În fiecare an, apar noi tendințe în afaceri, ceea ce face ca unele afaceri de succes să se lupte pentru a ține pasul cu evoluția piețelor și a cerințelor. Acest lucru evidențiază importanța atât a proprietarilor de afaceri, cât și a celor care aspiră să se lanseze în afaceri, de a urmări îndeaproape tendințele și modelele de piață.
Atunci când se gândește la o nouă afacere, orice antreprenor ar trebui să aibă în vedere:
- Nișa de afaceri
- Piața țintă
- Sectoarele de afaceri profitabile
- Flexibilitatea pentru creștere
Am făcut o parte din munca grea pentru dvs. și am luat în considerare sectoarele care au cele mai mari șanse de succes în 2023 și ce afaceri ați putea lua în considerare să începeți în cadrul acestor sectoare. Există o serie de opțiuni pentru diferite niveluri de calificare și experiență, așa că, fie că v-ați decis deja ce doriți să faceți și doriți să verificați dacă este fezabil, fie că sunteți încă în căutarea acelei idei geniale, citiți mai departe pentru a găsi cele mai bune afaceri pe care să le începeți în 2023.
Sănătate și bunăstare
Dacă 2020 ne-a învățat ceva, este că sănătatea și bunăstarea noastră sunt importante. Aceasta include sănătatea fizică, mentală, emoțională, relațională și chiar spirituală, iar oamenii sunt gata să plătească pentru a se asigura că bunăstarea lor este protejată.
Corp
Dacă vă place partea fizică, studiourile de fitness mobile și online sau antrenamentele personale sunt mari în acest an. Antrenamentul personal mobil, în special, a înregistrat o creștere a interesului, deoarece oamenii caută să economisească timp în ziua lor, beneficiind în același timp de avantajele unui antrenor personal.
Sporturile de nișă și activitățile recreative devin, de asemenea, tot mai populare, oamenii adoptând noi forme de fitness, cum ar fi yoga aeriană și fitnessul prin dans. Sporturile de echipă sunt, de asemenea, întotdeauna populare și, dacă există o deschidere pe piața din apropierea dumneavoastră pentru a oferi oamenilor recreere activă, atunci acesta ar putea fi momentul perfect pentru a vă începe afacerea de sport și recreere.
Dar nu numai de fitness sunt preocupați oamenii. Alimentele pe care le consumăm au o mare legătură cu sănătatea noastră și pot avea, de asemenea, un impact asupra mediului înconjurător. Odată cu creșterea interesului pentru un stil de viață sănătos și sustenabil, piața alimentelor sustenabile, în special a alimentelor vegane, crește masiv.
Minte
Dincolo de corp, ați putea intra și pe piața sănătății și a bunăstării care vizează bunăstarea mentală și relațională. Cererea este mereu în creștere pentru terapeuți și consilieri. Dacă aptitudinile dumneavoastră se pretează să ajutați oamenii să treacă peste stres, relații dificile sau tulburări emoționale, atunci ați putea începe o afacere de succes care să vizeze abordarea listei tot mai mari de probleme de sănătate mintală legate de viața modernă.
Îngrijire
Dacă doriți să adoptați o abordare mai holistică, atunci piața îngrijirii la domiciliu este pentru dumneavoastră. Aceasta este în prezent una dintre cele mai mari piețe și are o cerere mare. Oferiți servicii de îngrijire a copiilor, de îngrijire a persoanelor în vârstă care se află la domiciliu sau de îngrijire specializată pentru orice număr de dizabilități sau nevoi suplimentare. Există multe posibilități în cadrul afacerii de îngrijire pentru a lucra ca liber profesionist sau pentru a vă înființa propria agenție de furnizare de servicii de îngrijire. Orele pot fi flexibile sau fixe și aveți posibilitatea de a vă construi un brand și o afacere, știind în același timp că faceți o diferență în viața altcuiva.
Noi tehnologii
Dacă vă imaginați că sunteți mai inovator și căutați cele mai bune idei în 2023 pentru a începe o afacere care să crească și să se adapteze odată cu noile tehnologii și piețe, atunci acesta ar putea fi sectorul potrivit pentru dumneavoastră. Acest sector se concentrează pe noile tehnologii care sunt încă în curs de dezvoltare, dar care promit deja lucruri strălucitoare pentru viitor.
Viața durabilă
Viața sustenabilă a ajuns în mod fiabil în topul acestui tip de listă de ceva vreme și este puțin probabil ca această tendință să se oprească în curând. Profitați de orice know-how tehnologic pe care îl aveți și intrați pe piețele în creștere în:
- Energie solară
- Energie eoliană
- Alternative la plastic
- Eliminarea și eliminarea sigură și durabilă a deșeurilor
- Reducerea deșeurilor
- Reciclare, reciclare și bunuri reutilizabile
- Asistență tehnologică
Cu copii care învață să codifice în primii ani de școală, este clar că tehnologia se mișcă rapid! Dar multe dintre persoanele care ocupă posturi de nivel înalt nu au crescut cu tehnologia și au nevoie de ajutor fie pentru a utiliza cele mai recente instrumente, fie pentru a-și configura afacerile pentru a concura în era digitală.
