Transformarea afacerii constă în identificarea tehnicilor, a noilor procese și a tehnologiilor care nu sunt utilizate la capacitate maximă. Aceasta presupune înțelegerea modului în care pot fi aplicate soluții alternative pentru a câștiga în continuare cotă de piață, pentru a crește veniturile și satisfacția clienților sau pentru a reduce costurile de operare. Organizațiile întreprind transformări de afaceri pentru a crea valoare suplimentară. Acest lucru poate însemna deblocarea potențialului angajaților, valorificarea proprietății intelectuale și a tehnologiei în scopuri suplimentare sau creșterea eficienței pentru a maximiza potențialul companiei.
Obiectivul fiecărui proiect de transformare a afacerii ar trebui să fie acela de a se asigura că în cadrul unei organizații sunt implementate cele mai bune procese și sisteme.
Pentru multe organizații, acesta nu este un proces simplu, în special în cadrul organizațiilor care au o mentalitate care se teme de schimbare. Prin urmare, modul în care tratați și comunicați cu angajații dictează succesul transformării.
Dimensiuni principale ale transformării afacerii
Este foarte important ca organizațiile să se concentreze asupra principalelor capacități de afaceri care au un impact direct asupra modului în care va avea succes transformarea afacerii.
În realitate, doar un număr mic de capacități totale joacă un rol critic în a ajuta organizația să găsească noi modalități de a se diferenția, de a obține un avantaj competitiv și de a concura. Concentrarea pe aceste capacități critice poate contribui la furnizarea unei valori mai mari și poate ajuta organizația să își realizeze ambiția de transformare a afacerii.
Hexagonul capacităților oferă o abordare cuprinzătoare pentru definirea și proiectarea capacităților întreprinderii pe șase dimensiuni:
- Misiune. Scopul unei capabilități, modul în care va funcționa și ce valoare va oferi. Misiunea derivă direct din – și susține – strategia companiei.
- Perspective. Fluxul decizional, informațiile și analizele conduc la luarea deciziilor în cunoștință de cauză și în timp util.
- Integrare. Roluri, drepturi de decizie și politici clare care facilitează integrarea în cadrul și între alte capacități, funcții și parteneriate.
- Procese. Un set integrat și eficient de procese concepute pentru a obține rezultatele dorite.
- Tehnologie. Software-ul, hardware-ul și instrumentele necesare pentru a activa capacitatea.
- Talent. Competențele, aptitudinile, infrastructura de talente și planificarea forței de muncă permit o bază optimă de talente pentru a executa capacitatea. Acest punct de vedere mai larg permite organizațiilor să încadreze și să lege execuția de valoarea definită în ambiția de transformare.
Pași pentru a reuși în transformarea afacerilor
Deoarece multe inițiative de transformare a afacerilor eșuează, am alcătuit cei 14 pași principali pe care organizațiile ar trebui să îi urmeze înainte și în timpul eforturilor de transformare a afacerilor.
Unul dintre cei mai importanți factori de succes ai unei strategii de transformare a afacerii este implicarea angajaților.
Să aruncăm o privire asupra pașilor pentru o strategie de transformare digitală de succes.
Evaluați situația existentă a afacerii dvs.
Înainte de a intra într-un proiect de transformare a afacerii pentru a aborda provocările, aveți nevoie de o viziune clară asupra amplorii reale a acestor provocări.
În funcție de amploarea proiectului de transformare a afacerii dvs., poate fi necesar să evaluați toate fluxurile de lucru, procedurile, politicile și practicile actuale utilizate de diferitele funcții, unități de afaceri, divizii sau departamente pe care doriți să le transformați.
Numai după ce aveți o imagine clară a proceselor și a blocajelor actuale, puteți înțelege mai bine cum noile tehnologii și procese pot elimina cele mai mari provocări de afaceri.
Obțineți acceptul executivilor
Din cauza complexității lor și a resurselor necesare, inițiativele de transformare a afacerii pot fi greu de vândut conducerii superioare. Dar, deoarece conducerea joacă un rol esențial în definirea culturii companiei, a valorilor de bază și a obiectivelor, este esențial să dovediți beneficiile pe termen lung ale transformării afacerii.
Odată ce sunt convinși de beneficii, este mult mai probabil ca aceștia să fie un aliat puternic în comunicarea rolului transformării afacerii în stabilirea și atingerea obiectivelor organizaționale în întreaga organizație.
Obțineți adeziunea angajaților
După ce obțineți acceptul executivilor, următorul pas crucial este să obțineți acceptul angajaților. Pentru ca angajații să colaboreze la proces și să se alinieze la obiectivele dvs. de afaceri, ei trebuie să înțeleagă beneficiile eforturilor dvs. de transformare a afacerii.
Angajații trebuie să înțeleagă de ce aceste schimbări sunt bune pentru ei și pentru afacere. Doar atunci vă puteți aștepta ca angajații să lucreze pentru aceleași obiective.
O comunicare internă adecvată este extrem de importantă aici. Angajații trebuie să se simtă informați și să fie bine conștienți de modul în care schimbările le vor influența locul de muncă și viața.
Implicarea tuturor angajaților în conversațiile zilnice
Pentru ca transformarea afacerii să aibă succes, angajații trebuie să înțeleagă ce se întâmplă în organizație înainte, în timpul și după implementarea schimbărilor.
