Atunci când afacerea dvs. are succes pe piața locală, să mergeți mai departe poate fi foarte tentant. În economia globală de astăzi, companii de toate dimensiunile caută să se extindă pe piețele externe. Pe de o parte, deservirea unei baze mai largi de clienți poate crește semnificativ veniturile. Pe de altă parte, asigurarea unei tranziții fără probleme poate fi dificilă, deoarece este esențial să fii conștient de dificultățile și provocările globalizării.
Atunci când se gândesc să se extindă la nivel internațional, multe întreprinderi cred că singura modalitate de a-și atinge obiectivul global este înființarea unei entități proprii într-o țară străină. Este adevărat că, în cazul în care o companie construiește o infrastructură și a stabilit planuri pe termen lung pentru țara respectivă, atunci înființarea unei entități ar putea fi cea mai bună soluție.
Cu toate acestea, înființarea unei entități poate dura mult timp, iar dacă o companie caută o modalitate mai rentabilă și mai rapidă de a-și extinde afacerea și de a angaja lucrători la nivel global.
Întotdeauna vă puteți împotmoli în puncte care pot părea banale atunci când aveți un produs sau un serviciu excelent, cum ar fi diferențele de cultură și de mentalitate, ca să nu mai vorbim de normele sociale și reglementările legale diferite. În ciuda provocărilor cu care se poate confrunta afacerea dvs., potențialul sporit de creștere a pieței și diversitatea sunt doar câteva dintre avantajele pe care le poate oferi expansiunea. Așadar, dacă expansiunea internațională a fost pe lista de lucruri de făcut pentru afacerea dvs., iată câteva motive convingătoare pentru a începe să vă lansați în acest sens în 2023.
Noi piețe și baze de clienți
Nu este o surpriză faptul că extinderea globală a afacerii permite accesul la noi piețe, precum și o cerere mai mare pentru produsul sau serviciul dvs. din partea unor noi clienți potențiali. Acest lucru vă oferă nu numai oportunitatea de a vinde către o nouă bază de clienți, ci și șansa de a dezvolta produse și servicii noi, adică potrivite pentru o anumită piață aleasă, care pot crește relevanța companiei dvs.
Dar să recunoaștem adevărul, extinderea într-o țară sau pe o piață nouă poate fi o călătorie interesantă – dacă nu vă confruntați cu surprize neașteptate. Un volum sporit de documente (mai ales dacă în țara dumneavoastră de origine totul a fost digitalizat), tratarea cu autoritățile locale pentru o perioadă lungă de timp, procesul complicat de înregistrare sau orice restricții vă pot lăsa nedumerit la început.
Faptul că aveți un partener de încredere alături de dumneavoastră atunci când începeți expansiunea vă poate scăpa de presiune și vă permite să vă concentrați de la sarcinile administrative (și de la a alerga de la o autoritate locală la alta) la procesele de adaptare a produsului la piață, de marketing și de recrutare.
Creșteți potențialul de profit
După cum am menționat mai devreme, extinderea afacerii la nivel internațional permite să vă vindeți produsele sau serviciile unei noi baze de clienți. Atunci când se face într-un mod inteligent, acest lucru poate aduce mii sau chiar milioane de noi clienți potențiali pentru compania dvs., ceea ce duce la o creștere a vânzărilor. Iar o astfel de creștere a volumului de vânzări ar putea să vă crească veniturile.
Un alt beneficiu al expansiunii globale este acela că, atunci când situația economică sau politică de pe piața locală este instabilă, alegerea de a face afaceri în alte țări, unde scenariul este diferit, vă permite să stabilizați veniturile și să reduceți riscurile pentru compania dumneavoastră.
Accesul la diversitatea pieței
În ceea ce privește piața locală instabilă, după cum s-a menționat mai sus, expunerea la schimbările de pe piață este unul dintre dezavantajele cu care se confruntă întreprinderile care își desfășoară activitatea într-o singură regiune. Faptul de a depinde de o singură locație și de a fi nepregătit pentru perturbări poate aduce riscuri devastatoare. Ca să nu mai vorbim de faptul că nu toate modelele de afaceri supraviețuiesc cu o rază de acțiune limitată la o locație. Extinzându-vă compania la nivel internațional, aveți șansa de a vă diversifica piețele și serviciile și de a crește stabilitatea veniturilor dumneavoastră.
Un alt beneficiu al expansiunii globale este că, atunci când situația economică sau politică de pe piața locală este instabilă, alegerea de a face afaceri în alte țări, unde scenariul este diferit, vă permite să stabilizați veniturile și să reduceți riscurile pentru compania dumneavoastră.
Cu toate acestea, este important de reținut că diversitatea piețelor nu constă doar în cererea de produse diferite, ci și în reglementările juridice diferite. Având alături un partener care este gata să se ocupe de toate procesele de afaceri în numele dvs. și să vă ofere consultanța necesară atunci când navigați într-o țară străină, totul devine floare la ureche.
Un bazin mai mare de talente
Accesul la un bazin de talente mult mai larg este un alt beneficiu al expansiunii. Este posibil să dați peste persoane cu studii, experiență și expertiză pe care nu le puteți găsi în România și care pot crește valoarea companiei dumneavoastră. În plus, angajarea de angajați străini contribuie la mai multe beneficii, cum ar fi o mai bună înțelegere a pieței, precum și cunoașterea limbii străine. Astfel, a face afaceri devine de multe ori mai ușor.
Într-adevăr, este important să identificați motivele care vă împing să luați în considerare internaționalizarea. Acest lucru vă va permite să determinați obiective relevante și să implementați o strategie adecvată și de succes.