IMM-urile prosperă prin adaptarea adecvată la o lume în schimbare. Adesea, ele pot realiza acest lucru mai repede decât omologii lor mai mari. IMM-urile au fost lovite puternic în ultimii doi ani și trebuie să fie pregătite să se adapteze dacă vor să fie competitive și să prospere. Scăderea activității economice din România în timpul pandemiei de coronavirus a afectat puternic multe întreprinderi, dar IMM-urile au fost cele care au avut cel mai probabil de suferit în special din cauza acestei crize.
Pe măsură ce țara începe, sperăm, să lase în urmă necazurile pandemiei, întreprinderile vor spera să privească spre un viitor mai luminos și mai sigur. Dar, dacă ultimii doi ani ne-au învățat ceva, a reafirmat necesitatea ca toate întreprinderile, și în special IMM-urile, să fie capabile să demonstreze un grad ridicat de reziliență în afaceri, astfel încât să poată continua să funcționeze în mod eficient în perioade de mari schimbări și incertitudini.
În acest fel, întreprinderile se pot proteja împotriva circumstanțelor neprevăzute și își pot asigura securitatea pe termen lung – asigurându-se, în același timp, că dispun de toate elementele necesare pentru a supraviețui și a prospera în perioade mai dificile.
Este posibil să vedem sau nu o altă pandemie în timpul vieții noastre, dar IMM-urile se vor confrunta, fără îndoială, cu provocări de numeroase tipuri în anii următori. Ținând cont de acest lucru, iată căteva lucruri cheie pe care întreprinderile le pot face pentru a-și spori rezistența în 2023.
Acțiunea rapidă și decisivă este de o importanță vitală, deoarece aceasta permite întreprinderii să se adapteze rapid și să minimizeze orice perturbări, capitalizând în același timp noile oportunități.
Pentru a permite acest lucru, este esențial ca echipele de conducere să lucreze în mod colaborativ și eficient ca o unitate. Acestea trebuie, de asemenea, să fie perfecționate în procesele de luare a deciziilor pentru a le permite să reacționeze rapid și autonom în cazul în care afacerea se confruntă cu o provocare.
Implicarea părților interesate este esențială pentru întreprinderi din mai multe motive – nu numai că le permite liderilor să mențină rețelele și să identifice din timp orice probleme potențiale, dar poate duce și la oportunități suplimentare pentru noi piste și dezvoltarea afacerilor.
Din acest motiv, comunicarea eficientă cu părțile interesate din mediul de afaceri va continua să fie o componentă cheie a oricărei strategii de succes în 2022.
Procesul de gestionare a riscurilor și planificarea crizelor va permite întreprinderilor să ia decizii de afaceri bazate pe date și să facă planuri de urgență în fața unei alte crize.
Acest lucru sprijină în mod direct cerința de a acționa rapid și decisiv în fața unei crize, oferind un plan de acțiune bazat pe informații și date din lumea reală în care liderii pot avea încredere.
Responsabilizarea și implicarea forței de muncă sunt esențiale pentru a se asigura că membrii cheie ai echipei sunt de partea noastră în momente dificile și că forța de muncă are încredere și încredere în echipa de conducere.
Pentru a realiza acest lucru, liderii de afaceri ar trebui să încurajeze transparența în comunicare și să se asigure că îmbrățișează participarea angajaților. În acest fel, IMM-urile pot valorifica ideile comune și diversitatea, valorificând în același timp competențele mai largi ale forței de muncă.
La fel de fundamental este să ne asigurăm că întreprinderea însăși promovează o cultură a schimbării și îi ajută pe angajați să navigheze prin orice tranziție care ar putea fi necesară pentru a menține organizația pe calea cea bună în raport cu obiectivele sale.
Au fost câțiva ani stresanți pentru industria întreprinderilor mici, în condițiile în care inflația a determinat presiuni asupra marjelor, lanțul de aprovizionare a rămas tensionat, iar cererea consumatorilor se schimbă în mod imprevizibil. 2023 are potențialul de a fi un an de creștere pentru întreprinderile mici, dar asta nu înseamnă că va fi ușor. Iată sfaturile noastre de top pentru ca IMM-urile să supraviețuiască și să prospere în acest an.
Rămâneți socializați
Social media joacă un rol esențial în formarea de relații și în fidelizarea clienților prin menținerea unui dialog constant.
Acordați prioritate experienței clienților
Este esențial să acordați prioritate și să îmbunătățiți experiența clienților online. Prezența online a afacerii dvs. poate fi îmbunătățită prin optimizarea designului site-ului web pentru uzabilitate și trecerea la o experiență bazată pe mobil pentru a facilita accesul la produse.
Investiți în branding
În acest an, la un nivel mai tangibil, va exista un interes mai mare pentru ambalajele personalizate pe termen scurt, precum și pentru forme și dimensiuni personalizate și pe comandă atunci când vine vorba de semnalizare și imprimare. Se preconizează că afacerile se vor axa pe aspectul estetic al brandingului lor, punând accentul pe căutarea unor modalități de a ieși în evidență în fața clienților lor.
Inovația este esențială
Transformarea digitală este aici acum, iar adoptarea și implementarea celor mai recente automatizări și tehnologii va contribui la asigurarea faptului că afacerea dvs. este pregătită pentru viitor. Adoptarea de noi tehnologii, cum ar fi inteligența artificială și Internetul lucrurilor, va continua probabil să stimuleze eficiența și creșterea.
În cadrul târgurilor, se folosesc afișaje de realitate virtuală și augmentată pentru a demonstra procesele și aplicațiile complexe de imprimare. Utilizarea inteligenței artificiale și a analizei de date este, de asemenea, în creștere, oferind recomandări personalizate și conectând participanții cu produsele și serviciile potrivite.
Sustenabilitate
Sustenabilitatea va continua să crească în importanță – atât în ceea ce privește modul în care sunt produse, cât și reutilizarea și durabilitatea produselor pentru a adăuga o valoare extinsă. Investițiile în alternative ecologice, fie că este vorba de produse ecologice sau de materiale de marketing reutilizabile, vor asigura accesul clienților la produse cu impact redus.