Vă întrebați cum să începeți o afacere hotelieră? Nu sunteți singur. Unul dintre primele hoteluri, așa cum am ajuns să le cunoaștem, a fost deschis departe de România în Exeter, Anglia, în 1768. Astăzi, industria a crescut vertiginos, ajungând să facă parte din una dintre cele mai mari din lume. Dar a visa să începi o afacere hotelieră și a o face cu adevărat sunt două lucruri complet diferite. Aici intervenim noi. În acest ghid, vă vom învăța cum să începeți o afacere hotelieră cu instrucțiuni pas cu pas, sfaturi de specialitate și sfaturi practice. Continuați să citiți pentru a descoperi elementele fundamentale de care toate afacerile hoteliere au nevoie pentru a reuși.
Găsiți o nevoie a pieței.
Primul și cel mai important pas atunci când înveți cum să începi o afacere hotelieră este să înțelegi bine industria ospitalității la nivel mondial, precum și în locația ta. Pentru a începe, găsiți sursele preferate de știri hoteliere, apoi rezervați-vă timp în fiecare zi sau săptămână pentru a vă informa. Odată ce aveți o anumită familiaritate cu industria, este timpul să vă aruncați în cercetarea de piață pentru hotelul dumneavoastră.
Scopul cercetării industriei dvs. este de a vă face o idee clară dacă puteți fi competitiv pe piața dvs. De asemenea, de ce caracteristici va avea nevoie hotelul dvs. pentru a avea succes.
Mai degrabă decât să începeți cu o idee și să faceți ca cercetarea să se potrivească, încercați să găsiți un domeniu de necesitate pe piața dumneavoastră. Ce publicuri sunt insuficient deservite? Unde este cererea care depășește oferta? De ce are nevoie locația dvs. în ceea ce privește ospitalitatea și cazarea?
Pentru a vă oferi o bună înțelegere a locului în care vă veți încadra, cercetarea dvs. de piață ar trebui să includă:
- Tipul de proprietate. Nu toate hotelurile sunt construite la fel. Industria este alcătuită din stațiuni, spa-uri, hoteluri de aeroport, hoteluri all-inclusive, pensiuni, buticuri și multe alte tipuri de proprietăți. Determinați ce tip de proprietate intenționați să oferiți și ce alte opțiuni din acea categorie există în locația dumneavoastră.
- Dimensiunea hotelului. Strâns legată de tipul de proprietate este dimensiunea hotelului. Câte camere de oaspeți veți oferi și cum se compară cu cele ale concurenților dumneavoastră?
- Categoria de stele. Ce nivel de servicii și facilități hoteliere intenționați să oferiți?
- Locația. În ce regiune veți opera? Cererea este în creștere în zonă? De ce facilități de locație, cum ar fi aeroporturi, plaje sau locuri de desfășurare a evenimentelor, veți fi în imediata apropiere?
- Afilierea la marcă. Veți face parte din umbrela unei mărci mai mari? Afilierea la o marcă poate fi de ajutor în ceea ce privește marketingul, informațiile comerciale, stabilirea prețurilor și direcționarea publicului.
- Facilități suplimentare. Ce servicii sau facilități sunt importante pentru hotelurile de tipul și categoria de stele din locația dumneavoastră? Lucruri precum Wi-Fi gratuit, spații de întâlnire, o piscină sau servicii de nuntă sunt toate importante, în funcție de publicul dvs. țintă.
- Datele demografice ale oaspeților. Cum ați defini tipurile de oaspeți care ar putea frecventa locația dumneavoastră? Care este scopul călătoriei și care sunt unele caracteristici comune ale acestor călători? Știind dacă vă adresați călătorilor de afaceri, familiilor, cuplurilor, călătorilor singuri, pensionarilor sau altor grupuri demografice vă va ajuta să vă elaborați planul de marketing și conceptul de hotel.
- Toate aceste cercetări ar trebui să vă ofere o idee bună despre principalii dvs. concurenți și publicul țintă. Aceste două informații vor determina toate celelalte aspecte ale proprietății dumneavoastră, de la buget și finanțare până la marketing și operațiunile zilnice. Dedicați timp acestei etape pentru a vă asigura că ați găsit o nevoie reală pe piață. Veți fi mai bine pregătit pentru succes.
Elaborați obiectivele strategice ale hotelului dumneavoastră.
Odată ce ați înțeles nevoile pieței, va trebui să creați o soluție inteligentă pentru a umple acest gol. Combinația dvs. unică de facilități, concept, decor, marketing, locație și servicii vă poate ajuta să ieșiți în evidență și să cuceriți o cotă de piață dacă o abordați strategic.
