Motivația este strâns legată de semnificația pe care o atribuim lucrurilor pe care le facem. De multe ori, acest sens nu este legat de rezultatele imediate ale muncii noastre sau de sarcina specifică. Noi atribuim un sens pe baza unui rezultat mai mare sau a unui scop mai mare pe care îl vedem în munca noastră. De exemplu, puteți fi pasionat de construirea propriei afaceri, dar vă pot displăcea și activitățile de marketing. S-ar putea să fiți foarte motivat să faceți sarcini de marketing neplăcute, deoarece știți cât de mult va depinde creșterea afacerii dvs. de ele. Conectarea sarcinii de promovare a afacerii dvs. la obiectivul dvs. de a o dezvolta și reamintirea acestei conexiuni vă poate face să continuați cu o energie și o atitudine mai bune.
Atunci când angajații nu se simt la fel de implicați sau conectați la o parte din ceva important, când nu se pot raporta la misiunea companiei sau pur și simplu nu pot vedea importanța rolului lor la o scară mai mare, își pierd adesea motivația.
Cele mai frecvente cauze ale demotivării la locul de muncă
Unele dintre cele mai frecvente cauze de demotivare la locul de muncă sunt destul de banale și chiar triviale. Ele par abordabile, dar gradul în care sunt experimentate este simptomatic pentru o deconectare mai mare în ceea ce privește scopul, sensul și valorile.
Observați, de asemenea, ce nu se află pe lista de demotivatori: “proiectele dificile”, “ambiguitatea și incertitudinea”, “orele lungi” și “așteptările mari”. Deși acești factori pot crea stres pentru individ, este tipul de stres care facilitează creșterea și învățarea. Atâta timp cât munca sau rezultatul este oarecum interesant sau important pentru individ, provocările, complexitatea și sarcinile de întindere tind să fie mult mai motivante decât munca ușoară sau predefinită.
Exploatarea motivației individuale prin curiozitate, dorința de a avea un impact mai mare și înclinația de a se conecta cu ceilalți la ceva mai mare decât ei înșiși creează o vitalitate care aduce beneficii atât organizației, cât și individului.
Cum să creșteți auto-motivarea la locul de muncă
Reînnoiește-ți motivația
Motivația trebuie să fie împrospătată, uneori zilnic. Atunci când nu obținem o recompensă imediată sau nu simțim plăcere evitând o sarcină plictisitoare, este important să ne reamintim de ce ceea ce facem este relevant sau contribuie la ceva mai relevant. Cum? Treceți la nivelul următor și găsiți întotdeauna scopul mai mare.
Concentrați-vă pe calitate
Fii mândru de măiestria ta, chiar și atunci când situația prioritizează cantitatea – fă-ți munca cea mai bună pe care o poți face în aceste circumstanțe. De multe ori, ne stabilim obiective numărabile, cum ar fi să terminăm 20 de facturi. Când facem acest lucru, ne concentrăm doar pe atingerea numărului și este mai puțin probabil să acordăm atenție la ceea ce facem și să ne bucurăm de proces.
Lasă-te inspirat de modelele de rol
A avea pe cineva pe care îl admirăm poate fi o modalitate puternică de a ne motiva. Cu toate acestea, poate fi, de asemenea, frustrant dacă ne concentrăm doar pe ceea ce au realizat și uităm CUM. Nu invidiați persoana respectivă; nu o idealizați. Aflați mai multe despre ceea ce i-a dus acolo unde sunt și lăsați-i să vă inspire. Fie că este vorba de un coleg de serviciu sau de un CEO celebru, aflați-le poveștile.
Organizează-ți obiectivele
Poate părea evident, dar uneori uităm să ne împărțim obiectivele în acțiuni ușor de gestionat. Câștigurile mai mici și frecvente pot crea un impuls, atâta timp cât sunt semnificative, arătând clar spre obiectivul pe termen lung. Mai ales atunci când avem prea multe pe cap, avem tendința de a ne pierde concentrarea asupra a ceea ce și de ce anume făceam lucrurile. Pentru a rămâne conectat la obiectivul tău, trebuie să ai o viziune clară asupra modului în care fiecare pas pe care îl faci te duce mai aproape.
Exploatează-ți auto-compătimirea
Puține lucruri pot diminua motivația mai repede decât îndoiala de sine și autoconvingerea negativă. Nu putem face totul bine tot timpul. Așa că încearcă să fii blând cu tine însuți atunci când se întâmplă greșeli.
