Există avantaje și oportunități asociate cu schimbările tehnologice pentru întreprinderi. Pe scurt, noile tehnologii deschid piețe complet noi pentru întreprinderi și pot duce la noi produse și servicii. În plus, îmbunătățirile tehnologice pot crește productivitatea și pot reduce costurile. În plus, un mare avantaj pentru întreprinderi este analiza datelor, care oferă o perspectivă detaliată asupra tuturor aspectelor operațiunilor.
Ce este analiza datelor?
Analiza datelor este procesul de descriere și ilustrare sistematică, de condensare și de evaluare a datelor în diverse scopuri, folosind tehnici statistice și logice.
Haideți să vedem în detaliu cât de mult vă poate ajuta analiza datelor să vă dezvoltați afacerea:
Vă înțelegeți mai bine clienții
În prezent, cea mai mare utilizare a acestor date este înțelegerea comportamentului și a datelor demografice ale clienților. Cunoscându-ți clientul îți permite să le comercializezi ceea ce vor cumpăra cu siguranță. Prin crearea unor strategii și campanii de marketing mai bine orientate, puteți obține o mai bună înțelegere a mărcii dvs. De asemenea, este important să luați în considerare datele demografice ale clienților dvs. Nu vă puteți comercializa produsul în același mod către persoanele de vârstă mijlocie dacă îl vindeți adolescenților. Utilizarea datelor pentru a vă înțelege mai bine clienții este o modalitate de a face acest lucru. Cantitatea de semnificație pe care o puteți extrage din analiza datelor depinde în întregime de analist.
De exemplu, dacă aveți un magazin, puteți ști ce produse se vând cel mai mult și care dintre ele trebuie îmbunătățite. Sau dacă dețineți un blog, datele vă pot arăta ce conținut citesc cel mai mult oamenii și puteți crea acel tip de conținut pentru a atrage cititorii.
Economisiți bani și reduceți riscurile
Faptul că aveți informații despre afaceri și vă cunoașteți clienții vă reduce riscurile. “Va funcționa această campanie sau îmi voi irosi banii?”. “Această campanie nu îmi este clar dacă merită să investesc în ea.” Nu veți fi preocupat de astfel de gânduri dacă aveți date solide care să vă susțină deciziile. Cu ceea ce le oferiți clienților dumneavoastră, răspundeți exact nevoilor lor. În acest fel, puteți evita să cheltuiți bani pe campanii care nu vor funcționa. În schimb, bazându-vă doar pe date, veți avea acum o predicție despre cât de reușită va fi această campanie. Poți verifica asta doar uitându-te la datele tale pentru produsele care nu au performanțe bune și poți să nu mai investești în ele.
Dublați ceea ce funcționează
Sunteți conștient de ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează. Ce planuri și metode au succes și care nu? Puteți cu ușurință să vă dublați pe astfel de metode, eliminându-le în același timp pe cele care nu funcționează. Acest lucru vă permite să vă construiți afacerea mai rapid și mai eficient.
De exemplu, poate fi cazul în care ați încercat o nouă strategie de marketing luna trecută și observați o creștere a vânzărilor, iar luna următoare încercați o altă metodă de marketing care a rezultat că nu a fost la fel de eficientă ca cea de o lună înainte. Acum știi care strategie funcționează cel mai bine și care nu merită să pierzi timpul.
Acesta este motivul pentru care companiile duc lipsă de analiști de date, deoarece aceștia lucrează făcând replanificarea și optimizând strategiile de brand pentru un public țintă mai mare. Mai mult, analiștii de date nu trebuie să aibă o educație specifică, trebuie doar să urmeze un curs care să îi facă să intre în acest domeniu și să urmeze următorii pași profesioniști.
Îmbunătățiți siguranța
În zilele noastre, datele sunt supreme. Companiile vor să își securizeze datele astfel încât nimeni să nu le poată folosi împotriva lor. Hackerii reprezintă, de asemenea, un risc. Aceștia au capacitatea de a sparge site-ul, ceea ce poate avea un impact semnificativ asupra afacerii dumneavoastră. Datele ajută la salvarea datelor. Vă poate avertiza cu privire la potențialele riscuri de securitate. Vă puteți consolida securitatea cibernetică prin luarea de măsuri preventive. Acest lucru este esențial pentru un site de comerț electronic. Oamenii nu-și pot permite ca informațiile despre cărțile lor de credit să fie folosite în mod abuziv.
Analiștii de date cibernetice încearcă frecvent să detecteze posibilele defecte sau vulnerabilități în rețele sau puncte finale, fie în mod ofensiv, fie în mod defensiv. Un analist ar trebui să fie conștient de vulnerabilitățile tipice, de riscurile pe care le prezintă și de modul în care se pot reduce aceste riscuri. De asemenea, este esențial să înțeleagă posibilele consecințe ale unor protocoale de securitate inadecvate sau inexistente, precum și modul în care acestea pot fi gestionate în cadrul planului de gestionare a riscurilor unei organizații.
Colectarea și prelucrarea datelor sensibile s-au dovedit a fi mai dificile pe măsură ce numărul restricțiilor privind confidențialitatea a crescut. Un analist de date cibernetice trebuie să fie conștient de toate legile și reglementările aplicabile, precum și de modul în care trebuie să își organizeze operațiunile pentru a respecta orice operațiuni aplicabile.