Luați în considerare modul în care veți aborda prețurile, gestionarea veniturilor, durabilitatea, satisfacția clienților, evenimentele și alte nevoi ale pieței atunci când vă elaborați obiectivele. La fel ca în cazul tuturor obiectivelor, acestea ar trebui să fie S.M.A.R.T. – specifice, măsurabile, realizabile, relevante și bazate pe timp. unele dintre cele mai bune obiective pe care se poate concentra un proprietar de hotel includ:
- Măsurarea și creșterea satisfacției clienților.
- Crearea unui sistem solid de gestionare a veniturilor.
- Construirea unei reputații online puternice.
- Participarea la cel puțin o conferință din industria hotelieră.
- Luarea în considerare a colaborării cu o firmă de consultanță pentru a ocoli obstacolele comune cu care se confruntă noii proprietari de hoteluri.
Asigurați-vă că nevoile pieței și ale publicului țintă, împreună cu nevoile dvs. de afaceri, vă ajută să vă determinați obiectivele. Astfel, vă veți asigura că tot ceea ce faceți vă ajută clienții, precum și rezultatele dvs. financiare.
Puteți folosi un model de plan de afaceri pentru hotel pentru a sublinia rezultatele cercetării și planificării, inclusiv avantajul dvs. competitiv, obiectivele și planul dvs. pentru a obține aceste rezultate.
Faceți calculele.
După ce v-ați stabilit obiectivele și planul, este timpul să verificați cifrele pentru a vă asigura că veți fi profitabil. Cu ajutorul studiului de piață, puteți estima factori cheie, cum ar fi prețul camerelor, ratele de neocupare, veniturile pe cameră disponibilă și costurile de operare. O prezentare generală de bază a finanțelor hoteliere vă va ajuta să angajați managerul de venituri și echipa de vânzări potrivită mai târziu. Cele două domenii cheie asupra cărora trebuie să vă concentrați sunt profitabilitatea și orice factori externi care vă pot afecta afacerea hotelieră. De asemenea, va trebui să estimați costurile inițiale pentru afacerea dvs. hotelieră. Acestea includ costurile de pornire și de angajare, licențele, permisele, construcția, renovările și primul an de funcționare.
Stabiliți câteva scenarii în previziunile dvs. pentru a vedea cum afectează deciziile cheie profitabilitatea potențială a afacerii dvs. De exemplu, doriți să cumpărați sau să construiți? Cumpărarea unei francize sau preluarea unei clădiri hoteliere existente are costuri de pornire mai mici, cu excepția cazului în care trebuie să renovați îndelung. Dar, de asemenea, este necesar să vă stabiliți noua identitate a hotelului, ceea ce poate fi o provocare în funcție de starea actuală a afacerii. Pe de altă parte, construirea unui hotel, deși de obicei este considerabil mai costisitoare la început, poate oferi o soluție la lipsa de clădiri disponibile și poate fi mai profitabilă pe termen lung.
Examinați opțiunile de finanțare pentru afacerea dvs. hotelieră.
Odată ce ați decis asupra planului financiar potrivit pentru afacerea dumneavoastră, sunteți gata să o finanțați. Există o serie de opțiuni disponibile pentru finanțarea afacerii dvs. hoteliere.
Cu liniile de credit tradiționale, primiți finanțare pe baza activelor pe termen lung. Acestea sunt lucruri precum bunurile imobiliare deținute de hotelul dvs., precum și proiecțiile și calculele fluxului de numerar prezentate în timpul subscrierii. Creditorii analizează aceste active înainte de a vă acorda împrumutul.
Cu creditul specializat, veți primi finanțare sau linii de credit bazate pe active pe termen scurt. Acestea pot fi echipamente hoteliere sau facturi din conturile de încasat. Ideea este că aceste garanții sunt mai lichide decât cele necesare în cazul împrumuturilor tradiționale.
Atât finanțarea tradițională, cât și cea specializată sunt vehicule adecvate pentru hoteluri, în funcție de nevoile dumneavoastră de capital. Cu toate acestea, cu cât franciza dvs. hotelieră este mai mare și mai bine stabilită, cu atât mai mult împrumuturile specializate ar putea avea un sens continuu. Acest lucru se datorează faptului că hotelurile mari gestionează operațiuni semnificative de creanțe.
Luați în considerare valoarea tranzacțiilor cu carduri de credit care trebuie administrate. De asemenea, operațiunile furnizorilor legate de ospitalitate care au loc în cadrul unității.
Pregătiți-vă documentele.
Există multe cerințe legale, de reglementare și de asigurare importante care trebuie îndeplinite pentru a înființa orice afacere nouă. Afacerea dvs. hotelieră nu este diferită.
