Lumea muncii s-a transformat peste noapte. Pe măsură ce echipele la distanță și cele hibride continuă să schimbe dinamica birourilor, prioritizarea experienței digitale a angajaților este mai importantă ca niciodată. Transformarea digitală, combinată cu nevoile în evoluție ale echipelor dispersate, a făcut ca întreprinderile moderne să fie mai dependente de tehnologie la locul de muncă.
Pentru a maximiza beneficiile tehnologiei digitale la locul de muncă, este important să analizați noile instrumente și software ca parte a unei experiențe digitale integrate a angajaților. În această postare, prezentăm componentele cheie ale unei experiențe digitale excelente a angajaților și cele mai bune practici pentru a vă ajuta să o realizați.
Ce este experiența digitală a angajaților?
Pe măsură ce transformarea digitală conduce evoluția locului de muncă modern, experiența digitală a angajaților subliniază influența acestui proces asupra angajaților.
Pentru a înțelege mai bine, imaginați-vă cum ar putea angajații hibrizi sau la distanță să acceseze actualizările urgente din compania dvs. Există o procedură clar definită și instrumente accesibile care să îi ajute să rămână informați de oriunde s-ar afla? Transformarea digitală și comunicarea internă au simplificat acest proces?
Dacă răspunsul este afirmativ, este probabil că organizația dvs. își optimizează experiența digitală a angajaților. Dacă răspunsul este nu, este posibil ca abordarea dvs. privind comunicarea digitală la locul de muncă și experiența angajaților să aibă nevoie de câteva ajustări.
De ce este importantă experiența digitală a angajaților?
Experiența digitală a angajaților este importantă deoarece influențează în mod direct angajamentul și productivitatea angajaților.
Gândiți-vă că locul dvs. de muncă are probabil zeci de instrumente diferite de comunicare digitală, aplicații pentru angajați, software de gestionare a e-mailurilor și instrumente de programare.
Aceste dispozitive sunt concepute pentru a ușura viața angajaților dvs. Iar atunci când își fac treaba, totul merge ca pe roate. Angajații pot naviga între toate instrumentele lor într-un mod transparent și pot excela în sarcinile lor zilnice.
Cu toate acestea, atunci când experiența digitală a angajaților nu este o prioritate pentru organizații, toate dispozitivele se adaugă pur și simplu la mai multă confuzie și frustrare pentru angajați.
Ce influențează experiența digitală a angajaților?
Câțiva factori diferiți influențează calitatea experienței digitale a angajaților dumneavoastră. Aceștia includ:
Calitatea instrumentelor interne și a software-ului pe care le selectați și modul în care acestea se aliniază cu obiectivele dvs. de comunicare internă, precum și cu obiectivele de implicare a angajaților.
Dacă dispuneți de un proces de evaluare adecvat pentru noile tehnologii, dacă puteți construi în mod eficient un caz de afaceri pentru software-ul de comunicare internă și alte instrumente pentru angajați și dacă obțineți acordul întregii echipe.
Solicitând feedback-ul angajaților cu privire la noua tehnologie de birou și acționând în funcție de sugestiile angajaților.
Cele mai bune practici privind experiența digitală a angajaților
Digitalizarea experienței angajaților va continua să fie norma locului de muncă în organizațiile moderne. Pentru a profita la maximum de această realitate, trebuie să aveți o înțelegere solidă a celor mai bune practici privind experiența digitală a angajaților. Iată câteva de care trebuie să țineți cont:
Puneți nevoile și punctele de durere ale angajaților în prim-plan
O experiență digitală excelentă a angajaților are loc atunci când instrumentele digitale ușurează viața angajaților dvs. Pentru a reuși acest lucru, noul software pentru angajați trebuie să vizeze punctele de durere și nevoile specifice ale angajaților.
Dacă doar introduceți cele mai noi instrumente fără un scop specific, nu veți face decât să adăugați mai multă confuzie și frustrare pentru angajați. Asigurați-vă că organizați sondaje pentru angajați, grupuri de discuții și discuții 1 la 1 pentru a înțelege cu adevărat nevoile angajaților și pentru a determina instrumentele digitale care le vor aduce beneficii reale.
Stabiliți obiective digitale clare de implicare a angajaților
Odată ce știți ce nevoi și puncte de durere există în rândul forței de muncă, este important să stabiliți obiective concrete privind experiența digitală a angajaților. Acestea vor servi ca puncte de referință pentru a vă ajuta să determinați dacă o tehnologie nou introdusă satisface nevoile angajaților.
De asemenea, veți putea restrânge ce tehnologie digitală ar mai putea fi necesară în viitor. De exemplu, să spunem că observați că angajații nu par să fie întotdeauna la curent cu noutățile importante ale companiei. Obiectivul dvs. digital de implicare a angajaților ar putea implica creșterea ratelor de deschidere a buletinelor informative interne sau îmbunătățirea ratelor de clicuri pe e-mail.