Consultanța este o opțiune în acest domeniu. Dacă aveți cunoștințele tehnologice și experiența necesară pentru a identifica rapid și ușor problemele și pentru a implementa soluții, atunci ați putea să vă oferiți serviciile întreprinderilor care vor plăti pentru beneficiul de a se alătura erei tehnologice.
Dezvoltarea de aplicații, asistența IT și designul web sunt doar câteva dintre celelalte opțiuni pentru a intra pe piața noilor tehnologii ca o nouă afacere.
Piețe noi și în schimbare
Dacă vă pricepeți foarte bine la detectarea tendințelor, la identificarea mișcărilor de pe piață și la citirea oamenilor pentru a le prezice obiceiurile de cumpărare, atunci această industrie este pentru dumneavoastră. Piețele noi și în schimbare sunt, în general, zone de piață mai în vogă și includ marketingul orientat către sectoare neexploatate.
În ultimul an, una dintre cele mai mari piețe emergente este cea a afacerilor pentru negri, iar această tendință poate fi observată extinzându-se în multe întreprinderi de afaceri care sprijină sau împuternicesc minoritățile etnice din întreaga lume. Nu toată lumea va putea intra pe această piață, dar pentru cei care se încadrează în această categorie demografică, există o bază mare de clienți potențiali.
Întreprinderile de renaștere sunt, de asemenea, o cale bună de urmat. Ultimul deceniu a fost marcat de o creștere a vânzărilor de discuri, a dezvoltării instantanee a fotografiilor și a cadourilor retro (gândiți-vă la lucruri precum lămpile de lavă). Aceasta este o afacere complicată de început și, dacă nu înțelegeți pe deplin domeniul dvs. de interes sau piața țintă, atunci afacerea dvs. ar putea eșua rapid. Asigurați-vă că vă simțiți confortabil cu tendințele pieței, că sunteți bucuros să faceți cercetări în legătură cu ceea ce ar trebui și ce nu ar trebui reînviat și că sunteți gata să vă adaptați rapid la cerințele în schimbare de pe piață.
Produse și servicii online
Dacă cineva nu făcea afaceri online înainte de 2020, acum o face. Și cu o audiență globală la îndemână, afacerile online au mult sens în 2023.
Alimente și alcool
Mâncarea și alcoolul au avut întotdeauna un succes constant atunci când au fost făcute corect, iar 2023 este un moment bun pentru a profita de numărul tot mai mare de persoane care aleg să organizeze evenimente acasă, în loc să iasă în oraș. Avantajul suplimentar este că, dacă vă începeți afacerea fără să știți dacă ospitalitatea va fi deschisă pentru o vreme, o afacere online cu mâncare sau alcool poate supraviețui, prospera și concura pe piață.
Opțiunile sunt vaste în acest domeniu, de la kituri de degustare la domiciliu până la producție și furnizare. De asemenea, ați putea oferi servicii de reciclare pentru petrecerile de după, să oferiți cutii sau cursuri de gătit sau să alegeți calea standard de take-away. Lansarea propriei platforme online de comandă și livrare pentru produse de nișă v-ar putea oferi, de asemenea, un avantaj unic.
Predare, meditații și dezvoltarea de cursuri
Având în vedere că învățarea online devine din ce în ce mai accesibilă și mai recunoscută, tot mai mulți oameni apelează la cursuri și profesori online pentru a-și oferi un avantaj academic sau profesional sau pentru a se perfecționa sau recalifica. Dacă aveți cunoștințe de specialitate sau pur și simplu un talent pentru împărtășirea cunoștințelor, atunci educația online ar putea fi profitabilă.
Alăturați-vă celor care creează cursuri sau începeți propria platformă de învățare online. Acest lucru funcționează pentru persoane fizice sau poate fi o întreprindere profitabilă pentru startup-uri mai mari.
Învățarea limbilor străine și traducerile sunt, de asemenea, importante și există o cerere mare pentru munca de traducere, precum și pentru profesori de limbi străine. Din ce în ce mai mulți oameni călătoresc în interes de afaceri, educație sau timp liber și sunt adesea bucuroși să cheltuiască bani pe lecții sau cursuri de limbi străine de bună calitate. Dacă se întâmplă să fiți bilingv, aceasta ar putea fi o modalitate ușoară de a pătrunde în această industrie.
Comerț cu amănuntul
Comerțul cu amănuntul este o industrie care nu se va duce nicăieri prea curând. Vânzările online pot fi profitabile și ușoare, în funcție de alegerea bunurilor și de piața țintă. Unele opțiuni de vânzare cu amănuntul online deosebit de reușite includ:
- Import și export
- Cumpărarea pentru reciclare și revânzare
- Achiziționarea de articole de nișă sau unice pentru a le revinde de pe o singură platformă
- Vânzarea de produse de casă sau artizanale
- Imprimare personalizată
- Dropshipping (intermediarul din lanțul de vânzare cu amănuntul online)
- Servicii comerciale online
Întreprinderile apelează adesea la serviciile online ca o modalitate ieftină și eficientă de a obține ajutor pe termen scurt sau cu jumătate de normă fără a adăuga pe cineva pe statul de plată. Marketerii, dezvoltatorii de aplicații, freelancerii, copywriterii, designerii grafici, contabilii, transcriptorii și asistenții virtuali sunt toți capabili să obțină profit pe piața actuală oferindu-și serviciile online.
