Un angajat cu adevărat grozav poate fi greu de găsit, așa că, atunci când reușești să găsești unul, nu vrei să-l lași să plece! Nu numai că unii angajați ai dvs. de top contribuie la buna funcționare a afacerii și la creșterea profitului, dar costul înlocuirii lor în cazul în care ar trebui să plece poate fi monumental. Cu toate acestea, pentru a vă păstra cele mai bune talente, va trebui să le oferiți un motiv bun pentru a rămâne. Lucrătorii din România au primit deja mai multe mâini neliniștitoare din martie 2020, iar cu siguranța locului de muncă potențial destabilizatoare din nou dacă economia va lua o nouă lovitură, retenția angajaților este o problemă continuă care este puțin probabil să ne părăsească prea curând.
Reducerea retenției angajaților
O echipă care simte că nu are nicio cale de perfecționare, de a urca în ierarhie sau de a-și vedea ambițiile realizate este posibil să caute oportunități în altă parte. Căile clare de progres la locul de muncă sunt esențiale pentru ca lucrătorii să se simtă valorizați.
Valoarea în educație
Oferirea unor perspective de educație și învățare care să permită forței de muncă existente să își diversifice și să își îmbunătățească setul de competențe – și care să ofere noilor recruți un pachet atractiv și solid pentru angajați – este esențială pentru a asigura o mai bună loialitate a indivizilor față de companie. Iar o echipă mai mulțumită va dori, fără îndoială, să rămână mai mult timp în rolul lor.
Există o serie de factori pe care indivizii îi caută într-un rol, de la o cultură de companie care să se potrivească personalității lor, până la oportunitatea de a progresa în carieră; așadar, ce puteți face, în calitate de angajator, pentru a vă asigura că răspundeți nevoilor angajaților dumneavoastră și pentru a vă păstra cei mai buni angajați?
Angajați oamenii potriviți
Dacă angajați o persoană care se potrivește atât cu rolul, cât și cu cultura companiei dumneavoastră, este mai probabil ca aceasta să se acomodeze bine și să rămână în companie pentru o perioadă lungă de timp. Dacă vă grăbiți sau vă zgârciți în procesul de angajare, riscați să angajați pe cineva care nu se potrivește cu mediul de lucru și care prezintă un risc ridicat de a părăsi nava după doar o scurtă perioadă de timp petrecută în cadrul companiei.
Comunicarea eficientă
Angajații doresc să fie ținuți la curent cu ceea ce se întâmplă în companie, așa că este important să țineți personalul la curent cu orice schimbări semnificative în cadrul afacerii, clienți/proiecte noi etc. De asemenea, aceștia vor să simtă că sunt ascultați și că ideile lor sunt luate în considerare, așa că este esențial să li se ofere posibilitatea de a contribui și de a comunica orice sugestie de afaceri. Implicându-vă angajații și ținându-i la curent, aceștia se vor simți mai valoroși și mai implicați în afacere.
Oferiți avantaje pentru angajați
Deși unele dintre cele mai mari firme globale au bugetul necesar pentru a oferi beneficii extravagante angajaților, cum ar fi mașini de serviciu și concedii pentru angajați, beneficiile angajaților nu trebuie să fie uriașe, iar ceva la fel de simplu ca opțiunea de a lucra de la distanță sau de a termina mai devreme într-o zi de vineri ar putea contribui la fidelizarea angajaților dumneavoastră. Oferirea de avantaje unice pentru compania dvs. va ajuta, de asemenea, să vă diferențiați de alți angajatori atunci când recrutați.
Un salariu competitiv
Angajații vor să simtă că li se oferă compensația pe care o merită, altfel este probabil să caute în altă parte. Faceți cercetări, astfel încât să aveți o idee precisă despre care este salariul mediu de piață pentru rolul respectiv și asigurați-vă că îl puteți egala sau chiar depăși, dacă vă puteți permite acest lucru. Salariul poate fi unul dintre cei mai competitivi factori pentru cei care își caută un loc de muncă, așa că nu vreți să pierdeți cei mai buni candidați pentru că au primit o ofertă mai bună.
Oportunități de formare sau de dezvoltare
Niciodată nu este prea târziu pentru a învăța noi competențe și pentru a le îmbunătăți pe cele existente, așa că mulți profesioniști caută locuri de muncă care le oferă posibilitatea de a urma cursuri de formare sau de dezvoltare personală în timp ce se află la locul de muncă. Oferind cursuri de formare personalului sau promovând din interiorul companiei, este mai probabil ca angajații să se simtă înclinați să rămână și să se dezvolte în cadrul companiei.
Încurajați feedback-ul
Crearea unui mediu “deschis”, în care angajații dvs. se simt confortabil să aducă în discuție orice problemă pe care o au, poate ajuta la identificarea problemelor care trebuie rezolvate înainte ca acestea să provoace daune.
Încurajați-vă angajații să ofere feedback și sugestii cu privire la modalitățile în care lucrurile ar putea fi îmbunătățite și la domeniile în care ar dori să se schimbe, pentru a vă asigura că nu au nici un fel de albine în capotă.