Companiile trebuie să atragă clienții să le cumpere produsele. Organizațiile caritabile trebuie să atragă donatorii influenți. Toate acestea sunt exemple în care profesioniștii în comunicare strălucesc. În calitate de profesionist în comunicare, sunteți adesea intermediarul între mărci și consumatori. Prin dezvoltarea unică a unor abilități transversale valoroase, a comunicării verbale și nonverbale și a expunerii multimedia, conectați puncte pe care alți profesioniști nu le observă pentru a oferi mesaje semnificative care să rezoneze.
Dar faptul că aveți un set de abilități atât de valoroase nu înseamnă că știți încotro să vă îndreptați eforturile. Deoarece vă puteți aplica talentele în aproape toate industriile, căutarea unui loc de muncă ca absolvent de comunicare înseamnă să vă concentrați asupra celei care v-ar plăcea cel mai mult și să observați unde abilitățile dvs. strălucesc cel mai bine.
Industrii populare
În timp ce mass-media și publicitatea ar putea fi cele mai evidente, puteți găsi un post în domeniul comunicării în aproape toate industriile.
Competențe transversale valoroase ale profesioniștilor în comunicare
Mulți profesioniști de comunicare înțeleg ce face ca un mesaj să rezoneze și altul să cadă în gol. Acest lucru îi echipează pe specialiștii în comunicare cu abilități transferabile puternice, cum ar fi:
Persuasiunea: Accentul pus pe teoria și psihologia comunicării le oferă angajaților din domeniul comunicării abilități valoroase de negociere, rezolvare a problemelor și empatie.
Vorbirea în public: Specialiștii în comunicare învață cum să spună povești care informează, distrează și captează publicul.
Abilități de scriere: Angajații în comunicare învață să răspundă la întrebarea “Și ce dacă?”: nu se limitează la a explica un subiect, ci discută și de ce ar trebui să le pese oamenilor de el.
Managementul oamenilor: Un accent pe dezvoltarea interpersonală le permite specialiștilor în comunicare să valorifice relațiile și să joace în funcție de punctele forte ale membrilor echipei lor.
Locuri de muncă pentru angajații din comunicare
Angajații dezvoltă o stăpânire amplă a abilităților de comunicare verbală și nonverbală care acoperă publicitatea, relațiile interpersonale și relațiile publice.
Un set atât de mare de competențe deschide ușile către titluri de locuri de muncă potrivite pentru oricine – de la mințile creative și pasionații de tehnologie la povestitorul introvertit care preferă intimitatea de a lucra de acasă sau fluturele social care iubește arta persuasiunii.
Iată câteva locuri de muncă din mai multe industrii și salariile aferente diplomelor de comunicare.
Redactor tehnic
Redactorii tehnici compun manuale, studii de caz și alte documente de instruire care definesc proceduri sau informații complexe într-un format ușor de citit. Acesta este un loc de muncă ideal pentru introvertiții cu interese în comunicarea scrisă, logică și rezolvarea problemelor.
Redactorii tehnici lucrează adesea în domeniul IT, științific sau al cercetării tehnice ca antreprenori sau ca redactori interni care produc materiale pentru distribuție internă și externă.
Specialist în relații cu publicul
Specialiștii în relații publice construiesc o imagine publică strategică pentru clienții lor. Campaniile reușite pun în balanță efectuarea de cercetări eficiente ale publicului, gestionarea relațiilor cu organizațiile media și supravegherea campaniilor de sensibilizare.
Specialist în resurse umane (HR)
Comunicarea eficientă joacă un rol esențial în transmiterea clară a mesajelor unor locuri de muncă de succes. Specialiștii în comunicare pot apela la abilitățile de comunicare verbală și nonverbală pentru a disemina politicile, pilonii și inițiativele companiei în cadrul unei organizații.
Copywriter
Stăpânirea prozei de către un copywriter este parte integrantă a sprijinului acordat echipelor de publicitate și marketing în vânzarea de bunuri și servicii, în construirea relevanței mărcii și în convertirea clienților. Copywriterii au o flexibilitate enormă în ceea ce privește tipul de conținut scris în care se specializează, cum ar fi marketingul de conținut B2B și B2C optimizat pentru motoare de căutare (SEO), social media și reclame.
Salariul mediu anual este de 62.340 de Euro, deși copywriterii interni pentru organizațiile mari pot câștiga șase cifre.
Planificarea evenimentelor
Planificatorii de întâlniri, convenții și evenimente sunt implicați în fiecare aspect al evenimentelor și al reuniunilor profesionale, de la conceperea experienței împreună cu clienții până la solicitarea de oferte de la locații și coordonarea transportului pentru participanți. Planificatorii de evenimente de succes sunt persoane multitasking orientate spre detalii, adepte ale managementului de persoane și ale rezolvării problemelor.
Pregătirea unui angajat în domeniul relațiilor interpersonale, al rezolvării conflictelor și al negocierii face din planificarea evenimentelor o carieră practică, deși certificările opționale oferă o pregătire utilă în domeniul planificării logistice, al gestionării riscurilor și al operațiunilor.
Reprezentant de vânzări
Reprezentanții de vânzări sunt imaginea unui brand, acționând ca intermediar între o companie și clienții săi. Relațiile interpersonale determină succesul reprezentanților de vânzări. De asemenea, va trebui să fii atent la studiile de piață și la datele despre consumatori și să fii orientat spre obiectivitate.
Strategist de comunicare grafică
Cu o diplomă specializată în comunicare sau o pregătire suplimentară în domeniul designului, ați putea lucra ca specialist în comunicare grafică. Vei construi strategii de design vizual cu echipele de marketing și publicitate pentru a comunica idei, a educa consumatorii și a rezolva probleme.
Organizațiile au nevoie de lideri care să comunice eficient obiectivele, să se ocupe de clienți în mod profesionist și să reflecte în mod pozitiv valorile de bază pentru public. Nu este de mirare că mulți experți în comunicare lucrează în poziții de conducere.
În timp ce angajații învață să transmită mesaje în mod eficient, setul dumneavoastră de competențe este mult mai mult decât atât. Abilitățile dvs. de cercetare și cooperare au fost, de asemenea, puse la încercare pe tot parcursul vieții profesionale – acum este un moment excelent pentru a valorifica aceste talente în timp ce vă căutați un loc de muncă și faceți networking.
Există atât de multe locuri de muncă pentru angajații din domeniul comunicării din care puteți alege. Găsiți o industrie care vă place, fie că este vorba de politică sau de design grafic, și vă veți construi o carieră de vis și vă veți bucura de o imensă creștere profesională în scurt timp.