Pentru multe organizații, retenția angajaților este o prioritate. Dar păstrarea talentelor de top angajate și productive începe prin a înțelege ce își doresc angajații, ce le place și ce ar dori să schimbe. Interviurile de ședere au devenit din ce în ce mai populare, mai ales în climatul actual. De fapt, un sondaj a raportat că peste 50% dintre respondenți efectuau deja interviuri de ședere sau plănuiau să înceapă să facă acest lucru în curând. Interviurile de permanență sunt o pârghie importantă pentru păstrarea angajaților. Ele vă ajută să înțelegeți ce îi împiedică pe angajații dvs. să plece (sau de ce ar putea fi tentați să plece în primul rând).
Ce este un interviu de ședere?
Un interviu de menținere este un interviu pe care o organizație îl realizează cu angajații săi actuali. Acesta ajută compania să înțeleagă mai bine ce îi place (sau ce nu îi place) angajatului la compania sa actuală.
Interviurile de ședere sunt, în esență, mecanisme de feedback utile pentru a lua pulsul sentimentelor angajaților dumneavoastră. Compania dvs. are, probabil, mai multe puncte de contact pentru feedback în ciclul experienței angajaților.
Pentru unii, ar putea fi un sondaj anual de angajare a angajaților. Alții ar putea folosi sondaje periodice de puls sau un alt tip de mecanism de micro-feedback. Unele companii folosesc, de asemenea, interviuri de ieșire sau chiar sondaje privind experiența candidaților. Și, bineînțeles, majoritatea companiilor au un fel de proces de evaluare a performanțelor.
Dar interviurile de ședere sunt adesea trecute cu vederea. Nu se întâmplă prea des ca angajații să aibă șansa de a se scufunda în profunzime – cu o conversație live – despre experiența lor actuală de angajat.
Gândiți-vă la moduri în care puteți vedea interviurile de ședere funcționând în cadrul organizației dvs. Vom intra în eficiența interviurilor de ședere – și ce fel de întrebări puteți pune în continuare.
Beneficiile interviurilor de ședere
Interviurile de ședere eficiente pot avea beneficii incredibile pentru membrii echipei dvs. și pentru afacerea dvs. Iată șapte motive pentru care ar trebui să începeți să captați feedback-ul angajaților prin intermediul interviurilor de ședere:
Îmbunătățirea încrederii. Verificările regulate îi ajută pe angajații dvs. să se simtă ascultați și validați. Dacă am învățat ceva despre feedback, este că angajații au nevoie să fie ascultați. Interviurile de ședere sunt o modalitate excelentă de a-i face pe angajații dvs. să se simtă auziți și validați, chiar dacă există un feedback constructiv împărtășit. Atunci când vă ascultați angajații, construiți încredere și siguranță psihologică la locul de muncă.
Interviurile de ședere pot ajuta la readucerea echilibrului pe balanța echilibrului dintre viața profesională și cea privată. Să țineți aproape pulsul echilibrului dintre viața profesională și cea privată a angajaților dvs. este mai important ca niciodată. Cu o linie neclară între muncă și viața personală, este important ca angajatorii să facă partea lor pentru a menține și respecta limitele. Interviurile de ședere sunt o modalitate excelentă de a supraveghea îndeaproape această balanță șubredă. Odată ce aceasta este puțin dezechilibrată, este ușor să alunece în zone periculoase de epuizare.
Interviurile de permanență ajută la menținerea deschisă a liniilor de comunicare. Odată cu creșterea muncii hibride și a muncii la distanță, comunicarea poate părea mai izolată. La urma urmei, angajații lucrează în spatele unor ecrane. Semnele nonverbale și de limbaj corporal sunt mai greu de sesizat, iar acele conexiuni în persoană pot lipsi. Dar furnizarea de forumuri deschise pentru feedback, cum ar fi interviurile de ședere, poate ajuta la menținerea acestor linii de comunicare deschise.
Informarea resurselor umane. Interviurile de ședere pot fi un instrument util pentru a cerceta apetitul angajaților pentru anumite programe sau inițiative de resurse umane.
Cum să realizați interviuri de ședere în cadrul companiei dvs.
S-ar putea să doriți să implementați interviuri de ședere pentru angajați individuali, pentru angajații cu performanțe deosebite sau pentru întreaga dumneavoastră forță de muncă. Indiferent de situație, este nevoie de o anumită atenție. Iată câteva sfaturi de top pentru implementarea interviurilor de ședere în compania dvs.
În primul rând: stabiliți încrederea
Asigurați-vă că organizația dvs. a investit în construirea siguranței psihologice și a încrederii. Este probabil ca angajații dvs. să nu vă ofere feedback valoros dacă nu ați creat încredere.