Cum să-i motivați pe angajați
A te menține motivat este propria provocare. Să încerci să motivezi angajații și echipele este cu totul altceva. Este nevoie de un set de competențe specifice și de capacitatea de a valorifica o varietate de abilități de conducere. Iată opt sfaturi pentru a vă motiva echipa atât prin peisaje incerte, cât și prin cele mai previzibile.
Demonstrați interes
Întrebați, ascultați și livrați. Dacă doriți să motivați un membru al echipei, întrebați-l ce îl interesează? De ce au nevoie pentru a se simți incluși? Pentru ca angajații dvs. să se simtă ascultați, nu este suficient să puneți întrebări, ci să îi ascultați cu adevărat, să le oferiți feedback și să le demonstrați prin acțiuni că țineți cont de ei.
Antrenor și sprijin
Atunci când angajații nu trebuie să-și facă griji cu privire la controlul percepțiilor managerilor și colegilor, este mai probabil ca aceștia să ceară și să ofere feedback în mod deschis. Energia de a lucra liber împreună, fără politici sau manevre, este incredibil de satisfăcătoare și motivantă. Conducerea și sprijinul contextual, promovează siguranța psihologică la locul de muncă. Acest lucru vă permite să creați o relație bazată pe încredere cu angajații dumneavoastră, astfel crește satisfacția și motivația pentru ambele părți.
Apreciați contribuțiile individuale și ale echipei la un nivel mai larg
Conștientizați impactul pe care fiecare membru al echipei îl are la un nivel mai mare, vorbind despre modul în care munca lor a influențat obiectivele managementului, de exemplu. Cum se leagă fiecare rol de îndeplinirea misiunii companiei? Puneți-le întrebări care să genereze reflecție și să faciliteze o viziune mai largă asupra modului în care acțiunile lor au impact și contribuie la funcționarea globală a companiei.
Construiți un mediu de lucru pozitiv
Atât motivația, cât și demotivarea pot fi contagioase, care dintre ele va fi? Creați un mediu pozitiv dând un exemplu. Salutați pe toată lumea, întrebați-i despre familiile lor, faceți glume, aduceți aperitive la ședințe și fiți vigilent în ceea ce privește menținerea propriului entuziasm și motivație, autentice. Este în regulă să vă lăsați sau să fiți descurajat ocazional, dar dați un model pentru echipa dvs. cum continuați să vă găsiți propria motivație.
Încurajați-i pe membrii echipei dvs. să lucreze împreună și să se susțină reciproc. Ajutați-i să vadă cum pot beneficia de pe urma învățării de la colegii lor și a coaching-ului reciproc, cu o competiție sănătoasă.
Împuternicește-ți angajații
Aveți încredere în ei și motivați-i să ia inițiative. Permiteți-le să aducă idei și dați-le libertatea de a lua decizii fără a fi nevoiți să vă consultați, lăsând mereu ușa deschisă pentru întrebări și coaching. Invitați-i în procesul de planificare și de stabilire a obiectivelor.
Abordați calitatea vieții angajaților
Sprijiniți echilibrul dintre viața profesională și cea privată, cunoscându-vă angajații și lăsându-i să-și pună familia și sănătatea pe primul loc. Dacă cineva cere să ajungă mai târziu pentru a participa la recitalul fiicei sale sau pentru a se prezenta la o programare medicală, spuneți da. Angajații recunoscători sunt mai predispuși să se depășească. Pe de altă parte, asigurați-vă că cerințele sunt suficient de provocatoare pentru a evita plictiseala, dar suficient de fezabile pentru a le permite angajaților dvs. să aibă o viață după serviciu.
Investiți în evoluția în carieră
Faceți ca fiecare pas să fie semnificativ. Fie că este vorba de a învăța sau de a aplica pentru o promovare, angajatul dvs. ar trebui să simtă că tot ceea ce face se va traduce în creștere, experiență și mobilitate. Asigurați-vă că ați discutat cu ei despre viitorul lor și că i-ați îndrumat să transforme munca într-un proces de învățare care să aibă sens.
Alte modalități, mai tradiționale, de măsurare a motivației pot fi informative, dar sunt adesea măsuri întârziate. Până când le observați, este prea târziu. Cu toate acestea, ele pot oferi totuși informații care vă ajută să înțelegeți imaginea completă.
Măsurarea motivației angajaților dumneavoastră și a propriului nivel de motivație la locul de muncă este primul pas. Odată ce aveți o bază de referință, puteți pune în practică unele dintre aceste inițiative pentru a îmbrățișa o cultură a motivației. Deși motivația la locul de muncă nu este o constantă – toată lumea are zile dificile – o abordare atentă și proactivă vă va pregăti pe dvs. și echipa dvs. pentru un succes pe termen lung.