Oricare ar fi obiectivele dumneavoastră privind experiența digitală a angajaților, este important să le conturați în mod clar și să le aveți la îndemână atunci când porniți în căutarea unui nou software intern.
Măsurați în mod consecvent experiența digitală a angajaților
Odată ce vă cunoașteți obiectivele și KPI-urile privind experiența digitală a angajaților, devine mai ușor să măsurați calitatea experienței digitale a angajaților dumneavoastră.
Colectarea feedback-ului angajaților este primul pas. Dar, de multe ori, va trebui să valorificați tehnologia digitală a locului de muncă pentru a obține cele mai
Perfecționați-vă abordarea de gestionare a schimbării.
O implementare digitală de succes merge mână în mână cu un management al schimbării de succes. Pentru a crea o experiență digitală incredibilă pentru angajați, trebuie să vă asigurați că angajații sunt pregătiți pentru transformarea digitală și că dispun de toate informațiile și resursele de care au nevoie.
Din partea dumneavoastră, veți avea nevoie de o strategie solidă de comunicare pentru managementul schimbării. Aceasta ar trebui să includă împărtășirea de informații despre noile tehnologii înainte de a fi introduse și să întrebați angajații dacă au întrebări/îngrijorări.
De asemenea, implică efectuarea de sondaje privind pulsul managementului schimbării pentru a afla de ce vor avea nevoie angajații pentru a-i ajuta să se adapteze și cum se simt în fiecare etapă a procesului de schimbare.
Arătându-le angajaților că vă pasă de experiența lor și că doriți să-i pregătiți cât mai mult posibil, veți reuși să atenuați reacțiile de respingere pe parcurs.
Aveți un proces clar și standardizat pentru evaluarea tehnologiei digitale la locul de muncă
Care sunt părțile interesate interne pe care trebuie să le consultați pentru a implementa o nouă tehnologie la locul de muncă? Ce cerințe de securitate IT trebuie să îndeplinească noile instrumente digitale pentru a fi binevenite la locul de muncă?
Va trebui să răspundeți la aceste întrebări și la multe altele pentru a implementa eficient software-ul digital în organizația dvs.
Pentru a evita să omiteți pași și pentru a vă asigura că un nou instrument răspunde tuturor așteptărilor echipei dvs., este important să standardizați procesul de evaluare. Creați o listă de verificare cu toate etapele pe care trebuie să le parcurgeți pentru a implementa cu succes un nou software digital.
În plus, notați numele și echipele tuturor actorilor interni pe care va trebui să îi consultați. Prin dezvoltarea unei evaluări complete și bine puse la punct, veți fi mai bine poziționat pentru a vă asigura că un nou instrument de lucru creează o experiență digitală pozitivă la locul de muncă.
Implementați o instruire adecvată a angajaților.
De multe ori, o experiență digitală negativă a angajaților nu este rezultatul unor instrumente digitale proaste, ci al unei instruiri deficitare. Cea mai bună modalitate de a asigura o experiență digitală fără probleme este de a oferi o pregătire ușoară și accesibilă a angajaților atunci când introduceți un nou software digital. Organizați sesiuni virtuale de instruire a angajaților cu un expert și organizați sesiuni de întrebări și răspunsuri pentru a le permite angajaților să stăpânească cu adevărat un nou instrument.
Odată ce angajații dvs. cunosc detaliile utilizării unei noi tehnologii, se vor simți mai puțin intimidați și mai motivați să o folosească.
Alternativ, puteți încorpora videoclipuri direct în e-mailurile angajaților și puteți oferi ghiduri vizuale pe care angajații le pot viziona în timpul lor liber.
Instrumente și software pentru experiența digitală a angajaților
O experiență digitală excepțională a angajaților începe cu o sesiune de brainstorming de idei de comunicare cu angajații și cu alegerea instrumentelor potrivite. Software-ul pentru locul de muncă pe care îl alegeți nu ar trebui să fie doar cel mai strălucitor gadget nou de pe piață. Acesta trebuie să servească nevoilor specifice ale angajaților și obiectivelor de implicare.
Înțelegeți și îmbunătățiți-vă experiența digitală a angajaților
Experiența digitală la locul de muncă este alcătuită din toate interacțiunile digitale diferite care leagă angajații și tehnologia. Atunci când acestea sunt simple și ușor de navigat, rezultatul este o experiență digitală pozitivă a angajaților. Atunci când tehnologia nu face decât să adauge greutăți suplimentare la fluxul de lucru zilnic al cuiva, acest lucru se adaugă la o experiență digitală negativă a angajaților.
Pentru a îmbunătăți modul în care angajații se angajează cu tehnologia digitală la locul de muncă, trebuie să începeți cu instrumente de calitate și să măsurați în mod continuu succesul acestora la nivelul forței de muncă. Acest lucru vă va ajuta să dezvoltați KPI-uri solide de comunicare internă și să dovediți conducerii ROI-ul implicării angajaților.