au un impact negativ asupra sănătății lor generale și a imaginii publice.
Îmbunătățește productivitatea la locul de muncă
Nu este niciun secret că lucrătorii angajați sunt cei mai performanți. Aceștia fac mai mult decât trebuie, nu pentru că trebuie, ci pentru că vor să o facă, pentru a asigura succesul proiectului. Fie că este vorba de prezentări în fața clienților sau de întâlniri interne, cei care sunt motivați și implicați vor fi mai entuziaști în timp ce îndeplinesc sarcinile și oferă răspunsuri mai bune. Acest lucru se traduce printr-o productivitate sporită la locul de muncă.
Asigură clienți mai fericiți
Angajații implicați înseamnă clienți mai mulțumiți. Punct. Angajații implicați sunt mai puțin predispuși să își ia concediu, sunt mai atenți și răspund clienților într-un mod prietenos. Toate acestea ajută la creșterea experienței clienților și la construirea unor relații de lungă durată cu aceștia.
Asigură angajați mai sănătoși
implicarea angajaților ajută la reducerea costurilor de sănătate pentru angajați pe termen lung. Pe de altă parte, o companie care are un mediu cu un nivel ridicat de stres și o rată scăzută de implicare a angajaților cheltuiește cu aproape 50% mai mult pe asistența medicală pentru angajați. Un astfel de mediu contribuie la apariția unor afecțiuni grave de sănătate, cum ar fi bolile cardiovasculare, și la majoritatea accidentelor de muncă.
Stimulează o mai mare inovare
Angajații entuziaști sunt în cea mai bună formă atunci când sunt pe deplin implicați. Ei vin în mod constant cu idei noi și proaspete pentru a consolida imaginea companiei. Deoarece sunt atât de implicați în munca lor, ei găsesc întotdeauna modalități mai noi și inovatoare de a aborda fiecare sarcină și de a rezolva fiecare problemă.
Creștere mai mare
Toți factorii de mai sus se reunesc pentru a asigura o creștere mai mare pentru o companie. Atunci când angajații sunt implicați, este mai probabil ca aceștia să fie foarte productivi, ceea ce va duce la o creștere a profitabilității. În plus, dacă aceștia sunt pe deplin motivați, vor genera clienți mulțumiți. Iar clienții fericiți sunt loiali și este mai probabil să ofere recenzii constructive și recomandări care pot aduce noi clienți la bord.
Stimulează susținerea angajaților
Unul dintre cele mai semnificative beneficii ale implicării angajaților este că aceștia devin în mod natural ambasadori ai companiei. Ei simt un sentiment profund de mândrie că fac parte din companie și promovează în mod activ brandul. Ei lasă recenzii pozitive despre companie pe platformele de socializare și vorbesc cu prietenii și familia despre experiențele lor pozitive. Și, având în vedere influența crescândă a social media, este cel mai bun moment pentru a-i face pe angajații dvs. avocații dvs.
Vocea unui angajat este considerată de trei ori mai credibilă decât cea a directorului general atunci când vine vorba de a vorbi despre o companie, despre valoarea mărcii sale și despre condițiile de muncă. Este timpul să vă uitați la angajații dvs. pentru feedback-ul lor și să verificați reputația companiei dvs.