Sprijiniți-vă pe abilitățile dvs. de leadership incluziv pentru a ajuta la construirea acestui fundament de siguranță psihologică. Cu încrederea ca plasă de siguranță, angajații dvs. se pot simți în siguranță în a se deschide și a fi sinceri cu feedback-ul lor.
Comunicați în mod clar și deschis cu angajații
Fiți deschis, transparent și vulnerabil cu privire la ceea ce căutați. Oferiți-le contextul angajaților dvs. Asigurați-vă că comunicați “motivul” din spatele interviului de ședere și reiterați obiectivele dorite.
Lăsați spațiu pentru ca angajații să contribuie
Angajații dvs. sunt contribuitori valoroși la construirea (și menținerea) unui loc de muncă pozitiv. Oferiți-le dreptul de proprietate asupra experienței și fiți transparent și în ceea ce privește propriul feedback.
Efectuați interviuri de ședere cu angajații cu vechime în muncă
Acest lucru este valabil mai ales pentru angajații cu performanțe de top. Într-o perioadă în care companiilor li se cere să ofere mai mult cu mai puțin, doriți să vă păstrați angajații cei mai performanți.
Ascultați mai mult decât vorbiți.
Cu toții am fost în ședințe în care este greu să scoți un cuvânt. Dar când vine vorba de feedback, este important să ascultați mai mult decât să vorbiți. Același lucru este valabil și pentru interviurile de ședere. Cum vă puneți în valoare abilitățile de ascultare în interviul de ședere? Asigurați-vă că ați pregătit terenul pentru angajații dvs. cei mai performanți. Vreți să îi păstrați fericiți. Vreți să-i ascultați și să-i faceți să se simtă ascultați.
Luați măsuri
Deși există beneficii în a verifica în mod regulat angajații, scopul principal al interviurilor de ședere este de a aduna cercetări pe baza cărora să acționați. Dacă toate informațiile pe care le adunați de la angajați nu sunt înregistrate, discutate și nu se acționează în consecință, nu veți vedea întregul spectru de beneficii în ceea ce privește implicarea și retenția.
Cine ar trebui să conducă interviurile de ședere?
Interviurile de ședere ar trebui să aibă loc între un manager și raportorii săi direcți. Menținerea acestei conversații între aceste două persoane ajută la consolidarea relației de lucru, la construirea încrederii și la stabilirea unei comunicări transparente. De asemenea, le oferă managerilor intermediari o perspectivă excelentă asupra a ceea ce merge bine și a ceea ce se poate îmbunătăți direct de la angajați.
Când ar trebui să se desfășoare interviurile de ședere?
Pentru o viziune bine conturată, puteți efectua interviuri de ședere pentru angajații mai noi și pentru raporturile mai vechi. Evitați totuși să abordați prea devreme un nou angajat. Așteptați până când un angajat a fost în același rol timp de cel puțin 60 de zile înainte de a-l aborda pentru un interviu de ședere. Aceștia ar trebui să se fi acomodat în rolul lor și să fi avut șansa de a se familiariza cu diverse procese, precum și cu cultura companiei.
Cine ar trebui să aibă un interviu de angajare?
Cel mai bine este să obțineți feedback de la o varietate de angajați din diferite departamente, niveluri și perioade de timp. Managerii de nivel mediu cu performanțe de top, de exemplu, vor avea probabil o perspectivă diferită de cea a managerilor cu performanțe mai puțin ridicate sau a colaboratorilor individuali. Aceste interviuri pot oferi, de asemenea, o perspectivă asupra motivelor pentru care anumite persoane au performanțe mai bune sau sunt mai angajate decât altele.
Care sunt dezavantajele interviurilor de ședere?
Dacă angajații nu se simt în siguranță psihologică sau nu au încredere în conducere, este posibil să nu obțineți cel mai sincer feedback. În plus, este important să repetați procesul și să realizați aceste interviuri anual pentru a urmări progresul și a încorpora feedback-ul în cultura companiei. În caz contrar, acestea riscă să pară lipsite de autenticitate.
Începeți să realizați interviuri de ședere astăzi
Aceasta este o perioadă dificilă pentru mulți angajatori. În condițiile în care companiile caută modalități de a menține angajamentul angajaților la un nivel ridicat și fluctuația de personal la un nivel scăzut, interviurile de ședere pot fi arma dvs. secretă.
Dar orice fel de mecanism de feedback are nevoie de sprijinul adecvat. Iar acel feedback de la interviul de ședere poate fi factorul de schimbare de care organizația dvs. are nevoie pentru a rămâne în frunte.