Stabilirea obiectivelor la locul de muncă se învârte adesea în jurul unor obiective de performanță ușor cuantificabile și urmăribile. Pentru a crește vânzările, puteți diseca ratele de conversie, puteți compila timpii de răspuns ai clienților și puteți testa prețurile și platformele de vânzare. Puteți transfera apoi aceste informații cuantificate în diagrame, grafice și foi de calcul pentru a le analiza. Dar cum rămâne cu comportamentul care are impact asupra capacității dvs. de a realiza o vânzare în primul rând? Aveți nevoie de abilități de negociere pentru a convinge clienții să cumpere, de abilități de organizare pentru a îmbunătăți timpii de răspuns și de creativitate pentru a construi strategii de vânzare unice. Obiectivele comportamentale se concentrează pe dezvoltarea unor abilități soft valoroase, cum ar fi ascultarea activă și gestionarea timpului.
Aceste comportamente sunt la fel de esențiale pentru succesul unui departament de vânzări – și sunt exemple de obiective comportamentale pe care angajații din fiecare departament ar trebui să le îmbunătățească pentru a se bucura în continuare de succes profesional.
Ce sunt obiectivele comportamentale?
Obiectivele comportamentale se concentrează pe dezvoltarea unor abilități soft valoroase, cum ar fi ascultarea activă și gestionarea timpului. Indiferent de cât de tehnic este postul dumneavoastră, capacitatea dumneavoastră de a performa bine depinde de combinarea cunoștințelor tehnice cu capacitățile interpersonale și cele bazate pe personalitate.
Obiectivele comportamentale vă ajută, de asemenea, să consolidați obiceiurile pozitive și să contribuiți la practici de afaceri durabile, să respectați standardele de performanță și să promovați o cultură pozitivă a companiei.
Managerii de recrutare sunt în concordanță cu această gândire. 92% dintre managerii de angajare consideră că abilitățile soft sunt la fel de importante sau mai importante decât abilitățile hard, iar 89% susțin că angajările proaste nu au, de obicei, abilități soft.
Vestea bună este că puteți utiliza stabilirea obiectivelor comportamentale pentru a dezvolta și îmbunătăți competențele soft, indiferent de stadiul în care vă aflați în carieră. Acest lucru vă va ajuta să creați schimbări pozitive de comportament, fie pentru dezvoltarea dvs. profesională, fie pentru a contribui la îmbunătățirea continuă a echipei sau a organizației dvs.
Importanța stabilirii obiectivelor comportamentale
Abilitățile hard și soft nu există în bule separate. Angajații de succes găsesc modalități de a impulsiona capacitățile tehnice cu abilitățile soft.
Imaginați-vă un dezvoltator de software care vorbește fluent mai multe limbaje de codare, știe cum să depaneze programe și este un tester de software priceput. În timp ce aceste aptitudini dure sunt necesare pentru a-și îndeplini responsabilitățile, nerespectarea termenelor limită prevalează asupra celor mai bune abilități tehnice.
Chiar dacă acest dezvoltator livrează cel mai bun produs clienților, comportamentele problematice, cum ar fi absenteismul și slaba organizare, vor avea un impact negativ asupra productivității echipei, a relațiilor cu clienții și, în cele din urmă, asupra siguranței locului de muncă. Abilitățile de gestionare a timpului și de comunicare sunt esențiale pentru succesul lor și își pot stabili obiective comportamentale pentru consolidarea acestor abilități.
Obiective comportamentale versus obiective de rezultat
Obiectivele comportamentale sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de rezultat la nivelul întregii companii. Iată cum funcționează cele două tipuri la unison:
Obiectivele de rezultat (uneori numite obiective de performanță) duc mai departe misiunea, competitivitatea pe piață sau productivitatea unei organizații. Aceste obiective sunt de obicei mai liniare și urmează un proces sau o strategie măsurabilă pas cu pas.
Printre exemple se numără creșterea vânzărilor, reducerea redundanțelor cu un anumit procent sau lansarea unui nou produs sau serviciu.