Consultați-vă cu echipele dvs. juridică, de asigurări, de contabilitate și de operațiuni pentru a determina cerințele pentru locația dvs. Cel puțin, va trebui să înființați o structură de afaceri și să încheiați o asigurare de afaceri. De asemenea, veți avea probabil nevoie de autorizații de construcție sau de renovare, de licențe hoteliere și de licențe pentru servirea de alimente și băuturi alcoolice. Vor exista, de asemenea, o serie de cerințe de sănătate și siguranță pe măsură ce finalizați procesul de construcție sau de renovare.
Toată această birocrație nu este factorul motivant pentru a intra în industria ospitalității, dar este importantă. Lucrați cu echipa dvs. pentru a verifica cerințele la nivel local, de stat și federal. În plus, urmăriți procesul pe tot parcursul acestuia, astfel încât să nu fiți nevoit să reparați mai târziu greșeli costisitoare.
Angajați-vă și pregătiți-vă echipa hotelului.
O afacere este la fel de bună ca și membrii echipei care contribuie la succesul ei. Prin angajarea unor angajați buni la toate nivelurile, vă veți pregăti să oferiți valoare oaspeților dvs. și să deveniți un lider de piață.
Multe hoteluri aleg să angajeze mai întâi pentru posturile executive și departamentale, stabilind tonul și direcția. Acești lideri pot identifica apoi ce doresc să vadă în cadrul echipelor lor și de câți angajați au nevoie. Fiecare echipă ar trebui să identifice rolurile și abilitățile pe care le caută, precum și să dezvolte un plan pentru a ajunge și a găsi noi angajări excelente.
Asigurați-vă că procesele de aplicare și de interviu sunt ușoare pentru candidați, astfel încât să nu introduceți fricțiuni inutile. Găsiți modalități de a vă comunica misiunea de bază, valorile și abordarea acestei noi afaceri pe tot parcursul procesului de angajare. Acest lucru vă va ajuta să atrageți candidați care vă împărtășesc viziunea.
După ce ați angajat o echipă excelentă, acordați-le timp pentru a-i integra și instrui. Acesta este un pas incredibil de important care îi va ajuta pe toți pe termen lung. Toți angajații care vor interacționa cu oaspeții ar trebui să primească o pregătire suplimentară în ceea ce privește serviciile pentru clienți și relațiile cu oaspeții, astfel încât să fie pregătiți să dea o mână de ajutor, indiferent dacă acest lucru se regăsește în fișa postului lor.
Concentrează-te de la început pe a deveni angajatorul preferat pe piața ta. Veți atrage o echipă stelară care este gata să vă ajute să deveniți lider de piață.
Elaborați un plan de marketing.
Acum sunteți gata să vă împărtășiți conceptul de hotel cu lumea. Cu mult timp înainte de deschidere, va trebui să răspândiți vestea și să vă pregătiți pentru o lansare profitabilă.
Planul de marketing al hotelului dvs. este o parte importantă a strategiei dvs. generale de afaceri. Acesta vă ghidează luarea deciziilor privind decorul, operațiunile zilnice, comunicațiile, serviciile pentru clienți și multe altele.
Gândiți-vă la publicul țintă pe care l-ați identificat în studiul de piață. Folosind acest public inițial, puteți acum să efectuați o cercetare mai aprofundată a clienților pentru a determina cine sunt clienții dumneavoastră. De asemenea, unde îi veți găsi, cum veți comunica cu ei și cum definesc ei valoarea.
Lansați afacerea dvs. hotelieră.
În acest moment, ați depus eforturi pentru a deschide o afacere hotelieră profitabilă și de înaltă calitate pentru piața dumneavoastră. Aveți planul și echipa pentru a vă transforma viziunea în realitate. Acum este timpul să vă lansați.
Scopul lansării dvs. este, desigur, să vă prezentați hotelul oaspeților. Dar este, de asemenea, o ocazie excelentă de a vă prezenta comunității locale, părților interesate cheie, persoanelor cu influență și potențialilor parteneri. Puneți-vă în valoare în fața acestor audiențe planificând un eveniment de deschidere grandioasă care să reflecte misiunea și valorile dumneavoastră.
Folosiți instrumentele de planificare și de diagramare a evenimentelor pentru a vă crea machete, colaborați cu furnizorii și atribuiți sarcini membrilor echipei. Atâta timp cât vă concentrați pe construirea de relații cu comunitatea dumneavoastră, investitorii și potențialii clienți, marea deschidere va fi un succes.
Acum știți cum să începeți o afacere hotelieră folosind strategii dovedite din întreaga industrie.