Cel mai bun mod de a face acest lucru este prin implicarea întregului loc de muncă în conversațiile zilnice ale companiei. Acest lucru nu înseamnă să trimiteți un anunț prin buletin informativ tuturor angajaților dvs. Aceasta înseamnă crearea de dialoguri și conversații bidirecționale în care angajații se pot exprima liber și își pot împărtăși gândurile.
Chiar dacă acest lucru poate părea ușor de realizat, multe organizații se străduiesc să creeze o astfel de cultură, iar cel mai mare vinovat pentru acest lucru este utilizarea unei tehnologii de comunicare internă greșite, cum ar fi e-mailurile.
Pe de altă parte, implementarea unor noi tehnologii de comunicare cu angajații care să asigure accesul ușor la informații importante și să sprijine comunicarea bidirecțională a angajaților poate face ca eforturile de transformare a afacerii dvs. să fie mai raționalizate și să aibă succes.
Concentrați-vă pe strategia de comunicare
Prin urmare, încă de la început, orice proiect de transformare a afacerii ar trebui să se bazeze pe o comunicare clară și constantă între echipa de proiect, conducerea de la toate nivelurile și organizația în ansamblul ei.
O comunicare eficientă asigură că toată lumea este la curent și îi ajută pe angajați să înțeleagă rolurile lor specifice și disponibilitatea resurselor pentru a-i ajuta să își atingă obiectivele.
În plus, comunicarea continuă ajută la crearea unui spirit de colaborare, încurajează vocea angajaților și se asigură că toată lumea are informațiile de care are nevoie pentru a aborda orice frustrări, blocaje sau alte provocări care pot apărea.
Prin urmare, o comunicare clară este esențială în timpul transformării afacerii. Mai mult decât atât, statisticile spun că în organizațiile care urmează această practică, succesul transformării este de peste trei ori mai probabil.
Construiți un proces eficient de gestionare a schimbării
Transformarea afacerii înseamnă schimbări în cadrul organizației. Prin urmare, un management eficient al schimbării este crucial în timpul acestor proiecte.
Un management eficient al schimbării vă permite să urmăriți, să măsurați și să analizați schimbările implementate și să înțelegeți modul în care acestea afectează întregul loc de muncă.
Nu uitați că echipele responsabile de implementarea schimbărilor trebuie să fie foarte buni comunicatori. Este imposibil să conduci o schimbare de succes fără să te asiguri că informațiile corecte ajung la angajații potriviți la momentul potrivit.
Stabiliți obiective clare pe termen scurt și lung
Stabilirea unor obiective clare și comunicarea acestora către angajați este foarte importantă în timpul transformării afacerii. Angajații trebuie să înțeleagă obiectivele pe care trebuie să le atingă și modul în care le vor atinge.
Stabiliți obiective mai mici pe termen scurt pentru a vă motiva angajații și câteva obiective pe termen lung sau etape importante pe care să le sărbătoriți împreună cu întreaga organizație.
Eliminați frica la locul de muncă
Eforturile de transformare a afacerilor în cadrul organizațiilor pot dezvolta emoții de incertitudine și frică. Acest lucru îi poate determina pe angajați să își descarce frustrările unii pe alții. Aici, comunicatorii interni și managerii au responsabilitatea de a depăși dificultățile și de a rezolva conflictele.
O cercetare arată că doar 38% dintre oameni le place să iasă din zona lor de confort. Ceilalți 62%, însă, nu se simt confortabil cu schimbările.
În plus, mulți angajați cred că proiectele de transformare a afacerii pot elimina nevoia de abilitățile și expertiza lor. Acest lucru se întâmplă mai ales în timpul eforturilor de transformare digitală, unde oamenii sunt convinși că noua tehnlogie îi va înlocui.
Cu toate acestea, potrivit unui studiu, 67,8% dintre companii raportează că perturbarea tehnologică a avut un impact neutru sau pozitiv asupra creării de locuri de muncă. 37,3% raportează o creștere netă a creării de locuri de muncă din această cauză.
Prin urmare, cu o strategie adecvată de comunicare cu angajații, angajatorii trebuie să se asigure că aceștia se simt în siguranță.
Măsurați implicarea angajaților dvs.
Până acum, probabil că ați înțeles cât de importantă este comunicarea eficientă în afaceri pentru o transformare de succes a afacerii.
Cu toate acestea, o strategie de comunicare fără obiective s-ar putea să nu aducă atât de multă valoare organizației dumneavoastră. Comunicatorii trebuie să înțeleagă eficiența și rezultatele mesajelor interne transmise angajaților.
Ei trebuie să înțeleagă și să măsoare ce mesaje sunt cele mai eficiente, ce canale sunt cele mai bune pentru a transmite aceste mesaje și care angajați se implică mai mult decât ceilalți.
Urmărirea unor astfel de date este foarte puternică atunci când vine vorba de înțelegerea alinierii și a angajamentului angajaților față de eforturile de transformare a afacerii dumneavoastră.
Importanța transformării digitale a afacerilor este de netăgăduit. Odată cu apariția muncii la distanță și a muncii hibride, este și mai crucial pentru organizații să adopte noi tehnologii la locul de muncă pentru a permite succesul angajaților și pentru a conduce la o experiență mai bună a acestora.
Prin urmare, organizațiile trebuie să ia acum în considerare implementarea de noi tehnologii de comunicare pentru a-i ajuta pe lideri și pe angajați să se pregătească pentru schimbare și să lucreze în vederea atingerii acelorași obiective.