Obiectivele comportamentale îi ajută pe angajați să înțeleagă de ce sau cum să îndeplinească o sarcină și sunt extrem de subiective, cum ar fi abilitățile sociale și motivațiile de care cineva are nevoie pentru a performa bine.
Exemplele includ încrederea în sine sau abilitățile de comunicare, cum ar fi negocierea pentru a crește vânzările, abilitățile de rezolvare a problemelor pentru a descoperi redundanțele din fluxul de lucru sau creativitatea pentru a conceptualiza un nou produs.
Obiective comportamentale măsurabile pe care să le încercați la locul de muncă
Obiectivele comportamentale nu sunt la fel de concrete ca obiectivele de performanță bazate pe cifre și ar putea necesita o gândire. Pentru a vă inspira următoarea sesiune de brainstorming pentru stabilirea obiectivelor, iată șapte obiective pe care dumneavoastră, echipa sau organizația dumneavoastră le-ați putea stabili.
Dezvoltarea conștiinței de sine
Conștiința de sine înseamnă să vă evaluați obiectiv, să vă reglați emoțiile și să vă aliniați comportamentul la valorile personale. Înțelegerea situației de bază în ceea ce privește anumite trăsături este una dintre cele mai bune modalități de a vă îmbunătăți comportamentul, iar dezvoltarea unei mai bune conștientizări de sine vă poate ajuta să reflectați mai onest asupra punctelor voastre forte actuale și să îi ajutați pe ceilalți să le cultive pe ale lor.
Puteți promova o mai mare conștientizare de sine singur sau în grup. Luați în considerare practicile de conștientizare, începerea unui jurnal zilnic pentru a urmări modul în care abordați de obicei provocările de la locul de muncă și cum ați dori să vă îmbunătățiți sau cereți colegilor de serviciu sau managerilor să vă ofere feedback cu privire la punctele dumneavoastră forte și slabe.
Aceste metode vă cer să vă observați din exterior pentru a învăța despre competențele dvs. și despre domeniile în care vă puteți îmbunătăți, dezvoltându-vă, la rândul dvs. conștiința de sine.
Îmbunătățirea competențelor de comunicare
Echipele eficiente știu să își explice clar ideile și să îi asculte activ pe ceilalți. Aceste aptitudini de comunicare puternice asigură procese de lucru mai eficiente, scăderea numărului de neînțelegeri și spații sigure care salută incluziunea și exprimarea creativă.
Îmbunătățirea abilităților de comunicare înseamnă îmbunătățirea mai multor abilități transferabile care se suprapun. Luați în considerare practicarea tehnicilor de ascultare activă, cum ar fi reținerea a cinci lucruri pe care le spune persoana și repetarea lor mai târziu sau stabilirea mai des a contactului vizual.
Alte metode includ să învățați cum să scrieți un e-mail profesional sau să lucrați la abilitățile dumneavoastră de a vorbi în public.
Îmbunătățiți cunoștințele financiare
Înțelegerea noțiunilor financiare de bază vă ajută să luați decizii mai informate, să negociați și să susțineți bugetul echipei dvs. și să fiți mai eficient din punct de vedere financiar.
Luați în considerare posibilitatea de a urma un curs introductiv pentru a învăța terminologia și conceptele financiare pe care le puteți implementa în procesul de luare a deciziilor pentru a avea un impact pozitiv asupra securității financiare a afacerii dvs.
Îmbunătățiți abilitățile de rezolvare a problemelor
Strategiile de rezolvare a problemelor vă ajută pe dvs. și echipa dvs. să găsiți soluții inovatoare pentru probleme complexe. Iar importanța adaptabilității într-o lume în continuă schimbare face ca rezolvarea de probleme să fie o abilitate foarte solicitată, indiferent de rolul sau industria în care vă aflați.
Exersează-ți zilnic abilitățile de rezolvare a problemelor cu ajutorul aplicațiilor de puzzle, cuvinte încrucișate și raționament logic pentru a-ți antrena creierul să gândească creativ. Iar echipele pot exersa gândirea laterală, cartografierea minții și simularea întrebărilor de rezolvare a problemelor pentru a îmbunătăți competențele de comunicare și brainstorming.