Oferirea de consumabile pentru afaceri, cum ar fi papetărie, sau de servicii precum asistența tehnică sau serviciile de curierat și poștale vă poate aduce, de asemenea, în această industrie, mai ales dacă vă comercializați către companii mai mici care au nevoie de ajutor, dar care nu sunt încă suficient de mari pentru a angaja pe cineva cu normă întreagă.
Lansarea unei afaceri electronice are costuri inițiale și cheltuieli generale mai mici și vă permite să ajungeți la o piață mult mai largă decât dacă v-ați limita la zona dvs. geografică.
Este 2023 un an bun pentru a începe o afacere?
S-ar putea să ezitați să vă lansați afacerea într-o recesiune sau în timpul unor tulburări de afaceri la nivel mondial, dar multe dintre afacerile de top și-au găsit calea în timpul crizelor financiare. Recesiunea a fost martora introducerii și dezvoltării lanțului hotelier Hyatt, Microsoft, Uber și AirBnB.
Adevărul este că o recesiune aduce un nou val de gândire proaspătă și o diferență în ceea ce privește obiceiurile de consum care deschide piața pentru noii veniți. Noile întreprinderi pot profita de faptul că întreprinderile mai mari se străduiesc să se regăsească într-o perioadă de incertitudine, oferindu-și în același timp bunurile și serviciile pe piețe cu o minte mai deschisă la schimbare.
Începerea afacerii în 2023 înseamnă, de asemenea, că veți avea mai puțină concurență. Cei mai mulți oameni așteaptă până când piețele sunt stabile înainte de a-și începe propria afacere, dar asta înseamnă mai puțini concurenți pentru întreprinzătorii curajoși.
Pe lângă concurența mai mică, puteți profita și de o forță de muncă mai largă și mai ușor de găsit. Oamenii care și-au pierdut locul de muncă sau care au nevoie de o schimbare vor căuta modalități de a-și pune expertiza la lucru. Construiți-vă o mică afacere cu oameni entuziaști, care gândesc la fel, care sunt entuziasmați de o nouă aventură și care cunosc importanța muncii asidue.
2023 a zguduit și piața de consum. Oamenii găsesc noi modalități de a face cumpărături, de a găsi divertisment, de a comunica, de a lucra și de a avea grijă de ei înșiși. De asemenea, comerțul electronic s-a extins cu 40% în ultimul an, deoarece oamenii petrec mai mult timp pe dispozitivele lor digitale. Având în vedere că oamenii caută în mod activ noi produse și servicii și găsesc noi modalități de a le accesa, 2023 este momentul perfect pentru a vă prezenta afacerea în lume.
De ce afaceri va fi nevoie în viitor
Este foarte bine să vă începeți afacerea în 2023 cunoscând tendințele actuale, dar dacă doriți ca afacerea dvs. să crească și să prospere în viitor, va trebui să cunoașteți și unele dintre predicțiile actuale privind creșterea pieței.
Dacă vă îngrijorează faptul că ideea dvs. grozavă va fi mai puțin atrăgătoare, aruncați o privire la ceea ce experții din industrie spun că vor fi industriile de durată – cel puțin în următorii câțiva ani.
Este clar că consumatorii devin din ce în ce mai conștienți din punct de vedere social și ecologic, iar întreprinderile mici care profită de acest lucru acum ar putea fi în măsură să învingă companiile mai mari care încă încearcă să se adapteze la schimbările de pe piață. Analizați modul în care afacerea dvs. poate profita de informația în masă, de cultura de influență și de preocuparea pentru mediu.
Tehnologia este un alt domeniu care se dezvoltă rapid. Călătoriile spațiale și robotica au fost prezentate pe scară largă ca fiind industrii cu o creștere viitoare promițătoare.
Amintiți-vă că începerea unei afaceri mici necesită să gândiți la scară mare, concentrându-vă în același timp pe o dimensiune mică. Asigurați-vă că ideile dvs. sunt ușor de gestionat și răspund cererii, dar aveți spațiu pentru a vă dezvolta în industrii care promit o expansiune viitoare.
Anumite industrii sunt susceptibile de a fi pariuri sigure, cum ar fi nanotehnologia, robotica și produsele alimentare și băuturile, în timp ce altele, cum ar fi vânzările de bunuri de nișă, pot fi puțin mai riscante. Decideți ce riscuri sunteți dispus să vă asumați și luați în considerare propriile interese și aspirații ca om de afaceri.
Cu atât de multe opțiuni și atât de multe piețe în expansiune, 2023 este momentul perfect pentru a vă începe noua afacere.