Gestionarea eficientă a cererii și a ofertei
Datele vă pot ajuta să creșteți eficiența companiei dumneavoastră și să gestionați mai bine lanțul de aprovizionare și de cerere. Multe întreprinderi rămân fără bunuri în perioada sărbătorilor din cauza cererii crescute. Renunțați la o mulțime de oportunități. Datele vă pot ajuta să rezolvați această provocare. Marketingul dvs. de sărbători, de exemplu, ar putea oferi informații despre cererea pentru fiecare produs. Pentru a satisface cererile viitoare, ați putea să vă pregătiți din timp și să vă extindeți inventarul.
Datele vă pot ajuta în creșterea afacerii dvs.
Datele vă pot ajuta să vă extindeți corect firma. Rezultatele pe care le oferă ar putea să vă ajute să faceți următorul pas. Este acesta momentul perfect pentru a crea un magazin real pentru magazinul nostru online? Data vă poate oferi o soluție. Ce produs nou ar trebui să introduceți? Analizele social media pot dezvălui ce le va plăcea clienților dumneavoastră.
De exemplu, dacă doriți ca firma dvs. de comerț electronic online să devină hibridă, datele vă pot ajuta să selectați locul în care să deschideți primul magazin. Afișează numărul de clienți din fiecare oraș. Dacă doriți să introduceți un nou produs, analiza datelor vă poate oferi o estimare a popularității acestuia în rândul consumatorilor dumneavoastră. Dacă doriți să construiți un magazin online pentru afacerea dvs. comercială, atunci aveți nevoie de o companie de dezvoltare a comerțului electronic.
Șanse mai mari de afaceri
Într-adevăr, analiza datelor vă poate ajuta să descoperiți noi perspective de afaceri. S-ar putea să vă arate un gol de piață pe care îl puteți umple sau un sector de piață ignorat. Ar putea descoperi cererile clienților, unde puteți furniza o soluție pentru a crește vânzările și a vă dezvolta organizația.
O mai bună înțelegere a comportamentului clienților, a pieței, a tendințelor, a concurenților, a punctelor slabe și a punctelor forte facilitează identificarea de noi oportunități de afaceri, indiferent de dimensiunea companiei sau de modelul de afaceri. De asemenea, este important de reținut că, cu cât strategia de analiză a datelor este mai puternică, cu atât mai mari sunt posibilitățile de creștere a organizației.
Dar cum duc strategiile marilor companii de consultanță în știința datelor la noi șanse? Pentru a avea succes în afaceri, nu ar trebui să vă bazați exclusiv pe informații despre date, ci să folosiți aceste informații pentru a găsi modalități mai inteligente și mai eficiente de a vă atinge obiectivele existente.
Mențineți o monitorizare atentă a progreselor și a obiectivelor dvs.
Este afacerea dvs. pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele? Cum vă veți evalua succesul și cum veți monitoriza progresul companiei dumneavoastră? Soluția este analiza datelor.
Puteți observa cât de bine funcționează afacerea dumneavoastră. Dacă campaniile pe care le derulați nu vă oferă rezultate favorabile, le puteți schimba sau modifica. Toate aceste concluzii se bazează pe date.
Cercetări cu privire la potențialii concurenți
Multe întreprinderi folosesc analiza concurenților. Acest lucru vă va ajuta să le înțelegeți abordările și tacticile. Analizați strategiile concurenților dvs. pentru a le depăși performanțele. Există o mulțime de programe disponibile care vă pot oferi informații despre vânzările concurenților și alți factori.
Luarea în considerare a punctelor forte ale companiei dvs. vă poate ajuta să vă determinați poziționarea pe piață sau imaginea mentală a produsului sau serviciului dvs. pe care doriți să o aibă publicul țintă.
Este esențial să le explicați potențialilor clienți de ce produsul/serviciul dvs. este cea mai bună opțiune disponibilă.
Înainte de a începe analiza competitorilor, gândiți-vă la ceea ce doriți să obțineți de pe urma acesteia. Includeți orice domenii suplimentare de studiu care corespund obiectivelor dumneavoastră și concentrați-vă asupra domeniilor care sunt cele mai importante pentru ambițiile dumneavoastră.
O mai mare dezvoltare a produselor
Există probabil mii de articole care ar putea fi produse. Înțelegerea articolelor sau a combinațiilor de produse care sunt cele mai populare, care s-ar putea schimba în funcție de regiune și de sezon. Datele sunt utilizate pentru a garanta că firma se concentrează pe produsul corect la momentul potrivit, ceea ce este benefic pentru creșterea vânzărilor.
Analiza managementului de produs reprezintă cunoașterea comportamentului utilizatorilor în ceea ce privește produsul dumneavoastră, cum ar fi provocările cu care se confruntă aceștia în parcursul utilizatorului sau ce găsesc atrăgător la produsul dumneavoastră. Analiza produsului ajută managerii de produs să răspundă la aceste probleme și să facă aprecieri corecte cu privire la schimbările de produs.
Această analiză de gestionare a produsului este crucială, deoarece le spune întreprinderilor cum se comportă consumatorii lor, ce fac utilizatorii în produs, depistând problemele care îi determină pe utilizatori să renunțe și/sau să scadă timpul total petrecut în aplicație/site și descoperind lacunele din fluxul utilizatorului care pot contribui la un timp lung de valorificare.
Am dat peste o scurtă prezentare generală a cât de importantă este analiza datelor pentru o afacere. După cum ați citit mai sus, analiza datelor oferă o serie de beneficii pentru o afacere, cum ar fi o mai bună înțelegere a clienților mărcii, economisirea banilor și a riscurilor, oferirea unei înțelegeri aprofundate a strategiilor utilizate, îmbunătățirea siguranței, cum ar fi informațiile personale ale clienților, gestionarea livrărilor, șanse mai bune în afaceri și oferă o cercetare mai bună despre concurenții mărcii.