Deveniți mai incluzivă
Oamenii tânjesc să simtă un sentiment de apartenență, iar 34% dintre oameni simt cel mai mare sentiment de apartenență la locul de muncă. Pentru a ajuta la cultivarea acestei culturi apropiate în organizația dumneavoastră, puteți îmbrățișa diversitatea culturală, astfel încât toată lumea să simtă că se integrează și că poate contribui cu perspectiva și ideile sale unice.
Citirea despre diferite istorii și culturi, vizitarea muzeelor și a altor spații educaționale și vizionarea de documentare sunt modalități minunate de a vă extinde cunoștințele culturale și deschiderea către înțelegerea punctului de vedere al celorlalți.
Iar dacă sunteți liderul unei organizații, ați putea organiza ateliere de lucru pe tema diversității, să angajați echipe mai diverse și să le cereți în mod activ membrilor echipei să vorbească și să își împărtășească opiniile pentru a încuraja interacțiunea socială și munca în echipă.
Lucrați la abilitățile de organizare
O organizare eficientă face sau desface orice alt proces de la locul de muncă, cum ar fi comunicarea, rezolvarea problemelor și gestionarea proiectelor. Faptul de a nu ști unde se află informațiile sau ce cadență de comunicare trebuie să urmați în diferite situații vă împiedică fluxul de lucru și îi încetinește pe toți.
În schimb, vă puteți îmbunătăți abilitățile de organizare pentru a gestiona mai bine așteptările clienților și ale colegilor, pentru a nu depăși termenele limită și pentru a ajuta organizația să avanseze eficient. Dezvoltă-ți abilitățile de organizare prin planificarea strategică a timpului și energiei tale, prin prioritizarea sarcinilor și prin organizarea fizică a spațiului tău de lucru.
Iar managerii pot lua mai multe măsuri pentru a sprijini o mai bună organizare, cum ar fi auditarea și eficientizarea canalelor de comunicare și investirea în aplicații de urmărire a timpului pentru a-i ajuta pe lucrători să stabilească programe precise.
Încurajați încrederea în sine
O stimă de sine ridicată duce la relații mai satisfăcătoare, la performanțe mai bune la locul de muncă și la o mai bună sănătate fizică și mentală.
Iar dacă aveți relații sănătoase la locul de muncă, aveți performanțe bune și vă simțiți în formă din punct de vedere fizic și psihic, s-ar putea să vă simțiți suficient de încrezător și energic pentru a lua inițiativa de a ajuta colegii și managerii, de a împărtăși soluții inovatoare care rezolvă probleme lipicioase și de a lucra mai bine pentru a vă atinge obiectivele și a vă îmbunătăți – toate acestea fiind neprețuite pentru a avea performanțe bune și pentru a vă ajuta angajatorul.
Promovați încrederea în sine cerând cuvinte de afirmare de la prieteni, familie și colegi de muncă, exersând o poziție de postură puternică atunci când vă simțiți timid sau nervos și începând fiecare zi prin a nota câteva dintre realizările dumneavoastră.
Iar dacă sunteți manager, puteți stimula sentimentul de încredere în echipa dvs. mulțumindu-le pentru munca bună, încurajând o cultură a experimentării și învățându-i să învețe, mai degrabă decât să fugă de greșeli.
Cum să scrieți un obiectiv comportamental
Obiectivele comportamentale nu sunt cuantificabile precum obiectivele de performanță, dar asta nu înseamnă că nu au un rezultat. Pentru a crea un obiectiv comportamental de impact, scrieți rezultatul dorit în cât mai multe detalii. Cu cât sunt mai descriptive așteptările și recompensa, cu atât veți fi mai motivat să vă atingeți obiectivul.
Comunicarea, gestionarea timpului și rezolvarea conflictelor sunt toate exemple de obiective comportamentale care îmbunătățesc fiecare aspect al fluxului dvs. de lucru – inclusiv acele obiective de rezultat mai ușor de urmărit.
În timp ce notarea progresului poate părea mai ambiguă cu obiectivele comportamentale, schimbarea va începe din interior și se va extinde la fiecare interacțiune și sarcină pe care v-o asumați. Chiar dacă este dificil să vă cuantificați succesul, orice progres este un progres bun.